handdator

Visa fullständig version : Världens dyraste MINI ?



rolandsan
2009-01-01, 19:26
Hej-kul att sitta o läsa lite av era innsändare-jobbar som sagt på BMW-MINI i Kphm.där har vi byggt en mini till en kund som kostade,hör o häpna, 1och en halv mille i danska starka kronor.bilen blev hyper fräck med kolfiber,rostfritt o massor med delar från John Cooper Works,motor fick bland annat alla dom vassaste o sist framtagna speedpartsen från works,det är kul som faen att jobba med Danskar för alla bilar som kommer hem e tomma på utrustning så vi utrustar efter kundens order o behov,o ni kan tro att det blir många helt nya delar som blir över,så jag har ibland hela garaget fullt av nya delar,varför???annars så slängs dom rätt ner i containern för vidare transport till soptippen.därav min lilla annons om en helt ny styrenhet till mini från works till en -08 med turbo,och ett gammalt avgas från en -05-6 som legat här ett tag men i fint skick ,har med jämna mellanrum nya delar o då kommer jag att dela med mej av dom till er för en billig peng. mvh Rolandsan::)

Rasmus
2009-01-01, 20:34
Hej Roland!

Kul att höra om ditt jobb! Du kan väl lägga upp lite bilder på de bilar du byggt, om inte era kunder misstycker?

rolandsan
2009-01-01, 20:47
hade jag gärna gjort om jag haft några-tänker liksom inte på att ta foto på bilar eftersom jag omger mej av dom varje dag-men i framtiden ska jag försöka ha en kamera tillhands mvh

Hobbe
2009-01-02, 00:26
Då är det bara att skicka dig ett PM om det behövs reservdelar nästa gång jag är nere i Höllviken? ;)

Är inte priset på MINI:n du nämner mer relaterat till dessa fantastiska skatter som danska staten lägger på nya bilar än extrautrustningen?

KIT
2009-01-02, 08:57
Hej-kul att sitta o läsa lite av era innsändare-jobbar som sagt på BMW-MINI i Kphm.där har vi byggt en mini till en kund som kostade,hör o häpna, 1och en halv mille i danska starka kronor.bilen blev hyper fräck med kolfiber,rostfritt o massor med delar från John Cooper Works,motor fick bland annat alla dom vassaste o sist framtagna speedpartsen från works,det är kul som faen att jobba med Danskar för alla bilar som kommer hem e tomma på utrustning så vi utrustar efter kundens order o behov,o ni kan tro att det blir många helt nya delar som blir över,så jag har ibland hela garaget fullt av nya delar,varför???annars så slängs dom rätt ner i containern för vidare transport till soptippen.därav min lilla annons om en helt ny styrenhet till mini från works till en -08 med turbo,och ett gammalt avgas från en -05-6 som legat här ett tag men i fint skick ,har med jämna mellanrum nya delar o då kommer jag att dela med mej av dom till er för en billig peng. mvh Rolandsan::)

Hej!

Vad ska du ha för styrenheten? Är det steg I eller II? Min är en 07, funkar det? Har för mig att de ändrade styrenheten 08? Letar även efter en slutdämpare från Works, då jag inte är helt nöjd med Millteks slutdämpare....

rolandsan
2009-01-02, 11:31
Hej-ja du-jag kan alltså inte svara på det-utan du måste utgå ifrån nr på styrboxen-vi har alltså tagit en helt ny -08 mini cooper S o satt på body kits-inredning-suspentionuppgrades-o avgas/grenrör/turbo från JCW-med den här enheten finns alla programkoder- den uppdaterar motorn för snabbare tider o den har nr DME 7 610 011 -1 med typ approvel nr från jcw ece7577549 mer än så bkan jag inte hjälpa dej-du kan kanske göra en sökning hos jcw i england och kanske finna ut något där-iallafall-mitt avgas som jag har är ett orginal med två ljudämpare fördelade på vä o hö sida/bak som sen går ihop i mitten mvh Roland

Ace
2009-01-02, 13:13
Hej!

Vad ska du ha för styrenheten? Är det steg I eller II? Min är en 07, funkar det? Har för mig att de ändrade styrenheten 08? Letar även efter en slutdämpare från Works, då jag inte är helt nöjd med Millteks slutdämpare....

Inte nöjd? Utveckla....

Rasmus
2009-01-02, 14:36
Inte nöjd? Utveckla....

Jag är också nyfiken! Går ju i tankarna om att köpa Miltek till min MCS.

rolandsan
2009-01-02, 15:24
Har inte mer att utveckla-du har nr på styrdonet-om du inte kan finna ut om det passar till din bil så är det bättre att lägga ner-mvh R

powernap
2009-01-02, 15:44
Har inte mer att utveckla-du har nr på styrdonet-om du inte kan finna ut om det passar till din bil så är det bättre att lägga ner-mvh R

vad e det för attityd?? :soffa:

Schassen
2009-01-02, 17:12
Det Ace skrev ä ju att KIT ska skriva varför han inte ä nöjd med sitt Miltek, tror ja iaf

Emely&Robert
2009-01-02, 17:27
Ja, självklart var det så att folk ville veta varför KIT inte är nöjd med sitt Miltek.

Rolandsan, ease up a bit ;-)

rolandsan
2009-01-02, 20:28
Hej igen-ja ni får ursäkta,e väl lite kort i mitt humör,men jag är ju inte riktigt en speedshop o har tyvär inte alla korekta svar för alla frågor-lägger fram dom fakta jag vet o det som är viktigt i såna här sammanhang är nr på styrdon-dom säger allt,iallafall när vi jobbar med att programera bilar som vi trimmar upp eller skiftar boxar på-och då gäller orginal mini/bmw datorer eftersom all programvara kommer från Tyskland och england-ang avgas system känner jag inte till nåt med namnet Miltek-vi monterar o saluför endast orginal o works på mini-cooper bilar.ska försöka var lite mer precis i fortsättningen,,o givitvis lite gladare tack o hej R

Hobbe
2009-01-02, 20:31
På tal om dyr MINI, jag undrar hyr mycket den då BMW/Williams-anställde F1-föraren Montoyas MCS kostade som specialtillverkades av John Cooper Garage när det begav sig?

Emely&Robert
2009-01-02, 20:33
... känner jag inte till nåt med namnet Miltek-vi monterar o saluför endast orginal o works på mini-cooper bilar.

Nemas problemas.

Miltek är en tillbehörstillverkare utanför BMW/MINI. Just den här tillverkaren är ganska högt hållen bland entusiaster och därför är det intressant att höra varför KIT inte är nöjd med produkten.

KIT
2009-01-09, 00:16
Ursäkta seeeent svar, har varit lite upp och ner den sista tiden ;-). Jag är jättenöjd med Millteksystemet effektmässigt sett, men tycker att works systemet har ett mycket råare ljud än det från Milltek, man har även resonans runt 120 km/h som kan vara lite störande. När jag tappade slutdämparen på Lunda sist så tyckte jag ljudet var kanon ;-) Se på filmen.... som sagt överlag med systemet är jag nöjd men inte med ljudet. För övrigt så tycker jag att jag har tappat vrid på de lägre varven, men däremot mycket mer effekt på höga varv.