handdator

Visa fullständig version : Intresse Siljan runt



loop
2008-11-16, 07:41
Satt i går kväll och kom fram till att en tur runt Siljan med MCS kunde vara ett trevlig evenemang till sommaren 2009.

Vad tycker ni om detta.
Detta är bara en lös fundering ännu.

Kan man editera Frågan i omröstningen vart lite knäpp

Frejkan
2008-11-16, 18:39
Läs Klassiker nr 9/2008 som borde finnas kvar ute i butik. Där gör vi just den resan. Där kan ni nog få lite tips på ställen att stanna vid.

loop
2008-11-16, 19:21
Läs Klassiker nr 9/2008 som borde finnas kvar ute i butik. Där gör vi just den resan. Där kan ni nog få lite tips på ställen att stanna vid.

Tack för tipset skall ta och låna den av Svärfar.

cabrio
2008-11-17, 09:52
Vi som bor häruppe får väl prata ihop oss lite vad som finns att se och göra.
Har en jobbarkompis som är med och arrangerar classic car week i Rättvik kan nog få lite tips av honom,

/Lasse

Emely&Robert
2008-11-17, 11:22
Så länge man kan undvika CCW lär det här vara en toppenidé!

loop
2008-11-17, 21:47
Jag har en liten tankt på att man kanske skulle övernatta i tex Rättvik, hyra några campingstuger och ha lite trevlig på kvällen:D .

Andersson
2008-11-17, 23:34
Om jag skramlar fram en MINI till dess så kan du räkna med mig:)

Luc!fear
2008-11-18, 11:23
Så lång norrut har jag nog aldrig varit...:-)
Skulle detta bli "New MINI Club Sweden summer-meeting 2009" då är det tänkt?
/Dan

Freddo
2008-11-18, 14:24
Så lång norrut har jag nog aldrig varit...:-)
Skulle detta bli "New MINI Club Sweden summer-meeting 2009" då är det tänkt?
/Dan

:)

då har du alltså knappt vart i Norrland ;)


Tycker detta låter kanon.. vore kul om det vart nåt här i krokarna. Jag är gärna med och styr upp..

loop
2008-11-18, 16:05
Skulle detta bli "New MINI Club Sweden summer-meeting 2009" då är det tänkt?
/Dan

Har inte tänkt så långt ännu, men med rätt uppslutning och hjälp att driva igenom det så kanske det inte är en omöjlighet.

Vad säger Styrelsen?

Fredrik
2008-11-18, 21:12
Jag och Jonas (Powernap) jobbar lite med detta men inväntar några besked innan vi kan gå ut med något mer vilket kan ta tid, inget är dock definitivt ännu.

Det finns absolut inget som hindrar att ni organiserar en träff i Siljanstrakten, bara bra om det blir lite evenemang där också :happy:

Vad gäller sommarträffen bör den helst hållas så centralt i Sverige som möjligt så att så många MINIster som möjligt kan närvara. Det man får ta med i beräkningen är flera faktorer (intresse för bankörning eller bra utrymme för konbana etc.) som gör att träffen kan skjutas åt något håll, men vi återkommer som sagt till detta när vi fått en bild klar och kör en intressekoll.

Luc!fear
2008-11-19, 07:41
J
Vad gäller sommarträffen bör den helst hållas så centralt i Sverige som möjligt så att så många MINIster som möjligt kan närvara.
Som den store uppslutningen på Gotland 2008? :(
/Dan

Fredrik
2008-11-19, 08:09
Gotland blev en missräkning tack vare att banan bokades upp helt utanför vår kontroll, innan dess var det ju ett relativt stort gäng som skulle dit. Nu blev det några som åkte i alla fall, men någon sommarträff som 2007 i Jönköping var det ju inte tal om.
Det man måste komma ihåg är att NMCS är en liten klubb och att vi f.n. inte har ekonomi att boka banor själv då det (vad jag hört) kan kosta 40-50.000 (minst) för en dag.

Personligen anser jag att det bästa är om den årliga stora sommarträffen kan hållas så centralt som möjligt i Sverige men vi i styrelsen tog en votering och Gotland vann så vi beslöt för att testa det alternativet.

Som sagt, vi återkommer i ärendet men nu tillbaka till topic: en MINI-träff i Siljanstrakten :)

Hobbe
2008-11-19, 09:47
Bara vi slipper att bära knätofsar och spela dragspel.... :D

Luc!fear
2008-11-19, 16:57
:)
då har du alltså knappt vart i Norrland ;)

Det visar sig att jag varit lite längre norrut trots allt...
Hade varit i Särna och Idre, vilket tydligen ligger några mil längre norr över.
Tropic:
Man jag är PÅ & hoppas på fler träffar än vad jag kunnat få till det i år (läs 2008 )

loop
2008-11-19, 17:27
Bara vi slipper att bära knätofsar och spela dragspel.... :D

Ja det är inget krav men ett plus i kanten :hihi:

Frejkan
2008-12-04, 21:08
Bara vi slipper att bära knätofsar och spela dragspel.... :D

Skulle spettekakor och gröt i mun vara bättre då ;-)

signatur: Uppröd mas ;-)

loop
2008-12-04, 23:54
Skulle spettekakor och gröt i mun vara bättre då ;-)

signatur: Uppröd mas ;-)

Hmm är du mas?