handdator

Visa fullständig version : Billig 15% Pulley



Ace
2009-02-20, 16:08
Fick tips på mini2.com om en firma i Slovenien som säljer 15% pulley för
514kr inkl. frakt. (Alta-kopia) Inte illa. Skall nog beställa en. :)
http://www.kavsmotorsport.com/

RobertH
2009-02-20, 18:01
Kan vara bra att veta att det ligger mer ingenjörskonst i dessa än man kan tro. Kelleners hade t.ex. en batch som var dålig som fick bytas ut för att de trasade sönder remmen. Om inte meken kunde se det med blotta ögat så är det nog ganska känsligt. Jag skulle inte sätta några tveksamma delar på min bil, fast det är å andra sidan ingen vital del som kan förstöra något om den går sönder. Motorstopp är dock inte så kul.

loop
2009-02-20, 19:04
Jag hittar inge priser på deras sida.

Ace
2009-02-20, 21:09
Kan vara bra att veta att det ligger mer ingenjörskonst i dessa än man kan tro. Kelleners hade t.ex. en batch som var dålig som fick bytas ut för att de trasade sönder remmen. Om inte meken kunde se det med blotta ögat så är det nog ganska känsligt. Jag skulle inte sätta några tveksamma delar på min bil, fast det är å andra sidan ingen vital del som kan förstöra något om den går sönder. Motorstopp är dock inte så kul.

Jag har också tänkt på det. Vet att Peter på M7 har diskuterat på en film på youtube där han nämner att det kan bli en väldig friktion. Sen har vissa pulleys en högre fläns på ytterkanten som förhindrar att remmen snäpper av.


Jag hittar inge priser på deras sida.

Jag har mailat honom och väntar på svar.
En kille på mini2.com sa att det kostat honom £40 inkusive frakt till England.

loop
2009-02-20, 21:54
Lite nyfiken på vad deras intercoler kostar,