handdator

Visa fullständig version : Premiär för nya R57 cab helgen 28-29 mars



Fredrik
2009-03-10, 12:07
Helgen den 28-29 mars är det premiärvisning för den nya caben på R56-bas, kallad R57 på MINI-språk.

Om du vill vara en av de första att se den nya modellen, bege dig då till din närmaste MINIrepresentant denna helg.

Det kommer inte att vara någon specialintroduktion som skett tidigare för R56 samt R55, utan denna helg är det premiär för alla, såväl MINIster som icke-MINIster.

Jocke N
2009-03-19, 12:12
Vi här i Solna har öppet mellan 11 & 16 både lördag & söndag. Jag kommer att ha en MINI Cooper S Cabrio (Interchange Yellow) tillgänglig för provkörning samt en MINI Cooper Cabrio (Horizon Blue med Hot Chocolate läder & suflett) ståendes i hallen att klämma & känna på...

Varmt välkomna!

Jocke

Fredrik
2009-03-19, 12:16
Härligt Jocke, jag tror det kommer dyka upp en del intresserade MINI-människor denna helg 8)

Hobbe
2009-03-19, 13:18
Hans-G står säkert och stampar utanför dörren redan :D
Hungrig borde ju också komplettera sin MINI-samling med en Yellow cab, eller?

Fredrik
2009-03-25, 08:16
Bara några dagar kvar till premiären av R57 cab :D 8)

Lanseringen sker hos samtliga MINI-auktoriserade försäljare i landet, ska just du dit och titta på den nya familjemedlemmen i MINI-familjen?

Emely&Robert
2009-03-25, 08:20
Det blir nog en sväng förbi skulle jag tro!

Fredrik
2009-03-25, 08:46
Det blir nog en sväng förbi skulle jag tro!

Ja, det måste man ju göra - jag kommer nog att försöka styra dit på söndag vid öppningsdags med yngste sonen som det ser ut nu :)

Luc!fear
2009-03-25, 15:11
varför bor man 35 mil från Stockholm...?

Fredrik
2009-03-25, 15:29
varför bor man 35 mil från Stockholm...?

Kolla med Linköping, de bör ha en visning de också 8)

Ace
2009-03-25, 19:01
Har Hans-G beställt en ny eller? :)

Fredrik
2009-03-25, 19:32
Har Hans-G beställt en ny eller? :)

Är solen gul?
Är Fredrik Reinfelt moderat?
Finns det spårvagnar i Göteborg?
Färdas båtar i vatten?
Är kungen rojalist?
Har bilar fyra hjul?

Behöver jag fortsätta :woot: ;)

Hans-G
2009-03-25, 20:27
Är solen gul?
Är Fredrik Reinfelt moderat?
Finns det spårvagnar i Göteborg?
Färdas båtar i vatten?
Är kungen rojalist?
Har bilar fyra hjul?

Behöver jag fortsätta :woot: ;)
:hyper::hyper::hyper::hyper::hyper:

Ace
2009-03-25, 20:30
:hyper::hyper::hyper::hyper::hyper:

Härligt Hans-G! Blir det en blå igen eller vågar du satsa på den nya gula!?

Hans-G
2009-03-25, 20:49
Skulle vilja säga att det ser mörkt ut. Den blir svart. Som synden. :D

Fredrik
2009-03-25, 21:24
Skulle vilja säga att det ser mörkt ut. Den blir svart. Som synden. :D

8) 8) 8)

Hans-G
2009-03-28, 14:44
Lyckades faktiskt hålla mej ända till kl 12 denna premiärlördag ;) men nu är premiärprovturen i nya cabversionen avklarad. Och jag tyckte inte att det fanns någon anledning att direkt efteråt tåga fram till Jocke och häva det skrivna kontraktet - den kändes bra! :)

Om ungefär en månad ska mitt eget exemplar ha anlänt till Sverige och har jag lite flyt (även efter bilens båttur till importhamnen) får jag den typ 8 maj.

Det var lugnt på premiärvisningen (MINI Stockholm nöjde sej med annons i Svenska Dagbladet) och ingen direkt kö till provkörning, så gack åstad ni som är sugna. Så värst mycket öppettid att lägga till mätaren för hur mycket bilen körts med suffletten nere blir det väl inte, men en kul testtur kan ju inte skada!

Utställningshallen däremot är vidöppen oavsett väder 11 till 16 även söndag.

Fredrik
2009-03-28, 19:19
Lyckades faktiskt hålla mej ända till kl 12 denna premiärlördag ;) men nu är premiärprovturen i nya cabversionen avklarad. Och jag tyckte inte att det fanns någon anledning att direkt efteråt tåga fram till Jocke och häva det skrivna kontraktet - den kändes bra! :)

Om ungefär en månad ska mitt eget exemplar ha anlänt till Sverige och har jag lite flyt (även efter bilens båttur till importhamnen) får jag den typ 8 maj.

Det var lugnt på premiärvisningen (MINI Stockholm nöjde sej med annons i Svenska Dagbladet) och ingen direkt kö till provkörning, så gack åstad ni som är sugna. Så värst mycket öppettid att lägga till mätaren för hur mycket bilen körts med suffletten nere blir det väl inte, men en kul testtur kan ju inte skada!

Utställningshallen däremot är vidöppen oavsett väder 11 till 16 även söndag.

Kors, kunde du bärga dig n hel timme efter öppningsdags -Hans, jag är imponerad ;)

Jag lurar som sagt på att fara dit i morgon söndag vid 11-rycket när de öppnar för att titta på nykomlingen.

Hans-G
2009-03-28, 19:50
Skulle vilja säga att det ser mörkt ut. Den blir svart. Som synden. :D
Det är inte ofta man citerar sig själv, men just nu känns det extra aktuellt. Det är helt nattsvart. Men det kanske beror på att det är "Earth Hour" just nu...:idea:

Äsch, EDIT, glömde ju skriva uppmaningen till Fredrik att ta en provtur också - det är alltid upplyftande att se hur bra ens egen bil går jämfört med andra... ;)

Cullin
2009-03-28, 20:00
Jag och sambon var idag på Förenade Bil i Malmö för att spana in nya cabben.

Förenade Bil var smarta, dom hade tagit dit ett gäng frisörer så medans jag dreglade över Minis och Mini-prylar så fick sambon hårmassage och håret lockat (det blev snyggt).... Trevlig personal hade dom också!:D

Vi tog en provtur och blev så klart frälsta, Minins charm bara växer i cabformatet!:steering:

Bäst med dagen var mitt nyförvärv till samlingen, en Chiliröd R56 S JCW i 1/18!:banana:

Hans-G
2009-03-28, 20:05
Jag och sambon var idag på Förenade Bil i Malmö för att spana in nya cabben.

Förenade Bil var smarta, dom hade tagit dit ett gäng frisörer så medans jag dreglade över Minis och Mini-prylar så fick sambon hårmassage och håret lockat (det blev snyggt).... Trevlig personal hade dom också!:D

Vi tog en provtur och blev så klart frälsta, Minins charm bara växer i cabformatet!:steering:

Bäst med dagen var mitt nyförvärv till samlingen, en Chiliröd R56 S JCW i 1/18!:banana:
Inga speciella lockpriser?

(kunde inte hålla mig)

Fredrik
2009-03-28, 20:14
Hahaha, den var bra Hans :happy:

Cullin: härligt att se flera som samlar modellMINIs, jag är grymt sugen på den där R56 JCW:n i 1:18, men jag ska ju till United så jag avvaktar ett slag.

Hans-G
2009-03-28, 20:45
Tänkte bara låta er se annonsen inför cabpremiären idag. Jag vet inte hur MINI har annonserat på annat håll, men i Stockholm fanns annonsen bara i Svenska Dagbladet av morgontidningarna, och den hade tekniskt haveri under natten, så många fick den inte. Här är annonsen i alla fall. Typiskt MINI-skruvad.
http://i454.photobucket.com/albums/qq269/Hans-G/th_Cabannons20090328.jpg (http://s454.photobucket.com/albums/qq269/Hans-G/?action=view&current=Cabannons20090328.jpg)

vector
2009-03-28, 23:18
Samma annons i Hallandsposten. Annonserade samtidigt om MINI-mässa, på Bendtbil, Mini-återförsäljaren i Halmstad... Körde förbi, men såg inte mkt till mässa. Ngn som vet vad de menade med mässa?

Emely&Robert
2009-03-29, 00:35
Åkte ut till BMW i Solna och tittade lite idag på förmiddagen. Ganska mycket folk och jag hörde två personer som stod i begrepp att beställa R57 där och då. Ny bästsäljare?

Fredrik
2009-03-29, 07:07
Åkte ut till BMW i Solna och tittade lite idag på förmiddagen. Ganska mycket folk och jag hörde två personer som stod i begrepp att beställa R57 där och då. Ny bästsäljare?

Kul att det är lite drag för MINI i dessa tider. Enligt rapporter jag fått är det ändå en del försäljning för MINI, både på nytt och begagnat :happy:

Christian
2009-03-29, 18:49
Står en cabbe R57 i Kristianstad också.....

Fredrik
2009-03-30, 06:53
Jag var på MINI Stockholm igår, snackade lite med Jocke och tittade på den Cooper R57 de hade i hallen.
Med mig hade jag min yngste son, och han skulle absolut provsitta alla MINIs i hallen, han vid ratten och pappa i passagerarsätet - när vi var klara tror jag bara det var en eller två MINIs som inte provsuttits av de sex st. som stod där.

En hallvärd körde fram en R57 S i den nya färgen Interchange Yellow, och den var faktiskt snyggare IRL än på bild.

Jag var där vid öppningsdags, och då var det inte så många besökare där, vädret gjorde nog sitt till också :(