handdator

Visa fullständig version : Membership Reminder



Green Meanie
2009-03-07, 15:35
I seem to have become a "non star" person again. Have no idea when my membership expires. Can one not get a reminder some weeks before?

Kalle, can you update the Membership page with the PG nr so we do not need to use the dreadful Paypal!! :)

Hobbe
2009-03-07, 15:41
Who's Greenie?

;)

Rausner
2009-03-07, 20:17
Hmm min medlemsskap tjodäng drogs automatiskt från paypal för typ en månad sen?

RobertH
2009-03-09, 08:26
PG och BG-inbetalning får bara användas i yttersta nödfall tyvärr. Kontakta mig via PM om någon tvunget måste använda detta betalningssätt.

JockeO
2009-03-14, 13:03
Jag fick nu en "reminder" om att mitt betalda medlemskap löper ut om ett par dagar.

Så jag klickade enligt instruktionerna för att förlänga med ett år.
Och då jag tvingades att registrera ett "PayPal"-konto förra gången, så tänkte jag nyttja samma nu...

Och då jag klickade på "glömt lösenord"-knappen för att få nytt eller besked om det gällande så får jag ange mailadress och kontrollfråga så att de vet att det är jag...

Nu har de lagt till YTTERLIGARE en kontrollfråga som jag måste besvara.
En fråga jag aldrig angett svar på.

Med andra ord... jag lyckas ej bli betalande medlem för kommande år.

Skrota Pay Pal som metod att få in medlemsavgifterna.

En annan fråga...
Varför har vi en medlemsavgift i Euro och inte i Skr?

Jag TROR att medlemsavgiften nu var höjd med en Euro från förra gången jag betalade..(?)

Detta ihop med att euron är avsevärt dyrare mot Skr idag, så ger det en väldig förhöjning i medlemsavgift.Vad har blivit dyrare?

/M v h, JockeO - snart ofrivilligt stjärnlös.

RobertH
2009-03-14, 23:12
Vi kan skrota paypal den dagen vi har frivilliga i styrelsen som har tid att lägga 30 min varje kväll på ideellt arbete. Tyvärr blir det helt enkelt för mycket jobb att hantera detta. Anmälningar till styrelseposter mottages tacksamt löpande.

Medlemsavgiften är i EUR eftersom vBulletin inte klarar av SKR.

Avgiften har inte höjts, men vi hade tänkt att höja den till 200kr. Vi avstod dock på grund av att valutakursen gått upp. Totalt handlar det om ca 30kr per år. Målet är att bygga upp en kassa för att främja klubben och dess medlemmar med marknadsföring, event och dylikt.

Om du absolut inte kan få till en paypalbetalning så får du sätta in 180kr på klubbkontot som står i min signatur och skicka PM till mig att du har betalt så ordnar jag en stjärna.

Ace
2009-03-15, 14:19
Vad gör klubben med medlemspengarna förutom att betala kostnaden för hemsidan? Jag väntar fortfarande på en webshop. :)

Rausner
2009-03-15, 14:43
Vad gör klubben med medlemspengarna förutom att betala kostnaden för hemsidan? Jag väntar fortfarande på en webshop. :)Ja med stickers å kanske nån tröja...

Edit: Varför har jag bara grå text nu, jag har ju betalt för en månad sen?

JockeO
2009-03-16, 13:55
...

Om du absolut inte kan få till en paypalbetalning så får du sätta in 180kr på klubbkontot som står i min signatur och skicka PM till mig att du har betalt så ordnar jag en stjärna.

Tack för erbjudandet, men nu fick jag ett mail där PayPal meddelar att de ändå dragit pengar för kommande års medlemskap.

Så den där remindern verkar bara vara spel för gallerierna...

/M v h, JockeO

RobertH
2009-03-16, 14:47
Vi har hittat felet och vi tror att allt ska vara åtgärdat nu. Det är lite komplicerat, men har med den gamla servern att göra. Vi återkommer med mer information.

JockeO
2009-03-25, 21:05
Vi har hittat felet och vi tror att allt ska vara åtgärdat nu. Det är lite komplicerat, men har med den gamla servern att göra. Vi återkommer med mer information.

Tyvärr måste jag meddela att felet kvarstår.
Som jag nämnde tidigare, fick jag meddelande att pay pal har dragit årsavgiften, även då jag inte hade lyckats komma in på pay pal för att bekräfta, som de mailade om att jag skulle göra innan det drogs..

Men som ni ser, så har trots detta mitt namn här tappat stjärnan efter att pay pal meddelat att de dragit årsavgiften från mitt konto.

/M v h, JockeO - Betalande medlem

RobertH
2009-03-25, 22:49
Det är nog samma fel. Nu lade jag till stjärnan iaf.

Den kommande teknikansvarige får detta som prio #1, jag lovar!