handdator

Visa fullständig version : Mätarljus, diodrar & dörrhandtag?



jompa
2009-03-03, 16:46
Tjena Mini Lovers!

Har 3 Problem som jag vore evigt tacksam om nån vet nått om.

Problem 1: Tänkte byta till diodrar i positionsljusen men till min förvåning så funkade det inte pga att när jag satte in diodrarna så lös de svagt när bilen och tändningen va av. Jag testade med att köpa ett par motstånd till dem men det var samma problem är det någon som har haft samma problem och återgäldat det i så fall snälla berätta för mig hur ni gjorde?

Problem 2: Varför fungerar inte min knapp där man ska kunna reglera mätarljuset på bilen, det är på max ljus hela tiden?

Problem 3: Det är så att när det var lite kyligt här i vintras så skulle jag öppna dörren inifrån och då gick det inte utan spaken löpte fritt precis som om att vajern har gått av. Det går att öppna utifrån och låsa som vanligt men på BMW Göteborg sa de att det var lås kistan som var kass, är det så eller vill de bara tjäna pengar?

/ Jompa :confused:

Christian
2009-03-03, 23:49
1. Viktor här på forumet (Limited Edition) har sådana om jag inte missminner mig.

3. Det sitter en vajer där inne, men om du kan öppna från utsidan så Bör det inte vara den. Jag tror på BMW.

Rausner
2009-03-07, 20:23
2: För att sänka mätarbelysningen så "duttar" man på knappen och för att höja så håller man den intryckt. Så gör iaf jag?

Calle08
2009-03-17, 20:46
3. Råkade ut för samma olycka som dig och har haft bilen inne på BMW nu. Fick tillbaka den idag och då hade de bytt både vajern och lås kistan, totalt ca 3 000 kr fattigare :(

/Calle