handdator

Visa fullständig version : Lackpriser - tips?



Fredrik
2009-02-02, 15:32
Jag har fått ett riktigt tjusigt dörruppslag på förardörren, en liten buckla (kanske tre mm djup och fem cm lång) med lite avskavd lack :mad:

Jag var förbi en lackfirma idag och kollade, och de skulle ha 2.500:- för jobbet inkl allt, dessutom måste de ha bilen i två till tre dagar.
Är detta ett skäligt pris för en sådan skada, eller var det dyrt?

Har någon tips på en billig men BRA lackerare man kan lita på - denna verkstaden lackade den S-vinge jag satte på min f.d. Cooper och jag blev nöjd, men alla tips emottages :happy:

dvorak
2009-02-02, 15:45
2500 låter nog ganska rimligt, en dörr är ganska stor.

Jag lackade en kofångare nyligen, det gick på runt 2000-2500. Det var dock svart och inkluderade ganska mycket förarbete då jag lämnade in den grovslipad i gelcoat (glasfiber).

http://www.gotoport139.com/tmp/pics/explorerx/cobraxp.jpg

Lackerare kan jag dock inte rekommendera, det får någon i Stockholmsomr. göra


Taskigt med skadan, hoppas det ordnar sig.

Mr_Varre
2009-02-02, 15:54
Dom tar 1500-2500


Företaget ligger i Märsta.
Email: blastringsthlm@spray.se
Tel:08-59115900

JohanH
2009-02-02, 15:56
Vad du än gör - åk INTE till Kents Bilplåt i Ulvsunda!!!

Nordquist
2009-02-02, 15:56
Om det innebär att dom montera ner dörr och handtag med mera är det rimligt.

RobertH
2009-02-02, 18:04
Vad du än gör - åk INTE till Kents Bilplåt i Ulvsunda!!!

Håller med!!

MINI Jens
2009-02-02, 18:07
smart repair i Hammarby sjöstad eller Dentech, har inte numren här hemma men ring imorgon så fixar jag det. Dentech trycker ut bulor för knappa tusenlappen. Men om det måste lackas också är kanske smart repair bättre.

Ace
2009-02-02, 18:14
Trycka ut bulor är inget att rekommendera då lacken liksom tänjs ut och det bildas småsprickor i den.

Fredrik
2009-02-02, 19:07
Tack för alla era inputs grabbar, jag uppskattar det :happy:

Billackeraren jag pratade med trodde att de kunde göra lackeringen med dörren på plats om de maskerade ordentligt.
Jag poängterade att en MINIkille tidigare lämnat sin bil till en annan lackfirma och att de där lyckades med konststycket att få dörren i en annan nyans än bilen (som var Chilli red), allt för att få dem att förstå att jag kommer att vara superpetig när jag hämtar bilen (om nu det hjälper :shock: ).

Jag ringer dig imorgon Jensa för att få lite info om Smart repair då jag inte tror att det räcker med en uttryckning av skadan. Enligt lackeraren som kom med ut och tittade så måste det lackas :(

frutte
2009-02-02, 19:52
www.jarfallabillackering.se

dem anlitade jag när en front på förra imprezan skulle lackeras.
tyckte de gav ett mkt seriöst intryck. och ligger vad jag kan förstå bra till geografiskt.

Rasmus
2009-02-02, 20:05
Kombinera bilfixet med en resa till Gotland! Här finns en superbra lackverkstad där jag lämnade in min bil när den blivit saboterad. Det är säkert billigare här än i Sthlm, så du kan få resa och lackjobb för samma pris som bara lackjobbet i Sthlm ;)

Fredrik
2009-02-02, 20:49
Tack för tipset Rasmus, men jag tror jag går för något lite närmare där jag bor (denna gången i alle fall ;) ).

Wazp
2009-02-02, 20:50
kolla på www.scarypaint.se så kan du få bilen som du verkligen vill ha den

Hobbe
2009-02-03, 00:17
PaintWorxs!

Suveränt arbete, och en trevlig utflykt till GBG ingår :)
Paul/GT bjuder säkert på en Pucko.

Fredrik
2009-03-20, 08:30
Jag har nu bokat tid för lack den 6/4 på Skällsta billack i Bro.
Hustrun har ledigt i påskveckan med ungarna så jag kommer att transportera runt mig i hustruns Octavia RS i några dagar = spar pengar på hyrbil :mrgreen:

Jag återkommer med ris eller ros beroende på hur det ser ut när det är klart, men när jag var förbi där igår sade han att eftersom det är repor måste det lackas och då kan man inte bara bända ut den, det blir spackling och ny lack.