handdator

Visa fullständig version : Hej WiMINIs – Womans, Women, Kvinnor, tjejer och Killar förstås



taskmört
2009-03-05, 18:35
Som en följd av ett uttalande jag gjorde i tråden om Nya regionsansvariga att det var väldigt lite tjejer som hade några poster i klubben, eller rättare sagt inga alls, för att tala klarspråk, tog det inte lång stund förrän jag fått flera PM, med förslag hur klubben skulle kunna jobba för att attrahera fler tjejer och få dem att trivas. Det verkar finnas en rörande enighet att jämnare fördelning mellan tjejer och killar är positivt.

Ett av förslagen var en nålad tråd längst här uppe på sidan, (Vilken ära☺) som en liten positiv inspark för de kvinnliga forumbesökarna, så ni inte vänder i dörren i tron att det är alltför grabbigt, nördigt och bara en massa tekniksnack, eller vad vi nu kan ha för fördomar om den manliga delen av mänskligheten. Men vad säger jag!? -, inte har vi väl några förutfattade meningar om saker i allmänhet och män i synnerhet…

Själv hamnade jag på forumet mest av en slump efter att familjen köpt vår första Mini Cooper, men det var å andra sidan ingen slump. Det var Passion, Kärlek vid första ögonkastet!

Hur som helst upptäckte vi en ny värld av trevliga människor, alltid redo för olika upptåg, en del av mer ”grabbig karaktär” andra mycket väl lämpade för hela familjen. Vi har deltagit, Mannen och jag, ibland själva någon gång med barn på flera turer både i Stockholm och på slingriga vägar ute på landet. I år SKALL jag banne mig prova på att köra konbana eller nån racing, vad det nu kan heta…det verkar stenkul!
Jag är övertygad att den dagen det blir aktuellt så kommer rader av frivilliga instruktörer att finnas till hands.

Att åka till sitt första ”Run” var onekligen lite pirrigt, men som sagt, vi har ju fortsatt och mer behöver väl inte sägas om den saken!

Välkommen- jag hoppas att du kommer tillbaka, och kommer att trivas här!

/Ann Jansson, 47 år ung trebarnsmamma och Minifantast.
PM:a gärna om det är nåt du undrar över

susanne
2009-03-06, 10:05
Hej!

Tänkte jag skulle "visa mig" lite mer här också i egenskap av MINI-ägande tjej.

Det hela började med att jag sommaren -07 bestämde mig för att sälja min Polo-00 och köpte då en Golf-04 men det kändes inte rätt,den kändes för tråkig,"gubbig" (ursäkta) lite för "hög och bullig" den där känslan av att man blir glad & känner här är min bil! fanns inte då jag skulle ut och åka i den.

Det var min bror som väckte MINI tanken,jag var lite skeptisk i början men sen kollade jag på lite bilder & tyckte att den var rätt häftig.
Min bror hade på något vis hittat denna hemsida & tipsade mig.

Jag skrev ett "önskas köpa" inlägg och ganska fort fick jag svar från Fredrik & att hans lilla pärla var till salu.

Jag slog till & det var kärlek vid första ögonkastet (nu menar jag till min MINI);)
Hade aldrig kört en MINI men det var så otroligt kul på vägen hem ,jag log hela vägen! Jag bara gasade & gasade och körde om på motorvägen (var tyvärr inte så mkt slingriga vägar på hemvägen)

Jag har inte varit så aktiv medlem,ej deltagit på möten/träffar osv,men jag känner ändå att man har detta forum att vända sig till om man undrar något,tex om delar,service,var man köper saker till bilen.
Sedan finns ju utrymme för "snack" om helt andra saker än Mini tex om resor & annat man kan hjälpa varandra med & utbyta erfarenheter.

Jag får ofta höra vilken häftig bil jag har & att den passar mig! Och jag tror ärligt talat att en MINI egentligen får sitt absolut bästa intryck på andra om den körs av en tjej, OK killar ni kanske kan köra bätte på banan än oss tjejer,men det är just när man kommer in i stan och parkerar sin blanka pärla & ut kliver lilla jag bredvid gubbarna i sina stora BMW eller Volvo's, vad är häftigast då tro?

Nu längtar vi nog alla till våren & att få göra MINI'n riktigt fin med de där fina fälgarna.

Så till er tjejer: MINI'n är skapt för oss!:D

Susanne