handdator

Visa fullständig version : England VS Tyskland



Fredrik
2008-12-16, 07:07
Då det debatterats flitigt om dessa båda länders bra och mindre bra saker presenterar jag här i OT en egen lista (som inte bara baserar sig på bilar) - fyll på med egna iakttagelser om du vill.
Kvalitetsmässigt är MINI tysk men med en djup engelsk själ, det bästa av två världar.
Jag tycker iofs att det engelska är lite charmigare, några jämförelser England - Tyskland:

- Mat: Roast steak, plumpudding och mintsås mot Sauerkraut unt Bratwurst (jag gillar inte sauerkraut - 1-0 till U.K.)

- Varuhus: Harrods mot KaDeWe (så hette ett varuhus när jag var i Berlin 1988 FÖRE murens fall, så viss intressant världshistoria har man ju sett, men Harrods vinner solklart, 2-0).

- Kläder: Burberry mot Hugo Boss (svårt, båda gör snygga grejor - oavgjort).

- Lyxbilar: Rolls Royce mot Maybach - en svart RR Phantom på uppfarten gör vem som helst glad (visst är Maybach cool, men för anonym - är du satans rik så visa det med lyxbilen nr.1 Rolls Royce, 3-0).

- Formel 1: Michael Schumacher är nog så nära en komplett förare man kan komma (personligen gillar jag Alonso bättre) men det har ju funnits några Engelska världsmästare också, nu senast skicklige Hamilton, men Schumi uppväger det så det blir nog 3-1 i denna match.

- Öl: Jag gillar både engelsk ale och tysk lager, oavgjort.

- Städer: London mot Berlin - svårt, London är min favvostad men Berlin har en grymt intressant historia som jag sett med egna ögon före muren föll (var där 1988 och har varit med om passkontroll på tåget vid tretiden på morgonen, hundar som skällde och de kraftigt beväpnade vakterna som lyste under vagnen. De kom in i vaje kupé och skruvade bort innertaket för att se om någon gömde sig mellan inner- och yttertaket). Det var som att vara med i en film, lite skrämmande men samtidigt spännande. Oavgjort även här.

- Landet: Ute på den engelska landsbygden är det satans vackert, men även ute i Tyskland är det fint - oavgjort även här.

- Människorna: Det beror på vart man åker, i London kan man mötas av supertrevliga människor men också av extrem arrogans. Trevligast hittills var alla de människor man mötte på den engelska kanlön Jersey som jag besökte 1993 - kan verkligen rekommenderas!
I Tyskland så är det också väldigt varierande, men kanske lite mer Ordnüng. Jag håller nog ändå på England här, så 4-1 til the Brits :mrgreen:

Vinnare: ENGLAND, 4-1 :D 8)

Fredrik
2008-12-16, 07:58
HUMOR glömde jag ju bort i inlägget ovan, måste ju då bli 5-1 till England eller behöver jag säga sådana saker som "Monty Pythons Flying Circus", "Fawlty Towers", "Not the nine o`clock news" med MYCKET mera.
Vad har Tyskland där :???:

RobertH
2008-12-16, 08:03
Nu får du kamma dig Fredrik!

- Mat: Den som tycker att England har bra mat borde spärras in på mentalsjukhus! :D

- Varuhus: Ingen åsikt, fråga nån brud. Men förmodligen Tyskland.

- Kläder: Burberry mot Hugo Boss. Hugo. Har aldrig passat i skotskrutigt.

- Lyxbilar: Rolls Royce mot Maybach - Okej, här får väl UK sin enda poäng - Rollsen. Maybach lär ju dock spöa RR i kvalitet, fast en Rolls har väl aningen med klass och stil. Dessutom gör de flygplansmotorer vilket är ballt.

- Formel 1: Michael Schumacher är nog så nära en komplett förare man kan komma (personligen gillar jag Alonso bättre) men det har ju funnits några Engelska världsmästare också, nu senast skicklige Hamilton, men Schumi uppväger det så det blir nog 3-1 i denna match. (Låter detta stå)

- Öl: Avslagen och ljummen soppa mot iskall tysk lager. Här vinner Tyskland 95% av gångerna. Engelsmännen lever ju på sitt rykte om god öl, men har man väl varit där så inser man att det är mest kvantitet före kvalitet som gäller.

- Städer: London mot Berlin - Berlin är det hetaste resmålet i Europa just nu. London är kallt, regnigt, oisolerat och dyrt.

- Landet: Ta vilken Engelsk landsbygd som helst och ställ bredvid Moseldalen och Englands bidrag kommer se ut som Bagdad i jämförelse.

- Människorna: I moderlandet (Tyskland) lever och bor världens trevligaste människor. Så är det bara. (Till skillnad mot de engelska asen som vägrade släppa in mig i depån på Goodwood trots VIP-pass och sisådär ett par hundra mils resväg, med motiveringen "They didn´t have jeans in the fifties". :mad::mad::mad:. Maybe not, but I can´t imagine the people back then being such idiots either - och åkte hem - för att aldrig komma tillbaka.)

Tyskland vs. UK 8-1

dvorak
2008-12-16, 08:27
Haha, maten vinner ju England lätt. Deras nationalrätt Cihcken Tikka Masala är ju galet mycket godare än tyska Schnitzlar. Den som gillar Tysk mat borde verkligen spärras in ;)

Varuhus, England lätt, Harrods är bättre än Lidl.

Kläder, har ni sett hur tyskar klär sig?? Ok, engelska fotbollströjor är ingen vacker syn, men tyskarna har noll smak. SS hade ju ganska goth:iga läderrockar dock...

Lyxbilar, jag säger bara: Aston, RR, Bentley, Princess...

Formel 1, Stirling Moss, Mike Hawthorn, Bruce McLaren, Hamilton, Jackie Stewart, Colis Chapman, Lotus!! :D

Öl, Weissbeir är så jävla äckligt att jag tar vad som helst förutom det.

Städer, Berlin må vara hett men det är en riktigt tråkig stad, inte särskilt find uppbyggt efter kriget. London har charm trots V1 raketerna.

Landet de Engelsa småvägarna piskar de tyska. De bäddar in för riktig Minikörning! Moseldalen är fin, men hela norra halvan av tyskland gör att jag inte vill köra hela vägen dit för att få köra där.

Människorna, Hitler, Göring, Hess, Himmler vs Kate Moss, Liz Hurley, Keira Knightley.

9-0 till England! :D

KPKalle
2008-12-16, 08:34
Don't mention the war(s). I did once but I think I got away with it .... ;)

Fredrik
2008-12-16, 08:48
Haha, det här blev skoj - fortsätt att skriva om vad just era sympatier ligger (ni kanske hade renare Jeans än Robban och faktiskt blev insläppta på Goodwood vilket jag starkt misstänker att han baserar hela sin utsago på ;) )!

ola
2008-12-16, 08:50
varför krångla till det så in i bomben???

MINI - BMW = 1-0

;-)

JohanH
2008-12-16, 09:06
ROBBAN - jag tror du måste få dina facts straight...

- Mat: Den som tycker att England har bra mat borde spärras in på mentalsjukhus! :D

FACT: London anses framför Paris vara the gourmet capital of the world just nu. Engelska kockar som Marco Pierre White, Gordon Ramsey och Jamie Oliver skördar enorma framgångar - nämn EN tysk kock i livet som du känner till. UK-DE 1-0

- Varuhus: Ingen åsikt, fråga nån brud. Men förmodligen Tyskland.

FACT: Harvey Nicks, Harrods, Liberty, Selfridges....

- Kläder: Burberry mot Hugo Boss. Hugo. Har aldrig passat i skotskrutigt. UK-DE 2-0

FACT: Visst kan man handla kläder i Tyskland - om man är en fet man i en Mercedes. Nej tacka vet jag Ozwald Boateng, Aquascutum, Hackett och Thomas Pink framför Lagerfeld (som ju inte ens bor i Tyskland).

- Lyxbilar: Rolls Royce mot Maybach - Okej, här får väl UK sin enda poäng - Rollsen. Maybach lär ju dock spöa RR i kvalitet, fast en Rolls har väl aningen med klass och stil. Dessutom gör de flygplansmotorer vilket är ballt.

UK-DE 3-0

- Formel 1: Michael Schumacher är nog så nära en komplett förare man kan komma (personligen gillar jag Alonso bättre) men det har ju funnits några Engelska världsmästare också, nu senast skicklige Hamilton, men Schumi uppväger det så det blir nog 3-1 i denna match. (Låter detta stå)

FACT: Stuart Clark, Nigel Mansell, Damon Hill, Lewis Hamilton. Men tyvärr är noh skomakaren i en klass för sig, även om jag inte gillar honom. UK-DE 3-1

- Öl: Avslagen och ljummen soppa mot iskall tysk lager. Här vinner Tyskland 95% av gångerna. Engelsmännen lever ju på sitt rykte om god öl, men har man väl varit där så inser man att det är mest kvantitet före kvalitet som gäller.

FACT: Ale och Lager är olika saker, 1-1 i ronden. UK-DE 4-2.

- Städer: London mot Berlin - Berlin är det hetaste resmålet i Europa just nu. London är kallt, regnigt, oisolerat och dyrt.

FACT: Sant. Även om jag gillar London bättre. UK-DE 4-3

- Landet: Ta vilken Engelsk landsbygd som helst och ställ bredvid Moseldalen och Englands bidrag kommer se ut som Bagdad i jämförelse.

FACT: Just det, och Ruhr och Sheffield är samma sak. 1-1 i ronden. UK-DE 5-3

- Människorna: I moderlandet (Tyskland) lever och bor världens trevligaste människor. Så är det bara. (Till skillnad mot de engelska asen som vägrade släppa in mig i depån på Goodwood trots VIP-pass och sisådär ett par hundra mils resväg, med motiveringen "They didn´t have jeans in the fifties". :mad::mad::mad:. Maybe not, but I can´t imagine the people back then being such idiots either - och åkte hem - för att aldrig komma tillbaka.)

FACT: Engelsmän är inte så trevliga i allmänhet, men det är inte tyskar heller. Glöm inte vilka som invaderat hela Europa minst två gånger (och misslyckats). 0-0 i ronden.

SLUTRESULTAT UK-DE 5-3

från mannen med tyskt efternamn :)

Fredrik
2008-12-16, 09:07
varför krångla till det så in i bomben???

MINI - BMW = 1-0

;-)


:happy: exakt :mrgreen:

Fredrik
2008-12-16, 09:12
ROBBAN - jag tror du måste få dina facts straight...

- Mat: Den som tycker att England har bra mat borde spärras in på mentalsjukhus! :D

FACT: London anses framför Paris vara the gourmet capital of the world just nu. Engelska kockar som Marco Pierre White, Gordon Ramsey och Jamie Oliver skördar enorma framgångar - nämn EN tysk kock i livet som du känner till. UK-DE 1-0

- Varuhus: Ingen åsikt, fråga nån brud. Men förmodligen Tyskland.

FACT: Harvey Nicks, Harrods, Liberty, Selfridges....

- Kläder: Burberry mot Hugo Boss. Hugo. Har aldrig passat i skotskrutigt. UK-DE 2-0

Visst kan man handla kläder i Tyskland - om man är en fet man i en Mercedes. Nej tacka vet jag Ozwald Boateng, Aquascutum, Hackett och Thomas Pink framför Lagerfeld (som ju inte ens bor i Tyskland).

- Lyxbilar: Rolls Royce mot Maybach - Okej, här får väl UK sin enda poäng - Rollsen. Maybach lär ju dock spöa RR i kvalitet, fast en Rolls har väl aningen med klass och stil. Dessutom gör de flygplansmotorer vilket är ballt.

UK-DE 3-0

- Formel 1: Michael Schumacher är nog så nära en komplett förare man kan komma (personligen gillar jag Alonso bättre) men det har ju funnits några Engelska världsmästare också, nu senast skicklige Hamilton, men Schumi uppväger det så det blir nog 3-1 i denna match. (Låter detta stå)

Stuart Clark, Nigel Mansell, Damon Hill, Lewis Hamilton. Men tyvärr är noh skomakaren i en klass för sig, även om jag inte gillar honom. UK-DE 3-1

- Öl: Avslagen och ljummen soppa mot iskall tysk lager. Här vinner Tyskland 95% av gångerna. Engelsmännen lever ju på sitt rykte om god öl, men har man väl varit där så inser man att det är mest kvantitet före kvalitet som gäller.

Ale och Lager är olika saker, 1-1 i ronden. UK-DE 4-2.

- Städer: London mot Berlin - Berlin är det hetaste resmålet i Europa just nu. London är kallt, regnigt, oisolerat och dyrt.

Sant. Även om jag gillar London bättre. UK-DE 4-3

- Landet: Ta vilken Engelsk landsbygd som helst och ställ bredvid Moseldalen och Englands bidrag kommer se ut som Bagdad i jämförelse.

Just det, och Ruhr och Sheffield är samma sak. 1-1 i ronden. UK-DE 5-3

- Människorna: I moderlandet (Tyskland) lever och bor världens trevligaste människor. Så är det bara. (Till skillnad mot de engelska asen som vägrade släppa in mig i depån på Goodwood trots VIP-pass och sisådär ett par hundra mils resväg, med motiveringen "They didn´t have jeans in the fifties". :mad::mad::mad:. Maybe not, but I can´t imagine the people back then being such idiots either - och åkte hem - för att aldrig komma tillbaka.)

Engelsmän är inte så trevliga i allmänhet, men det är inte tyskar heller. Glöm inte vilka som invaderat hela Europa minst två gånger. 0-0 i ronden.

SLUTRESULTAT UK-DE 5-3

från mannen med tyskt efternamn :)


:happy: 8)

dvorak
2008-12-16, 09:35
Hahahaha, jag gillar subjektiv fakta :D

RobertH, var det revival du skulle in på?

Fredrik
2008-12-16, 09:38
Jag glömde skriva att RobertH ska gå och kamma sig själv å det snaraste :)

Hobbe
2008-12-16, 10:04
Tyskland:
MINI
BMW
Porsche
Audi
Mercedes Benz
VW
Skoda
Seat
Rolls Royce
Lamborghini

England:
...

TYSKLAND-ENGLAND 10-0

RobertH
2008-12-16, 10:12
Hade tänkt skriva något om engelska kvinnor här, men kom på att tyskland... :D :D :D

http://i225.photobucket.com/albums/dd225/dzevahidin/fb_fan_english.jpg

Hobbe
2008-12-16, 10:24
Fredik hade visst en annan frisyr på den tiden :D

RobertH
2008-12-16, 10:27
Är det inte samma, bara det att han har färgat håret nu?

JohanH
2008-12-16, 10:37
Tyskland:
MINI
BMW
Porsche
Audi
Mercedes Benz
VW
Skoda
Seat
Rolls Royce
Lamborghini

England:
...

TYSKLAND-ENGLAND 10-0

Just det ja, du är skåning i diasporan...ni har ju alltid varit svaga för de teutoniska lockropen...

Fredrik
2008-12-16, 11:15
Vem f-n har hittat Hobbes klassfoto (bilden ovan föreställande en mycket ung Hobster utövandes sin favoritsysselsättning, dricka öl och se på fotbill iklädd sina favvofärger Chili Red och Pepper White :blink:

powernap
2008-12-16, 11:45
känns ämnet BANTER igen???

Fredrik
2008-12-16, 11:50
känns ämnet BANTER igen???

Just det, helt rätt Jonas - här kastar vi ris och ros på Deutschchland och good old England och inte på varandra :)

Dra något gammalt över dig, Hobbe :handen: :mrgreen:

powernap
2008-12-16, 12:07
då vill jag rosa tyskland...autobahn - gröna helvetet - faktiskt PÅ kontinenten o inte en ö-jävel - i tyskland kör man på rätt sida

jag risar england - vid sidan om kontinenten - man kör på fel sida - faktiskt västvärldens U-land

RobertH
2008-12-16, 12:13
Go nappen!

Hobbe
2008-12-16, 13:03
Dra något gammalt över dig, Hobbe :handen: :mrgreen:

Kungsängen vs Skåne blir nästa topic :woot:

powernap
2008-12-16, 14:48
Kungsängen vs Skåne blir nästa topic :woot:

då vet jag vad jag skulle sätta min bil på......

Fredrik
2008-12-16, 18:23
då vet jag vad jag skulle sätta min bil på......

Du är ju halvskåning så det är väl inte så svårt att lista ut ;)

powernap
2008-12-16, 18:58
Du är ju halvskåning så det är väl inte så svårt att lista ut ;)

jag tänkte inte så....

jag tänkte att det var en väldigt orättvis tävling....till skånes fördel givetvis....

därför skulle jag vågat sätta bilen på att skåne skulle ha vunnit

Fredrik
2008-12-16, 20:05
Jag noterar att Hobbe säger Skåne mot Kungsängen - behövs HELA Skåne för att rå på lilla Kungsängen :blink: .......ja, förmodligen är det så:
"Say no more, know what I mean, nudge-nudge" :D

Edit. Topic, Good old England versus Germany, bitte :beerchug:

Hobbe
2008-12-16, 23:41
Blir Kungen av Kungsan vs Skåne ännu mer rättvist? ;)

Fredrik
2008-12-17, 11:12
Blir Kungen av Kungsan vs Skåne ännu mer rättvist? ;)

Det låter jämnt och bra, ska bara äta min morgongröt först :lick: