handdator

Visa fullständig version : Baklucka krånglar



faithless72
2009-02-12, 05:52
Hej alla, jag har ett märkligt problem, när jag stänger av tändningen så öppnas bakluckan?! men bara till första steget. när man sen går ut ur bilen för att öppna luckan så går den ej att öppna. (händer inget när man trycker på öppnaren) men har man tändningen på så funkar allt som vanligt (öppna och stänga) och så stänger man av tändningen igen då klickar det till igen där bak.
några tips??

RobertH
2009-02-12, 07:39
Välkommen hit!

Vilken årsmodell och modell har du på bilen? Fyll gärna i din profil så är det lättare för folk att hjälpa dig.

DrDude
2009-02-17, 19:42
Ställ den i värme några dagar... bilen alltså, är nog fukt för det hade nog jag också o efter några dagar var det ok med bakluckan igen!
Fick öppna den genom "nöd öppnaren" under baksätet ett par gånger innan jag ställde in den!
Eller plocka ner allt därbak o ta in i värmen o passa på o titta efter rost som någon annan här inne på forumet rekomenderade när man ändå mekar där!

Christian
2009-02-18, 09:03
Själva underredet för bakluckan (skyltbelysningen+knappöppnaren) sitter fast med 2 skruvar om jag inte minns fel, och sen en snabbkoppling för elkontakten.

Den går att ta bort.