handdator

Visa fullständig version : Ny här? Kom in och presentera dig!



Sidor : [1] 2 3 4 5 6

Marcus
2006-09-25, 13:31
I den här tråden tar vi varmt emot alla nya medlemmar här på forumet, så om du surfar som oregistrerad, ta steget, registrera dig och hälsa på oss här i tråden så lovar vi ett varmt välkomnande! :woot:

Förhoppningsvis kommer du snabbare in i vår gemenskap och vi lär alla känna varandra lite bättre!

:???:

Vill du ha idéer om vad du ska skriva?
Tips;

Vem är du?
Vart bor du?
Vad tycker du om?
Vilken MINI har du / vill du ha?
Hur hittade du NMCS?

Välkommen hit! Hoppas du skall trivas i forumet och vill hänga med på alla roliga evenemang vi fixar tillsammans.

Ps. Behöver du ladda upp bilderna nånstans, gå in på http://photobucket.com och logga in med U: coopersweden P: coopersweden

JSH
2006-10-02, 11:15
Hejsan, jag får väl räkna mig som ny då det här är mitt första inlägg...
Ja mitt namn är Jörgen och jag Bor i Uppsala.
Jag köpte mig en Cooper S -04 för ca tre veckor sen (svart med vitt tak) och den e riktigt trevlig :D ...

fj0
2006-10-02, 11:26
Hejsan, jag får väl räkna mig som ny då det här är mitt första inlägg...
Ja mitt namn är Jörgen och jag Bor i Uppsala.
Jag köpte mig en Cooper S -04 för ca tre veckor sen (svart med vitt tak) och den e riktigt trevlig :D ...
Välkommen Jörgen! Kommer du på Söndag?

http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=3060

JSH
2006-10-02, 11:56
Välkommen Jörgen! Kommer du på Söndag?

http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=3060

Tack :)

OJ oj ,på söndag, tror inte jag kan då, ska se om det går att fixa ledigt , skulle ju va kul ...

fj0
2006-10-02, 12:08
Tack :)

OJ oj ,på söndag, tror inte jag kan då, ska se om det går att fixa ledigt , skulle ju va kul ...

Det ser ut som att vi blir ganska många och säsongen börjar ju ta slut så det skulle nog vara kul om du kunde komma!

Hur går det annars med bilen, är du nöjd? :)

Marcus
2006-10-02, 12:21
Välkommen Jörgen! Vore riktigt kul om du lyckades fixa så du kan komma på söndag :)

Svart med vitt tak låter som en tuff kombination :) Säg till ifall du vill ha hjälp att fixa upp nån bild.

Håll utkik i evenemangs delen i framtiden också, vi kommer nog hitta på flera roliga saker i höst.

Mvh

JSH
2006-10-02, 17:28
Det ser ut som att vi blir ganska många och säsongen börjar ju ta slut så det skulle nog vara kul om du kunde komma!

Hur går det annars med bilen, är du nöjd? :)

Ju skulle va kul, ska försöka...

Jo bilen e skitrolig :)



Välkommen Jörgen! Vore riktigt kul om du lyckades fixa så du kan komma på söndag :)

Svart med vitt tak låter som en tuff kombination :) Säg till ifall du vill ha hjälp att fixa upp nån bild.

Håll utkik i evenemangs delen i framtiden också, vi kommer nog hitta på flera roliga saker i höst.

Mvh

Tack ..:)

Jo ser tuff ut med vitt tak :) , ska bara ta lite bra foton först så får du gärna hjälpa mig med att fixa upp en bild...

KPKalle
2006-10-02, 17:40
Hello Jörgen :D

Ashra
2006-10-02, 18:40
Hej jörgen. Grattis till köpet. Har själv en svart S med vitt tak fast en 03:a.


Om någon vill ha bilder på nätet kan du göra det via www.photobucket.com
Kostar inget.

Fredrik
2006-10-02, 19:43
Jag stämmer också in i välkomstkören. Klart du ska med på söndag! Det är ett kul gäng och en häftig känsla när man kör ett större antal Minis tillsammans. Jag har varit med på en sväng med gänget med min Cooper-02 och sett hur folk vänder sig om, gör tummen upp och applåderar. Då förstår man att man har en bil som väcker känslor, inte bara för oss förare och ägare, utan för alla slags människor. "Adrenalinerush" får en ny innebörd!

Hans-G
2006-10-04, 01:45
Hej Jörgen och välkommen i gänget! Själv är jag "senior of the gang" och tycker att det är så jäkla kul att få vara ute och dra runt med en radda andra som älskar sin lilla pärla och den uppmärksamhet den väcker! :smile:
Hoppas du kommer med oss, om inte på söndag den 8:e, så nån gång senare.
/Hans-G

joakimandersson
2006-10-08, 21:36
Jag och sambon sambon driver ett företag ihop i reklambranschen och slog i förra veckan till på en Mini Cooper Parklane.
Har nu kört runt hundra mil och vi älskar den, planerar redan för en cab i vår... ;) Är det någon som har koll på hur lång väntetid det är om man beställer en Mini cab?

fj0
2006-10-08, 21:44
Välkommen Joakim!

Har tyvärr ingen aning om väntetiden, vart bor du? Kanske kan höra med din MINI-handlare om väntetiden. :)

joakimandersson
2006-10-08, 21:55
Vi bor i Halmstad men köpte faktiskt Minin på RudviBil i Karlskrona. Får kolla med dem om hur det ser ut med leveranstiden. Men hur är det med den nya modellen? Hur länge kommer den nuvarande att levereras och blir det en ny cab också? Har inte så stor koll.. men är frälst!

fj0
2006-10-08, 22:46
Vi bor i Halmstad men köpte faktiskt Minin på RudviBil i Karlskrona. Får kolla med dem om hur det ser ut med leveranstiden. Men hur är det med den nya modellen? Hur länge kommer den nuvarande att levereras och blir det en ny cab också? Har inte så stor koll.. men är frälst!
Jag tror nya kommer i November eller December någon gång, men är inte säker!

KPKalle
2006-10-09, 05:25
Välkommen Joakim :D

The new R56 cabriolet will not be out for maybe a year or two. It has not even be announced yet.

Hans-G
2006-10-09, 12:55
Hej Joakim och välkommen i gänget!

Som cabinnehavare vill jag förstås uppmuntra alla tankar på en cabinvestering. Sommaren har varit underbar för den som vill ha himlen som tak... :-)

Jag fick ju vänta i tre år på att ryktet om en Cooper-cab skulle övergå i realitet och hann under "väntetiden" avverka en röd Cooper och en electric blue Cooper S. Hoppas inte din väntan blir lika lång - pressen på MINI att ta fram en R56-cab är säkert stor efter succén med den första cabmodellen.

Sen är det förstås en svår fråga om den som är sugen på en cab ska slå till på den nuvarande eller vänta. Själv är jag i alla fall hur nöjd som helst med min hyperblue S med blå sufflett, som levererades våren 2005.

/Hans-G

Mr Stoone
2006-10-10, 13:56
Hej!

Jag heter Jesper, har hängt runt här några månader, men inte presenterat mig ordentligt. Jag är 31 år och har ett stort bilintresse. (Jag har hunnit med att avverka 11 olika bilar på 13 år). Nu i somras köpte jag min senaste ögonsten i bröllopspresent till mig själv :-). Bilen är en Cooper 03/04. Bilen är relativt fullutrustad samt blåmetallic, diverse kryddpaket, chromeline, vita stripes mm. Jag älskar verkligen denna bilen. Jag använder bilen som pendlarbil (4 mil/dag) samt som leksak! Vi dessutom en "sossecontainer" en 9-5 kombi etanol. När kåpern (som min fru kallar den) blir stor skall den säljas till förmån för en MCS. Innan dess trimmar jag nog kåpern så gott det går... Jag bor i Jönköping och googlade mig hit.

Vänliga mini hälsningar


Jesper (Mr Stoone)

Mr Stoone
2006-10-10, 14:00
Här är bilen :-)

Treo
2006-10-11, 07:59
Hej
Jag tror jag föll ur systemet vid uppdateringen av forumet.

Jag har köpt en Mini Cooper 116hk årsm 05 och jag hittade hit när jag letade info om bilen innan köpet.

Bilen är helt orginal och ska så förbli. Letar f.n fälgar till mina vinterdäck och verkstad som kan montera motorvärmare / kupévärmare samt ngn som kan rostskydda & lacksäkra bilen.

Vi bor i Sundsvall och bilen kommer dessvärre att användas även vintertid. Hade jag möjlighet, skulle jag köpa en Twingo som vinterbil :)

/ Micke

fj0
2006-10-11, 08:09
Hej Jesper och Micke! Välkommna! :)

Ledsen att du föll ur systemet under uppdateringen Micke!

KPKalle
2006-10-11, 10:03
Hej o välkomna Jesper and Micke :D

Treo
2006-10-11, 10:23
Tackar. Jag vet inte varför jag inte lyckas ladda upp avatar eller bild i signaturen, men här är min ögonsten iaf:

http://i95.photobucket.com/albums/l149/coopersweden/mini.jpg :D

Marcus
2006-10-11, 12:55
Välkommna till forumet!!
Synd att du föll ur vid uppdateringen Treo, var en eller två dagars användade av det gamla som föll bort när man kopierade databasen... :(


Hoppas ni skall trivas, och att vi cs på nån träff snart!

Mvh
Marcus

fj0
2006-10-11, 13:55
Tackar. Jag vet inte varför jag inte lyckas ladda upp avatar eller bild i signaturen, men här är min ögonsten iaf:

http://i95.photobucket.com/albums/l149/coopersweden/mini.jpg :D
Kan försöka lösa det åt dig när jag kommer hem. :)

Mr_Varre
2006-10-24, 09:57
Hejsan alla. Ny och ny nja kom till klubben i augusti i år. Hade tänkt sälja bilen pga ändrade omständigheter. Men vi får se :(

Men lite om mig.

Heter Thomas bor i Sthlm Tyresö. Är 27 år, gammal som gatan ;)
Kör en underbar Mini Cooper S 06a. Bilen har nu rullat 1100 mil
Dark silver metallic med vitt tak och vita sidospeglar. Köpte den aug typ den 9

Om jag behåller den så blir det trim, det kan ni ge fan på att det blir!!
Jag gillar bilen men lite mer pulver behöver den. Eller jag vill ha ;)Är nöjd än så länge med bilen.
Om det är nån som vill åka innan vinter så säg till.

Skiver även ner min msn Varre24@hotmail.com

Marcus
2006-10-24, 10:37
Kul att du hänger här Tomas! Klart du ska försöka behålla bilen.
Häng på den 5e när vi ska ut och köra så ska vi övertala dig!

BlastBeat
2006-11-06, 16:56
Hej alla Minifantaster!
Jag har hängt här ett bra tag men inte velat blanda mig in i några djupare diskussioner förän jag säkrat mitt körkort, nu är det fixat så här är jag!
Jag heter Filip och kommer från Karlskrona. Jag fyllde 18 år för ett halvår sedan, därav det färska körkortet.
Jag kör iaf runt i en Mini Cooper -02:a med CVT och den är riktigt rolig!
Vet inte vad mer ni vill veta, undrar ni något så fega inte att fråga!
(Ursäkta om bilden är stor, jag tänkte bara att ni kanske vill få en riktig närbild :))
http://www.coopersweden.se/imagehosting/519454f685d5a596.jpg

fj0
2006-11-06, 18:05
Ser finfint ut, gillar fälgarna! Välkommen. :)

KPKalle
2006-11-06, 18:21
Looks nice :cool: Welcome Filip :)

Marcus
2006-11-06, 18:56
Välkommen hit! Hoppas du trivs och kommer ifall vi arrangerar en stor sverigeträff i mitten av landet.

Bra bilval, du kommer ha mycket roligt i coopern :) Bästa med dem är att man kan ha roligt trotts att det inte är så många hästar.

Snyggt med S fälgarna :) Mina gammla sitter också på en silvrig cooper.

Fredrik
2006-11-06, 19:19
Välkommen Filip. Det är ett blandat men roligt gäng du kommer med i. Här finns alla åldrar och varierande intressen (racing, konbana, sociala aktiviteter, modda) men jag tror du är yngst i gänget bland ägarna (rätta mig någon om jag har fel).
Kör själv en Chili Red -02 Cooper, men har pg av strulande kamera (linsskyddet?)/ småbarn / familjeaktiviteter / lathet inte tagit och lagt upp någon bild ännu på min bil, men det kommer.

BlastBeat
2006-11-06, 19:40
Tack så jättemycket för det varma välkomnandet! Känner mig nästan redan som en del av familjen :)
Om det blir en sommarträff kommer jag jättegärna! Att åka till Stockholm för en träff känns lite väl hårt men om man har vägarna förbi huvudsatden hänger jag gärna med er ut och åker någon dag. Det vore också grymt kul att få rasta bilen på banan någon gång.
Hoppas det kan bli lite uppslutning bland miniförarna här i söder också!

Marcus
2006-11-06, 21:52
Det finns en snygg tjej med en Mini Cooper S Works där nere i slutet av vårt rike iaf :)
MCA här på forumet, fast hon är ifrån Falsterbo...

Här är iaf hennes superläckra MINI (du måste nog vara registrerad på zatzy.com för att kunna se sidan)...
http://www.zatzy.com/showthread.php?t=273993&highlight=MINI

Ottis
2006-11-12, 15:33
Hejsan!

Fredrik heter jag.
36år bor i Sollefteå
har ingen cooper (än) tanken var att min första bil skulle varit en men då var det pengar som styrde... gör det väl nu mer egentligen...

har en sjukdom (bil)jag med men det är en annan historia ;)

varför jag hittade hit är att jag tänkte hjälpa en kompis att fixa till sin mini i vinter.
Finns det kunskap om äldre bilar här med? vet inte just nu om han är reggad här men skall kolla ;)

KPKalle
2006-11-12, 15:52
Welcome Ottis :D

Marcus
2006-11-12, 18:00
Hej Fredrik!

Hoppas att du skaffar en MINI i framtiden då! :)
Här på forumet finns några användare som har både gammla mini och nya MINI, men överdrivet mycket kunskap om gammla hundkojan finns nog inte här.
Det lär du hitta på gammla mini klubbars hemsidor...
Om du däremot menade gammla som i nya men inte helt sprillans nya så har du hittat rätt ;)

KPKalle
2006-11-14, 07:16
Hello Martin :D Will you come to Solna on Thursday?

Marcus
2006-12-04, 22:23
Kom ihåg att skriva en rad ni som är nya medlemmar här på forumet!!
Kul att få veta lite om er!

D.G
2007-01-08, 22:00
Hej !
Heter Dan men kallas för Danne.
Har varit inne och medlem på denna eminenta hemsida sedan December men inte blivit av att hälsa på er förrän nu. Bor i Karlskoga ca 5 mil från Örebro.
Skulle ordna med en liten andra bil till frugan och tyckte inte riktigt om dom bilar som hon gillade (gulliga) så jag ordnade med en provtur i en Cooper och så var det klart :) . Blev en Blå/Vit MCS -05 sedan i Augusti. Kollade en del på Focus ST och Mazda 3 MPS men Coopern var klart charmigast.

Hobbe
2007-01-08, 22:11
D.G,

Då har du ett stenkast till Gelleråsen.
Det är bara att ta MINI:n dit för lite roliga övningar ;)

Ungjaevel
2007-01-09, 18:05
Hoj hoj!

Fredrik här, 23 år, från och bor i Varberg på västkusten. Rattar för tillfället en Audi A4 '96 som jag älskar, men känner att jag vill gå över till Mini. Förr eller senare så. Tanken med mig på forumet är att jag tänkte lära mig om bilen och dess (ev.) defekter, få erfarenhet och inspiration.

Är utbildad brandman och har jobbat både i Göteborg och Varberg, men är för tillfället arbetslös. Har även eget, håller på med Systemprogrammering.

Så, that's me! Hej allihop!

Marcus
2007-01-09, 18:24
Välkommen till forumet!

Klart du ska skaffa en MINI :)
Se till att provköra en solig dag så du kan smiska bilen lite på nån landsväg... Sen är du såld :)

Marcus
2007-01-09, 18:25
Hej !
Heter Dan men kallas för Danne.
Har varit inne och medlem på denna eminenta hemsida sedan December men inte blivit av att hälsa på er förrän nu. Bor i Karlskoga ca 5 mil från Örebro.
Skulle ordna med en liten andra bil till frugan och tyckte inte riktigt om dom bilar som hon gillade (gulliga) så jag ordnade med en provtur i en Cooper och så var det klart :) . Blev en Blå/Vit MCS -05 sedan i Augusti. Kollade en del på Focus ST och Mazda 3 MPS men Coopern var klart charmigast.

Bra val ;)
Dem andra har ju ingen personlighet alls jämfört med MCS, även om dem är rätt snabba och roliga att köra.
Känslan i coopern är det få, eller inga, småbilar som levererar.

Välkommen hit!

fj0
2007-01-09, 18:38
:beerchug:

RandyPiper
2007-01-27, 15:46
Andreas heter jag och och har smygit runt i forumet ett tag medans jag letat efter en cooper s. Nu har jag äntligen hittat en som passar som jag slagit till på.

En riktigt snygg fullutrustad Cooper -S-03 blev det.
Provkörde den idag och den gick som en klocka. :drive:
(får ladda upp bilder lite senare)

Skulle behöva lite tips om var man bäst försäkrar bilen, och allt annat man måste tänka på vid bilköp. Har bara ägt 2 rishögar tidigare, de senaste åren har jag inte haft någon bil alls.

KPKalle
2007-01-27, 16:29
Welcome Andreas :D

I use Original Försäkring - BMW/MINIs own or recommended insurer. I don't know whether they're the cheapest or best but they seem to understand MINI ;)

Fredrik
2007-01-27, 17:35
Varmt välkommen i gänget, Andreas!
Själv har jag min MC försäkrad i Sveland (mest känd för djurförsäkringar), blev kontaktad av Originalförsäkringar men de sade att de inte kunde matcha Svelands pris (helförsäkring), så kolla med dem.

RandyPiper
2007-01-27, 19:14
Welcome Andreas :D

I use Original Försäkring - BMW/MINIs own or recommended insurer. I don't know whether they're the cheapest or best but they seem to understand MINI ;)



Varmt välkommen i gänget, Andreas!
Själv har jag min MC försäkrad i Sveland (mest känd för djurförsäkringar), blev kontaktad av Originalförsäkringar men de sade att de inte kunde matcha Svelands pris (helförsäkring), så kolla med dem.


Tackar och bockar. :)

Ska kolla upp de där försäkringarna, bor i stockholm(innerstan) så man kanske borde satsa på någon av de där. Det borde väl vara samma priser för alla försäkringar runt om i stockholmsområdet.

Kul forum det här, ska nog ta och hänga med på någon träff franöver så man kan spana in bilarna (och folket ).

cenneth
2007-02-28, 11:58
Hej,
Cenneth här, bor i Sollentuna utanför Stockholm. Äger ingen Mini idag, men ligger i mycket starka funderingar. Äger idag en Landrover och behöver en liten andrabil, så varför inte engelskt igen? :-) Har väl en förkärlek till lite roligare bilar än gemene Volvo S40 och Mini verkar vara ett utmärkt komplement, dessutom är min fru överförjust över idén. Förutom Landrovern har jag även en Pontiac Fiero GT i garaget som precis är i sluttampen av att ha fått ett par extra cylindrar. Driver även Svenska Fieroforumet som likt detta forum har en speciell bil med en mindre skala glada och ibland galna ägare/entusiaster som medlemmar :)

Så just nu är miniplanerna på scout-stadiet, dvs vad finns, vad skiljer mellan årsmodeller och utrustningar, vad kommer plånboken säga :p

Är det någon som har någon bra sida med info om skillnaden mellan årsmodellerna och paketen? Tex vad skiljer en MCS 02 och en 05, vad är checkerpaket, vad är Seven paket etc så vore jag väldigt glad!

Fredrik
2007-02-28, 12:15
Välkommen Cenneth, du funderar helt rätt!
Skillnad i paketen och årsmodellerna kan jag inte så bra, men flera av killarna här kan nog svara på detta!

KPKalle
2007-02-28, 12:25
Welcome Cenneth :D

This should give you some idea of model changes and differences http://www.mini2.com/forum/faq.php?faq=new_faq_item#faq_mini_generations

cenneth
2007-02-28, 12:47
tackar för välkomnandet! And thanks a lot Kalle, I'll dig into this page right away :)

kakan
2007-02-28, 15:46
Tjoho allihop!
Erik heter jag, är 21 år och pluggar i uppsala, ursprungligen från sthlm.
Har fastnat i miniträsket och letar nu efter en cooper s -05a eller -06a.
Har börjat kolla lite på mods också, typ ALTA Cai osv :)
Är förövrigt olas kusin, han som tipsade om denna sida :)

KPKalle
2007-02-28, 16:54
And welcome Erik :D

Fredrik
2007-02-28, 17:38
Instämmer med Kalle, välkommen hit Erik!

RobertH
2007-02-28, 17:54
http://www.extence.se/smil1.gif

Marcus
2007-02-28, 17:55
Välkomna hit!!



cenneth

05> upgraderades avgassystemet på MCS, den fick 170hk istället för 163, dessutom fick den en bättre diff.
Dessa bilar har även projektorstrålkastare.

Chili och Curry paket har de flesta MCS, det innehåller all grundutrustning man vill ha typ.
Utöver det kan du välja radio boost eller harman kardon radio. Kan du få det senaste så vill du ha det :)
Panorama taklucka är även ett trevligt tillval, det älskar man att ha på sommarn. Med rutor och lucka öppen blir det lite cab känsla, och det går att köra upp mot 100km/h utan att det blåser för mycket i bilen.
Vissa bilar har recaro stolar som tillval, detta är väldigt dyrt att sätta in i efterhand, och dessa stolar vill man ha när man inte har dem! :)

Köper du begagnat kan du leta efter en Works bil, kittet är väldigt dyrt på en ny bil, men höjer inte begagnatpriset mycket mer än 20 000kr. Då får du "trimmat" prestanda men med fulla garantier.

Kom på pubbkvällen på lördag och fråga oss live!!!

Daaoak
2007-02-28, 19:08
Hej,
Mitt namn är Anders Ekdahl, men är mer (ö)känd som Eken bland vänner.
Bor i Sundsvall. Jobbar som bilelektriker på Volvo åf.
Har varit Mini ägare sedan våren -04, rattar en LY/LY Cooper S -03.
Det är min sommar bil, så den nannar nu, under sitt täcke.
Det beror på ren och skär lathet att jag ej blivit medlem här ;), har hängt på mini2.com och haft riktigt roligt där, hoppas på det samma här.
Har gjort en del modifieringar på Coopern, mest elrelaterade, det blev bl a magnetstyrd belysning i mittkonsolen och en AUX port...
Det kommer att bli mera jox till sommaren. :-)

Let's motor
Eken

Marcus
2007-02-28, 19:13
Välkommen hit, helt klart rätt move att registrera sig här! :)

Kom ihåg att hålla ögonen på evenemangsdelen när våren kommer!

fj0
2007-02-28, 19:20
Välkomna! :beerchug:

Fredrik
2007-02-28, 19:22
Välkommen till gänget, Anders!

Daaoak
2007-02-28, 21:31
En får tacke.. :)

GT
2007-02-28, 21:37
Hello!!

KPKalle
2007-03-02, 10:24
Hej,
Mitt namn är Anders Ekdahl, men är mer (ö)känd som Eken bland vänner.
Bor i Sundsvall. Jobbar som bilelektriker på Volvo åf.
Har varit Mini ägare sedan våren -04, rattar en LY/LY Cooper S -03.
Det är min sommar bil, så den nannar nu, under sitt täcke.
Det beror på ren och skär lathet att jag ej blivit medlem här ;), har hängt på mini2.com och haft riktigt roligt där, hoppas på det samma här.
Har gjort en del modifieringar på Coopern, mest elrelaterade, det blev bl a magnetstyrd belysning i mittkonsolen och en AUX port...
Det kommer att bli mera jox till sommaren. :-)

Let's motor
Eken
Hi and welcome Anders :D I know you from MINI2 ;)

Daaoak
2007-03-12, 19:22
Hi and welcome Anders :D I know you from MINI2 ;)

I've seen your name on MINI2 too :cool:
Are your an english bloke living in Sweden?

KPKalle
2007-03-12, 21:19
I've seen your name on MINI2 too :cool:
Are your an english bloke living in Sweden?
Yup, that's right :)

Nismo32gtr
2007-03-14, 06:29
Hej allihopa!
Heter Andreas och bor i den härliga staden i göteborg, jobbar på volvo som It-tekniker. Har idag ingen mini men blev fast efter en provkörning av en Cooper S- 06. Nu återstår bara att sälja min Skyline och antagligen åka ner och köpa en S i tyskland som gått ca 500 mil.


Mvh Andreas

KPKalle
2007-03-14, 07:20
Hi and welcome Andreas :D

RobertH
2007-03-14, 07:27
Välkommen!

fj0
2007-03-14, 07:47
Se där, från Skyline till MINI! Har du någon bild på din R32 GT-R? :)

Nismo32gtr
2007-03-14, 08:21
Jag har både bilder och speclista på den men bilderna är ganska stora och har ingen plats att hosta dem på. Men specen kan jag ju klippa in här och bilder kan jag maila lite senare.

Motorn är byggd av R.B motorsport i England är specad för att kunna ta ut 700 hästar. Nuvarande uttag är pågrund av inkörning m.m. ca 350 hästar.

Engine

J.E.Pistons
Tomei rods
Full trust s/s system
HKS filters
r34 head
Brand new crank
all new rings and bearings
Apexi AVC-R
Uprated rad
polished cam cover
polished plenum
tomei gasket kit
tomei conrod bearing set
trust iridium plugs
all new belts
new oil pump
new water pump
2 ST R33 Turbos med stålinnehåll
Apexi Power FC
550 spridare
280 l/h bränslepump


Chassis:
tein coilovers
front strut brace


Interior:
greddy egt gauge
greddy boost gauge
avc-r screen
turbo timer
nismo clocks

Fredrik
2007-03-14, 10:22
Välkommen till gänget, Andreas!

Marcus
2007-03-14, 15:44
Välkommen hit!

RandyPiper
2007-03-14, 15:56
Välkommen !

350 hk med möjlighet att ta ut 700 hk låter minst sagt imponerande.

Nu väntar vi bara på bilder , du kan hosta dom på den här servern, klicka på VB Image Host i menyn. Är de för stora ändå är det bara att skala ner dom med paint, photoshop eller något annat program.

Ashra
2007-03-14, 18:53
www.photobucket.com kan du hosta på

Kenneth
2007-03-15, 03:19
Hej Alle;

Jag är en dansk kille med boende i Helsingborg. Köpte en MCS i höst. Blir bara nöjdare och gladere värje gång jag kör den... Min kompis tyckte jag borda ha köpt en Golf V gti, men det tyckte inte jag!

Hur vet man vilken "R" model man har?

Hälsningar till alle!!

/Kenneth

KPKalle
2007-03-15, 04:44
Hej Alle;

Jag är en dansk kille med boende i Helsingborg. Köpte en MCS i höst. Blir bara nöjdare och gladere värje gång jag kör den... Min kompis tyckte jag borda ha köpt en Golf V gti, men det tyckte inte jag!
Hi and welcome Kenneth :D

Hur vet man vilken "R" model man har?

Hälsningar till alle!!

/KennethRead this http://www.mini2.com/forum/faq.php?faq=new_faq_item#faq_mini_generations ;)

Marcus
2007-03-15, 09:47
Välkommen hit.
Nya GTin är en väldigt bra bil, men den har ingen personlighet eller känsla som kommer i närheten av MINI. Du gjorde rätt val ;)

Kenneth
2007-03-15, 12:20
Hi and welcome Kenneth :D

Tak för länket, har tydligen en R53-04 pre-facelift. Jag tycker det är svårt att se skilnaden på MCS för och efter facelift. Men efter som min MCS rullade förste gång i maj-04 kan det väl bara vara en pre-face.. Eller?:confused:

/Kenneth

Marcus
2007-03-15, 12:25
Japp. Skillnaden man ser är strålkastarna, dem faceliftade har projektor strålkastare.
Vet inte om det finns nått annat utseendemässigt.
Efter 05 började det ju komma en massa paket, Park Lane osv med mer utrustning och lite nya lackkulörer.

Fredrik
2007-03-16, 03:34
Välkommen i gänget, Kenneth :)

Martin
2007-03-17, 19:20
Välkommen kenneth. Nu börjar vi bli stora nere i SKÅNE :handen:

GT
2007-03-18, 16:20
"use The Force Kenneth"

Rasmus
2007-03-24, 11:04
Hej alla trevliga!

Ny på forumet sedan sent inatt då MINI-suget blev för stort för att kunna hålla nedtryckt i medvetandet ;)

Jag heter Rasmus och bor i Visby, på Gotland, sedan 20 år tillbaka. Är 27 år fyllda och vill inbilla mig att jag lever livet :)

På vardagarna driver jag företag inom kommunikation i form av en webbyrå i Visby samt en större kommunikationsbyrå i Stockholm. På så sätt kombinerar jag Stockholms stress och betong med Visbys lugn och skönhet :)

När jag inte jobbar spelar jag i ett band som har mellan 50-60 livespelningar per år. Musik är väl egentligen ett fritidsintresse men i den här utsträckningen klassas det nog som ett halvtidsjobb.

När jag vill göra det jag gillar allra bäst så drar jag till min fjällstuga i norr och flugfiskar i orörd natur efter röding, öring och harr. Ingen täckning på mobiltelefonen och långt ifrån närmaste dator innebär ledighet och därmed njutning :)

Kör sedan 2,5 år tillbaka en Smart ForTwo men är sanslöst sugen på en Mini Cooper S! Har postat en tråd här i forumet för att få så mkt info som möjligt på fötterna inför ett eventuellt köp av MCS!

Det här verkar vara ett bra forum som jag hittade genom lite googling, där grundaren blev intervjuad av en biltidning. Hoppas jag kan få hjälp av er att hitta min Mini Cooper S och att jag får anledning att hänga kvar här som glad MINI-ägare :)

// Rasmus

RasmuS
2007-03-24, 13:13
tjooo alla mini freaks, Rasmus heter jag o köpte mig min första cooper S -04 i fredags. Satans vad den går bra :D
Nu e det bara o fixa körkortet så jag slipper köra runt med den gröna skylten bak hehe :P
Vet inte riktigt vad jag ska skriva men jag jobbar på Swedish Match och på fritiden hoppar jag stavhopp.
Hoppas vi syns på vägarna //Rasmus

MNS
2007-03-24, 15:35
Wow 2 nya Rasmus :) Välkommna

RobertH
2007-03-24, 16:10
Välkomna! Glöm nu inte att skriva in er på sommarens alla aktiviteter!

Rasmus
2007-03-24, 16:29
Haha, det var lite lustigt. Rasmus är ju ändå inte ett sååååå vanligt namn. Kanske det är vanligt i MINI-kretsar :D

Kommer givetvis skriva in mig på aktiviteterna när jag väl har min MINI! ;)

RobertH
2007-03-24, 16:31
Räkna med att du lär få arrangera ett litet Gotland Ring-möte nästa år också =)

Rasmus
2007-03-24, 16:59
Om ni bara hjälper mig att hitta en fin Cooper S så ska jag se till att det blir köra av på Gotland Ring! ;)

RobertH
2007-03-24, 17:20
Den här var fin, ta den!

http://www.blocket.se/vi/11239576.htm?ca=11_s

Herregud, finns ju 41st på blocket, bara att åka och hämta! :D
Då skriver jag upp dig på konbanan i Lunda, Mini United Amsterdam och Jönköpingsträffen i Augusti. *antecknar*

Rasmus
2007-03-24, 17:30
Den här var fin, ta den!

http://www.blocket.se/vi/11239576.htm?ca=11_s

Herregud, finns ju 41st på blocket, bara att åka och hämta! :D
Då skriver jag upp dig på konbanan i Lunda, Mini United Amsterdam och Jönköpingsträffen i Augusti. *antecknar*
Hehe, låt mig köpa en bil först innan du skriver upp mig på träffarna! :P

Bilen du länkade till var fin… men ganska dyr!
Jag har dammsugit hela blocket på bilar och det finns en hel del fina. Men jag vet inte riktigt vad jag ska välja och vad jag ska välja bort eftersom jag inte har så bra koll på skillnaderna mellan till exempel en 02:a och en 04:a och eftersom jag inte riktigt vet hur kinkig man ska vara med miltalet?

RasmuS
2007-03-24, 18:05
he he 2 rasmus på samma gång e la inte så vanligt :D ska tvätta bilen o byta till sommarfälgarna i morgon tror jag, så då kommer jag att lägga upp några bilder så att ni kan se om jag gjorde ett bra köp :P

Ace
2007-03-24, 18:36
tjooo alla mini freaks, Rasmus heter jag o köpte mig min första cooper S -04 i fredags. Satans vad den går bra :D
Nu e det bara o fixa körkortet så jag slipper köra runt med den gröna skylten bak hehe :P
Vet inte riktigt vad jag ska skriva men jag jobbar på Swedish Match och på fritiden hoppar jag stavhopp.
Hoppas vi syns på vägarna //Rasmus

Själv hade jag en Volvo 244 DL-75 som förstabil när jag var 18år.
Jag började ju på botten och gick uppåt, du ligger ju på topp så nu kan det bli svårt att toppa det fina bilvalet i framtiden!
Jag säger bara grattis till bilen och hoppas att du snart får "lappen"

RasmuS
2007-03-24, 21:30
Själv hade jag en Volvo 244 DL-75 som förstabil när jag var 18år.
Jag började ju på botten och gick uppåt, du ligger ju på topp så nu kan det bli svårt att toppa det fina bilvalet i framtiden!
Jag säger bara grattis till bilen och hoppas att du snart får "lappen"

man tackar! jo e sugen som fasen på att få mitt kort nu så jag kan ut o köra (ensam) :D men jag tror jag tar det snart ;)

Marcus
2007-03-24, 21:33
Välkomna båda två!! :)

Hoppas att både trivs och får nytta av forumet ;)

Tips, kolla info om sommar/sverige träffen! En chans att möta alla MINIsar från hela landet :)

Komet
2007-03-30, 09:25
Vi har 18 st MINI Seven på företaget. Vi älskar dem! Ha det gott allihopa! Har ni medlems-klistermärken som man kan sätta i bak på bilen?

RobertH
2007-03-30, 09:30
Vi har 18 st MINI Seven på företaget. Vi älskar dem! Ha det gott allihopa! Har ni medlems-klistermärken som man kan sätta i bak på bilen?

Var det dig jag gav en flyer genom rutan igår? :D

Välkommen! Kommer du på söndag?

KPKalle
2007-03-30, 09:36
Hi and welcome Komet. We have registration plate holders with the logo. Read here http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=3405 :)

Ace
2007-03-30, 10:15
Vi har 18 st MINI Seven på företaget. Vi älskar dem! Ha det gott allihopa! Har ni medlems-klistermärken som man kan sätta i bak på bilen?


Välkommen! När får vi se bilder på alla 18 i bredd då?
Klistermärken lyser med sin frånvaro.....Någon sugen på att fixa?

Marcus
2007-03-30, 10:59
Välkommen hit! Bra val av firmabil! :D

Klistermärken var på g men vet inte vart det tog vägen, vi får fixa någonting :) Hoppas nån från Komet firman kommer med på söndag. :)

Mvh

Millo
2007-04-07, 12:41
Hej!

Jag heter Mikael är 43 år och bor i Falkenberg. Har inte fått tummen ur innan att regga mig här!
Har en MCS 03a sedan ett år tillbaka,är grå med vitt tak,chilli&curry,panorama tak.
Sedan har jag fixat lite själv oxå-bilen är sänkt med H&R, lackat all svart plast dvs skärmkant mm grått, satt på ny front aero och härom dagen nya fälgar Asa racing gt med 215/35-18 däck.
Är riktigt nöjd med min bil nu även om ett catback avgas och ny luftbox står högst på önske listan....
Ska fixa en bild snart oxå
Mvh Millo

Marcus
2007-04-07, 14:10
Välkommen :) Kul att du reggat dig så du kan skriva svar i lite trådar istället för att bara smyga omkring :D

Låter riktigt fint med grejerna på din MCS, kul när du får upp bild!

fj0
2007-04-07, 14:30
Välkommen!

Ashra
2007-04-07, 17:32
Välkommna Anmäl er till alla träffar nu da !

RandyPiper
2007-04-07, 21:46
Välkommen Millo !

Hittade förresten en bild på en av Komet´s bilar idag när jag skulle rensa mobilen.Den är från tiden innan jag hade köpt min mini och fotade alla jag såg på gatan ;)

works gp
2007-04-09, 11:03
tjena alla mini ägare !!! jag är nybliven ägare till en works gp och skulle gärna träffa fler mini-galningar ! år det någon som vet hur många works gp det finns i sverige ?
mvh jonas !

works gp
2007-04-09, 11:11
Tjena ! Jag är Nybliven Works Gp ägare! Tidigare Hadde Jar En Cooper S 05 Grå Med Svart Tak Men Den Bytte Jag In På Bilcentralen I Segeltorp Mot En Ny Works Gp Så Nu är Jag Nöjd ! Mvh Jonas

Marcus
2007-04-09, 11:47
Välkommen!

Grattis till köpet, då är du en av 4 eller 5 GP ägare i sverige om jag inte har fel. Vi har redan två här på forumet och en tredje har varit med på våra träffar, dock innan han fick GPn.

Kom gärna med på några av våra körningar eller konbanan den 28e! Alltid kul med en till GP :D

Mvh

Hans-G
2007-04-09, 13:56
Välkommen i gänget!

Du har ju en bit att åka till arrangemang som hålls i Stockholmstrakten, men nån gång kanske du kan offra dig... :)

Som du kanske redan sett på forumet så är det två stora events i sommar. Dels MINI United i Zandvoort utanför Amsterdam i midsommar (som jag vurmar lite extra för) och vår egen första stora sommaträff i augusti. Kolla på trådarna och häng på om du kan och har lust! Din GP väger tungt i våra kretsar, det kan jag lova...

(För er som inte är sörmlänningar av födsel och ohejdad vana kan hag tillägga att Jonas' hemort Högsjö ligger i västra Sörmland, ungefär en mil väster om Vingåker - mitt emellan Katrineholm och Örebro).

RobertH
2007-04-09, 14:50
Välkommen och grattis till köpet!

Kajsa
2007-04-10, 13:27
Hej. Jag är ny här. Förhoppningsvis också stolt ägare till en röd cooper inom ett par dagar. Göteborg kan behöva några fler sådana.

RandyPiper
2007-04-10, 13:29
Hej. Jag är ny här. Förhoppningsvis också stolt ägare till en röd cooper inom ett par dagar. Göteborg kan behöva några fler sådana.

Välkommen !

Du får slänga upp lite bilder när du fått hem underverket.

Marcus
2007-04-10, 16:58
Välkommen hit Kajsa! :)

Hoppas du har nytta av forumet även i fortsättningen :D Och nöje förståss! ;)

Ace
2007-04-10, 21:11
Välkommen!

Grattis till köpet, då är du en av 4 eller 5 GP ägare i sverige om jag inte har fel. Vi har redan två här på forumet och en tredje har varit med på våra träffar, dock innan han fick GPn.

Kom gärna med på några av våra körningar eller konbanan den 28e! Alltid kul med en till GP :D

Mvh

Lite märkligt/tråkigt att inte alla 4(5) har hittat hit till forumet. Har man en sådan bil så är man ju lite mer entusiastisk än om man kör en One kanske?

Hans-G
2007-04-11, 22:29
Lite märkligt/tråkigt att inte alla 4(5) har hittat hit till forumet. Har man en sådan bil så är man ju lite mer entusiastisk än om man kör en One kanske?

Vi får väl be Vägverket göra en sökning på GPna och uppvakta de som inte hittat hit lite personligen.. ;)

Jag har tyckt GPn är skitläcker ända sen jag såg den i Italien i oktober 2005, men som Cooper-gubbe får man ju inte sticka ut FÖR mycket. Jag har ju ändå en S-cab - det är väl extremt nog... :D

PS Jag sa aldrig "grattis till köpet" till Jonas i Högsjö i mitt förra inlägg, men jag menar det verkligen.

Kajsa
2007-04-12, 07:43
Hej!
Nu har ni ännu en tjej i klubben, för från och med idag är jag stolt ägare till en superfin röd cooper med svart tak från -03. Enligt annonsen hade bilen gått 7000 mil, men mätaren stod bara på 6000, hehe, bra för mig.

Hmm.. kanske borde presentera mig, som andra föredömliga medlemmar gör, jo, jag är 28 år och bor i centrala göteborg. Och coopern är min första egna bil, jag har leasat en liten ful corsa innan, som funkade bra som bruksbil men inte mycket mer... Kommer använda copern både privat och inom arbetet (jobbar som arkitekt). Och till förströelse, förstås.

I helgen ska det bli 15-20 grader och sol har jag hört, ojojoj vad jag ska ut och köra! Just nu funderar jag på hur jag kan pimpa exteriören, ifall jag vill ha några stripes eller nåt. Schackrutigt tak är ju ruskigt hett :-) men frågan är hur det skulle funka med en i övrigt röd bil. Får nog fundera ett tag till.

Förresten, alla jag känner är så jäkla avundsjuka så de nästan är gröna på min nya bil. Hehehehe.

KPKalle
2007-04-12, 07:47
Welcome and congrats Kajsa :D Hope you can also get out and about with the other MINI owners in Göteborg.

alxndr
2007-04-12, 08:26
Hej!
Nu har ni ännu en tjej i klubben, för från och med idag är jag stolt ägare till en superfin röd cooper med svart tak från -03. Enligt annonsen hade bilen gått 7000 mil, men mätaren stod bara på 6000, hehe, bra för mig.

Hmm.. kanske borde presentera mig, som andra föredömliga medlemmar gör, jo, jag är 28 år och bor i centrala göteborg. Och coopern är min första egna bil, jag har leasat en liten ful corsa innan, som funkade bra som bruksbil men inte mycket mer... Kommer använda copern både privat och inom arbetet (jobbar som arkitekt). Och till förströelse, förstås.

I helgen ska det bli 15-20 grader och sol har jag hört, ojojoj vad jag ska ut och köra! Just nu funderar jag på hur jag kan pimpa exteriören, ifall jag vill ha några stripes eller nåt. Schackrutigt tak är ju ruskigt hett :-) men frågan är hur det skulle funka med en i övrigt röd bil. Får nog fundera ett tag till.

Förresten, alla jag känner är så jäkla avundsjuka så de nästan är gröna på min nya bil. Hehehehe.

Schackkrutigt tak på en röd bil funkar finfint enligt min mening, är också ett litet fan av de rutiga taken :) ...

Grattis till köpet, kommer bli nöjd ! :cool:

Fredrik
2007-04-12, 08:35
Grattis Kajsa, välkommen i gänget!

RobertH
2007-04-12, 08:57
Grattis!

BlastBeat
2007-04-12, 19:15
Välkommen! Glöm för all del inte kameran i helgen så att vi får se lite bilder på den! :)

Christian
2007-04-12, 21:37
Hej!
Nu har ni ännu en tjej i klubben, för från och med idag är jag stolt ägare till en superfin röd cooper med svart tak från -03. Enligt annonsen hade bilen gått 7000 mil, men mätaren stod bara på 6000, hehe, bra för mig.

Hmm.. kanske borde presentera mig, som andra föredömliga medlemmar gör, jo, jag är 28 år och bor i centrala göteborg. Och coopern är min första egna bil, jag har leasat en liten ful corsa innan, som funkade bra som bruksbil men inte mycket mer... Kommer använda copern både privat och inom arbetet (jobbar som arkitekt). Och till förströelse, förstås.

I helgen ska det bli 15-20 grader och sol har jag hört, ojojoj vad jag ska ut och köra! Just nu funderar jag på hur jag kan pimpa exteriören, ifall jag vill ha några stripes eller nåt. Schackrutigt tak är ju ruskigt hett :-) men frågan är hur det skulle funka med en i övrigt röd bil. Får nog fundera ett tag till.

Förresten, alla jag känner är så jäkla avundsjuka så de nästan är gröna på min nya bil. Hehehehe.


Schackrutigt funkar, men mitt tips är vita stripes.
På den röda blir det snyggt. Någon som syns..

Välkommen hit förresten och stort grattis till första egna bilen..!!
Mycket nöje :cool:

Kajsa
2007-04-12, 21:41
Vita stripes när taket är svart? Blir inte det lite rörigt?
Fast man kanske kan ha svarta stipes som kantas av en tunn vit rand.. Hmmm...
Fler förslag?

alxndr
2007-04-12, 21:45
Vita stripes när taket är svart? Blir inte det lite rörigt?
Fast man kanske kan ha svarta stipes som kantas av en tunn vit rand.. Hmmm...
Fler förslag?

Ser mycket bra ut, titta på Frejkans bil ... tror han har lite bilder under sin presentation !

BlastBeat
2007-04-12, 21:45
Vita stripes när taket är svart? Blir inte det lite rörigt?
Fast man kanske kan ha svarta stipes som kantas av en tunn vit rand.. Hmmm...
Fler förslag?

Om taket är svart passar nog svarta stripes bäst. Vit kant kan bli spännande! :)
Om jag skulle stripa min bil hade jag helt klart kollat på http://www.cooperflags.com/ innan jag bestämde mig för vilka stripes jag skulle ja. De har endel trevliga alternativ till originalen! (Jag kan ha fel med snackade inte någon här på forumet om en sambeställning därifrån för ett tag sedan?)

Christian
2007-04-12, 22:23
Vita stripes när taket är svart? Blir inte det lite rörigt?
Fast man kanske kan ha svarta stipes som kantas av en tunn vit rand.. Hmmm...
Fler förslag?

du envisdades ju om att ha ett svartvitt tak.. :D

RandyPiper
2007-04-12, 22:31
Om taket är svart passar nog svarta stripes bäst. Vit kant kan bli spännande! :)
Om jag skulle stripa min bil hade jag helt klart kollat på http://www.cooperflags.com/ innan jag bestämde mig för vilka stripes jag skulle ja. De har endel trevliga alternativ till originalen! (Jag kan ha fel med snackade inte någon här på forumet om en sambeställning därifrån för ett tag sedan?)

Det var nog jag som snackade om en sambeställning, ska själv beställa därifrån ganska snart. Kan langa upp en tråd och se om intresse finns.

Marcus
2007-04-13, 07:48
Du ska helt klart ha svarta stripes med vit kant, släng gärna på strålkastarna också så får du den där riktiga "Italian Job" looken :)

Ace
2007-04-13, 21:41
Grattis Kajsa!
Kul att vi blir fler från Göteborg här på forumet. Dags för en Göteborgscruise snart då?
Jag skall blinka/vinka om jag ser dig.
Så tvätta och fotografera bilen på lördag så vi får se den på bild!

numberone
2007-04-18, 15:28
Jaha då blev det en cooper tidigare idag..

Daniel heter jag, bor i Torshälla/Eskilstuna.
Grafisk design och teknik är mina intressen.

Min nya pärla är en Mini cooper 1.6 -04 med chili o curry och glastak.

Här är en bild:
138

Marcus
2007-04-18, 15:30
Välkommen hit! Grattis till bilen :)

RobertH
2007-04-18, 15:31
Jaha då blev det en cooper tidigare idag..

Daniel heter jag, bor i Torshälla/Eskilstuna.
Grafisk design och teknik är mina intressen.

Min nya pärla är en Mini cooper 1.6 -04 med chili o curry och glastak.

Här är en bild:
138

Välkommen!

Fredrik
2007-04-18, 16:54
Välkommen i gänget, Daniel!

RandyPiper
2007-04-18, 17:00
Välkommen numberone !

Snyggt med röda MINIS, klassiskt.
Du får hänga på någon av våra aktiviteter så får vi se bilen IRL.

KPKalle
2007-04-18, 21:01
Hi and welcome folks :D

JohanH
2007-04-19, 14:59
Nu har jag lurkat nog. Jag har en MC -03, chiliröd med vitt tak och bonnetstripes och eftersom jag idag beställt en MCS -07 för leverans i juli så var det dags att ta steget.

MC -03:an har bara gått 3700 och är således till salu om några veckor om nån är intresserad. Mer info via pm.

Åkte runt i Stockholm i lördags och noterade att det finns två typer av Mini-förare: de som hälsar och de som inte gör det. De som inte gör det tror jag borde ha en annan bil.

Fredrik
2007-04-19, 15:21
Välkommen i gänget, Johan!

KPKalle
2007-04-19, 15:26
Hi and welcome Johan :D

works gp
2007-04-19, 15:50
roligt johan nu får du lite fler HKR att leka med!!!!
roligt med ny bil eller hur ? grattis MVH jonas

Marcus
2007-04-19, 16:04
Du har helt rätt om de olika typerna, dock så verkar det vara mest av typen som inte hälsar :( Jag får väldigt sällan en vink tillbaka....

Kajsa
2007-04-19, 16:13
Andreas heter jag och och har smygit runt i forumet ett tag medans jag letat efter en cooper s. Nu har jag äntligen hittat en som passar som jag slagit till på.

En riktigt snygg fullutrustad Cooper -S-03 blev det.
Provkörde den idag och den gick som en klocka. :drive:
(får ladda upp bilder lite senare)

Skulle behöva lite tips om var man bäst försäkrar bilen, och allt annat man måste tänka på vid bilköp. Har bara ägt 2 rishögar tidigare, de senaste åren har jag inte haft någon bil alls.


Ring insplanet, eller kolla upp dem på nätet. De gör kostnadsfria jämförelser av försäkringar. På min cooper låg en helföräkring mellan 7000 och 16 000 om året... rätt saftig skillnad.

RandyPiper
2007-04-19, 16:20
Ring insplanet, eller kolla upp dem på nätet. De gör kostnadsfria jämförelser av försäkringar. På min cooper låg en helföräkring mellan 7000 och 16 000 om året... rätt saftig skillnad.

Blev "original försäkringar", 6900 nåt gick det på per år(Stockholm, helförsäkring). Billigare än några andra jag kollade upp iaf, dessutom har original försäkringar MINI vana eftersom BMW brukar köra med dom.

Kajsa
2007-04-19, 16:34
Blev "original försäkringar", 6900 nåt gick det på per år(Stockholm, helförsäkring). Billigare än några andra jag kollade upp iaf, dessutom har original försäkringar MINI vana eftersom BMW brukar köra med dom.

Jag betalar drygt 7000 för göteborg, helförsäkring. Jag har bara haft körkort i 4 år (därför blir alla ganska dyra), men när jag gjorde järförelsen trodde jag att jag skulle stå ute på gatan med bilen på natten. Förhoppningsvis kommer premien ner lite i pris när jag får mitt garage!

RandyPiper
2007-04-19, 16:54
Jag betalar drygt 7000 för göteborg, helförsäkring. Jag har bara haft körkort i 4 år (därför blir alla ganska dyra), men när jag gjorde järförelsen trodde jag att jag skulle stå ute på gatan med bilen på natten. Förhoppningsvis kommer premien ner lite i pris när jag får mitt garage!

Jag står i garage, men det gör ingen skillnad på premien :(

Kollade runt på lite bolag där man kunde välja hur bilen stod parkerad innan jag tecknade på mitt bolag och det skiljde ändå bara kaffepengar. Konstigt med tanke på att stöld- och skaderisken minskar markant.

kakan
2007-04-19, 18:44
Har ni tittat på länsförsäkringar? Jag kollade runt innan, trygghansa skulle typ kosta 10k, if 7,5 och LF 5,5.. 21 år kk i 3, centrala uppsala, parkering på gatan..

Så sjukt att det kan skilja 100% på 2 bolag, bara för att man är under 25... GRR :mad:

Kajsa
2007-04-19, 18:59
Originalförsäkringar gick på typ 14000 per år för mig (även bilförsäljaren blev jävligt paff, han kunde inte förstå varför det blev så himla dyrt) men man fick ju en provapå-försäkring där för 200 pix i månaden första halvåret iallafall. Sen blir det salusansvar, där var det 7000 spänn om året. Överkomligt.

Kajsa
2007-04-19, 19:01
Insplanet jämför alla bolag, inklusiva länsförsäkringar, trygghansa, if, etc. Deras tjänster är helt gratis, de ringer upp och tar lite uppgifter, sen jämför de åt dig. Supersmidigt.

jenzino
2007-04-21, 00:24
Tja,

Stod "ta steget och regga" så jag gjorde väl det! Idag köpte jag en Mini och det är fasen bland det roligaste jag gjort. Bara ler så fort jag ser den lille skinande saken!

Mvh
Jens

Marcus
2007-04-21, 00:56
Välkommen och Grattis! :)

Vad blev det för MINI då? Färg? Motor? Utrustning?

Mkt nöje ;)

jenzino
2007-04-21, 01:15
Tackar tackar!

Var på jakt efter något nytt bättre beggat och var inne på olika bilar i stil med Audis och liknande och fick tipset, "kolla på Minisarna". Sagt och gjort, jag var och testkörde och blev kär på direkten. Jag visste inte att en sådan liten bil kunde göra en så glad, :-)

Nu var jag inte ute efter nått vrålåk utan något hyfsat prisvärt och kul alternativ och direkt efter jag testkörde så insåg jag ju att detta var roligare och charmigare än nått jag ägt tidigare iaf.

Det blev iaf en 02´a, 1,6a. Gul med svart tak. Antar att det är hyfsat standardutrustat, har knappt hunnit bekanta mig så mycket än med den. Alla smarta tips är välkomna! Det smärtade nästan lite att ställa ifrån sig bilen nu på kvällen. :-)

Fredrik
2007-04-21, 06:14
Välkommen i gänget, Jens!

GT
2007-04-21, 06:38
Hello my name is "GT"

i was here before , on the site

and now i´m back

does anyone remember me ?????????????????????????????

RobertH
2007-04-21, 08:51
Hello my name is "GT"

i was here before , on the site

and now i´m back

does anyone remember me ?????????????????????????????

05:38????

You only call us when youre drunk you bastard!

http://adtunes.com/forums/html/emoticons/cry.jpghttp://adtunes.com/forums/html/emoticons/cry.jpg

Fredrik
2007-04-21, 12:56
Hello my name is "GT"

i was here before , on the site

and now i´m back

does anyone remember me ?????????????????????????????

Var har du varit??????

KPKalle
2007-04-21, 13:27
Hello my name is "GT"

i was here before , on the site

and now i´m back

does anyone remember me ?????????????????????????????
No. Anyway this thread is for new people - not for those coming back.

















LOL :p

Fredrik
2007-04-22, 06:05
GT is returning like a Jedi :D

MNS
2007-04-22, 14:41
ain't "GT" a drink?

RobertH
2007-04-22, 14:54
Är det någon som har sett "Bortspolad"? Jag tror att Paul "GT" har varit borta på grund av att han medverkade i den filmen:

http://www.indielondon.co.uk/images/3862.jpg

MNS
2007-04-22, 16:46
http://www.extence.se/pub/p8.jpg

GT
2007-04-22, 17:35
Yes i am jedi paul alfa 1 uno

know your father Kalle

numberone
2007-04-24, 15:25
Lite sent, men tack för välkomnandet.

Har haft Coopern i en vecka snart och jag är mer än nöjd hittils. :D

Nu är det dax att tvätta bilen för första gången i min ägo. Har alltid kört sonax på mina tidigare bilar, är det fler här som kör med det, eller rekommenderar ni något annat. Eller ska man köra den till Mr.cap eller liknande direkt?

Iaf. Jag är jättenöjd, det blir många härliga mil i sommar fram tills dess jag hittar den cooper S jag söker. ;)

/Daniel

works gp
2007-04-27, 13:45
tjena daniel! jag vet en super fin cooper s 05a den är grå med vitt tak
och bara ca1500mil och alla paket! LÅTER DET INTRESSANT ?

Biff Malibu
2007-04-30, 09:56
Vem är du? Biff Malibu
Vart bor du? Gothenburg for the time being, otherwise London.
Vad tycker du om? Racing, shagging and beer.
Vilken MINI har du / vill du ha? Cooper S/ Would like a GP or maybe the MK II S, if I can't get the GP in time.
Hur hittade du CooperSweden? Did a search.

KPKalle
2007-04-30, 10:30
Hello Biff. Welcome on board :D

Dr Gixxer
2007-04-30, 10:59
Så har jag oxå hittat hit,

Fredrik, Karlskrona. Ska skaffa Cooper i slutet av sommaren så jag börjar läsa in mig lite redan nu och se vad man ska ha och inte. Kör mycket hoj (ZX10-R) så vill ha en bil som oxå är ROLIG, RAPP och inte för stor när sommaren börjar ta slut, hittar inga bättre eller läckrare alternativ än en Cooper, lutar åt en S för lite mer hk. Polarna ber mig lägga ner Cooperplanerna för liten bil med för hög prislapp....men de kan...:woot:

Ha d bäst!

/Fredrik

TheEngineer
2007-04-30, 11:11
Polarna ber mig lägga ner Cooperplanerna för liten bil med för hög prislapp....men de kan...:woot:

Välkommen Fredrik!

Du får påminna dina polare om att som vanligt får man vad man betalar för!

:D

Dr Gixxer
2007-04-30, 11:20
Tackar

Ha ha självklart, de tycker tex 206RC är bättre för mindre pengar...d kostar att...och man jämför inte en Peugot med en Cooper!!!

Cooper it is...nu börjar det roliga i att läsa in sig.

BlastBeat
2007-04-30, 11:33
Så har jag oxå hittat hit,

Fredrik, Karlskrona. Ska skaffa Cooper i slutet av sommaren så jag börjar läsa in mig lite redan nu och se vad man ska ha och inte. Kör mycket hoj (ZX10-R) så vill ha en bil som oxå är ROLIG, RAPP och inte för stor när sommaren börjar ta slut, hittar inga bättre eller läckrare alternativ än en Cooper, lutar åt en S för lite mer hk. Polarna ber mig lägga ner Cooperplanerna för liten bil med för hög prislapp....men de kan...:woot:

Ha d bäst!

/Fredrik

Woho! Det var på tiden att någon från söder hittat hit! :D Trevlig stad också! ;)
Du är helt rätt ute när du kollar på en cooper, roligare bil finns inte! Coopern kan väl ses som något slags budgetalternativ. Du kan ha precis lika roligt i en vanlig cooper som i en S, bara det att det går lite snabbare i S:en ;)
Glöm inte bort att hälsa om du ser mig eller min bil på stan så kan vi snacka lite mini och är du riktigt snäll kanske du får åka en vända. ;)

Marcus
2007-04-30, 11:36
Klart du ska skaffa en 'S, peggan står inte ens i samma klass.

Detsamma gäller Civit type R osv, visst, dem är också små och snabba. Men dem har allt det andra som mini har. Känsla, klass osv :)

Kajsa
2007-04-30, 11:56
Gött, välkommen till klubben! Jag köpte en "vanlig" cooper, valde medvetet att inte provköra en S, för jag antog att jag skulle bli såld på såna då (blir lite väl dyrt kanske...)

Fast idag provkörde jag GT:s Mini Cooper Works GT, och oh my god, säger jag bara, jag får nog repa min bil lite oftare så jag får besöka billackeringsverkstan och leka med det där härligt farliga åket lite mer...

Kan även tillägga att jag fick lite såna reaktioner (lite bil för mycket pengar-reaktionerna) av bekanta INNAN de provkört den och kollat på den. Men efter att de tittat närmare och provkört ändrar de inställning helt. Plötsligt vill alla (inkl. min egen mamma, svärmor, moster, kompisar, syskon etc.) ha mini coopers! Och plötsligt tycker de inte längre att den var speciellt dyr (betalade 109.000 för min, mkt välvårdade -03:a)

Så du ska se att de ändrar sig när de exponerats för den tysk-brittiska charmen!

Hobbe
2007-04-30, 12:31
Kul att du fick ta en repa i GP:n.
Nu vet du vilken bil du ska köpa nästa gång ;)

Kajsa
2007-04-30, 13:09
Ja fast den var lite väl stor tyckte jag ändå. Jag vill ha mycket kraft men i ett lite mindre format än GP:n.

sam820921
2007-04-30, 13:47
Tjena allihopa.
Heter Sam, bor i Askim och köpte Mini Cooper -07 för nån månad sedan från BMW Group Göteborg.

Kommer snart upp med extra bilder, men kan i förväg meddela att bilen har den snyggaste färgen.... (vilket ju är RÖD) :D

GT
2007-04-30, 15:10
YES ::::::::::::::: SOON WE WILL BE A FOOTBALL TEAM IN GBG

Welcome to the dark side!!!!!!!!!!!!!

:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Hobbe
2007-04-30, 15:39
You already have a few teams in GBG, but none of them are any good :twisted:


//Himmelsblått MFF :buttrock:






Back on topic: Välkomna !

RobertH
2007-04-30, 15:45
Sam: Välkommen!

GT: Great. You´ll need it.

GT
2007-04-30, 17:15
A.I.K A.I.K A.I.K

I totaly agree Hobbe

sam820921
2007-04-30, 17:33
Så där, har lagt upp bilder på min 3 månader gamla. Ta en gärna en titt.

Hobbe
2007-04-30, 17:43
Off-Topic

A.I.K A.I.K A.I.K

I totaly agree Hobbe
MFF-AIK 4-0 :woot:

Off-Topic

Hobbe
2007-04-30, 17:44
Så där, har lagt upp bilder på min 3 månader gamla. Ta en gärna en titt.

Will do.
Välkommen Sam !

RandyPiper
2007-04-30, 17:55
Så där, har lagt upp bilder på min 3 månader gamla. Ta en gärna en titt.

Välkommen

Snygg färgkombo och inredning på bilen.

GT
2007-04-30, 18:29
i had a red car from bmw gbg for a few days i thought the seets were great.

Welcome

Dr Gixxer
2007-05-02, 12:31
Woho! Det var på tiden att någon från söder hittat hit! :D Trevlig stad också! ;)
Du är helt rätt ute när du kollar på en cooper, roligare bil finns inte! Coopern kan väl ses som något slags budgetalternativ. Du kan ha precis lika roligt i en vanlig cooper som i en S, bara det att det går lite snabbare i S:en ;)
Glöm inte bort att hälsa om du ser mig eller min bil på stan så kan vi snacka lite mini och är du riktigt snäll kanske du får åka en vända. ;)

Ska stanna dig om/när jag ser dig så får du gärna bjuda på en åktur, kör grön ZX10-R en hel del på sommaren ifall du skulle se mig snurra runt lite med hojen någon sommardag så gör d samma, stanna mig.

sam820921
2007-05-02, 13:10
Välkommen

Snygg färgkombo och inredning på bilen.

Tackar. Tog en väldigt lång funderare innan jag bestämde mig. Man får ju vara kräsen när man har chansen att skräddasy sin nya bil :D

BlastBeat
2007-05-02, 20:30
Ska stanna dig om/när jag ser dig så får du gärna bjuda på en åktur, kör grön ZX10-R en hel del på sommaren ifall du skulle se mig snurra runt lite med hojen någon sommardag så gör d samma, stanna mig.

Har du plockat ut cykeln än? Tror inte jag har sett dig i år men jag vet helt klart att jag har sett dig och dina vänner i RP dra runt här i stan tidigare. Sett endel filmer med er också. :) Om jag ser dig ska jag försöka stoppa dig, om jag hinner med. ;) Inte så lätt att haka på när ni lägger upp han på bakhjulet i 300! :woot: ;)

Kajsa
2007-05-02, 21:36
Bra val! Röd är coolaste färgen. Inte diskretast. Men mest klassisk. Och snart är mina bucklor borta också...yippie!

Massachinos
2007-05-09, 07:30
Hej!
Jag heter Marcus Andersson och är 23!
Jag bor i Kalmar och har en dark grey Mini cooper s 05:a som jag är mycket nöjd med!:) .
Hittade forumet via Gogle. Har letat ett tag så hittade jag coopersweden igår.
Mkt trevlig sida

//Marcus

KPKalle
2007-05-09, 07:32
Hi and welcome Marcus :D

Massachinos
2007-05-09, 07:34
Tack så mycket!:cool:

Marcus
2007-05-09, 07:56
Välkommen hit!

Sjyst namn och ålder....

Mvh
Marcus 23 från sthlm :D

BlastBeat
2007-05-09, 07:59
Välkommen Marcus! En till söderifrån! :) Nu saknas det väl bara sådär 10-20 pers sen kan vi ha en träff! ;)

Massachinos
2007-05-09, 08:04
tackar! jo det är ett trevligt namn! =)
fin cooper du har!

Massachinos
2007-05-09, 08:06
tack blast beat! jo det vore riktigt trevligt att glida runt lite här i söder med!!
visa söerborna att det inte bara volvo som gäller =)

Fredrik
2007-05-09, 08:24
Välkommen till gänget, Marcus!

BlastBeat
2007-05-09, 08:24
tack blast beat! jo det vore riktigt trevligt att glida runt lite här i söder med!!
visa söerborna att det inte bara volvo som gäller =)

Indeed! Man kunde ju styra över till Öland eller något, ganska trevlig natur om man nu gillar sånt. :) Hur det är med vägar och så har jag ingen aning om dock.
Känns som detta borde diskuteras i en annan tråd. :)

Massachinos
2007-05-09, 08:28
Välkommen till gänget, Marcus!
tack sååå mycket kul att vara här!
Har aldrig tycket att forum och sånt har varit min grej men nu när man har något man brinner för såå är det skit kul!!

Massachinos
2007-05-09, 08:30
Indeed! Man kunde ju styra över till Öland eller något, ganska trevlig natur om man nu gillar sånt. :) Hur det är med vägar och så har jag ingen aning om dock.
Känns som detta borde diskuteras i en annan tråd. :)
vägarna är väl helt ok runt om Kalmar, men när man kör in i skogarna är de väl sisådär! På Öland dock är de helt ok! Har sommarhus där eller mina päron, såå det finns väldigt mycket fina vägar och natur om man så vill
//Marcus

Dal
2007-05-10, 15:37
Tjena! Johan Dahlqvist heter jag, vilket antagligen redan har framgått :)
Vem jag är, hmm, bil och motorintresserad 21 åring, boendes i Bromma, gillar inte sena prommenader i månskenet.

Till vardags driver jag eget och knäcker lite extra på Acne jeans. Övrig tid spenderas ofta med flickvännen, på bio, eller med vännerna i antingen hemma eller i garaget.

Har en stark kärlek till Cooper men har dessvärre inte kommit till skott med något köp ännu. Om det blir någon så siktar jag nog på en JCW. I garaget här hemma står det förnärvarande en Mitsubishi Starion -84, en riskokare med själ :) Dock inget som är körbart i nuläget, står inför en härlig makeover.

Hit hittade jag genom första sökträffen på sökordet "cooper forum". Känns kul att det finns ett så pass hemtrevligt forum som det här. Jag känner mig alldeles för trött på forum där det helatiden bråkas och tjaffsas om vem som är bäst på vad och inte. Hittills verkar det vara frid och fröjd här ;)
Blev överraskad när jag upptäckte att både Robin (R.O.S) och Erik (Kakan) som jag är bekant med sedan tidigare, sitter här.

Något jag skulle vilja se mer av är väl ett tyngre galleri här på forumet, eller någon form av personlig tråd för respektive bil. Ett litet "showroom" helt enkelt.

Haha, blev ju nästan som en kontaktannons ;)

KPKalle
2007-05-10, 16:21
Hello Johan :D

Marcus
2007-05-10, 16:41
Välkommen Johan :)

Nån form av galleri kan vara på gång, jag hade iaf en idé för ett par dagar sen. Men nått avancerat blir det inte, troligtvis en ny forumdel isåf...

BlastBeat
2007-05-10, 17:01
Välkommen Johan :)

Nån form av galleri kan vara på gång, jag hade iaf en idé för ett par dagar sen. Men nått avancerat blir det inte, troligtvis en ny forumdel isåf...

Nu går jag väldigt OT, sorry!

Men, vi skulle ju kunna ha en forumdel som heter "våra bilar" eller något liknande där alla får starta en tråd som kan heta t.ex. "Mini Cooper S -04" eller kanske med namnet före? Tycker fj0 har satt standarden ganska bra?
http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=2408
Man kanske inte behöver överarbeta med alla fina bilder, men om man vill så kan man ju det. :)
Huruvida det ska gå att svara i trådarna är ju frågan. Är ju alltid trevligt att få lite kommentarer på sin bil. :)

RobertH
2007-05-10, 19:44
Välkommen Johan, kul med mer Brommafolk! :D

Säg till om du vill åka med på någon träff innan du skaffat bil så plockar jag upp dig på vägen.

Dal
2007-05-13, 17:53
Tack grabbar för välkomnandet!

Verkligen kul att de finns så mycket Brommafolk med Coopers :)
Tack för the offer, ska ha det i tankarna! Åkte med Robin under dagens träff vilket var en resa utan dess like ;)

Jonas
2007-05-24, 19:21
Tjenare!
Jonas heter jag. 18 år(ska fylla 19) och kommer ifrån Borås. Tog mitt körkort denna våren. Min första bil var en Volvo 940. Men den bytte jag ut mot en Mini Cooper 04a för ca en vecka sedan.
Är riktigt nöjd med mitt köp. Det är helt underbart tillskillnad ifrån 940in, när jag gasar till så händer det något istället för att den masar sig fram som 940in gjorde, hehe.

Har inga direkta planer på att styla eller trimma min Mini mera än att köpa ny fälgar efter sommarjobbet.

Min mini?
Hade tänkt visa en bild, men fick inte länka till sidor föräns jag gjort mer än 3 posts(provade även att använda eran bild host).
I alla fall så är min Mini röd med svart tak.

Jag hittade hit genom google

Jag hoppas kunna vara med på någon av de kommande träffarna i sommar.

RandyPiper
2007-05-24, 19:31
Tjenare!
Jonas heter jag. 18 år(ska fylla 19) och kommer ifrån Borås. Tog mitt körkort denna våren. Min första bil var en Volvo 940. Men den bytte jag ut mot en Mini Cooper 04a för ca en vecka sedan.
Är riktigt nöjd med mitt köp. Det är helt underbart tillskillnad ifrån 940in, när jag gasar till så händer det något istället för att den masar sig fram som 940in gjorde, hehe.

Har inga direkta planer på att styla eller trimma min Mini mera än att köpa ny fälgar efter sommarjobbet.

Min mini?
Hade tänkt visa en bild, men fick inte länka till sidor föräns jag gjort mer än 3 posts(provade även att använda eran bild host).
I alla fall så är min Mini röd med svart tak.

Jag hittade hit genom google

Jag hoppas kunna vara med på någon av de kommande sommar träffarna.

Välkommen Jonas !

Snygg bil , med med lite italian job moddning skulle den bli ännu vackrare.
Passa på och beställ stripes i gruppbeställningen siom sker snart.
Släng sedan på extraljus. :p

Kajsa
2007-05-24, 21:05
Välkommen Jonas!
Trevligt med lite fler västsvenskar i gänget. Dessutom har du valt den allra snyggaste färgen (röd/svart)... hehe ;)


Tjenare!
Jonas heter jag. 18 år(ska fylla 19) och kommer ifrån Borås. Tog mitt körkort denna våren. Min första bil var en Volvo 940. Men den bytte jag ut mot en Mini Cooper 04a för ca en vecka sedan.
Är riktigt nöjd med mitt köp. Det är helt underbart tillskillnad ifrån 940in, när jag gasar till så händer det något istället för att den masar sig fram som 940in gjorde, hehe.

Har inga direkta planer på att styla eller trimma min Mini mera än att köpa ny fälgar efter sommarjobbet.

Min mini?
Hade tänkt visa en bild, men fick inte länka till sidor föräns jag gjort mer än 3 posts(provade även att använda eran bild host).
I alla fall så är min Mini röd med svart tak.

Jag hittade hit genom google

Jag hoppas kunna vara med på någon av de kommande träffarna i sommar.

BlastBeat
2007-05-24, 21:55
Välkommen Jonas! Lite tråkigt att inte vara yngst längre dock! (Fyllde 19 för precis en vecka sedan!) Kul med folk som bor utanför storstäderna också, hoppas vi ses på vägarna!

Ace
2007-05-24, 22:11
Välkommen Jonas!
Trevligt med lite fler västsvenskar i gänget. Dessutom har du valt den allra snyggaste färgen (röd/svart)... hehe ;)

Vad är det för fel på helsvart nu då? he he

GT
2007-05-25, 17:29
Hello my fello "Hallandere"?

Jonas
2007-05-25, 19:27
Tackar alla för välkomnandet!

GT3 RS
2007-05-27, 18:50
Hej På er.

Heter Jörgen och bor i Varberg.Jag har surfat runt här några månaderKör en chiliröd cooper S cab-05.bilen är sänkt 30mm(tack Robban,snabb leverans)rullar på 18"
fälgar.Lyckas inte ladda upp bilder för stora,har dock lagt
upp några på photobucket.com under coopersweden.

Ace
2007-05-27, 20:03
Hej På er.

Heter Jörgen och bor i Varberg.Jag har surfat runt här några månaderKör en chiliröd cooper S cab-05.bilen är sänkt 30mm(tack Robban,snabb leverans)rullar på 18"
fälgar.Lyckas inte ladda upp bilder för stora,har dock lagt
upp några på photobucket.com under coopersweden.

Du får ju en IMG Code till varje bild i Photobucket. Bara att klistra in i forumtråden! Ett tips!

Jag klistrar in en film från GBG-träffen nedan, funkar på samma sätt.
http://i152.photobucket.com/albums/s187/Lindgatan16/th_MVI_3114.jpg (http://s152.photobucket.com/albums/s187/Lindgatan16/?action=view&current=MVI_3114.flv)

GT3 RS
2007-05-28, 08:35
http://i95.photobucket.com/albums/l149/coopersweden/CooperSCab001.jpg

Bilden togs innan bilen sänktes..

Marcus
2007-05-29, 21:19
Riktigt snygg!!

Kommer du och visar upp bilen i jönköping vid den 25e aug? :)

Hans-G
2007-05-29, 21:51
Hej Jörgen!
Kul med en cab till i gänget - en snygg dessutom! Du har ju varit med ett tag, men jag vill ändå önska dig välkommen i gänget! :)

Marcus (i inlägget ovan) tar gärna chansen att matcha fram vår sommarträff i augusti, och det är ju Cooper Swedens största grej i år. Jag vill tillägga att vi ju har mycket på G i samband med MINI United utanför Amsterdam. Dels åker vi ner dit ett gäng (ca 7 bilar), dels mellanlandar vi som kommer från Stockholmstrakten i Göteborg på vägen ner och hoppas vi kan göra nånting tillsammans med göteborgare och andra västkustbor. Det blir i så fall framåt kvällen den 20 juni. Du kanske har lust att hänga på då? Eller kanske ända ner till Holland? Det blir ett jätte-event där nere med tusentals bilar och ännu fler MINI-galningar.

GT3 RS
2007-05-30, 08:27
Riktigt snygg!!

Kommer du och visar upp bilen i jönköping vid den 25e aug? :)

Nej ,den 25aug är jag på Sturup och kör långloppsracing.www.ercup.se

Den 20juni landar jag på Landvetter sent,annars kunde jag mött upp
längs E6 och morsat på er.

andreass
2007-05-31, 19:47
Hej på er alla!

Äger ingen MINI ännu, men är på G. Skall handla mig en diesel är det tänkt och var inne på BMW i Göteborg o testade idag. Riktigt trevligt!!

Detta blir min bruksbil, och jag tror jag hittat en perfekt kombination av storlek, busfaktor och bränsleförbrukning.

Nu några frågor: Vilken färg skall man välja? Det är ju en djungel. Först tänkte jag mig en gräddvit med svart tak, men sen funderar jag på en blå med vitt tak. Tips o ideer?

Om man vill sänka kärran, finns det trevliga fjädersatser?

Mvh Andreas(som annars åker SingelSupra) :D

RobertH
2007-05-31, 21:07
Välkommen!

Sänkfjädrar finns, märke Eibach. Sänker mellan 20-25mm runt om.

http://www.lohen.co.uk/shop2/prodimages/LohenEibachsprings.jpg

PM:a mig om du vill ha pris på en sats.

KPKalle
2007-05-31, 22:14
Welcome Andreas :D You have the same problem as everyone else - which colour and what accessories!! Only you can choose. But do get Chili Pack ;) Personally I like BRG, PW and all the blues :cool:

Hans-G
2007-05-31, 22:43
Välkommen i gänget Andreas och lycka till med bilköpet. När man väl bestämt sig för att slå till på en Cooper är ju färgval etc. ett angenämt problem - men visst kan man våndas över alla valmöjligheter. Ångrar du dig kan ju nästa Cooper få en annan färg... ;)
Själv är jag inne på tredje Coopern på fem år - och den tredje färgen.
__________________
HB/Blue Cooper S Cab -05 (Historik: CR/B Cooper -02, EB/B Cooper S -04,
långt tillbaka BRG/W Morris Cooper S [1071cc] årsmodell -64, köpt -68.)

fj0
2007-06-01, 08:06
Välkommen Andreas!

Info och bilder på Singelsupran? :)

andreass
2007-06-01, 08:44
Tjena Mario och alla andra! Tack för välkomnandet :p

Såg en MINI på blocket, en grå med svart tag och svarta fälgar. Den gillade jag skarpt!

Hur är det förresten med stereo o bilarna, jag har lite slutsteg o grejer liggande, kan man montera eftermarknadsgrejer? Tänkter främst på huvudenheten, resten är ju lösbart.

Skickar med en bild på Supran. Kan ju nämna modsen för intresserade, men här diskuterar vi väl MINI? ;)

Mvh Andreass

BlastBeat
2007-06-01, 08:52
Hur är det förresten med stereo o bilarna, jag har lite slutsteg o grejer liggande, kan man montera eftermarknadsgrejer? Tänkter främst på huvudenheten, resten är ju lösbart.

Mvh Andreass
Visst kan du slänga in en annan huvudenhet, men du behöver lite prylar!
Kolla här: http://www.newministuff.com/new/shop.php?action=productshow&id=76

(Marcus, snälla flytta mig till en tråd där jag och mitt inlägg hör hemma! :))

GT
2007-06-01, 12:02
ANDREASS you old dog............are you going to buy a mini......

call me i have just what you are looking for!

Paul your lackerare

GT
2007-06-01, 12:07
Välkommen!

Sänkfjädrar finns, märke Eibach. Sänker mellan 20-25mm runt om.

http://www.lohen.co.uk/shop2/prodimages/LohenEibachsprings.jpg

PM:a mig om du vill ha pris på en sats.

This guy needs no introduction on how to lower,tune or scream the life out of a car...............he has proberbly planed out a whole new concept for the car allready!!!!!!!:twisted:

andreass
2007-06-01, 12:23
ANDREASS you old dog............are you going to buy a mini......

call me i have just what you are looking for!

Paul your lackerare

Hi Paul, :D

I've actually lost your number, please PM me. Or I could come by the workshop next week.

Yup, just selling the old car, then I'll order one! ;)

andreass
2007-06-01, 12:24
This guy needs no introduction on how to lower,tune or scream the life out of a car...............he has proberbly planed out a whole new concept for the car allready!!!!!!!:twisted:

Thanks mate.. :D

LadyBug
2007-06-04, 23:43
Namn: Federica
Stad: Padova, Italy
Mini: One D 2005
Färg: Astro Black

http://img212.imageshack.us/img212/4253/a5828ld.jpg

http://img84.imageshack.us/img84/3703/a5760wi.jpg

http://img82.imageshack.us/img82/852/dsc00234ga1.jpg

http://img218.imageshack.us/img218/2055/00eu6.jpg

http://img155.imageshack.us/img155/6609/15282064pi6.jpg

Hi! I'm Federica from Italy!
I spent 3 months in Sweden (Goteborg) in 2002.. but I didn't learn swedish language, very complicate for me :confused:
Anyone speaks italian here??

KPKalle
2007-06-05, 04:19
Hi and welcome Federica :D That's a lovely looking MINI :cool: And sorry I don't speak Italian :(

GT
2007-06-05, 06:56
BELLA BELLA ( i think) Welcome Chow

Fredrik
2007-06-05, 07:41
Ciao Federica, come stai oggi?
Nice to see people from Italy showing up here as well!
Nice car!

Marcus
2007-06-05, 10:07
Welcome! Really nice to see some international members!



If you were wondering why Kalles, GTs and Fredriks replys to your post in "visa din bil" were moved, its because the other thread is a "gallery" only thread.

LadyBug
2007-06-05, 10:27
Welcome! Really nice to see some international members!



If you were wondering why Kalles, GTs and Fredriks replys to your post in "visa din bil" were moved, its because the other thread is a "gallery" only thread.

:mrgreen: ok!

GT
2007-06-05, 10:57
Welcome! Really nice to see some international members!



If you were wondering why Kalles, GTs and Fredriks replys to your post in "visa din bil" were moved, its because the other thread is a "gallery" only thread.

Control freak!:woot:

fj0
2007-06-07, 17:42
Tjena Mario och alla andra! Tack för välkomnandet :p

Såg en MINI på blocket, en grå med svart tag och svarta fälgar. Den gillade jag skarpt!

Hur är det förresten med stereo o bilarna, jag har lite slutsteg o grejer liggande, kan man montera eftermarknadsgrejer? Tänkter främst på huvudenheten, resten är ju lösbart.

Skickar med en bild på Supran. Kan ju nämna modsen för intresserade, men här diskuterar vi väl MINI? ;)

Mvh Andreass
Såg riktigt trevlig ut, fler bilder och spec? ;)

Här snackar vi primärt MINI men jag är bilentusiast så prata på. :)

Zagato1
2007-06-11, 08:54
Hej på er alla,

Jag heter Johan Runberger och har precis köpt mig en Cooper S med JCW utrustning och Kellener motortrim. Bilen är förmodligen välbekant för er då den tidigare ägts av Alex och Martin som ju båda är aktiva på detta forum.
Har visserligen bara haft bilen ett par dagar ännu men är extremt nöjd - vilken bil!
För övrigt är jag en inbiten bilfantast med huvudsaklig inriktning mot Italienska sportbilar. Har haft ett tiotal Alfa Romeo, 2 Maserati och 1 Ferrari.
För närvarande har jag en Maserati Spyder -89 och en Alfa Romeo 2000 GTV -75 (Bertone coupé) som komplement till den nyinförskaffade Coopern. Hade också en Mini Cooper av den gamla modellen, en 99:a som jag precis har sålt.
Bor i Småland och älskar att köra bil aktivt på kurviga småvägar.
Finns det några andra Cooper ägare i närheten av Jönköping - Värnamo?
Skulle vara kul att anordna någon liten köraktivitet även i våra trakter.

Med vänlig hälsning

Johan (Zagato1)

RobertH
2007-06-11, 09:13
Välkommen!

Perfekt att du bor i de krokarna. Vi har en Sverigeträff i Augusti och Fredrik m.fl. har letat efter någon local som kan vägarna där nere. Då kan vi i alla fall lova en köraktivitet här och nu direkt, även om det är ett tag kvar :D

fj0
2007-06-11, 11:41
Välkommen Johan!

Vad ägde du för Ferrari? :)

Zagato1
2007-06-11, 14:02
Det var en 308 GTBi QV 1985, röd med svart skinn i kanonskick.
Sålde bilen till han som har Smålands bilmuseum i Rydaholm, så där finns den nu till allmänn beskådan.

/Johan

Zagato1
2007-06-12, 08:17
Angående Sverigeträffen i Augusti så ställer jag gärna upp och rekar lite lämpliga vägar här nere i Småland. Perfekt ursäkt för att gå upp tidigt någon söndagsmorgon och köra Cooper!

/Johan

Fredrik
2007-06-12, 09:35
Bra Johan, vi tackar för hjälpen och tar mer kontakt när det börjar närma sig - visst kommer du med :D
De har bara ett fåtal rum kvar på Västanå slott där vi ska bo den 25/8, så passa på :)

Gustav_Stjernberg
2007-06-27, 11:25
Gustav Stjernberg
Helsingborg
MINI Cooper S Works R56 2007
Chiliröd/Svart
JCW Recarostolar i Alcantara
JCW Fälg R105 18" Mattsvarta
JCW Sportbroms-kit
JCW Motor-kit (beställt)

RobertH
2007-06-28, 21:31
Hallå!

Fin bil! Hann du inte hitta till klubben innan Mini United? (såg dekalen)
Du kanske träffade några ur gänget där nere?

alxndr
2007-06-28, 22:34
Gustav: stylish !!!

Gustav_Stjernberg
2007-06-29, 09:19
Tjena! Tackar!

Jo, jag träffade ett gäng danskar som jag arrangerat MINI-träffar med här i Skåne som även är kunder till mig. Men ingen svensk. Bara en göteborgare som svängde förbi i Helsingborg på måndagen på väg hem från Köpenhamn.

Kenneth
2007-06-29, 15:18
En Helsingborgare!! Woohoo...
Måste ta bilder på min oxå... Blir efter tvätthallen

alxndr
2007-06-29, 19:32
En Helsingborgare!! Woohoo...
Måste ta bilder på min oxå... Blir efter tvätthallen

Kenneth inte så att du köpt din MCS på BMW Auto Partner här i växjö ?!

Ace
2007-06-29, 21:19
Tjena! Tackar!

Jo, jag träffade ett gäng danskar som jag arrangerat MINI-träffar med här i Skåne som även är kunder till mig. Men ingen svensk. Bara en göteborgare som svängde förbi i Helsingborg på måndagen på väg hem från Köpenhamn.

Göteborgarn var jag. Din bil såg fantastisk ut! Bästa färgkombon. Stolarna måste du vara nöjd med. Men den gula worksen jag såg i Haarlem med kolfiberinfattat kit var ännu värre! Lite dyrt men du har väl grym rabatt!?