handdator

Visa fullständig version : Reg-skyltar för USA-import



hedning77
2008-12-28, 17:21
Hej,
om ett par veckor kommer förhoppningsvis min Cooper S Hatchback -07 till Sverige i gott skick med min flyttcontainer. Tills dess finns det ett par praktiska saker att klara av, t.ex. reg.-skyltar:

Bak har jag två hål för skylthållare som säkert passar i någon av en ordinär skylthållares alla förborrade hål. Men fram ser det mörkare ut, här finns det inga förborrade hål. I kofångaren finns det en fördjupning som förmodligen markerar var man ska skära ut plasten för att finna hålfästen eller liknande för registreringsskylten. Jag är dock skeptisk till att skära ut denna (är väl ca 15 x 2 cm) och borra direkt i kofångaren på måfå är jag heller inte direkt förtjust i. Finns det någon som har erfarenhet här eller en annan idé? Jag läste att man i USA kan beställa fästanordningar som sätts fast nertill i grillen eller skruvas fast i muttern för bogserkroken. Dessa är dock avsedda för USA-skyltar, finns det något liknande i EU för EU-skyltar?

ola
2008-12-28, 18:05
jag har för mig att jag borrade i min förra minis främre kofångare när jag skulle sätta dit en annan skylthållare och fäste den med plåtskruv.. men jag är inte 100.. även om du provar och misslyckas så är det ju bara plast och det skyms ju isåfall av skylten...

MiKE
2008-12-28, 18:18
http://www.showplate.se/butik/index.php

Varför inte?

har själv ägt en BMW 740 IAL, intagen som flyttgods från Kalifornien. Tänkte sätta dessa icke godkända USA plåtar på den. Men sålde bilen innan det blev av.

//MiKE

W2k
2008-12-28, 18:25
har själv ägt en BMW 740 IAL, intagen som flyttgods från Kalifornien.
Ursäkta OT, men kul att se en till före detta 7-serieägare här på forumet :woot: Själv hade jag en 740iA '99, som jag beklagligtvis fick sälja för att ha råd (och plats) med min Clubman :)

MiKE
2008-12-28, 18:39
Ursäkta OT, men kul att se en till före detta 7-serieägare här på forumet :woot: Själv hade jag en 740iA '99, som jag beklagligtvis fick sälja för att ha råd (och plats) med min Clubman :)

:cry: Så kändes det att tvingas sälja henne. Det var E32 karossen. en -94a
Enda exet i hela europa troligen. En 740 IAL Gold Edition. 24karats guldplätterade emblem o njurar. BBS split fälgar i guldfärg med kromat fälghorn m.m.. Men, bensinen och försäkringen tog ut sin rätt. Dyr bil bara att glida med på sommaren tyckte vi. Oxfordgrönmetallic med handmålade pinstripes på sidorna. Har bilder på henne om du vill se :rolleyes:

Sorry för offtopic!

//MiKE

Ace
2009-01-04, 09:04
Det finns svenska reg-skyltar i USA-format. Troligtvis kan du få använda dom då du har tagit bilen från USA. Kan se lite kaxigt ut. Dock får ingen annan beställa sådana skyltar bara så ni vet.

Hobbe
2009-01-04, 16:13
Ace Frehley skrev vad jag tänkte skriva.
Kontakta VV och kolla upp möjligheten att få "USA-nummerskyltar" till din MINI.
Har bilen dessa från början så finns det en möjlighet.

Min bil i USA var en Honda så det var inget att ta med sig hem som flyttgods :D