handdator

Visa fullständig version : Originalförsäkring och NMCS



Hobbe
2008-12-17, 16:42
Jag har fått styrelsens förtroende att starta en diskussion med Original Försäkring.
Syftet med diskussionen är att få till ett likartat försäkringsavtal mellan OF och NMCS som BMW Club Schweden och OF har.
Eftersom jag är involverad i BMW-klubbarna BMW Sport Club och BMW Club Schweden, samt oftast är direkt involverad i diskussion mellan dessa klubbar och deras samarbetspartners så har jag redan en viss kännedom om frågan.

Återkommer med fortlöpande information.

Avtalet mellan BMW Club Schweden och OF för 2009 är tillgängligt här:
http://www.bmwcs.com/formaner.html

Ace
2009-01-08, 19:13
Låter kanon!

ola
2009-01-08, 21:08
schysst! Hoppas på framgång!

Wazp
2009-01-09, 18:58
perfekt..

powernap
2009-01-09, 19:08
Im in, when it börjar närma sig :cool:

W2k
2009-01-10, 14:12
Ett tips så länge är att gå med i BMWCS... Vet inte hur det ser ut för er andra men i mitt fall sparar jag mer i försäkringskostnader än vad medlemskapet i BMWCS kostar per år. Vore förstås ändå trevligt med ett liknande avtal för NMCS, då slipper man ju vara med i BMWCS helt och hållet (om man inte vill dvs) ;)

Hobbe
2009-01-10, 16:08
W2k,

Ditt tips är helt rätt.
Om ni är medlemmar i moderklubben BMW Club Schweden så gäller både rabatten, och försäkringskyddet vid bankörning med BMW Club Schweden/racingsektionen BMW Sport Club.
I flertalet fall så hämtas snabbt den extra medlemsavgiften in om rabatterna som erbjuds (inte bara från BMW Originalförsäkring) utnyttjas.

Det bästa vore dock om, som du skriver, NMCS kunde teckna ett motsvarande avtal med BMW Originalförsäkring.
Då skulle vi slippa dubbla medlemsavgifter, och ge oss själva såsom MINI-ägare och NMCS-medlemmar möjligheten till försäkringsrabatten, och försäkringsskyddet vid bankörning.
Samarbetet med BMW, och BMW:s märkesklubbar kommer inte att påverkas.
NMCS har fortfarande stöd från BMW:s märkesklubbar i Sverige vad det gäller samarbetet.

Björn P
2009-01-14, 09:48
Måns,

Mycket bra och relevant arbete du håller på med! Vi ser fram emot ytterligare info när sådan finns.

/Björn P

Hobbe
2009-01-16, 00:42
Jag fick ett svar i dag. Det blev inget positivt svar tyvärr.
Inga nya avtal liknande det som sedan tidigare tecknats, och gäller för BMW-klubbarna är aktuella i dagsläget.

För rabatt och försäkring som täcker bilen under bankörning blir det alltså att försöka utnyttja avtalet genom att bli medlem i BMW Club Schweden.
Avtalet mellan BMW Club Schweden och OF för 2009 är tillgängligt här:
http://www.bmwcs.com/formaner.html

Själv är jag medlem i BMWCS, BMWSC, och NMCS så för mig personligen spelar det mindre roll, men det är trist för er som "enbart" är NMCS-medlemmar, och det gör mig besviken, men det blir att försöka igen när de goda tiderna har kommit tillbaka.

RobertH
2009-01-16, 07:58
Tråkigt att höra Hobbe, men bra kämpat!

Björn P
2009-01-16, 08:21
Instämmer med Robert. Bra jobbat Måns!

Ju fler betalande medlemmar vi blir, desto större möjlighet har vi säkert att få till ett sådant här samarbete i framtiden.

/Björn P

Hobbe
2009-01-16, 10:16
Björn P,

Jo, det är skillnad på 2000+ st betalande medlemmar (BMW) och 100(?) st betalande medlemmar (MINI) när man försöker fixa avtal.
Kungen av Kungsan (Fredrik) får ta och ragga bättre :D

Fredrik
2009-01-16, 11:29
Björn P,

Jo, det är skillnad på 2000+ st betalande medlemmar (BMW) och 100(?) st betalande medlemmar (MINI) när man försöker fixa avtal.
Kungen av Kungsan (Fredrik) får ta och ragga bättre :D

:soffa:

powernap
2009-01-16, 12:07
:soffa:

att gömma sig hjälper inte fredrik, vi vet var din brevlåda bor :buttrock:

Fredrik
2009-01-16, 12:15
att gömma sig hjälper inte fredrik, vi vet var din brevlåda bor :buttrock:

Men snälla Jonas, det är väl ändå inte min brevlåda som ska ragga upp nya medlemmar till NMCS :woot:

Hobbe
2009-01-16, 12:17
Du ska göra allt Fredrik.
Det är det enda vi förväntar oss av dig :D

Fredrik
2009-01-16, 12:17
Du ska göra allt Fredrik.
Det är det enda vi förväntar oss av dig :D

:titanic: