handdator

Visa fullständig version : Ställa Av - Köra På Vintern



powernap
2008-11-25, 16:09
ohoj alla glada ministrar...

tänkte kolla genom en poll, hur fördelningen ser ut, när det gäller om vi ställer av eller kör hela vintern med våra pärlor....

rösta - skriv - kommentera, håll er dock gärna till ämnet ;-)

Björn P
2008-11-25, 16:12
ohoj alla glada ministrar...

tänkte kolla genom en poll, hur fördelningen ser ut, när det gäller om vi ställer av eller kör hela vintern med våra pärlor....

rösta - skriv - kommentera, håll er dock gärna till ämnet ;-)

Om jag nu bara hade kunnat rösta (ingen poll utlagd ännu i alla fall) hade jag sagt: Kör på bara!

Min JCW har en elektronisk diffspärr som är som gjord för offensiv vinterkörning. Går runt och hoppas på ännu mer snö jag. :)

/Björn P

arcamone
2008-11-25, 16:13
Tycker att undersökningen känns något populistisk. Rost, på en tysk bil? Skall erkänna att jag funnit små, små blemmor i hjulhusen - under den vackra plasten.

Men visst går bilen bra på snö/is - körglädjen ger snarare säkra vinteregenskaper.

/David

powernap
2008-11-25, 16:14
Om jag nu bara hade kunnat rösta (ingen poll utlagd ännu i alla fall) hade jag sagt: Kör på bara!

Min JCW har en elektronisk diffspärr som är som gjord för offensiv vinterkörning. Går runt och hoppas på ännu mer snö jag. :)

/Björn P

pollen är uppe nu

Fredrik
2008-11-25, 16:15
Tycker att undersökningen känns något populistisk. Rost, på en tysk bil? Skall erkänna att jag funnit små, små blemmor i hjulhusen - under den vackra plasten.

Men visst går bilen bra på snö/is - körglädjen ger snarare säkra vinteregenskaper.

/David

Bra sagt, David :happy:

powernap
2008-11-25, 16:17
det är inte alls någon mening att skapa "vi mot dom" stämning, utan bara att få en uppfattning hur nmcs rullar/inte rullar under vintermånaderna....

Fredrik
2008-11-25, 16:18
Vissa MINIs står stilla men NMCS rullar på med oförminskad intensitet ;)

powernap
2008-11-25, 16:27
så KAN man oxo skriva ;-)

Bergen
2008-11-26, 07:56
Japp, jag sällar mig till skaran som kör året runt.

Ace
2008-11-26, 08:18
Året runt....men det visste ni kanske redan. Vi kan ju fylla på denna tråden med bilder på bilarna till våren. Skitigast vinner! hi hi hi

powernap
2008-11-26, 08:41
tror nästan hobbes avställda GP vann i våras....4,3 cm tjockt lager damm!!!! när han skulle rulla ut den i aprilsolen

Fredrik
2008-11-26, 09:13
tror nästan hobbes avställda GP vann i våras....4,3 cm tjockt lager damm!!!! när han skulle rulla ut den i aprilsolen


http://accessories.mini.se/internet_relaunch/servlet/image.do?imageId=2928&imageVersion=5

;)

powernap
2008-11-26, 09:19
har tipsat måns om den.....

Hobbe
2008-11-26, 17:00
Avställd 24/11.
Jag tar ett foto på bilen åt er när det är dags att köra ut ur garaget framåt vårkanten.
Härlig brun färg, och med vindrutetorkarna på för att kunna se något...

Nordquist
2008-11-26, 17:08
Min står i vinterförvaring :roll: Nypolerade och vaxad 8-) På de guppiga småvägar ja bor på där snöplogen inte alltid kommer direkt är det lite problematiskt med stenhårtchassi och sänkt bil.

Luc!fear
2008-12-01, 16:49
Min står i vinterförvaring :roll: Nypolerade och vaxad 8-) På de guppiga småvägar ja bor på där snöplogen inte alltid kommer direkt är det lite problematiskt med stenhårtchassi och sänkt bil.
Appropå sänkt bil, hur f_n kommer man under med domkraften på en sänkt bil?
Jag hade "bara" 1cm mellan domkraften och balken som den skall sättas under när jag bytte till vinterdäcken idag...
Om jag sänker bilen 3 cm...hur f_n gör man då?
Köpa en mindre domkraft för att höja bilen så att domkraften går under???

Back to topic...(sorry)

/Dan

powernap
2008-12-01, 16:52
mindre domkraft kan vara lösningen.....

vad har du för nån idag?

Rasmus
2008-12-01, 16:53
Appropå sänkt bil, hur f_n kommer man under med domkraften på en sänkt bil?
Jag hade "bara" 1cm mellan domkraften och balken som den skall sättas under när jag bytte till vinterdäcken idag...
Om jag sänker bilen 3 cm...hur f_n gör man då?
Köpa en mindre domkraft för att höja bilen så att domkraften går under???

Back to topic...(sorry)

/Dan

Finns det inte "hissanordning" på R53:an som det gör på R56:an?
Alltså att du har fästen i karossen som du använder för att lyfta bilen med den tillhörande domkraften? Om du har det så behöver du ju aldrig krypa in med domkraften under bilen och kan sänka den hur mkt du vill ;)

Christian
2008-12-01, 18:18
Svaret...


Man lägger två plankbitar på asfalten.. Sen kör man upp på dem, enklare kan det inte bli....

Luc!fear
2008-12-01, 20:15
mindre domkraft kan vara lösningen...
vad har du för nån idag?
Vet inte märket på domkraften...;)


Svaret...
Man lägger två plankbitar på asfalten.. Sen kör man upp på dem, enklare kan det inte bli....
Christian har svaren...

/Dan