handdator

Visa fullständig version : INTRESSEKOLL: Isbanekörning i KALL utanför Åre, 30jan-1feb



Fredrik Lestrup
2009-01-15, 17:40
Hejsan alla,

Helgen den 30jan-1feb tänkte jag och ett gäng åka upp till ett ställe som heter KALL Autolodge som ligger utanför Åre. Det är ett ställe som har 3st isbanor de gör förarutbildningar och körevent på. Jag har ett sammarbete med dem och vi får på lördagen den 31januari låna en av deras banor.

Tanken är att jag skall göra ett reportage från detta som skall publiceras i mitt nästa nummer av Lestrup magazine.

Vi åker från Stockholm på fredagen och åter hem på söndagen.

KALL Autolodge har ett eget hotell vid banan där vi sover (vet ej kostnad än).

På söndagen finns flera alternativ för aktiviteter, Åka snöskoter, åka skidor, ta det lugnt eller kanske åka mer isbana..

Tänkte kolla om det finns något intresse för detta! Jag vet att det är lite sent påkommet men detta var en av de helgerna som banan var ledig på!

/Fredrik lestrup

Fredrik
2009-01-15, 21:06
Härlig idé Fredrik, har personligen ingen möjlighet att följa med (denna gång) men jag vet att några på forumet diskuterat att åka och köra isbana.
Hoppas du får med dig några MINIster upp till Åre, och vi ser fram emot reportaget i Lestrup Magazine nr 2 8)

Ace
2009-01-15, 22:06
Vad snackar vi för pris? Såg i AM&S att det kostade c:a 3500:- per person att hyra den isbanan med Porsche.

FEED ME
2009-01-22, 20:03
Har Stefan kvar några av sina Lambosar i Kall?!?

Låter hur kul som helst. Jag har dock planerat att vara i Funäsdalen den helgen och sladda på isen med norska VW-Audi-klubben...