handdator

Visa fullständig version : Inför: Vi som flyger till MINI UNITED 2009



Ace
2009-01-17, 15:05
Här kan ni som skall flyga till MINI UNITED 2009 föra diskussion om flygtider mm mm


/Robert

Fredrik
2009-01-17, 20:02
Haha, bra att du startat denna tråden Robban när du själv ska köra 8)

Nåväl, såvitt jag vet är jag den enda som flyger från Svedala till U.K., så det blir kanske inte mycket skrivet i denna tråden.

Som det ser ut nu kommer jag att flyga BA (British Airways) från Arlanda torsdag den 21/5 kl 09.10, ankomst LHR 10.50 (brittisk tid = svensk tid - 1 h).
Färden dit företas av en Airbus 320 (enligt flightnumret).

Hemfärden sker med BA från LHR 13.50 och ankomst Arlanda 17.20. Flygningen hem sker i en större Boeing 767.

Anledningen till att jag väljer BA är att de har fler avgångar att välja på, något billigare än SAS, bekvämare skinnsäten även i monkey-class samt trevlig personal ombord.
Terminalen ligger också bättre till, SAS får alltid stå längst ut längst bort på Heathrow (låååångt att gå), dessutom i en tråkigare terminal än den BA flyger ifrån :)

JohanH
2009-01-18, 19:28
Haha, bra att du startat denna tråden Robban när du själv ska köra 8)

Nåväl, såvitt jag vet är jag den enda som flyger från Svedala till U.K., så det blir kanske inte mycket skrivet i denna tråden.

Som det ser ut nu kommer jag att flyga BA (British Airways) från Arlanda torsdag den 21/5 kl 09.10, ankomst LHR 10.50 (brittisk tid = svensk tid - 1 h).
Färden dit företas av en Airbus 320 (enligt flightnumret).

Hemfärden sker med BA från LHR 13.50 och ankomst Arlanda 17.20. Flygningen hem sker i en större Boeing 767.

Anledningen till att jag väljer BA är att de har fler avgångar att välja på, något billigare än SAS, bekvämare skinnsäten även i monkey-class samt trevlig personal ombord.
Terminalen ligger också bättre till, SAS får alltid stå längst ut längst bort på Heathrow (låååångt att gå), dessutom i en tråkigare terminal än den BA flyger ifrån :)

Du glömde att BA fortfarande bjuder på drinkar och att SAS suger åsne... i allmänhet...

Fredrik
2009-01-19, 06:39
Du glömde att BA fortfarande bjuder på drinkar och att SAS suger åsne... i allmänhet...


:beerchug: :mrgreen:

Fredrik
2009-01-21, 20:29
Va, har ingen annan skrivit i den här tråden :woot: ;)

NU har jag bokat biljetten på BA, vilken tur att jag inte bokade i helgen som jag först tänkte, då hade jag fått betala drygt 1850 kr :blink:
Nu sjönk priset till det mer plånboksvänliga 1559 kr :happy: 8)

Ace
2009-01-22, 17:55
Det lutar åt flyg för mig och frugan också. Har just fått mail av Guy Salmon Prestige Rental att dom hade en R56 Cooper S ledig till mig. Skall be frugan ring och höra vad det kostar i slutändan med försäkring och allt. Jag har tappat rösten...hi hi hi eller så var jag inte riktigt aktiv på Engelska-lektionerna på högstadiet!
Hur skall du göra Fredrik? Skall Kalle komma och möta dig eller?
Vilken dag kommer du fram? Om vi åker med Ryanair så landar vi på Stanstedt 21 maj kl. 15:30 lokal tid. Åker hem på morgonen den 25 maj isf.

Fredrik
2009-01-22, 20:11
Det lutar åt flyg för mig och frugan också. Har just fått mail av Guy Salmon Prestige Rental att dom hade en R56 Cooper S ledig till mig. Skall be frugan ring och höra vad det kostar i slutändan med försäkring och allt. Jag har tappat rösten...hi hi hi eller så var jag inte riktigt aktiv på Engelska-lektionerna på högstadiet!
Hur skall du göra Fredrik? Skall Kalle komma och möta dig eller?
Vilken dag kommer du fram? Om vi åker med Ryanair så landar vi på Stanstedt 21 maj kl. 15:30 lokal tid. Åker hem på morgonen den 25 maj isf.

Jag landar på Heathrow 10.50 (lokal tid) på torsdagen den 21/5. Jag ville ta ett tidigt flyg för att kanske hitta på något annat med Kalle före United och fabriksbesöket på fredagen så Kalle hämtar mig där (no change of plans I hope, Karl :blink: ), men tack för erbjudandet Robban :happy:

Stansted ligger ca fem-sex mil nordost om London (har jag för mig) och Heathrow ligger strax söder om London så det är en liten bit emellan.

Vilken tid far ni hem på måndag?
Min kärra hem går 13.50 från Heathrow och landar på Arlanda ca 17.20.

Ace
2009-01-23, 10:18
Tror att det blir SAS till Heathrow.
Såg att Ryanair ville ha betalt för väska mm mm mm så det skiljde bara några hundralappar till slut. Firman som hyr ut MINI har sitt utlämningsställe på Hethrow och då slipper jag även £60 i leveransavgift. Dom ville ha det för att kjöra den till Stanstedt. Vi landar 21/5 17:40 och åker hem 25/5 09:20. Kanske lite tidigt men jag skall kolla om det går ett lite senare flyg den 25:e

Edit: Ett alt. är den 25/5 18:45 till Göteborg. Det får bli det annars blir det för stressigt att lämna bilen innan och allt sånt. Kan man ju kanske åka in en sväng till London också. :)

Fredrik
2009-02-14, 15:24
Inga fler som kommer att flyga till United från Sverige?

Ace
2009-02-14, 23:12
Jag hoppar flyget......