handdator

Visa fullständig version : Konstigt helljus på Mini utan Xenon.



Andersson
2008-12-07, 10:34
Hade i veckan förmån att låna en Clubman D under en kväll. :)

Bilen i fråga var inte utrustad med xenon, så när jag kom ut på de mörka oupplysta vägarna på ekerö och skulle låta helljuset bekänna färg blev jag minst sagt förvånad. Ljusbilden blev enligt mig jättekonstig, Halvljuset försvann helt på något sätt och det blev helt mörkt en bra bit framför bilen medan helljuset i sin tur försvann väldigt långt och högt.

Tyckte det hela kändes jätteskumt, såg ju inte vad som hände framför bilen. Vad säger ni andra som kört utan xenon. Nu har jag xenon på min egna bil men har på tidigare bilar utan xenon inte upplevt något lika konstigt... :???:

Kongo
2008-12-07, 21:26
Upplever inga sådana problem å jag har inte xenon. Kanske är du som är van vid annat bara.

Henke står redo för provning om du vågar dra dig ut i riktiga mörkret efter nått kvällspass på tappis

Andersson
2008-12-07, 22:37
Upplever inga sådana problem å jag har inte xenon. Kanske är du som är van vid annat bara.

Henke står redo för provning om du vågar dra dig ut i riktiga mörkret efter nått kvällspass på tappis

Okej, nä förmodligen är det så, eller så var det något knasigt med bilen jag kom över :confused: . Jag följer gärna med på någon kvällstur med henke för att reda ut det hela :drive:

Kongo
2008-12-08, 20:47
Okej, nä förmodligen är det så, eller så var det något knasigt med bilen jag kom över :confused: . Jag följer gärna med på någon kvällstur med henke för att reda ut det hela :drive:

Du vill väl bara pilla på muffen å tärningarna ;)

Andersson
2008-12-08, 23:02
Du vill väl bara pilla på muffen å tärningarna ;)

Busted!!! :soffa:

brumbrum
2008-12-27, 15:14
Jag har samma fenomen på min Clubman d utan xenon.

Om man blinkar till med helljuset så se det alldeles utmärkt ut, men om man slår över till helljuset så ser det faktiskt ut som om halvljus delen inte längre används.

Eller kan det vara en inställning man själv kan göra??