handdator

Visa fullständig version : Eftersnack: Ballbreaker med Lestrup 13/11



Fredrik
2008-11-14, 06:51
Gårdagskvällens event med NMCS kan bara sammanfattas med ett ord: succé!

Det var en del som var rejält taggade inför körningen, och många var nog sugna att försöka vara snabbare än Lestrup.
Hur det gick ser du i poängställningen nedan där maximala antalet poäng var 50 (som räknades ihop manuellt av Ballbreakers personal, reservation för ev. fel):

1. Fredrik Lestrup 50p.
2. Kongo 34p.
3. Johan W. 29p.
4. Niclas (MINI) 25p.
5. RobertH 24p.
6. KIT 19p.
7. Helan 18p.
8. Björn P 16p.
9. Jens (MINI) 8p.
10. Ola 5p.
11. Feed Me 4p.
12. Fredrik 2p.

Åt Lestrup fanns såklart inte mycket att göra, kul att studera när han körde, det såg hur lugnt ut som helst och är verkligen inspirerande 8)

Som förklaring till min placering kan jag bara säga att Lestrup vid middagen sade att pedalerna inte känns hundraprocentiga, och jag kan bara hålla med då jag starkt misstänker att min körnings resultat uppkom av det problemet :mrgreen:

Det här var skoj så NMCS kommer garanterat att besöka Ballbreaker igen för en ny MINI-cup i simulatorerna :D 8)

Johan W med flickvän Ida tog en del bilder på oss, så någon letar sig nog in här så småningom :happy:

ola
2008-11-14, 07:00
ja det var skitkul, men jag har aldrig varit någon höjdare på TV-spel så man får väl komma igen IRL istället :-)

Björn P
2008-11-14, 09:09
Tack Fredrik för bra uppstyrning! Och tack Fredrik Lestrup för bra styrning. ;) Kul att se hur lugnt och sansat man kan köra med full fart och med räckena någon milimeter från backspeglarna.

Synd att en del drog innan middagen, det blev både goda burgare och trevligt snack för oss som stannade kvar!

/Björn P

loop
2008-11-14, 09:29
Finns det inga bilder på den nya fina bilarna som stod utanför?

Fredrik
2008-11-14, 10:39
Finns det inga bilder på den nya fina bilarna som stod utanför?

Nej tyvärr, det var mörkt och skitiga bilar pg. av vädret så inget höjdarfototillfälle :(

loop
2008-11-14, 12:33
Oki det var ju synd med den kommer nog att dyka upp lite bilder på dessa bilar i någon annan tråd antar jag ::rolleyes:

FEED ME
2008-11-14, 12:39
ja det var skitkul, men jag har aldrig varit någon höjdare på TV-spel så man får väl komma igen IRL istället :-)

Jag säger som du. Jag kör hellre IRL!
Det är ju jättefina "dataspel" som de har på Ballbreaker. Och grafiken är kanon. Man känner verkligen igen banorna från verkligheten. Problemet som jag har är att jag inte får någon som helst känsla för hastigheten när man sitter vid en TV-skärm...

Men man kanske lär sig om man övar... Jag åker gärna dit fler gånger. Bättre än ingen körning alls under vinterhalvåret... Jag skulle kunna tänka mig att åka dit själv och bara sitta och köra Nürburgring i en timma eller två... :)

powernap
2008-11-14, 13:04
Erik, din poäng känns....hmmm....diskuterbar....

Johan W
2008-11-14, 16:06
Blev inte så vansinnigt många bilder men några iallafall :)
http://picasaweb.google.se/johan.wagreus/NMCSPBallbreaker#

JohanH
2008-11-14, 16:30
Tack Fredrik för bra uppstyrning! Och tack Fredrik Lestrup för bra styrning. ;) Kul att se hur lugnt och sansat man kan köra med full fart och med räckena någon milimeter från backspeglarna.

Synd att en del drog innan middagen, det blev både goda burgare och trevligt snack för oss som stannade kvar!

/Björn P

Vi som åkt med Fredrik L IRL vet att han är exakt likadan i en riktig bil i riktig fart. När jag beskriver det brukar det vara att vi hade en intellektuellt intressant diskussion samtidigt som han körde mer eller mindre på ställ. Att The Stig lyssnar på klassiskt förstår jag.

Jag hade verkligen velat vara med - men flitens lampa sken på Regeringsgatan och sedan hemma till långt efter midnatt.

/Johan

Helan
2008-11-14, 18:19
Satan så skoj det var, även om körfårmågan var så där! Länge sen man hade tid att spela racingspel.

Jämfört med gokart ser jag bara en nackdel. Här får man horn i pannan lagom tills man sätter dig i bilen och skall åka hem. På gokarten har man kört av sig lite mer.

Lappen kan sitta löst! Var tvungen att sätta på farthållaren för att hålla ned hastigheten på vägen hem!

Ha det gött!

Helan

Fredrik
2008-11-14, 18:46
Jag hade verkligen velat vara med - men flitens lampa sken på Regeringsgatan och sedan hemma till långt efter midnatt.

/Johan

Johan, jag siktar på att vi kör igen, gissningsvis mars/april, om det funkar kan du ju komma med då :D

Fredrik
2008-11-16, 10:38
And the winners were....http://picasaweb.google.se/johan.wagreus/NMCSPBallbreaker#5268545017921374610

Lestrup närmast kameran i auktion, hur lugnt som helst:
http://picasaweb.google.se/johan.wagreus/NMCSPBallbreaker#5268544936002781202

powernap
2008-11-21, 08:19
såg dessa bilder först nu.....

INGEN HADE SÄKERHETSBÄLTE PÅ SIG :woot: minuspoäng för detta, annars verkar ni ha haft det hur skoj som helst vid era datorspel ;-)

Helan
2008-11-21, 08:29
såg dessa bilder först nu.....

INGEN HADE SÄKERHETSBÄLTE PÅ SIG :woot: minuspoäng för detta, annars verkar ni ha haft det hur skoj som helst vid era datorspel ;-)


FEL: Killarna i de stora simulatorerna hade bälte på sig!

Helan

powernap
2008-11-21, 08:33
ja d var ju för väl......tänk om g-kraften hade skickat någon i golvet :hihi:

KIT
2008-11-21, 12:25
Man kan ju säga så här....det var tur att man hade säkerhetsbälte i de stora simulatorna, annars hade man garanterat studsat ur, när man åkte av banan, särskilt karlskoga...eller vad säger du erik??? Sitter hemma med ryggskott nu, är det av någon anledning av ballbreaker tro???? kanske ska kalla det backbreaker istället.....

Fredrik
2008-11-21, 19:54
Man kan ju säga så här....det var tur att man hade säkerhetsbälte i de stora simulatorna, annars hade man garanterat studsat ur, när man åkte av banan, särskilt karlskoga...eller vad säger du erik??? Sitter hemma med ryggskott nu, är det av någon anledning av ballbreaker tro???? kanske ska kalla det backbreaker istället.....

:wheelchair: