handdator

Visa fullständig version : Ny MINIsäljare MINI Stockholm/Solna



Fredrik
2009-01-07, 10:13
Joacim Norén är ny MINIansvarig säljare i Solna, välkommen i MINIgänget Jocke!
Niclas Eriksson som tidigare var ansvarig har bytt tjänst (av familjeskäl) men stannar "in house" i Solna.

Jens Fästh fortsätter på sin tjänst som kombinerad MINI/BMW-säljare.

Jag vill även passa på att tacka Niclas för gott samarbete och önskar honom lycka till på sin nya tjänst.
Ett stort tack även till Jens för ett härligt samarbete och roliga stunder på olika MINI-events som nu senast Gelleråsen i oktober.

Jag ser gärna att ni kommer med oss på kommande äventyr, NMCS har en spännande tid framför sig, i synnerhet 2009 när MINI fyller 50 år 8)

Hobbe
2009-01-07, 12:28
Välkommen Jocke!

En godkänd MINI-försäljare blir man först efter att ha initierats in i MINI-familjen av New MINI Club Sweden.
När ska vi boka in dig? ;)

MINI-Jens kan berätta diverse skräckhistorier om denna intiering för dig :D

Jocke N
2009-01-07, 14:12
Välkommen Jocke!

En godkänd MINI-försäljare blir man först efter att ha initierats in i MINI-familjen av New MINI Club Sweden.
När ska vi boka in dig? ;)

MINI-Jens kan berätta diverse skräckhistorier om denna intiering för dig :D

Tackar ödmjukast!

Måste ni skrämma upp mig det första ni gör? ;) Jag får väl höra mig för med Jensa om hur denna ritual brukar går till... Kan väl inte bli annat än roligt?

Ser fram emot att sammarbeta med er framöver!

Fredrik
2009-01-07, 14:16
Tackar ödmjukast!

Måste ni skrämma upp mig det första ni gör? ;) Jag får väl höra mig för med Jensa om hur denna ritual brukar går till... Kan väl inte bli annat än roligt?

Ser fram emot att sammarbeta med er framöver!

Kul att du registrerat dig redan, Jocke.
Du behöver inte ligga sömnlös över ritualen........kanske :handen: ;)

Du förstår kanske nu varför det finns lite Pucko i det Laserblue MINIkylskåpet som står i MINIhallen 8)

Jocke N
2009-01-07, 14:34
Kul att du registrerat dig redan, Jocke.
Du behöver inte ligga sömnlös över ritualen........kanske :handen: ;)

Du förstår kanske nu varför det finns lite Pucko i det Laserblue MINIkylskåpet som står i MINIhallen 8)

Lite nervös blir man ju...

Det fanns Pucko i kylen imorse, men det var ju innan jag tog plats på MINI-avdelningen! Smaskens...;) Närå, ingen fara! Jag har förstått att det är min absolut viktigaste uppgift att se till att det alltid ligger ett gäng Pucko på kylning!

Detta ska bli riktigt kul, ser redan fram emot vår första chans att hitta på något kul ihop...

Emely&Robert
2009-01-07, 14:37
Varmt välkommen!

JohanH
2009-01-07, 14:56
Välkommen Jocke!!

Fredrik
2009-01-07, 15:39
Du når Joacim och Jens enklast på följande nummer:
Joacim Norén 08-735 39 27
Jens Fästh 08-735 39 63

Niclas är kvar inom BMW-koncernen, osäker på vilket telefonnummer han kommer att ha men du kan alltid nå honom via växeln 08-735 39 00 eller via Jens och Joacim.

Ace
2009-01-07, 18:30
Har klubben krävt att det alltid skall finnas Pucko till hands när man besöker MINI Solna? Drycken alltså, inget annat tack! Det skall jag ta upp med MINI-Jimmy på BMW Group Göteborg...kul ide´!

Fredrik
2009-01-07, 19:17
Har klubben krävt att det alltid skall finnas Pucko till hands när man besöker MINI Solna? Drycken alltså, inget annat tack! Det skall jag ta upp med MINI-Jimmy på BMW Group Göteborg...kul ide´!

Krävt och krävt, men Jensa och Niclas köpte hem en (större) laddning med Pucko till nyinvigningen i november av MINI-showroomet. De fyllde större delen av den Laserblue SMEG MINI-kylen (med bonnetstripes!) som står i den lilla lounchhörnan i MINIutställningen med MINIsternas egen nektar.

Varje MINI-showroom med självakting borde ha Pucko att tillgå om ett gäng MINIster från NMCS ramlar in :mrgreen:

RobertH
2009-01-07, 21:03
Välkommen!

Wazp
2009-01-07, 21:22
Välkommen

KPKalle
2009-01-07, 21:37
Hello Jocke ... cool to see you here :)

Jocke N
2009-01-08, 16:16
Tackar så mycket för det varma välkomnandet!

Luc!fear
2009-01-09, 10:08
Välkommen.. (gäller även andra nya medlemmar)

MINI Jens
2009-02-02, 17:17
Alla kära NMCSáre (hm...blev det rätt det där...)

Jag har sagt upp mig från BMW och MINI Stockholm och kommer att jobba 2 veckor till.
Det är med blandade känslor som jag slutar. MINI ligger mig varmt om hjärtat och jag kommer verkligen att sakna att jobba med märket.

Men om allt går bra så kommer jag också att bli lycklig ägare till en ny MINI inom hyfsad framtid. (i början blir det en BMW 320ia från -04 jag kommer att åka runt i..) Inte helt säker ännu om det blir en R-56 eller R55, Cooper S eller JCW...
Joakim kommer förvalta MINI Stockholm bra, många träffade honom i helgen tror jag. Annars kanske när R-57:an lanseras i slutet av mars.

Hoppas på att kunna delta i era upptåg även om det blir i en lånad bil..

Kör försiktigt!

Hobbe
2009-02-02, 17:52
Men Jensa då!

Givetvis är du välkommen som "hangaround" tills ditt förnuft har segrat.

ola
2009-02-02, 19:04
vadan manfallet hos MINI säljarna då?
oavsett så är det klart att en gång MINIst alltid MINIst..

Fredrik
2009-02-02, 19:15
Jag tycker det är jättetrist att du slutar Jensa men hoppas du skaffar dig en MINI (eller lånar en) och hänger med oss, det finns (oftast) plats i min bil om du vill åka med som passagerare någon gång.

Joakim är en trevlig kille så det kommer nog att gå bra, men jag tycker som sagt ändå det är trist att du slutar.

Jag har förresten ett förslag till en tjusig entré som du kan göra första dagen på nya jobbet:
YouTube - Broadcast Yourself. (http://se.youtube.com/watch?v=FmxRdx7HMME) :handen:

Fredrik
2009-02-17, 09:15
Jensa slutar imorgon på MINI Stockholm efter ett antal år och en stor mängd sålda MINIs, jag passar på att här officiellt önska Jens lycka till på sitt nya jobb, och är övertygad om att han kommer med oss på kommande framtida turer 8)

MINI Jens
2009-02-17, 19:59
Tack Fredda.

Känner mig jätte-vemodig inför morgondagen. Samtidigt som jag såklart ser fram mot mina nya utmaningar så är det med blandade känslor som jag slutar. Det är trots allt min stolthet som gjort att jag har sökt mig bort..

Jag har redan min specifikation klar för mig hur min alldeles egen MINI ska se ut.. Återstår att se hur bra det går på jobbet, det avgör trots allt om och när jag kan slå till..

Vi ses säkert på invigningen av nya MINI Cabrio R-57 i mars, jag kommer iaf..

Helan
2009-02-17, 20:04
Trist! du skall sluta! Du blir väl kvar i klubben?

Men jag blir lite orolig för min helg med en JCW från er som jag vann på er invigning!?

Helan

MINI Jens
2009-02-17, 20:15
ja jag blir definitivt kvar i klubben, även om jag inte har en MINI i dagsläget.
Du behöver inte alls vara orolig, för du har väl nåt vinnarbevis?
Och har du inte det, så ordnar det sig ändå..

Eva Holmström som är event och marknadsansvarig har koll på detta.

Helan
2009-02-18, 06:36
Som vinnabevis får väl betraktas det mail jag fick från Eva!

Kul att du blir kvar i klubben! se nu bara till att få din bil snabbt! :)

Helan

JohanH
2009-02-18, 10:20
ja jag blir definitivt kvar i klubben, även om jag inte har en MINI i dagsläget.
Du behöver inte alls vara orolig, för du har väl nåt vinnarbevis?
Och har du inte det, så ordnar det sig ändå..

Eva Holmström som är event och marknadsansvarig har koll på detta.

Vi kanske ska skapa subgruppen "Minister utan Minis"?

/Johan - hänger också kvar!!

Emely&Robert
2009-02-18, 14:49
Vi kanske ska skapa subgruppen "Minister utan Minis"?

/Johan - hänger också kvar!!

Jag tycker ni två skall slå er ihop och boka en "provkörning" för nästa helg. :D