handdator

Visa fullständig version : Konbana 13/6 Lunda flygfält official



RobertH
2009-02-09, 21:25
http://www.extence.se/slask/konbanner.png

Nu är konbanan bokad den 13e juni. Planeringen påbörjar vi redan nu, så boka in datumet i era kalendrar! :D

Det går självklart bra att komma även om man inte har tänkt köra. Detta brukar bli Stockholms största träff och förra året var vi omkring 22 bilar.

En inbjudan till gamla miniklubben kommer att skickas även i år, med förhoppning om några fler besökare.

Kommentarer, önskemål och frågor postas i denna tråd!

Preliminärt pris per bil: 250kr betalande medlem / 300kr ej betalande medlem
Mat: Mer info kommer när detta är klart
Tider: ca 09.00-16.00
Plats: Lunda flygfält

Ansvariga:
RobertH
Marcus
Fredrik

Andersson
2009-02-09, 22:19
Hade varit trevligt att komma med eller utan bil dessvärre kommer jag undertiden ni rattar konbana försöka ta mig runt vättern på två hjul med mig själv som motor...:rolleyes:

powernap
2009-02-10, 06:17
skönt att bokningen är gjord robban....framförhållning är en viktig sak :-)

W2k
2009-02-10, 06:43
Jaaa! Som jag har längtat efter denna :cool: Var en svår brist på konbanekörningar i mitt närområde hela förra hösten, åtminstone på de datum jag hade tid att delta...

13/6 är bokat! :Hacking:

Fredrik
2009-02-10, 06:54
Bra att det är spikat, Robban.
Ligger nog rätt bra med ett par veckor efter United, nu hoppas vi bara på strålande sol så alla som fuskar med R-däck kan använda dem ;)

Emely&Robert
2009-02-10, 06:59
Det här tänker vi inte missa.

powernap
2009-02-10, 07:04
....så alla som fuskar med R-däck kan använda dem ;)

hissas förlorarflagg redan???

Fredrik
2009-02-10, 07:11
hissas förlorarflagg redan???

Nejdå, men jag vet att jag inte tillhör eliten av konsvängarna.
Jag nöjer mig med att åka dit, svänga runt lite koner, dra en Pucko, dissa hur andra kör (när de inte hör), gå bort till hagen och klappa kossorna och tränga mig i kön till Gunnars grillhörna för att få en tredje fläskkarré i baguettebröd med Gunnars hemliga sås (Heinz ketchup, jag såg flaskan bakom bordet förra året).

Med lite tur kan jag även få med mig Lestrup och racebilen, han har ingen tävling i MINI Challenge den helgen, ska prata med honom om det så han kan boka in det.

JohanH
2009-02-10, 07:48
Får man komma utan MINI? :). Jag lovar att hänga med Johan W längst bak i kön så att man inte skämmer ut er.

RobertH
2009-02-10, 07:49
Hoppas att datumet passar för de flesta. Vi har bollat en hel del för att hitta något som inte krockar med officiella BMW och MINI-event. Förhoppningsvis har vi bättre solchanser i juni också, även om vädret förra året inte var att klaga på.

EDIT:
Okej Johan, om du tonar ner Audisnacket okej ;)

powernap
2009-02-10, 08:28
Nejdå, men jag vet att jag inte tillhör eliten av konsvängarna.
Jag nöjer mig med att åka dit, svänga runt lite koner, dra en Pucko, dissa hur andra kör (när de inte hör), gå bort till hagen och klappa kossorna och tränga mig i kön till Gunnars grillhörna för att få en tredje fläskkarré i baguettebröd med Gunnars hemliga sås (Heinz ketchup, jag såg flaskan bakom bordet förra året).

Med lite tur kan jag även få med mig Lestrup och racebilen, han har ingen tävling i MINI Challenge den helgen, ska prata med honom om det så han kan boka in det.

en helt okey redovisning......

Wazp
2009-02-10, 10:40
NEEEEEEJ.... åhhhh Jag och frun har våra 30 års fester den dagen Bannat också undrar om hon blir sur om ja kommer lite senare till festen :confused: . Jo antagligen blir hon nog det men grattis till vädret jag har nämligen redan beställt kanon väder den dagen så.... men det är ju inte så långt till nästa års konbana ska boka alla helger hela vår/sommar 2010 för konbanan

Ashra
2009-02-10, 11:17
Ska boka in detta. Förra årets baugette macka är ju ett måste. Var ju sjukt gott !

RobertH
2009-02-10, 11:29
Kom ihåg att man får rabatt om man är betalande medlem :D

W2k
2009-02-10, 11:46
Ska boka in detta.
Kul att du kommer, då får du se min maffiga bas till slut :p

(Fast tills dess borde jag ju ha fått ihop några foton värda namnet oxo!)

KIT
2009-02-10, 15:36
Super, laddar redan ;-) Skulle man få testa ett stycke Ginetta på banan också???

RobertH
2009-02-10, 16:09
Ginettan är lika välkommen som du. Blir det mat i år igen?

Kongo
2009-02-10, 17:25
Vart, hur, när anmäler jag mig?

Björn P
2009-02-10, 18:06
Jag är på!

Björn P

RobertH
2009-02-10, 19:44
Anmälan är inte möjlig än eftersom det är så långt fram, man boka in era kalendrar till att börja med :)

flyer
2009-02-10, 20:55
Jag har också bokat in det! Nu gäller det att pyssla i ordning Märy under våren så att hon håller hela vägen.
Fåse nu... nya däck... hmmm... aerofront... nya bromsar... Jodå, det ska nog hinnas med trots att båten åxå vill ha uppmärksamhet.

Kul!

(tar med mig två co-drivers för säkerhets skull, om pappa blir tlött...)

powernap
2009-02-10, 21:04
OJDÅ....det lät skoj peter.....det är ju nästan så man tar sig en ordentlig funderar ända nerifrån halmstad....om du kommer med så ska jag försöka slå knut på mig, om jag inte missminner mig så ville du "åka förbi mig i nån sväng framöver"

FEED ME
2009-02-10, 21:53
skönt att bokningen är gjord robban....framförhållning är en viktig sak :-)

Jag hoppas att du har bokat in det också. Jag tänkte ifall du vill förlora igen över mig, efter Knutstorp... :blink:

Jag har i alla fall bokat datumet i min elektroniska kalender! :D

Fredrik
2009-02-11, 11:03
Jag har nu kollat med Lestrup och preliminärt kan både han och racebilen (R53 Challenge) komma med den dagen :D

KIT
2009-02-11, 12:22
Ginettan är lika välkommen som du. Blir det mat i år igen?

Självklart blir det mat om det så önskas, kommer även sätta i en passagerarstol i Ginettan för lite medåkning!

KIT
2009-02-11, 12:25
Aj då, schemaändring i Ginetta Cup och det blir race på Gelleråsen den helgen....

RobertH
2009-02-11, 12:26
Super!

Jag har funderingar på att göra maten obligatorisk i anmälningsavgiften i år, så slipper vi allt stök med att hålla koll på "vem åt vad" och hur många portioner som går åt. Men vi kan ta detaljerna i PM sen.

RobertH
2009-02-11, 12:26
Aj då, schemaändring i Ginetta Cup och det blir race på Gelleråsen den helgen....

Neeeeeej!!

Fredrik
2009-02-11, 12:57
Neeeeeej!!

Hav förtröstan Robban, jag och Frejkan har ju täljt grillpinnar förut så om Gunnar inte kan komma så kan jag och Frejkan säkert agera grillpinnedesigners i skogen igen, inga probs :mrgreen:

Givetvis hoppas jag Gunnar kommer med, den däringa grillkarrén smakade ju gudomligt :lick:

Rasmus
2009-02-11, 13:34
Hav förtröstan Robban, jag och Frejkan har ju täljt grillpinnar förut så om Gunnar inte kan komma så kan jag och Frejkan säkert agera grillpinnedesigners i skogen igen, inga probs :mrgreen:
http://gotlandsbilder.se/diverse/grillpinnar.jpg

Fredrik
2009-02-11, 13:35
http://gotlandsbilder.se/diverse/grillpinnar.jpg


Hahahahahaha :D

Hobbe
2009-02-11, 18:06
http://gotlandsbilder.se/diverse/grillpinnar.jpg

ASG! :D

RobertH
2009-04-12, 14:32
Uppdaterad med poll för anmälan!

Första posten är uppdaterad med lite prisinfo etc. Medlemmar från Hundkoja.com (klassiska MINIS) är nu också officiellt inbjudna.

Vi skulle behöva någon eller några frivilliga till detta event som kan hålla i grillning. Målet vore att kunna erbjuda något i stil med det Gunnar och Rent a Chef gjorde förra året, även om det blir svårt att toppa såklart. Skicka ett PM till mig om du kan tänka dig att offra ett par timmar under dagen för förberedelser och tillagning. Den som gör detta får gratis tillträde till banan.

Vid frågor går det bra att kontakta mig eller Marcus.

Kongo
2009-04-12, 16:58
Snabbast även vid tangentbordet ;)

Betalar man på plats?

Fredrik
2009-04-12, 17:17
Jag tänkte precis som förra året ta på mig att skapa ett fantastiskt pris, såvida inte du har planerat något annat, Robban?

Jag har redan en liten skojsig idé på design av priset ;)

Förra året hade jag en idé om att vi skulle köra ett manöverprov, men när jag gick runt och frågade några MINIster så var intresset rätt svalt.
Jag tror därför det räcker om vi stakar ut den sträckningen vi talade om Robban och så får folk köra sig blåa tills de saktar in i depån för den obligatoriska Puckon :metal:

RobertH
2009-04-12, 17:34
Japp, jag räknar iskallt med att du håller i allt "skoj & myspys" under eventet i vanlig ordning Fredrik!

Bansträckningen i år får vi ta upp för separat diskussion, men någon ändring skulle jag tro att det blir. Till det bättre då, såklart :D

Fredrik
2009-04-13, 08:10
Japp, jag räknar iskallt med att du håller i allt "skoj & myspys" under eventet i vanlig ordning Fredrik!

Bansträckningen i år får vi ta upp för separat diskussion, men någon ändring skulle jag tro att det blir. Till det bättre då, såklart :D

Jag kan ta hand om myspyset till viss del, men hoppar matdelen.
Ett förslag är OM vi inte skulle få någon som vill ta på sig detta i Gunnars frånvaro så kan kanske en medhavd picknickmatsäck vara ett trevligt alternativ?

RobertH
2009-04-13, 23:11
Jo, picknick är ett alternativ, men det kändes väldigt organiserat och trevligt med organiserad matlagning.

Jag tror att vi kan lösa det!

FEED ME
2009-04-13, 23:13
Bansträckningen i år får vi ta upp för separat diskussion, men någon ändring skulle jag tro att det blir. Till det bättre då, såklart :D

Varför? Det var väl en utmärkt sträcka som vi körde förra året?
Väldigt väl beprövad av raceingenjören på tidningen Automobil. Jag har väldigt svårt att se att vi skulle kunna förbättra den nämnvärt... Kul att kunna jämföra lite också med testtiderna i tidningen, även om deras tidtagningssätt inte är exakt detsamma som vi använde.

Hur som helst så ser jag fram emot dagen!

RobertH
2009-04-13, 23:17
Själv tycker jag bara att vi borde tydliggöra lite vid vändningen då vissa körde fel där. Eventuellt lämna ut en liten karta på bansträckningen vid ankomst så att alla kan studera den innan körning.

De få klagomål som inkom handlade om att det blev för lite körning per förare, men det är svårt att göra något åt.

Hobbe
2009-04-13, 23:36
Det finns ju plats på flygfältet så kanske en kopia av banan, alternativt en andra bana kan ju byggas så att det finns två banor att utnyttja?

FEED ME
2009-04-14, 00:15
Ja, två olika "stationer" är en bra idé. Behåll A-testbanan från förra året som en station och komplettera med ytterligare en annan typ av bana på annat ställe på flygfältet. Det finns ju som sagt gott om plats. Bara att vi får tillsätta ett schema med personal så att alla hjälper till med tidtagning och hålla koll på de som kör... För det kan nog vara svaga punkten annars. Men om alla få var sitt obligatoriskt pass så kan vi fördela arbetsbördan...

Annars är det ju just väntetiden mellan körningarna som är det tråkiga med konbanor, eftersom bara en bil kan köra åt gången... Men med två banor så blir det ju i alla fall två bilar åt gången. (Om jag har räknat rätt... :) )

Litenmentuff
2009-04-14, 08:03
om jag fått i min nya motor i clubmannen tills dess så kommer jag vara med och bjuda upp till dans :D

får se om jag hinner ska flytta till villa idag så har en del konkurrerande projekt nu :P

RobertH
2009-04-14, 08:06
Problemet är att jag tror att alla koner går åt för att bygga "standardbanan", så det är svårt att göra mer än den.

Fredrik
2009-04-14, 08:11
om jag fått i min nya motor i clubmannen tills dess så kommer jag vara med och bjuda upp till dans :D

får se om jag hinner ska flytta till villa idag så har en del konkurrerande projekt nu :P

Kul Marcus, hoppas den blir klar.
Det är fantastiskt roligt att det kommer en del klassiska Minis till vår konbana också, hoppas ni blir ett gäng :happy: 8)

Calle08
2009-04-15, 17:52
Detta har man sett fram emot. Det ska bli sjukt kul

/Calle

Nordquist
2009-04-15, 20:00
Det verkar som det ska gå att komma på denna träff! Ska isåfall bli kul att träffa lite MINIfolk.

Var ligger flygfältet?

Ashra
2009-04-15, 20:30
I närheten utav Uppsala

Frejkan
2009-04-15, 21:04
Hav förtröstan Robban, jag och Frejkan har ju täljt grillpinnar förut så om Gunnar inte kan komma så kan jag och Frejkan säkert agera grillpinnedesigners i skogen igen, inga probs :mrgreen:

Givetvis hoppas jag Gunnar kommer med, den däringa grillkarrén smakade ju gudomligt :lick:

Jag kan tälja hur många grillpinnar som helst. Bara ni inte tvingar mig att knyta en knut. Där går gränsen för min kompetens! Jag hoppas att jag kan komma med lillplutten. Förhoppningsvis mår han bättre i år... Fast han har redan visat sig från sin krånglande sida. En torr dag i januari tog jag ut Austin Coopern och på väg till jobbet så fick jag tvärnita för en idiot i en Opel. Varpå ett stag i framvagnen LOSSNADE och bilen började dra kraftigt åt höger. Jag vet inte om det är bra eller dåligt att stagen är sämre än bromsarna...

storm
2009-04-15, 22:06
Någon som har koll på hur breda däck man kan åka på utan att det tar i. Såg att någon åkte på 235 or är det möjligt ????. Behöver bättre grepp för att knäcka lite m 5 or och 3 or med snarlika tröttbilar det är även kul att nosa hojar i baken men det behövs mer än 205 or då.

Fredrik
2009-04-16, 07:14
Det verkar som det ska gå att komma på denna träff! Ska isåfall bli kul att träffa lite MINIfolk.

Var ligger flygfältet?

Kul David med lite långväga MINIster också 8)

Som Ashra skrev ligger det utanför Uppsala, men en mer korrekt beskrivning är mellan Alunda och Gimo.

Fredrik
2009-04-16, 07:15
Jag kan tälja hur många grillpinnar som helst. Bara ni inte tvingar mig att knyta en knut. Där går gränsen för min kompetens! Jag hoppas att jag kan komma med lillplutten. Förhoppningsvis mår han bättre i år... Fast han har redan visat sig från sin krånglande sida. En torr dag i januari tog jag ut Austin Coopern och på väg till jobbet så fick jag tvärnita för en idiot i en Opel. Varpå ett stag i framvagnen LOSSNADE och bilen började dra kraftigt åt höger. Jag vet inte om det är bra eller dåligt att stagen är sämre än bromsarna...

Lite charmigt 8)

Hoppas du kommer med Frejkan, annars får du ta Jeepen - vi måste ju få med det obligatoriska reportaget i Automobil ;)

Fredrik
2009-04-16, 07:45
Här ligger Lunda flygfält (klicka på ruta 6 i nedre delen. Det ljusgrå långa strecket till vänster är Lunda flygfält):
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=norrl%f6vsta%2c+alunda

Fredrik
2009-04-22, 08:27
Jag pratade med Jocke på MINI Stockholm igår. Han har jobbhelg den helgen men skulle försöka komma med oss i alle fall 8)

Luc!fear
2009-04-22, 15:06
Finns det inga ställen att lägga en sådan här körning mer söder eller syd-väst?
Då kanske är det möjligt för fler att delta (ursäkta er som bor norr om Estokolmo...):(
Alla säger att det där med Kon-bana är så kul...
/Dan

RobertH
2009-04-22, 15:21
Vi kan titta på det inför nästa år. Man måste boka minst 6-8 månader i förväg för att få en chans på en bra helg, så i år är det kört tyvärr.

Luc!fear
2009-04-22, 15:26
Vi kan titta på det inför nästa år. Man måste boka minst 6-8 månader i förväg för att få en chans på en bra helg, så i år är det kört tyvärr.
ok
Synd...blir väldigt långt att åka för att ha kul en dag...över 40 mil enkel resa
/Dan

powernap
2009-04-22, 15:27
ok
Synd...blir väldigt långt att åka för att ha kul en dag...över 40 mil enkel resa
/Dan

40 bara...du har ju nära :woot:

Luc!fear
2009-04-22, 15:37
40 bara...du har ju nära :woot:
Hur långt har du? 50-55?
/Dan

Scitz0
2009-04-22, 16:06
Jag hade 60mil enkel till Gelleråsen förra hösten ;) ... var inte så kul kan jag säga. Dock hade jag riktigt kul väl där.

Scitz0
2009-04-22, 16:07
Jag ser också väldigt gärna att det sker lite fler aktiviteter av denna typ längre söderut som Luc!fear skriver.

Kan tillägga att jag har 70mil enkel till detta evenemang ;) ... lite väl.

powernap
2009-04-22, 17:56
Jag ser också väldigt gärna att det sker lite fler aktiviteter av denna typ längre söderut som Luc!fear skriver.

Kan tillägga att jag har 70mil enkel till detta evenemang ;) ... lite väl.

då vann du ;-)


topic

Luc!fear
2009-04-22, 21:11
då vann du ;-)
topic
Hur långt hade du då...undviker du frågan?
/Dan

powernap
2009-04-23, 05:47
kollade på hitta när tråden kom upp....har för mig att 55 mil var i underkant

undviker frågan eftersom det är en så viktig fråga :rolleyes:

Luc!fear
2009-04-23, 07:42
undviker frågan eftersom det är en så viktig fråga :rolleyes:
Vaknat på den sidan idag?:D
/Dan

_clubman_
2009-04-30, 23:38
kommer å försöker ge er en match om den gröna är hel tills dess! går som en klocka just nu så tecknet är inte så lovande...

Fredrik
2009-05-01, 08:39
kommer å försöker ge er en match om den gröna är hel tills dess! går som en klocka just nu så tecknet är inte så lovande...

Det låter bra det, clubman - vi hoppas på många klassiska Minis i år, det var jätteskoj att ni som kom verkligen var med :happy: 8)

_clubman_
2009-05-04, 09:44
hur gick det med käket då? va det typ å grilla några korvar som gällde eller?
hade grillpinneexpertern frejkan utsett sig till pinnfixare.... skulle bli kul å se om han hittar några pinnar där på åkern! :rolleyes:

Fredrik
2009-05-04, 11:15
hur gick det med käket då? va det typ å grilla några korvar som gällde eller?
hade grillpinneexpertern frejkan utsett sig till pinnfixare.... skulle bli kul å se om han hittar några pinnar där på åkern! :rolleyes:

Näst efter Gunnar (KIT) här på forumet tror jag det är Frejkan som är NMCS egen kock.
Enligt en högt uppsatt källa bär Frejkan alltid med sig en fritös, vilket innebär att han plockar upp ett par kraftiga grässtrån, kör dem i fritösen och - hoppla - ett gäng grillpinnar står redo att användas ;)

Hobbe
2009-05-04, 12:19
...enligt högt uppsatt källa så är också Fredrik vår egen hovleverantör av bilder från våra arrangemang :D

RobertH
2009-05-04, 15:58
Ingen lösning på matfrågan än. Jag är grymt sugen på att styra upp något likt förra årets arrangemang då det kändes proffsigt. Tyvärr har ingen anmält intresse, och jag är inte säker på att jag hinner med det själv under dagen. (Grilla en svål kan vi väl alla göra :) )

Ska höra runt med något cateringföretag vad det skulle kosta per portion att få det arrangerat, det kan vara en lösning.

taskmört
2009-05-06, 11:45
Eftersom det finns intresse att delta för en del långvägingar, och vi är en hel del 08-or ........
Kanske finns några som kan ordna med lite nattkvarter för behövande?

Jag är hyfsat bra på att brassa käk hemmavid, men under fältmässiga förhållanden har jag inte provat på att utfodra ett gäng utsvultna mannar. Låt mig tänka på saken. Men att tälja några grillpinnar blir det isåfall inte tal om!

RobertH
2009-05-06, 11:51
Härligt Ann! Om du kan ta på dig uppgiften så lovar jag att du ska få några hängivna assistenter vid din sida.

Jag kan husera 1-2 personer hos mig om det finns behov.

Hobbe
2009-05-06, 12:16
Annars går det ju att beställa pizza för utkörning :lick:

RobertH
2009-05-06, 13:19
Annars går det ju att beställa pizza för utkörning :lick:

Vissa försöker hålla ner vikten för snabba tider på konbanan. Fast det är klart, med så mycket kolfiberblink som du har... :D

KIT
2009-05-08, 12:36
Tyvärr så kan ju som sagt inte jag komma pga av racing med Ginettan...

...det står en grill på plats redan, så det är ju bara att grilla på!

RobertH
2009-05-10, 22:29
Som vi talade om idag så får du gärna höra med din kollega.

I övrigt kan jag tala om att det ser ut att komma lite fler classic minis i år också.

FEED ME
2009-05-11, 01:22
Tyvärr så kan ju som sagt inte jag komma pga av racing med Ginettan...

...det står en grill på plats redan, så det är ju bara att grilla på!

Hörde jag dig inte säga att du inte kan tävla med Ginettan, eftersom det är racing med Mini-klubben...

Hur prioriterar du egentligen??

Karina
2009-05-11, 16:34
Jag kan assistera med grillningen, inga problem! Får jag tips från förraårets mästare på var man köper "den gudömliga karren" och tillbehör så fixar jag det. Men jag behöver minst en snäll och snygg assistent till :)

Ace
2009-05-11, 16:42
Jag kan assistera med grillningen, inga problem! Får jag tips från förraårets mästare på var man köper "den gudömliga karren" och tillbehör så fixar jag det. Men jag behöver minst en snäll och snygg assistent till :)

Skall man ta sig ända till Lunda för att stå vid grillen? Ja varför inte. Skall tänka på saken. Finns det en soffa över kanske?

Fredrik
2009-05-11, 17:06
Skall man ta sig ända till Lunda för att stå vid grillen? Ja varför inte. Skall tänka på saken. Finns det en soffa över kanske?

Ace, du kan ju tälta - finns en massa gräs (ej rökbart) vid sidan av banan :woot: ;)

RobertH
2009-05-11, 17:40
Skall man ta sig ända till Lunda för att stå vid grillen? Ja varför inte. Skall tänka på saken. Finns det en soffa över kanske?

Jag fixar soffa till dig / er om du behöver!

FEED ME
2009-05-11, 17:44
Skall man ta sig ända till Lunda för att stå vid grillen? Ja varför inte. Skall tänka på saken. Finns det en soffa över kanske?

Klart att du ska komma till Lunda!
Du behöver ju inte BARA stå vid grillen. Du ska ju köra konbana också!
(Själv så slapp jag ju stå vid grillen, eftersom jag inte uppfyller Karinas anställningskrav...)

Jag bäddar gästsängen till dig, om det skulle behövas...
Har nog plats för ytterligare en kille, eller två tjejer... :rolleyes:

Hobbe
2009-05-11, 19:44
Jag hade valt två tjejer i stället för en Ace... :D

Ace
2009-05-11, 20:00
Härligt att man är så välkommen! Tack för soffplats....skall verkligen fundera på detta. Så kanske Ersk kommer med också. Han är ju STHLM-are nu för tiden!

powernap
2009-05-16, 22:01
Upp...!

har ni lagt det längre norrut ändå nu?



;-)

Luc!fear
2009-05-17, 20:06
har ni lagt det längre norrut ändå nu?;-)
Verkar så :(...
/Dan

Litenmentuff
2009-05-21, 07:38
Sket sig med min clubman och motorbytet då motorrenoveraren var upptagen tills slutet juni. Men skam den som ger sig. Nu står en ny brukskojja på gården då lille blå ska bli lite mera race bil :) så om jag inte kör sönder den innan så kommer jag med den istället inte optimal som konbanebil men men det får gå endå! :)

en Austin mini 850cc! -68 när denna rullade av bandet i fabriken så va det fullt krig i vietnam bara för å få er å tänka på hur gammal den är.
http://www1.garaget.org/archive/5/4453/150788/150788-1406390.jpg

dvorak
2009-05-21, 08:09
Grym koja!! :D

Är det fortfarande 850-motorn i den, eller har den blivit borrad eller bytt till ngt vassare?

Se till att äga konbanan med den! :D

Litenmentuff
2009-05-21, 08:45
nee den va utbytt till en 1100motor med ungefär dubbla effekt mot orginal. ca runt 60hk borde den ha :) dock är däck och stötdämpare inte så optimala för att svänga med men det går gå endå haha.

Fredrik
2009-05-21, 21:37
Sket sig med min clubman och motorbytet då motorrenoveraren var upptagen tills slutet juni. Men skam den som ger sig. Nu står en ny brukskojja på gården då lille blå ska bli lite mera race bil :) så om jag inte kör sönder den innan så kommer jag med den istället inte optimal som konbanebil men men det får gå endå! :)

en Austin mini 850cc! -68 när denna rullade av bandet i fabriken så va det fullt krig i vietnam bara för å få er å tänka på hur gammal den är.
http://www1.garaget.org/archive/5/4453/150788/150788-1406390.jpg


That's the spirit - rackarns skoj om det blir ett gang klassiska kojor denna gang ocksa :happy:

Ashra
2009-05-21, 23:12
Ska kika närmare om jag är ledig från andra sociala tillställningar då glider ja upp men utan nya däck så jag kan stå vid grillen. borde kunna ge besked om nån vecka men roberth pma mig så jag inte glömmer =)

Fredrik
2009-05-26, 20:26
Rycker i tråden lite för nytillkomna MINIster - detta är en höjdare - anmäl er omgående och häng med på ett roligt event :drive:

Hobbe
2009-06-01, 14:24
Polistillstånd och SBF:s eventlicens ansökta i dag för arrangemanget 13/6 map bilkörningen efter tidigare diskussion med RobbanH.

SBF:s eventlicens försäkrar förare, arrangör, och tredje part vid en ev. olycka.
Inget förarlicenskrav!
BMWSC (i detta fall jag såsom BMWSC-medlem och innehavare av funktionärslicens) står angiven som arrangör, och ansvarig tävlingsledare på uppdrag åt NMCS.

Eventlicensen inkluderar inte bara MINI:sar utan även besökande Mini:sar :D
... tom en gul Lambo om denna inte är såld.

Gällande bilen så är det upp till bilens försäkringsbolag.
BMW Club Schweden-medlemmar med BMW Originalförsäkring har sin bil försäkrad.


NMCS-arrangemanget 13/6 är högst troligen det första arrangemanget i Sverige som ansöker om detta sprillans nya eventlicensupplägg.
En liten testpilot.

powernap
2009-06-01, 14:32
Rycker i tråden lite för nytillkomna MINIster - detta är en höjdare - anmäl er omgående och häng med på ett roligt event :drive:

blir det bilder från detta evenemang?

Fredrik
2009-06-01, 14:57
blir det bilder från detta evenemang?

Absolut, det kommer att vara en stor mängd MINIster där som plåtar, kanske även du ;)

RobertH
2009-06-01, 15:28
Bra jobbat Hobbe!

Fredrik
2009-06-02, 06:45
Jag talade med Lestrup igår och det ser ut som att vi får med familjen Jensens R53 Challenge också :banana:

Challengetaxi ser ut att kunna erbjudas för intresserade MINIster så fler får möjlighet att känna hur det känns att åka en tvättäkta MINI Challenge 8)

Fredrik
2009-06-03, 08:50
20 st som anmält intresse i tråden, till detta lägger vi ytterligare några klassiska Minis som Robban hört ska komma - ska bli intressant att se om vi blir fler än vi var på förra årets konbana (23 eller 24 st har jag för mig) 8)

Särås
2009-06-03, 20:19
Finns det någon chans på jorden att man kanske kanske kan få komma upp och köra utan tävlan med en Porsche 964 RS (om jag hinner få den klar)?

Är lite sugen på att ge Erik en match om han tar upp Lambon!
Annars så kommer jag upp och tittar enbart kanske! :)
mvh Jimmy Särås

FEED ME
2009-06-03, 22:53
Finns det någon chans på jorden att man kanske kanske kan få komma upp och köra utan tävlan med en Porsche 964 RS (om jag hinner få den klar)?

Är lite sugen på att ge Erik en match om han tar upp Lambon!
Annars så kommer jag upp och tittar enbart kanske! :)
mvh Jimmy Särås

Annars kan du ju ställa upp Porschen som rundningsmärke vid vändningen... ;)

Jag har i alla fall fortfarande för avsikt att komma. Med vilken bil är dock den stora frågan. Sannolikheten att Johnny ska vara körbar till dess är nog dessvärre ganska liten. Och en otrimmad Clabbe känns ju lite halvointressant. Lambon har jag inte brytt mig om att ställa på i år och det är väl tveksamt om jag kommer att göra det heller. Kanske eventuellt har bytt in den mot en Ferrari till dess, men jag vet inte om den är något rolig att köra med heller...

RobertH
2009-06-03, 22:56
Finns det någon chans på jorden att man kanske kanske kan få komma upp och köra utan tävlan med en Porsche 964 RS (om jag hinner få den klar)?

Är lite sugen på att ge Erik en match om han tar upp Lambon!
Annars så kommer jag upp och tittar enbart kanske! :)
mvh Jimmy Särås

Javisst du är välkommen! Om du bara ska titta så tänk på att parkera bilen vid ingången så slipper både du och vi betala avgiften. Föreningen som har hand om Lunda flygfält kommer förbi under dagen och räknar bilar, sen kommer en faktura på Xkr * antalet bilar.

Andersson
2009-06-03, 23:38
Det stör mig så otroligt att jag inte kan komma på denna aktivitet! :(

Hobbe
2009-06-04, 10:26
Så där.
Nu är allt säkrat vad det gäller försäkring av arrangör, deltagare, och tredje part via Svenska Bilsportförbundet (SBF).
Kostnaden ingår i NMCS:s träffavgift.
Inget licenskrav, eller ytterligare kostnad för deltagarna.
Arrangemanget på Lunda är nu saktionerat av SBF via BMW Sport Club på uppdrag av NMCS.

Hjälm, heltäckande klädsel, och handskar är obligatorisk förarutrustning.
MINI-bilarna och inbjudna bilar förväntas att vara gatlegala.
Ta gärna med era små brandsläckare som flertalet har i sina bilar.

Angående bilen så är det upp till ditt eget försäkringsbolag.
MINI:sar medlemmar i BMW Club Schweden med BMW Originalförsäkring har sin bil försäkrad.

SBF vill också skriva ett reportage om NMCS-träffen på Lunda, vilket jag kommer att hjälpa till med, så se till att ha bilarna tvättade, samt förarna vattenkammade.
Fredrik kanske vill fotografera er...:twisted:

Fredrik
2009-06-04, 10:29
Familjen Jensens R53 Challenge är inte gatlegal, vad har det för inverkan på det hela (konbana såväl som Challengetaxi)?

Min kamera är schemalagd för laddning denna dag varför jag ej kommer att ta bilder :)

Hobbe
2009-06-04, 10:42
Jag håller på att kollar detta med både Lestrup och SBF.
Återkommer.

Chansen att Fredrik eller familjen Jensen kan vara med 13/6 är ändå väldigt liten med tanke på att Lestrup är och kör på Hockenheim denna helg.

Fredrik
2009-06-04, 11:17
Det är nu till helgen Lestrup kör på Hockenheim - den 13/6 är han hemma.
Det var något jag kollade tidigt när datumet spikades ;)

W2k
2009-06-04, 16:16
Fan vad jag ser fram emot det här nu :D

Fredrik
2009-06-08, 09:45
Bara några få skälvande dagar kvar nu, kära med-MINIster :drive:

Vi återkommer med samlingsplats och tidpunkt snart så vi kan få till en gemensam kolonn upp till Lunda 8)

Hobbe
2009-06-08, 10:15
Finns det någon anmälningslista?

VIKTIGT
Jag behöver få reg# på MINI:sarna som är medlemmar i BMW Club Schweden, och har BMW Original Försäkring, samt planerar att köra på Lunda 13/6.
Viktigt om ni vill att er bil ska vara försäkrad.

Fyll på:
1. SPB906
2.
3.

Fredrik
2009-06-08, 20:32
Det blir dessvärre ingen R53 Challenge på Lunda denna gång - pratade nyss med Lestrup och han har blivit ombedd av teamet att komma ner och testa racebilen på nordslingan på torsdag.

Vi kan dock få möjlighet till detta vid ett senare tillfälle, med lite tur kanske vi kan ha ett speciellt event så småningom.

Särås
2009-06-08, 22:26
Hmm....
Jag kommer och kör!
Dock så har jag en och kanske två vänner som verkligen skulle vilja köra, den ena är en Mini fantast, som dock har köpt min f.d Honda S2000 och det andra ärt personen jag startade motorklubben Lazzat med för 9 år sedan typ (Westholm), han åker en Porsche...
Själv kommer jag i ett underverk! ;)

Om dessa två första herrar vill köra utanför "tävlan" går det bra, alltså dom betalar och kör sina repor men dom kan inte vinna på grund av att dom inte åker Mini eller nått sånt, tror båda två kan betala det som krävs för att få köra och vara med och leka!!! :)

Så vad ska jag säga?
mvh Jimmy Särås

RobertH
2009-06-08, 22:30
De är välkomna för min del. Vi kommer inte att ha några som helst tävlingsmoment som innefattar konbanekörning, tidtagning etc. så det är helt okej.

Särås
2009-06-08, 23:23
RobertH: Inte ens lite? :)

De är lugnt för min del som sagt, vill bara leka av mig lite och det vet jag att dom vill oxå! :)
MEn som sagt väntar på vad övriga säger, så tittar in här i morgon och tittar om någon hade något i mot att mina vänner dyker upp!

mvh Jimmy

Hobbe
2009-06-09, 00:00
För min del är det också OK att Särås & Co hälsar på.
Det vanliga gäller: Heltäckande klädsel, handskar, hjälm, och gatlegal bil.

Inget licenskrav, men finns förarlicens (SBF) så ta med och visa upp den så slipper vi slösa PR-licenser.

Björn P
2009-06-09, 07:28
Finns det någon anmälningslista?

VIKTIGT
Jag behöver få reg# på MINI:sarna som är medlemmar i BMW Club Schweden, och har BMW Original Försäkring, samt planerar att köra på Lunda 13/6.
Viktigt om ni vill att er bil ska vara försäkrad.

Fyll på:
1. SPB906 (Hobbe)
2. HZB928 (Björn P)
3.
4.
5.

/Björn P

Särås
2009-06-09, 10:21
Fan vad kul, då har vi en träff i helgen!

Erik: Kommer Du nu oxå?
mvh J

W2k
2009-06-09, 12:03
1. SPB906 (Hobbe)
2. HZB928 (Björn P)
3. NLR160 (Wilhelm S)
4.
5.

Kongo
2009-06-09, 20:00
1. SPB906 (Hobbe)
2. HZB928 (Björn P)
3. NLR160 (Wilhelm S)
4. HKE923 (Kongo)
5.

Kongo
2009-06-09, 20:02
Hmm....
Jag kommer och kör!
Dock så har jag en och kanske två vänner som verkligen skulle vilja köra, den ena är en Mini fantast, som dock har köpt min f.d Honda S2000 och det andra ärt personen jag startade motorklubben Lazzat med för 9 år sedan typ (Westholm), han åker en Porsche...
Själv kommer jag i ett underverk! ;)

Om dessa två första herrar vill köra utanför "tävlan" går det bra, alltså dom betalar och kör sina repor men dom kan inte vinna på grund av att dom inte åker Mini eller nått sånt, tror båda två kan betala det som krävs för att få köra och vara med och leka!!! :)

Så vad ska jag säga?
mvh Jimmy Särås


Vafasiken har jag gjort sa du? och jag skulle aldrig sjunka till att köra porsche ;)

Särås
2009-06-09, 21:21
Kongo: Öh??? *hmmm*
/Jimmy

RobertH
2009-06-10, 13:53
Uppdatering angående mat:

Eftersom vi inte fått tag på något bra cateringalternativ, och Rent-a-Chef var upptagna denna helg, så kör vi med egen mat. Grillkol och tändvätska etc. ordnar klubben.

Kongo
2009-06-10, 19:04
Kongo: Öh??? *hmmm*
/Jimmy

Inte så lätt för dig att veta men jag heter Westholm.


Bara så ni vet har jag beställt regn tills på söndag för att jämna ut effektskillnaden lite ;)

Hobbe
2009-06-10, 19:15
Nu är polistillståndet fixat.
Allt är fixat med alla tillstånd inkl. SBF.

Nu kan vi ha kul - lagligt också :D

Luc!fear
2009-06-10, 20:00
Nu är polistillståndet fixat.
Allt är fixat med alla tillstånd inkl. SBF.

Nu kan vi ha kul - lagligt också :D
inkl. SBF?
Kan inte alla förkortningar i motorbranschen...

Särås
2009-06-10, 20:07
Inte så lätt för dig att veta men jag heter Westholm.


Bara så ni vet har jag beställt regn tills på söndag för att jämna ut effektskillnaden lite ;)

Aha, ok det förklarar det hela...
Var lite fundersam vem Du var som jag startad Lazzat med och ändå glömt bort... :/
Hehehe...
mvh Jimmy

Särås
2009-06-10, 20:08
Inte så lätt för dig att veta men jag heter Westholm.


Bara så ni vet har jag beställt regn tills på söndag för att jämna ut effektskillnaden lite ;)

Söndag?
13/6 är väll på en Lördag? :p

Nordquist
2009-06-10, 20:18
Är passagerare tillåtet?

Hobbe
2009-06-10, 21:15
Om föraren bedöms lämplig, och om passageraren har tecknat PR-licens och/eller har giltig förarlicens/funktionärslicens.
Nödvändigt för försäkringsskyddet.

Personlig utrustning gäller även för passageraren.

Hobbe
2009-06-10, 21:28
Nu har jag också fixat flaggor till funktionärer via lån från BMW-klubbarna.

Tyvärr fanns ingen rosa flagga till Robban :D

Hobbe
2009-06-10, 21:30
inkl. SBF?
Kan inte alla förkortningar i motorbranschen...

Japp. Vi har fått en välsignelse från alla håll.
Tuta och kör bara.

Hobbe
2009-06-10, 21:56
VIKTIGT
Jag behöver få reg# på MINI:sarna som är medlemmar i BMW Club Schweden, och har BMW Original Försäkring, samt planerar att köra på Lunda 13/6.
Viktigt om ni vill att er bil ska vara försäkrad.

Fyll på:
1. SPB906 (Hobbe)
2. HZB928 (Björn P)
3. NLR160 (Wilhelm S)
4. HKE923 (Kongo)
5.
6.
7.
8.

(Ingen anmälningslista utan bara för BMW OF)

Luc!fear
2009-06-11, 06:26
Nu är polistillståndet fixat.
Allt är fixat med alla tillstånd inkl. SBF.

Nu kan vi ha kul - lagligt också :D
inkl. SBF?
Kan inte alla förkortningar i motorbranschen...


Japp. Vi har fått en välsignelse från alla håll.
Tuta och kör bara.
Vad betyder SBF?
Samiska brud föreningen? Sadistiska basket förbundet? Svenska bilsports förbundet?
Hobbe förstod inte frågan?

Björn P
2009-06-11, 08:48
Hej,

Ska vi starta en samåkningstråd för trippen Sthlm - Lunda? Föreslår MINI Solna som startplats och lämnar över till någon som kört sträckan förr att starta tråden samt bestämma tid.

/Björn P

RobertH
2009-06-11, 09:28
Vi brukar köra två olika gäng, ett tidigt för de som vill hjälpa till att sätta upp koner etc. och ett lite senare.

Förslag på tider är 07,30 för tidiga gänget och 08,30 för de morgontrötta. Samling i Solna för båda.

Hobbe
2009-06-11, 10:42
Finns det norrmän, danskar, och finnar med MINI:sar vid Lunda flygfält 13/6 så är även dessa välkomna.

RobertH
2009-06-11, 11:11
Vädret ser lovande ut!

Ca 16 grader, lite halvsoligt och INGET REGN!

KIT
2009-06-11, 12:10
Hoppas att ni får det kul på Lunda, tråkigt att man inte kan vara med och ge er en match där!

Själv åker jag till Gelleråsen och kör Ginetta i helgen på Velodromloppet. Håller er uppdaterade på det....det är ju trots allt en brittisk bil ;-)

Självklart kan ju även jag promota NMCS på bilen om ni fixar klistermärken ;-)

RobertH
2009-06-11, 13:27
Hoppas att ni får det kul på Lunda, tråkigt att man inte kan vara med och ge er en match där!

Själv åker jag till Gelleråsen och kör Ginetta i helgen på Velodromloppet. Håller er uppdaterade på det....det är ju trots allt en brittisk bil ;-)

Självklart kan ju även jag promota NMCS på bilen om ni fixar klistermärken ;-)

Nya dekaler beställda idag, skickar över några om vi hinner få dem i tid, men det är tveksamt till denna helg kanske.

Fredrik
2009-06-11, 14:25
Jag kommer att dela ut en liten enkel present från MINI till varje deltagande MINI-ekipage som dyker upp på Lunda - tack till Heidi för bidraget :happy:

Johan W
2009-06-11, 15:37
Ni får polera kromet också, kommer att vara på plats med kameran i högsta hugg ;)

powernap
2009-06-11, 17:24
Ni får polera kromet också, kommer att vara på plats med kameran i högsta hugg ;)

skönt då blir någon bild publicerad i a f (fredrik lär inte ha laddat kameran)

Nordquist
2009-06-11, 17:57
Nu är det packat och klart. Åker imorgon eftermiddag.. Ja åker nog gärna med 0730 från Solna.

W2k
2009-06-11, 22:12
Själv är jag morgontrött, kommer nog först vid 0830-tiden till MINI Solna.

Vad gäller att hitta dit, visst är det här (http://maps.google.se/maps?f=q&source=s_q&hl=sv&geocode=&q=kulbacken&sll=60.135137,18.117785&sspn=0.015942,0.05579&ie=UTF8&ll=60.133021,18.110704&spn=0.016477,0.05579&t=h&z=15&iwloc=A) det är va? För isf är det ju bara att ställa navigatorn på "Kulbacken Östhammar" och så kan man ta sig dit lite när man vill om man inte orkar gå upp tidigt. :)

Björn P
2009-06-12, 07:24
Vi brukar köra två olika gäng, ett tidigt för de som vill hjälpa till att sätta upp koner etc. och ett lite senare.

Förslag på tider är 07,30 för tidiga gänget och 08,30 för de morgontrötta. Samling i Solna för båda.

Som nybliven styrelseledamot borde man ju hjälpa till så mycket som det går, så jag ansluter 07.30 på MINI Solna. Huvva vad tidigt! Men, fy fan vad kul det ska bli att köra konbana!

/Björn P

flyer
2009-06-12, 10:14
Jag kör upp med fästmö, 15-årig son och picnic-korg på egna vägar.
Fan vågar köra i klunga med andra MINIster, sist gick det mera över 170 km/h än under. Å vägarna till Lunda är de flesta riktigt roliga...

Vi ses på plats!

Fredrik
2009-06-12, 10:23
Som det ser ut nu finns det tre möjligheter att åka till Lunda:

1) De morgonpigga :rolleyes: banläggarna och assisterande konhämtare träffas utanför MINI Stockholm (Solna) 07.30 för avfärd.
I detta gäng kör Hobbe, RobertH, Björn P, jag och ev, ytterligare en eller två MINIs.

2) De som vill åka gemensam kolonn tar och samlas vid MINI Stockholm 08.30 för avfärd - är det någon som varit med på Lunda tidigare som kan agera ledarMINI?

3) Egen färd upp på valfria vägar.

W2k
2009-06-12, 11:26
2) De som vill åka gemensam kolonn tar och samlas vid MINI Stockholm 08.30 för avfärd - är det någon som varit med på Lunda tidigare som kan agera ledarMINI?
Jag har bara varit på Lunda en gång tidigare, men jag har navigator, så i brist på bättre kan de som åker 08:30 följa efter mig.

Fredrik
2009-06-12, 11:40
Jag har bara varit på Lunda en gång tidigare, men jag har navigator, så i brist på bättre kan de som åker 08:30 följa efter mig.

Bra, då kan du agera ledarbil Wilhelm - tack för det 8)

Om någon behöver nå Robban eller mig:
Robert H - 070-446 60 50
Fredrik - 0709-770 775

Väl mött på Lunda :drive: :D 8)

Fredrik
2009-06-12, 12:36
Påminnelse till alla som kommer med: Ta med er egen mat då vi inte kommer att ha någon kock i år.
NMCS tar med grillkol, tändvätska och grillspett :mrgreen: så ni som vill kan grilla i den grillen som finns belägen på Lunda.

Ni som kommer med för att titta men INTE ska köra konbana hänvisar vi till den lilla parkeringen till höger en bit innanför grindarna, vi ska försöka få upp skyltar om detta men försök komma ihåg det när ni kör in genom grindarna.
Detta för att vi inte ska behöva betala för bilar som inte kör konbanan (Lunda flygfält har en intresseförening som hyr ut och vi blir debiterade per bil, förutom grundavgiften).

Medtag kontanta pengar, kommer man enbart med kort får man vackert fara och ta ut några ludna sedlar.
Robert H kommer att sköta insamlingen, och varje deltagande bil får ett vitt nummer ritat på bakre sidorutan.
Detta nummer ligger till grund för en Concours d´Charmé som pågår under dagen, och den lyckliga vinnaren presenteras på seneftermiddagen (efter kl. 15.00 ca).

Hobbe
2009-06-12, 13:29
Beställ utkörning av pizza från någon lokal pizzeria?

Fredrik
2009-06-12, 15:42
Beställ utkörning av pizza från någon lokal pizzeria?

Vill någon åta sig att sköta insamling av pengar och ansvara för beställning går det bra, men annars gäller - ta med egen mat (en liten sallad i en färdig förpackning finns ju på alla mackar).

Hobbe
2009-06-12, 15:57
Sallad????? :o

Jösses Fredrik, har du gått och blivit vegan? :nono: :D

RobertH
2009-06-12, 17:37
OBS - Tidiga gänget drar kl 08.00 istället. Har fått lite nya anvisningar från de som har hand om flygfältet.

Skickar SMS till de som jag vet ska åka tidiga gänget.

Det sena gänget samlas 08,30, men lär knappast komma iväg förrän 08,45 tidigast, så det blir bra.

Vi ses i morgon!

Fredrik
2009-06-12, 18:16
OBS - Tidiga gänget drar kl 08.00 istället. Har fått lite nya anvisningar från de som har hand om flygfältet.

Skickar SMS till de som jag vet ska åka tidiga gänget.

Det sena gänget samlas 08,30, men lär knappast komma iväg förrän 08,45 tidigast, så det blir bra.

Vi ses i morgon!

Word!

W2k
2009-06-12, 19:06
Om nu bara det här regnet vill lägga av nu så... :(

Hobbe
2009-06-12, 19:19
Det ska vara torrt från morgon till tidig eftermiddag i morgon ;)

_clubman_
2009-06-12, 21:19
om det va nån som kom ihåg och såg att jag nämnde för en månad sen att kojan gick som en dröm och det inte va så lovande.... idag hittades felet efter en konbanedrabbning med opel sport club för en 2 veckor sen! diffhaveri! :mad:

så summasummarum ingen grön koja kommer och kämpar mot er imorrn! :cry:

men kan dyka upp ändå för å hålla koll på er ändå för det e ju bara 3-4 mil dit från mig! :cool:

nån av ledarna som skulle va tidigt där kan väl plita iväg ett sms om hur vädret är på plats.... nr e 0709384020

Fredrik
2009-06-13, 06:10
Om några timmar är det dags :banana:

Ladies and Gentlemen, start your engines :steering: :drive: :D 8)

Särås
2009-06-13, 06:35
Brum brum.... :)

FEED ME
2009-06-13, 06:50
Tut tut....