handdator

Visa fullständig version : Nu pajade växellådan...



Edde
2009-01-14, 18:44
idag lossnade tydligen nån sprint som vajern till växellådan hålls fast med... (enligt Miniassistanssupporten) bara sådär! bilen stod parkerad.... hade bara en växel och det var tvåan! lade man i backen så åkte man framåt ändå! hehe kunde iaf ta mig till verkstad men de hade stängt för dagen så nu får man vänta på svar imorgon... växelspaken var helt slapp...

hoppas det är ett enkelt fel.... och att det bara var varjern som lossnat

MINA
2009-01-14, 18:55
Verkar som du blev straffad för det du skrev till mej om att du var nöjd med bilen osv. ( tråkigt men hoppas det är lätt fixat )

Var håller du till nuförtiden ? S-vall eller Västerås ?

Börjar bli dax för ett vinterfika ( Max / McDonalds / Sibylla ) !

Edde
2009-01-14, 19:05
ja precis! haha!

näe jag bor i Sundsvall nu... tillfälligt i väntan på rätt jobb! bilen funkade perfekt ner till stan sen när man satte sig i bilen och skulle trycka i ettan så kände man hur slapp den var! ringde direkt till assistans men de sade att den hade gått ut?! iaf gratis bärgning m m... jaja trodde man hade assistans bilens livslängd och om man gjorde service enligt boken men icke.. tydligen bara ett minne jag hade från Seat-tiden...

så nu står den å fryser på Molinbil i väntan på besked... lät positivt enligt han jag snackade med på telefon iaf... han hade varit med om det en gång förut... att det bara var att trycka dit sprinten igen men han hade aldrig varit med om en Mini som gått 8000 mil! =)

ja så fort jag får min bil tillbaka så! men alla kör inte sin mini på vintern i s-vall!? ser bara de två clubmans och två PS mc

MINA
2009-01-14, 19:15
Det är bara den gula som inte tål vinterkörning !
Eken är väl rädd att snöröjningen ska ta den för en pissfläck i snödrivan :blink:

powernap
2009-01-14, 19:41
jämrans osis......

Emely&Robert
2009-01-14, 19:44
så nu står den å fryser på Molinbil i väntan på besked... lät positivt enligt han jag snackade med på telefon iaf... han hade varit med om det en gång förut... att det bara var att trycka dit sprinten igen men han hade aldrig varit med om en Mini som gått 8000 mil! =)


Väldigt betryggande att mekanikern var väl förtrogen med konceptet växellådor som ramlar ur men inte hade varit med om att någon MINI gått 8 000 mil. :blink: :D

powernap
2009-01-14, 19:46
mmmm, min första mcs har nog passerat 13000 nu om jag är rätt informerad, tungt motortrim från 3950 mil o framåt......

Luc!fear
2009-01-14, 21:35
Min 2005:a passerade 50003 km idag på väg till jobbet...:(

Edde
2009-01-27, 21:44
Väldigt betryggande att mekanikern var väl förtrogen med konceptet växellådor som ramlar ur men inte hade varit med om att någon MINI gått 8 000 mil. :blink: :D

han var från sthlm så han var inte van med bilar som gått längre än 4000 mil typ! =) jaja efter ca 12 dagar fick man tillbaka sin lilla bil! har kört den i två dagar nu och har märkt en grym förbättring när det gäller backväxeln! den går i varje gång nu jämfört med tidigare då man ibland fick komma i läge innan backen gick i! nu har dock inte kört så mycket så det kanske bara är inbillning men det verkar bra iaf! =)

loop
2009-01-27, 22:33
Var det sprinten eller var det något annat?

Edde
2009-01-27, 23:42
Var det sprinten eller var det något annat?

de beställde en (eller flera, vet inte riktigt) helt ny vajer från utlandet! därav den långa väntetiden...
tyckte de sa att vajern var av och att de fick ta loss hela avgassystemet m m men ska prata med de nån dag å ta reda på mer! är inte helt nöjd med servicen här uppe! i Västerås var den däremot suverän... men jag hade inte tid att snacka just då! Jag hämtade bara ut bilen och for iväg snabbt som blixten.. =)

blev dyrare än jag tänkt och enligt verkstaden oxå krångligare att laga än den personen jag pratade med hos miniassistans..

får återkomma med vad som var fel exakt!

Emely&Robert
2009-01-28, 06:19
Det gäller verkligen att försöka hitta en verkstad som har omfattande vana av att skruva med just MINI, annars kan man glömma de rekommenderade tider som finns angivna för varje jobb. Blir lätt det dubbla.