handdator

Visa fullständig version : Skydda klädsel från barnstol



Mattajas
2009-02-04, 08:36
Nu är det dags att montera bilbarnstol i framsätet på vår kära clubman. Är det någon som har tips på hur man ska skydda skinnklädseln från permanenta "tryckmärken". Jag antar att det kan bli sådana då stolen sitter där i princip permanent och det verkar vara ganska små ytor som trycket ska fördelas på. Hjälper det med filt? frottéhandduk? något annat?

Tack på förhand

Fredrik
2009-02-04, 09:05
Hej Mattias och välkommen till NMCS!

Jag har små svarta hand-handdukar vikta två varv under stolen i baksätet på min R56 S, en just vid framkanten på baksätet och en längre bak för de bakre stöden till stolen.
Jag har helläderinredning "Punch" i Carbon black och när jag tar bort stolen så är det små gropar vid de bakre stöden, men de rättar till sig efter ett tag.

Jag har också läst på MINI2 att om man har beständiga gropar kvar kan man blåsa med en hårtork på denna yta (gäller skinnklädsel, och inte för varmt) så ska det släta ut sig och bli som nytt - bra att tänka på vid en ev. försäjning av sin MINI.

Mattajas
2009-02-06, 12:38
Det där låter som bra tips...ska ner och fixa i garaget! Tackar


Hej Mattias och välkommen till NMCS!

Jag har små svarta hand-handdukar vikta två varv under stolen i baksätet på min R56 S, en just vid framkanten på baksätet och en längre bak för de bakre stöden till stolen.
Jag har helläderinredning "Punch" i Carbon black och när jag tar bort stolen så är det små gropar vid de bakre stöden, men de rättar till sig efter ett tag.

Jag har också läst på MINI2 att om man har beständiga gropar kvar kan man blåsa med en hårtork på denna yta (gäller skinnklädsel, och inte för varmt) så ska det släta ut sig och bli som nytt - bra att tänka på vid en ev. försäjning av sin MINI.

Rasmus
2009-02-06, 15:11
Själv skyddar jag klädseln från barn och barnstol med kondom...

:D :D :soffa: :steering: :wink:

JohanH
2009-02-06, 15:22
Själv skyddar jag klädseln från barn och barnstol med kondom...

:D :D :soffa: :steering: :wink:

<total fredags offtopic> Om du över huvud taget får chansen </total fredags offtopic>

:grupp:

Fredrik
2009-02-06, 16:01
Själv skyddar jag klädseln från barn och barnstol med kondom...

:D :D :soffa: :steering: :wink:

:woot: :woot: :woot: ;)

Hagatorpet
2011-04-06, 08:06
Själv skyddar jag klädseln från barn och barnstol med kondom...

:D :D :soffa: :steering: :wink:
Sätter du den på stolen :confused: