handdator

Visa fullständig version : Omröstningsfunktionen på forumet



JockeO
2008-11-22, 14:27
Hej.
Jag har en idé på en omröstning, som jag skulle vilja lägga in i min egen biltråd.

Det jag helst skulle vilja är att ha den i ett enskilt inlägg i biltråden.
Någon som vet om det funkar?

Om det inte funkar, så får jag väl göra omröstningsfunktionen för så att säga hela min biltråd, men då kommer frågan hur pass mycket av de andra inläggen (T ex det första presentationsinlägget, det andra bild-inlägget och de fortlöpande kommentar- och händelseinläggen) som påverkas av att det finns en omröstningsfunktion i biltråden?

Kan man sedan ta bort områstningsfunktionen, så att tråden återgår till sitt forna jag efteråt?

Tack på förhand!

/M v h, JockeO

Fredrik
2008-11-23, 08:55
Om du postar en omröstning (poll) så kommer den automatiskt att alltid ligga i huvudet i tråden så att säga.
Jag tror inte man kan ta bort bara en poll, i så fall modereras hela tråden bort då en poll alltid måste vara knuten till en specifik tråd, men du kan tidsbegränsa den så att den stängs efter ett visst antal dagar (eller aldrig, om du föredrar det).

Om du vill ha på det sättet du frågar efter kanske det är bäst att antingen starta en separat tråd med poll som du väljer att stänga efter ett antal dagar eller bara ställa frågan i den redan existerande biltråden :)