handdator

Visa fullständig version : Växel indikator Bye Bye



Wazp
2009-01-28, 10:19
Igår hände något ganska märkligt när jag startade bilen. Den pep till och meddelade "SET TIME" i displayen. Och klockan visade bara --:-- fram tills dess att jag ställde in rätt tid. Dessutom hade trippmätaren nollställt sig själv...
Någon som varit med om samma fenomen?

Det där har jag inte upplevt (än) men däremot så har växel indikatorn alltså den som visar vilken växel som är mest eco at köra på TAGIT semester och han har tagit med sig pilar och allt och det finns inte ett spår av att dem någonsin funnits där allt ser helt normalt ut inga pixel fel elr nått någon som upplevt samma sak ???

dvorak
2009-01-28, 10:28
Jaså, är det det den lilla grejen är till för? Jag har verkligen undrat och även försökt hitta det i instruktionsboken.

Du menar i displayen brevid trippmätaren?

Wazp
2009-01-28, 10:33
ja samma display precis ovanför trippmätaren

Emely&Robert
2009-01-28, 10:41
Har läst om andra som haft det här problemet och tydligen skall pilarna dyka upp igen när man går in i färddatorn och håller inne knappen när man är i menyvalet för återstående körsträcka.

Orsaken har jag dock ingen aning om.

Wazp
2009-01-28, 10:54
Orsaken har jag dock ingen aning.

Ja som Mini ägare kan man aldrig sluta förvånas över alla saker som sker

Ska dock kolla detta så fort ja får fatt på bilen

W2k
2009-02-03, 06:57
Jag har lyckats stänga av min växelindikator av misstag, mycket riktigt är det nån kombination av tryckningar inne i färddatorn som gör det. Sökte på Google och hittade hur man aktiverar den igen, tyvärr har jag inte länken kvar.

Wazp
2009-02-03, 09:17
Det va precis som Robert sa att när du är inne på milkvarpåtanken så håll knappen intryckt bara