handdator

Visa fullständig version : Nätgrill till R55



AndersSkold
2009-02-03, 09:22
Hej jag är ute efter en nätgrill till R55. Har kontaktat min återförsäljare i Karlstad men de har slutat sälja mini så de var inte alltför hjälpsamma.
Vet någon var det finns och vad det kostar?

Cullin
2009-02-03, 09:39
Jag köpte en svart grill på Paulssons Bil i Hbg till min förra Cooper R56. Det var inga stora pengar, ca 250:-. Var dessutom väldigt enkelt att byta.

Bifogar en bild på hur det blev, vet inte om det är den du menar men det är väl den typen som är den snyggaste.

Kolla annars på genuinemini.co.uk och beställ där ifrån.

Mvh Christian

AndersSkold
2009-02-03, 10:03
Jag kanske skall kontakta Paulssons bil, bilen är faktiskt köpt där av fösta ägaren. Jag tror dock det är lite special då diesel-huven är lite högre. Det blir ju mycket snyggare.

HF-Björn
2009-02-03, 14:49
Har S grill till min Diesel man får borra två extra hål i plasten bara inget jobbigt.

Ace
2009-02-03, 17:44
Jag kanske skall kontakta Paulssons bil, bilen är faktiskt köpt där av fösta ägaren. Jag tror dock det är lite special då diesel-huven är lite högre. Det blir ju mycket snyggare.

Kolla på mini.se om det inte finns någon närmare MINI-återförsäljare än Paulssons Bil I Helsingborg. Till och med BMW Group i Göteborg är ju närmare. Alla säljer ju MINI-originaldelar.

AndersSkold
2009-02-10, 11:48
Är det någon som vet om det finns någon nätgrill (kylargrill) till Clubman D. De återförsäljarna jag pratade med vet inte. Om någon har något best.nr eller liknande skulle det vara super. Ingen som vet någon som har monterat en på en Diesel.

Freddo
2009-02-10, 12:09
Är det någon som vet om det finns någon nätgrill (kylargrill) till Clubman D. De återförsäljarna jag pratade med vet inte. Om någon har något best.nr eller liknande skulle det vara super. Ingen som vet någon som har monterat en på en Diesel.

Ja absolut
Clubman är ingen skilland mot valiga coopern.
JCW grillen fins ju, klart snyggast imo.

AndersSkold
2009-02-10, 12:15
Har du monterat någon på din bil?
Det värsta är ju att ingen återförsäljare jag ringer till vet.
Något tips på någon som kan.

Cullin
2009-02-10, 12:32
Bilden som jag lagt upp i denna tråd tidigare visar precis det du söker. Bara ring till en BMW/Mini-åteförsäljare och beställ en Grill till Cooper S i Worksdesign.

Freddo
2009-02-10, 12:53
Bilden som jag lagt upp i denna tråd tidigare visar precis det du söker. Bara ring till en BMW/Mini-åteförsäljare och beställ en Grill till Cooper S i Worksdesign.

Precis som cullin säger

Eller så ringer du någon och beställer en JCW grill..

Novation kan jag rekommendera att ringa

Fredrik
2009-02-10, 12:55
Jag och Marcus ska ha ett möte med Heidi på MINI Sverige om lite framtidsplaner, jag ska kolla med henne om vi kan få någon rykande färsk lista över vilka MINIåterförsäljare som finns kvar då en del har tappat MINI som märke - återkommer i separat tråd i frågan efter mötet för att klargöra för alla MINIster ute i landet :)