handdator

Visa fullständig version : Ny här? Kom in och presentera dig!



Sidor : 1 2 3 [4] 5 6

Hobbe
2008-03-24, 12:28
Välkommen alla nya MINI:sar (+ alla gamlingar som gömmer sig i tråden) ! :woot:

powernap
2008-03-24, 18:50
Tveksamt. Paul hatar konbanor.

NÅGOT annat än åka runt koner blir d..... ;-)

fredde_f
2008-03-24, 22:47
Tjenare!

Fredde va namnet kommer från Kalmar är 22år, jobbar som asfaltsarbetare.

Hittade sidan för ett par månader sen när jag först blev intresserad utav att köpa mini, har sedan efter det snurrat runt en hel del på forumet innan jag väl köpte en cooper, sidan har verkligen varit till god nytta vid funderingar och köp.
Så har äntligen införskaffat mig en MCS DS/Svart -04 för en vecka sen ungefär, är väldigt nöjd över bilen den går som en dröm:D

Bilen är just nu i orginal utförande med panorama, helskinn, pdc m.m
Men 18tummare och en sänknings sats ska på den. Funderar även på att lacka ner plastdetaljerna så småningom.

Jaja det va allt för mig den här gången, kommer säkert skriva fler gånger:)
Mvh Fredde

Rasmus
2008-03-24, 23:25
Välkommen fredde och grattis till nya bilen!

Fredrik
2008-03-25, 06:55
Välkommen i gänget fredde 8)

Hobbe
2008-03-25, 07:14
Jag är alltid avundsjuk på asfaltsarbetare under sommaren.
Bästa sommarjobbet !

Christian
2008-03-25, 18:45
Jag är alltid avundsjuk på asfaltsarbetare under sommaren.
Bästa sommarjobbet !

Jag avundas tyvärr dem inte....

Ser er dagligen tycker jag...

Jag vill inte byta med er....;)

Välkommen hit förresten, hoppas att du hänger med på någon träff så du får vara med och "bränna lite gummi" på asfalten.

/Christian

Ace
2008-03-25, 20:08
Välkommen fredde f! Halmstadsträffen den 19:e april då? Har själv ingen aning om hur långt det är från Kalmar till Halmstad. :)


Edit: Avstånd: 241.3 km. Restid: ca 3:16 timmar
Skall väl funka eller?

RandyPiper
2008-03-25, 20:21
Välkommen fredde f! Halmstadsträffen den 19:e april då? Har själv ingen aning om hur långt det är från Kalmar till Halmstad. :)


Edit: Avstånd: 241.3 km. Restid: ca 3:16 timmar
Skall väl funka eller?


3:16 timmar för 241 kilometer låter lite mycket om det är motorväg.

Ace
2008-03-25, 20:32
3:16 timmar för 241 kilometer låter lite mycket om det är motorväg.

Allt enligt eniro. Men det är väl ingen motorväg mellan kalmar och halmstad?

fredde_f
2008-03-25, 20:34
Tackar tackar!!
Ja att jobba me asfalten har sina för och nackdelar:D Själv trivs ja ganska bra me att jobba utomhus och me kroppen och sedan att va ledig på vintern är ju inte helt fel det heller...

Mmm angående halmstads träffen så tror jag att jag inte kan då tyvärr.. Men skulle va riktigt nice att följa me på nån träff framöver...

/Fredde

fredde_f
2008-03-25, 20:35
Nä ingen motor väg dit.. Men tror d inte ska ta mer än 2,5-3 timmar dit... Beror ju lite på hur man kör:handen:

Darkfool
2008-03-25, 20:57
Nä ingen motor väg dit.. Men tror d inte ska ta mer än 2,5-3 timmar dit... Beror ju lite på hur man kör:handen:

Finns bara ett läge...full gas!....Fråga Christan hur fort det gick upp till Elmia efter Ljungby...hehe..

Luc!fear
2008-03-25, 21:17
Christan... Hur fort det gick upp till Elmia efter Ljungby?:woot:

Christian
2008-03-25, 21:23
Christan... Hur fort det gick upp till Elmia efter Ljungby?:woot:

Hur mycket kan din hastighetsmätare visa???

Jag har införskaffat en från Koenigsegg....

Luc!fear
2008-03-25, 21:29
Hur mycket kan din hastighetsmätare visa???

Jag har införskaffat en från Koenigsegg....
Du vilar inte på hanen du inte...;)

Christian
2008-03-25, 21:38
Vi höll inte mer än 116km/h.

W2k
2008-04-21, 11:30
Hej allihop!

Jag heter Wille och bor i Sundbyberg, är 25 år och jobbar som utvecklare och IT-konsult. Är även stolt ägare till en MINI Cooper D Clubman '08 som blev min den 11:e mars. Körde BMW 7-serie (740iA '99) innan, även det en helt underbar bil, men det var dags för omställning och där vill jag mena att jag har lyckats! :cool:

Hittade CooperSweden via Google. Postar normalt ganska mycket på AutoPower (under samma nick) men den i övrigt utmärkta sajten lämnar tyvärr en del att önska när det gäller MINI. Jag anar redan att det är bättre ställt här...:rolleyes:

Ska lägga upp en tråd om min bil i "våra bilar"-forumet så fort jag har tid. Skulle gärna länka in några foton, men forummjukvaran här verkar inte låta mig göra det riktigt ännu. :???: Bifogar en bild åtminstone, så får vi se om jag kan länka in lite fler senare.

Fredrik
2008-04-21, 11:34
Kul Wille, välkommen i gänget 8)

Freddo
2008-04-21, 11:34
Välkommen hit och grattis till ett bra bilval :)

Är det svart eller brun lounge inredning du har?

W2k
2008-04-21, 11:37
Svart loungeläder (med vit piping då, men det har väl båda färgerna), piano black lister och pacific blue interiörfärg. Piano black är ett helvete att hålla rent .. men fint är det!

Fredrik
2008-04-21, 11:40
Wille, du måste hänga med oss på olika runs runtomkring, det är en höjdare att köra i en karavan med ca 15 MINIs till :D

Titta under evenemang, den 25/5 har vi en konbana på Lunda flygfält utanför Gimo, kom med du också - läs mer här:
http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=5237

RobertH
2008-04-21, 11:43
Välkommen Wille!

W2k
2008-04-21, 11:46
Fredrik, känns ju extremt lockande måste jag säga .. körde i en del karavaner med andra BMW-nördar när jag hade 7:an, men den bilen lämpade sig inte precis för konbanor (hmm .. understatement of the year) :)

Vad fan, jag skriver upp mig direkt. Kan någon rekommendera en lämplig hjälm, jag tror inte att jag har någon...?

RobertH
2008-04-21, 13:05
Du har mail tillbaka!

Ryde
2008-04-22, 00:43
Hej Alla, är ny här!
Kommer GARANTERAT köpa en mini i sommar!
(var och testade en och måste bara ha en heheh :) )
Jag har inte riktigt fattat motorbeteckningen, hur vet jag att den har 170 resp 200Hk? För jag måste ju bara ha den med 200 eller 215.. vad jag har förstått så finns det 3 olika S-motorer? uhhmm? eller är det bara kit?

Laters

Bergen
2008-04-22, 11:39
Välkommen, välkommen.Vad kul att vi blir fler.

Björn P
2008-04-22, 19:01
Hej alla!

Jag hittade hit för någon vecka sedan via allas vår Google. Jag är för tillfället ägare av en Porsche 964 C2 -90 men börjar bli lite trött på täta verkstadsbesök och extremt dyra servicetillfällen. Jag är en frekvent besökare på PCS banmöten men har ju upptäckt att man kan köra bana med andra (roligare?) bilar än Porsche. Jag funderar därför på att istället skaffa mig i vart fall en S, kanske t o m något "värre" än så. Jag tänker leta runt friskt i gamla länkar efter information, men återkommer säkert med konkreta frågor längre fram. Det jag kan konstatera hittills är i vart fall att det verkar vara en väldigt skön stämning här på forumet. Bara det kan göra det värt ett inköp!

Mvh

Björn

Ace
2008-04-22, 19:10
Hej alla!

Jag hittade hit för någon vecka sedan via allas vår Google. Jag är för tillfället ägare av en Porsche 964 C2 -90 men börjar bli lite trött på täta verkstadsbesök och extremt dyra servicetillfällen. Jag är en frekvent besökare på PCS banmöten men har ju upptäckt att man kan köra bana med andra (roligare?) bilar än Porsche. Jag funderar därför på att istället skaffa mig i vart fall en S, kanske t o m något "värre" än så. Jag tänker leta runt friskt i gamla länkar efter information, men återkommer säkert med konkreta frågor längre fram. Det jag kan konstatera hittills är i vart fall att det verkar vara en väldigt skön stämning här på forumet. Bara det kan göra det värt ett inköp!

Mvh

Björn

Välkommen Björn.
Kul att du hittat hit. Klart du skall köpa en MCS (eller värre som du skrev!)



Hej Alla, är ny här!
Kommer GARANTERAT köpa en mini i sommar!
(var och testade en och måste bara ha en heheh :) )
Jag har inte riktigt fattat motorbeteckningen, hur vet jag att den har 170 resp 200Hk? För jag måste ju bara ha den med 200 eller 215.. vad jag har förstått så finns det 3 olika S-motorer? uhhmm? eller är det bara kit?

Laters

Välkommen S.J.Ö.

Här kommer en liten förklaring:

R53 Cooper S 2002-2006 163hk (facelift 2005 170hk) Kompressor

R53 Cooper S Works 200hk (facelift 2005 210hk) Kompressor

R56 Cooper S 2007-2008 175hk Turbo

R56 Cooper S Works stage 1, 197hk Turbo

R56 Cooper S Works stage 2, 211hk Turbo


Någon som kan rätta ifall jag har fel på någon siffra?


Ace, detta är fel - R 56 Cooper S har 175 hk och inget annat (enligt fabriksuppgift).

Ändrat.

Fredrik
2008-04-22, 20:49
R56 Cooper S 2007-2008 170hk Turbo

Ace, detta är fel - R 56 Cooper S har 175 hk och inget annat (enligt fabriksuppgift).

Marcus
2008-04-23, 11:18
Välkommen Björn!

Jag skulle rekomedera dig att satsa på en GP.
Iaf om du redan nu vet att du kommer börja fixa med bilen.

Om du ska fixa jättemycket så kan du visserligen köra en MCS och bygga rejsbil av.
Men om du tycker hårdare fjädrar, bromsbelägg, och kanske lite annat småfix är max...så får du ju nästan allt detta + mer vid köp av en GP istället för en MCS eller MCS Works.

Björn P
2008-04-23, 17:58
Välkommen Björn!

Jag skulle rekomedera dig att satsa på en GP.
Iaf om du redan nu vet att du kommer börja fixa med bilen.

Om du ska fixa jättemycket så kan du visserligen köra en MCS och bygga rejsbil av.
Men om du tycker hårdare fjädrar, bromsbelägg, och kanske lite annat småfix är max...så får du ju nästan allt detta + mer vid köp av en GP istället för en MCS eller MCS Works.

Tackar! Det tål att tänka på. Nu kanske jag sticker ut hakan här, men den ser ju lite väl vulgär ut GP-versionen, och är kanske dessutom i det dyraste laget. Jag tänker mig en MCS eller MCS Works i standardskick att köra med. Men det kanske inte blir "kul" nog efter att ha rattat Porsche?

RobertH
2008-04-23, 18:54
En Works med lite väghållningsprylar påskruvade har du lika roligt med på banan som med en Porsche. Du kanske inte är riktigt lika snabb, men du ler garanterat mer än killen i 997:an!

Björn P
2008-04-24, 09:37
En Works med lite väghållningsprylar påskruvade har du lika roligt med på banan som med en Porsche. Du kanske inte är riktigt lika snabb, men du ler garanterat mer än killen i 997:an!

Ha, ha! Sannolikt är det så. Jaså inte ens en Works i standardskick är banpreppad? Jag trodde så var fallet. Då kanske det är smartare att köpa en MCS och banpreppa en sådan istället. Vad består ett banpreppningskit av enligt er mening? Jag vill inte lägga ut en förmögenhet, utan bara göra det nödvändiga.

Björn

RobertH
2008-04-24, 09:50
Hobbe eller någon bör väl svara på jämförelsen MCS kontra Works egentligen, men för att få en vanlig MCS redo för banan rekommenderar jag:

Minimum:
Tuffare bromsbelägg
Stålomspunna bromsslangar
Bakre krängningshämmare
Bra däck / R-däck
Sänkning / coilovers

Extra:
Motortuning med kompressorpulley etc.
Fjäderbensstag övre / undre
Avgas med bättre flöde


Utöver detta kan man fortsätta i all oändlighet förstås...

Monchhichi
2008-04-26, 14:05
Hej!
Heter Boo, 21 år
Lite intressant fakta:
175 lång och storlek 42½ i skor
Ny här på forumet och även nyligen mini-ägare.
Kör runder i en hel svart Cooper S -04
Bor i Sveriges tråkigaste stad Eslöv, jobbar som operatör/montör i Lund.
Har en hel del planer för min mini, letade runder efter ett forum o fann Coopersweden :)
Här har ni min S.

http://i291.photobucket.com/albums/ll287/monchhichi_2008/DSC02355.jpg

Limited Edition
2008-04-26, 14:15
Välkommen! ska hålla utkik efter dig nere i lund om dagarna!

Christian
2008-04-26, 15:02
Härligt att fler från Skåne börjar trilla in nu....


Kanske ska dra ihop en MINI-run i Skåne snart då...igen...

Monchhichi
2008-04-26, 16:37
Ja det hade varit trevligt med en MINI träff här i Skåne :)

Limited Edition
2008-04-26, 18:42
jag är på om det är i augusti när jag blivit 18 och ska ta kortet ;)

powernap
2008-04-27, 08:59
*räkna in en hallänning oxo*

christian, starta en "intressekoll-tråd"

Tito
2008-04-27, 13:22
Hej allt mini folk

Jag har varit här två veckor nu och mest prata med folk via pm
Men jag tänkte jag får la säga hej till alla andra med.

Mitt namn är Martin och kommer från en by en liten bit från falkenberg.
Köpte mig nyligen en hel svart mini cooper S 04.
ja det är typ allt ni behöver veta just nu :p
kommer att posta lite bilder på den senare när jag har putsat upp den :D

thoren
2008-04-28, 19:49
Loggar in från Sthlm med en Röd MCS -06 med vitt tak.
Är utrustad med ljus grå / mörk gråa Recaros och Chrono Sport mätare.
Har efter 2 dagars ägande funderat varför inte alla köra mini? :)

btw någon som har en uppfattning hur vanlig Recaro optionen är och hur mycket det kostade nytt? Samma gäller Chrono paketet.

Fredrik
2008-04-28, 20:01
Välkomna i gänget, Monchhichi, Limited Edition, Tito och Thoren 8)

HF-Björn
2008-04-28, 21:14
Bockar och bugar för alla nya medlemmar! Välkomna!

RandyPiper
2008-04-29, 13:45
Välkomna allesammans !

Limited Edition
2008-04-29, 15:51
Tack tack man börjar känna sig som en i gänget och medlemspaketet är på väg så :)

RobertH
2008-04-29, 22:03
Loggar in från Sthlm med en Röd MCS -06 med vitt tak.
Är utrustad med ljus grå / mörk gråa Recaros och Chrono Sport mätare.
Har efter 2 dagars ägande funderat varför inte alla köra mini? :)

btw någon som har en uppfattning hur vanlig Recaro optionen är och hur mycket det kostade nytt? Samma gäller Chrono paketet.

Välkommen!

4FA Sportstolar fram RECARO i kombination med Park Lanepaket kostade 4200kr. Har för mig jag hört siffran 16.000kr utan Park Lane.

547 COCKPIT Chrono Package 1800kr

Edin
2008-05-04, 21:34
Hej hopp!

Fredrik Edin var namnet och jag bor i Stockholm, i Sätraskogen för att vara exakt. Jag har i dagsläget ingen mini men det lutar starkt åt att det blir en så fort jag får loss ett lån genom mamma. En CS eller CS Works så kom gärna med tipps på vad man ska kolla på/efter då man planerar att köpa en begagnad.

För övrigt är jag en stor biltok. Pratar, drömmer och andas bilar, så det är skamligt att jag är billös för tillfället... =S Till Vardags pluggar jag på Stockholms Universitet till civilekonom och bor hemma då det gör det möjligt att ha egen bil samtidigt som man pluggar.

RobertH
2008-05-04, 21:54
Välkommen!

Edin
2008-05-04, 22:39
Tackar!

Sitter och letar info om vad man sak kolla på på dessa fina små busbilar.

Marcus
2008-05-04, 23:10
Välkommen hit!

Finns en hel del info i bland annat Teknik (kolla Sticky trådarna), sen om du söker på köp, köpråd osv så hittar du nog endel.

Den ultimata Worksen är GPn.
Den ultimata Worksen som inte är GP är Mini Cooper S Works Challenge, special version som inte såldes i sverige.
Dessa har alla works aero och allt works trim - så man vet vad man får.

rogeraberg
2008-05-05, 00:15
Hallå och hej, Roger heter jag och äger förhoppningsvis snart en Cooper S med eller utan tak...

Marcus
2008-05-05, 00:20
Halloj Roger!

Kul att du snart skaffar dig en MINI, hoppas du hänger med på någon träff antingen innan eller efter du fått din bil. :)

Edin
2008-05-05, 15:33
För min del blir det nog en Cooper S Works eller en utan works. Budgeten är satt till 100 loppor plus eget kapital så någon GP ryms inte inom den ramen tyvärr... Sen så tror jag att jag nöjer mig med en Works trimad då jag har planer för skalstolar och lite annat banåkar mässiga prytlar (sånt som förbättrar prestandan/väghållningen) och lite enkla original styling tillbehör. Dina Fälgar ligger jäkligt farligt till kan jag meddela. ;)

Marcus
2008-05-05, 16:21
Det låter bra tycker jag :)
Snyggare fälgar finns inte till MINIn enligt mig iaf... Jag har dock bestämt mig att bara köra på r-däck så kan inte ha större än 17" längre.

Säg till när du vill ha högupplösta bilder på fälgarna och däcken.

Edin
2008-05-05, 20:46
Jag säger till när det har blivit köp av bil. sen tar det kanske nån vecka innan alla slantar finns så vi får se om du har dom kvar då. :)

Sara_ven
2008-05-08, 14:49
Hej Alla!
Sara heter jag och bor i Umeå. Är otroligt sugen på en Clubman.
Tyvärr finns ingen handlare här uppe=(
Börjar iallafall MINI drömmen i cybervärlden=)

//Sara

Fredrik
2008-05-08, 14:59
Välkommen Sara, hoppas du skaffar dig en någon dag - för flera medlemmar har MINI-resan börjat här 8)

Freddo
2008-05-08, 17:35
Hej Alla!
Sara heter jag och bor i Umeå. Är otroligt sugen på en Clubman.
Tyvärr finns ingen handlare här uppe=(
Börjar iallafall MINI drömmen i cybervärlden=)

//Sara

Klart du ska skaffa en Clubman. Gillar du det du sett på bild kommer du älska den i verkligheten :)

jangel
2008-05-14, 08:11
Hej!
Jag, Janne och min fru Lena kommer/ska köpa en Clubman (ska bara provåka :). Tror vi ska satsa på vit med svart tak, diesel, Chili-paket, takbox, ipod-koppling, riva ut baksätet för mer plats till vovvarna, mm. mm.
Vi ska ut på äventyr med den tillsammans med våra två hundar (Cane Corso). Hoppas vi får plats!
Jag har tidigare haft en Cooper S -68. Min mor har också haft en Mini. Den var citrongul -70 och kostade 9.999:-
Kul att vara här
Janne i Stockholm

Fredrik
2008-05-14, 08:27
Hej Janne och välkommen till oss, hoppas ni får möjlighet at skaffa en Clubman och komma med i gemenskapen här :)

jangel
2008-05-14, 08:32
Hej Janne och välkommen till oss, hoppas ni får möjlighet at skaffa en Clubman och komma med i gemenskapen här :)

Tack för det ... har bott i Kungsängen på 60-talet oxå :)

rogeraberg
2008-05-14, 09:25
Hej!
Jag, Janne och min fru Lena kommer/ska köpa en Clubman (ska bara provåka :). Tror vi ska satsa på vit med svart tak, diesel, Chili-paket, takbox, ipod-koppling, riva ut baksätet för mer plats till vovvarna, mm. mm.
Vi ska ut på äventyr med den tillsammans med våra två hundar (Cane Corso). Hoppas vi får plats!

Grymt att riva ut baksätet i en Clubman! Jag har kollat runt efter mindre släp (vi snackar små saker...) till min cab och inte hittat något som är värdigt en Mini ännu. När jag gör lovar jag att säga till :)

rogeraberg
2008-05-14, 09:26
Hej Alla!
Sara heter jag och bor i Umeå. Är otroligt sugen på en Clubman.
Tyvärr finns ingen handlare här uppe=(
Börjar iallafall MINI drömmen i cybervärlden=)

Finns det ingen Umeå-boende-clubman-ägare här då?

arcamone
2008-05-14, 09:47
Jag har kollat runt efter mindre släp (vi snackar små saker...) till min cab och inte hittat något som är värdigt en Mini ännu. När jag gör lovar jag att säga till :)
Det enda släpet värdigt en Mini är detta!

http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=5516

/arcamone
Mini Cooper plus t@b ibland

rogeraberg
2008-05-14, 10:00
Det enda släpet värdigt en Mini är detta!

http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=5516

Haha, det där är ju en husvagn! Sover gör man i säng! ;)

Christian
2008-05-14, 15:58
Haha, det där är ju en husvagn! Sover gör man i säng! ;)

http://www.coopersweden.se/member.php?u=1107

Kör en MINI med släp.....

rogeraberg
2008-05-14, 17:58
http://www.coopersweden.se/member.php?u=1107

Kör en MINI med släp.....

Tack för tipset!

Green Meanie
2008-05-15, 17:15
Fast det blir svårt med släp på en Cooper S! Rören är i vägen.

rogeraberg
2008-05-18, 17:53
Inte ett problem som inte går att lösa ;)
http://www.minifini.com/

madcow
2008-05-20, 14:18
Jaha, då har man dumpat V8-orna och skaffat en Mini....:o
Bensinpriset blev på tok för högt,:mad: kör 12 mil om dagen till och från jobbet

Hämtar den på Torsdag, det är en Svart 07:a Mini ONE med Seven-paket
Kollade runt på en massa ekonomiska bilar.... Men valet var lätt, man kan ju inte skämmas varje dag man sätter sig i bilen

Mini:n är Cool, och man åker behagligt, sen kan man ju pimpa en hel del :cool:

Prio #1 blir svarta 17" fälgar, sen får vi se....

Lägger upp någon bild efter helgen så att ni får se hur den ser ut

/T

RobertH
2008-05-20, 14:21
Välkommen!!

MINA
2008-05-20, 16:30
Jaha, då har man dumpat V8-orna och skaffat en Mini....:o
Bensinpriset blev på tok för högt,:mad: kör 12 mil om dagen till och från jobbet

Hämtar den på Torsdag, det är en Svart 07:a Mini ONE med Seven-paket
Kollade runt på en massa ekonomiska bilar.... Men valet var lätt, man kan ju inte skämmas varje dag man sätter sig i bilen

Mini:n är Cool, och man åker behagligt, sen kan man ju pimpa en hel del :cool:

Prio #1 blir svarta 17" fälgar, sen får vi se....

Lägger upp någon bild efter helgen så att ni får se hur den ser ut

/T
Välkommen har själv åkt V8 ( Camaro 69 cab ) och man mådde dåligt varje gång man skulle öppna sopparäkningen . Efter som soppan steg så blev det mindre o mindre åka o tillslut blev den stående o samlade damm .
Tacka vet jag Minisar lika rolig bil att äga (betydligt mera körglädje) o en fjärdedel av soppa förbrukningen när man ger benet !


Ps. Vad åkte du för V8 bil Ds.

Luc!fear
2008-05-20, 17:09
Prio #1 blir svarta 17" fälgar, sen får vi se....
/T
Kolla dessa svarta fälgarna:
http://www.tirerack.com/wheels/WheelCloseUpServlet?target=runWheelSearch&initialPartNumber=507174216BPSL&wheelMake=Breyton&wheelModel=Flame+Mini&wheelFinish=Black+w%2FPolished+Stainless+Lip&showRear=no&autoMake=Mini&autoModel=Cooper+S&autoYear=2005&autoModClar=&filterSize=All&filterFinish=All&filterSpecial=false&filterBrand=Breyton&filterNew=All&sort=Brand
Vikt... knappt 8kg! beställs via "http://www.specialfalgar.se/varumärken/breyton.aspx"

Fredrik
2008-05-20, 20:41
Välkommen i gänget, madcow 8)

RandyPiper
2008-05-20, 21:41
Välkommen kossan !

madcow
2008-05-21, 10:23
Välkommen har själv åkt V8 ( Camaro 69 cab ) och man mådde dåligt varje gång man skulle öppna sopparäkningen . Efter som soppan steg så blev det mindre o mindre åka o tillslut blev den stående o samlade damm .
Tacka vet jag Minisar lika rolig bil att äga (betydligt mera körglädje) o en fjärdedel av soppa förbrukningen när man ger benet !


Ps. Vad åkte du för V8 bil Ds.

Flera faktiskt, hade en Corvette C4:a -90, lätt preppad som jag åkte med på sommaren - till vardags Jeep Grand Cherokee....

Det enda man kommer att sakna är väl vridet....

Helan
2008-05-21, 12:13
Välkommen!

Helan

Ante
2008-05-21, 21:06
Hej hej!

Som ny medlem kanske det är på plats att skriva en rad här.
Heter Anton och håller till i det sydligare regionerna i landet.

Nybliven MINI-ägare, en Cooper -03. Fantastiskt rolig bil att köra.

Kul med ett eget forum, verkar vara en bra stämning här inne.
Hittade hit genom att forumet nämndes i motorjournalen för ett tag sedan.

/A

Fredrik
2008-05-21, 21:19
Välkommen i gänget, Ante 8)

Christian
2008-05-21, 23:05
Hej hej!

Som ny medlem kanske det är på plats att skriva en rad här.
Heter Anton och håller till i det sydligare regionerna i landet.

Nybliven MINI-ägare, en Cooper -03. Fantastiskt rolig bil att köra.

Kul med ett eget forum, verkar vara en bra stämning här inne.
Hittade hit genom att forumet nämndes i motorjournalen för ett tag sedan.

/A

Härligt!!
Kul att du nämnde tidningen..... Nu blir många glada! :) :D :woot: :handen:

RandyPiper
2008-05-21, 23:07
Välkommen ante !

Du får ta och hänga med på lite klubbaktiviteter så småningom så man får se bilen :)

Ante
2008-05-22, 16:19
Härligt!!
Kul att du nämnde tidningen..... Nu blir många glada! :) :D :woot: :handen:

Ehh, tidning...?

-Jag såg på TV...

/A

Christian
2008-05-22, 16:39
Ehh, tidning...?

-Jag såg på TV...

/A

Aaauuuhhh......Du vet; Ibland är man bara ute på hal is, cyklar och allt vad det heter!

Du har såklart rätt. Jag såg ju också på det programmet.... :rolleyes:

FEED ME
2008-05-22, 16:48
Flera faktiskt, hade en Corvette C4:a -90, lätt preppad som jag åkte med på sommaren - till vardags Jeep Grand Cherokee....

Det enda man kommer att sakna är väl vridet....

Du skulle ha köpt en Cooper Diesel istället, så hade du fått både vridmoment och bränsleekonomi!

Fast nu är ju å andra sidan dieselpriset till och med högre än för V-power, vilket gör att det faktiskt börjar kännas ganska ekonomiskt för mig när jag ska tanka min andra bil med V10-motor... I och för sig rymmer den tanken mer än dubbelt så mycket som i Minin, men tar ändå slut snabbare. Men ändå... :cool:

Kerstin
2008-05-24, 19:10
Hej på er!
Jag heter Kerstin å bor i Vinslöv....Men de har ni ju hört talas om förut!!!
Jag har köpt en ny liten gul mini å ska hämta den den 3 Juni. Får sätta in en bild på pärlan sen.
Vi får höras sen, ha nu en trevlig helg! ///Kram på er pojkar/Kerstin

powernap
2008-05-24, 19:33
varmt välkommen kerstin

har pratat mycket med christian....
så du e givetvis välkommen till gislaved den 6 juni :handen:

Kerstin
2008-05-24, 19:38
varmt välkommen kerstin

har pratat mycket med christian....
så du e givetvis välkommen till gislaved den 6 juni :handen:

Hej å Tack för det!!
Ja jag kommer nog med å visar min fina bil för er!!

clayman
2008-06-04, 12:38
Tjenare.

Då var även jag ny här och tyvärr Minilös just nu, men det kommer allt.

Oscar var namnet och bor för tillfället i Vänersborg men bott de senaste 5 månaderna i St, Anton - Österrike och pumpat puder på dagarna och diskat porslin på kvällarna på hotell.
Jobbar just nu på ett smältverk i min gamla hemort Vargön för att dra in pengar för ett blivande bilköp, vad de blir för märke behöver jag väl inte ens nämna. Är just nu ca 70,000 kort om jag ska betala kontant så räknar med att köpet blir i jan-feb 2009 om jag inte tar lån.

Kör just nu runt i en Ford Escort RS -97a, som jag haft några år.
Mini Cooper har alltid vart en drömbil och nu gav ja mig fan på att göra slag på saken och spara ihop till en.

Får se om jag dyker upp på någon träff eller två innan jag införskaffar min min bil.


Inte ett problem som inte går att lösa ;)
http://www.minifini.com/

Tänkte bara säga att mitt virusprogram stoppade 2 trojaner från den sidan, kan mycket möjligt vara tillfälligt men tänkte nämnde ändå.

powernap
2008-06-04, 13:01
varmt välkommen oscar...

vi har ju redan PMat :-)

RandyPiper
2008-06-04, 13:02
Välkommen Clayman !

Häng gärna med på nåt kommande event utan mini så får du testköra och känna lite på atmosfären :)

Om jag vore du skulle jag ta ett lån för att täcka upp MINI köpet, livet är för kort för att vara MINI-lös ;)

clayman
2008-06-04, 13:12
Ja lån är ett alternativ, men hatar verkligen att binda upp mig. Men antingen får de bli ett lån NU så man kan ha en bil i sommar och glida runt me. Eller så får de bli framåt slutet av vintern så kan man köpa en då kontant och pilla lite me den så den är fit for fight sen när våren kommer. Känns som en hel evighet dit.

Zeb
2008-06-04, 21:58
tja!

Ny här på firumet å precis skaffat mig en cooper :)
befinner mig oftast i halmstad.

vi ses hörs!

rogeraberg
2008-06-04, 22:00
tja!

Ny här på firumet å precis skaffat mig en cooper :)
befinner mig oftast i halmstad.

vi ses hörs!

Grattis och välkommen!

Fredrik
2008-06-05, 07:07
Välkommen i gänget, Zeb 8)

Ryde
2008-06-17, 21:41
Tack för ett varmt bemötande!

Ace666: Tack för snabb feedback på motorstyrka. En liten fråga till vad gjorde de vid faceliftet 2005?

Ryde
2008-06-17, 21:44
Finns det någon usermap över sverige? Så alla kan x:a sin stad.
Skulle vara kul att sätta upp en.. bra inför träffar mm..ska hitta ett bra exempel..

minimax
2008-06-19, 18:44
tjaa!! jag heter Max bor i Holsljunga som är en liten by :P jag undrar om ni skulle kunna ge mig ett tips på vilken mini cooper som är mest lämpad som en första bil??

mvh

minimax
2008-06-19, 19:19
hej!! ja är ny här.. :) skulle ni kunna ge förslag på en bra mini cooper som är lätt att styla och trimma som man kan ha som en första bil..

mvh

Zeb
2008-06-19, 19:42
hej!! ja är ny här.. :) skulle ni kunna ge förslag på en bra mini cooper som är lätt att styla och trimma som man kan ha som en första bil..

mvh

titta runt lite i forumet så kommer du hitta svar på det mesta.

Välkommen hit!

Luc!fear
2008-06-19, 21:46
Finns det någon usermap över sverige? Så alla kan x:a sin stad.
Skulle vara kul att sätta upp en.. bra inför träffar mm..ska hitta ett bra exempel..
Om jag förstår dig rätt är det en bra ide...
Själv kollar jag medlemmar genom att kolla /medlammar/ sök/ http://www.coopersweden.se/memberlist.php?do=search
& avancerad sökning.. därefter söker på tex. län.
Tyvärr har många medlemmar inte skrivit in tillräckligt för att dom skall synas då...

Luc!fear
2008-07-02, 07:36
Hej alla nya medlemmar.
Väcker tråden till liv genom detta inlägg...
Obs glöm inte att uppdatera era profiler...
http://www.coopersweden.se/profile.php?do=editprofile
Stad, län m.m. & med bilmodell, färger, utrustning m.m.

loop
2008-07-19, 10:17
Hej alla glada Mini ägare
Jag heter Johan Meurling 35år från Avesta.

Jag har nu en riktigt tråkig andra bil Toyota Corollra som snart är död,så nu är det dags att skaffa en riktig andra bil en MINI, så jag letar för fullt efter den rätta.

Så jag hoppas att jag snart är en av ER glada Mini ägare.

Johan

Limited Edition
2008-07-19, 10:18
Hej alla glada Mini ägare
Jag heter Johan Meurling 35år från Avesta.

Jag har nu en riktigt tråkig andra bil Toyota Corollra som snart är död,så nu är det dags att skaffa en riktig andra bil en MINI, så jag letar för fullt efter den rätta.

Så jag hoppas att jag snart är en av ER glada Mini ägare.

Johan

Varmt välkommen Johan! :)

loop
2008-07-19, 10:25
Tacka tackar

PatrickofSweden
2008-07-23, 20:36
Hej,
Patrick från Stockholm här... Snart tvåbarnsfar som planerar att sälja Saab 9-5:an och köra Cooper S! Jag vet det låter knäppt, men tanken är att ha Coopern som entusiastbil och skippa vardagsbilen. Ska provköra en R53 S imorgon, får se om den lever upp till förväntningarna.

Ashra
2008-07-23, 20:41
Välkommen! ha en trevlig provkörning imorrn !

KPKalle
2008-07-24, 10:03
Hi Patrick :D

RobertH
2008-07-24, 21:45
Välkommen hit!

Rasmus
2008-07-24, 21:56
Hej,
Patrick från Stockholm här... Snart tvåbarnsfar som planerar att sälja Saab 9-5:an och köra Cooper S! Jag vet det låter knäppt, men tanken är att ha Coopern som entusiastbil och skippa vardagsbilen. Ska provköra en R53 S imorgon, får se om den lever upp till förväntningarna.

Välkommen!
Hoppas bilen levde upp till förväntningarna. Let us know! :)

Pirrre
2008-07-30, 13:04
Hejsan allihopa..

Får väl presentera mig!
Jag heter Pierre o bor i Skara!
Jag ska köpa mig en Cooper S -04, va och tittade på den igår och provkörde den! Så nu förhandlas de!
De e ju en sjukt rolig bil

Mvh Pierre

RobertH
2008-07-30, 13:09
Välkommen hit!

Marcus
2008-08-01, 00:18
Kul att du hittat rätt märke! :)

miinii
2008-08-07, 22:01
Tjena!
Henrik heter jag och köpte min första mini för några veckor sedan. Har velat haft en mini sedan jag provkörde en för 4 år sedan men det har aldrig blivit av. Jag slog till på en Mini cooper S - 07, blå metallic med svart tak och jag måste jag att jag ler varje dag sedan dess :=)

/Henrik

Helan
2008-08-07, 23:57
Grattis och välkommen! :)

Helan

Fredrik
2008-08-08, 06:48
Välkommen i gänget, Henrik 8)

RobertH
2008-08-09, 21:11
Välkommen!

powernap
2008-08-11, 07:25
welcome to the dark side :handen:

_Booster_
2008-08-18, 18:41
Hey alla MINI-snubbar! =)

Är ny här, men äger dock ingen Mini...än...
Har blivit grymt sugen och funderar på att skaffa mig en Cooper S -03.
Om det är någon som har lite tips o råd så vore ingen gladare än jag för att få lite mail.

// Chrille

Christian
2008-08-18, 18:44
Hey alla MINI-snubbar! =)

Är ny här, men äger dock ingen Mini...än...
Har blivit grymt sugen och funderar på att skaffa mig en Cooper S -03.
Om det är någon som har lite tips o råd så vore ingen gladare än jag för att få lite mail.

// Chrille

Welcome to the dark side!


Kika runt på forumet i [Allmänt] eller i [Teknik] för mer info, eller använd [Sök] funktionen...

Sen går du bara in i [Annonshörnan] och väljer ut din ögonsten.... ;)

_Booster_
2008-08-18, 19:21
Jo, har suttit o kikat runt lite =)

Hade vägarna förbi Hbg idag och hoppade in på BMW & Mini återförs.
Lånade en Cooper S -07, visserligen...o körde en repa, blev helsåld...=)

loop
2008-08-18, 19:22
Här är några alternativ.
Finns en del på Blocket.

http://www.blocket.se/li?ca=6_s&th=1&q=mini+cooper+s&cg=1020&w=3&ps=&pe=&rs=&re=24&ms=&me=&gb=&fu=

http://www.blocket.se/vi/17632480.htm?ca=6_s

_Booster_
2008-08-18, 19:25
Tack för tipsen! =)

Luc!fear
2008-08-24, 15:21
Hey alla MINI-snubbar! =)

Är ny här, men äger dock ingen Mini...än...
Har blivit grymt sugen och funderar på att skaffa mig en Cooper S -03.
Om det är någon som har lite tips o råd så vore ingen gladare än jag för att få lite mail.

// Chrille
Välkommen som medlem, ännu en i från Kalmar län...

Luc!fear
2008-08-26, 22:52
Hej alla nya medlemmar.
Väcker tråden till liv genom detta inlägg...
Obs glöm inte att uppdatera era profiler...
http://www.coopersweden.se/profile.php?do=editprofile
Stad, län m.m. & med bilmodell, färger, utrustning m.m.
Det blir mycket roligare då (för oss andra som läser...)

RobertH
2008-08-26, 23:07
Välkomna hit!

LasseRino
2008-08-27, 12:35
Tjena

Ny här på forummet. Lasse heter jag och bor med min fru i Hindby i Malmö. Er från Danmark så jag skrivar inte så bra på svensk.

Har en Dooper Pepper White, Chili paket, chrome line interior, svarta bonnet stripes, annars standard. Åker 13 mil varje dag, så det kunne inte blive en roligare Cooper S / Works.

Har precist fået en son så jag kommar inte til Halmstad. Er också aktiv i forummet Newmini.dk.

RobertH
2008-08-27, 12:39
Välkommen!

Fredrik
2008-08-27, 18:02
Välkommen i gänget, LasseRino 8)

Cribb
2008-08-27, 18:38
Tjenare!
Ny medlem sedan någon timme :)
Christoffer heter jag, bor i Stockholm, har ännu ingen Mini men är mitt uppe i en förhandling så om allt går som jag vill står det en BRG MCS -06 på uppfarten om några dagar :D
Kan tillägga att min mamma hade en Cooper tidigare och den var riktigt härlig, men nu är det dags för en vassare ;)

RobertH
2008-08-27, 19:04
Välkommen du också!

BRG_Leksand
2008-08-28, 20:51
Tja alla Mini ägare och ni som drömmer om att vara som oss...stolta ägare. Nyligen medlem...bor i Leksand och är stolt ägare till en BRG Cooper.

En liten samling i Dalarna vore trevligt...:cool:

Mvh Dan

loop
2008-08-28, 21:12
Tja alla Mini ägare och ni som drömmer om att

En liten samling i Dalarna vore trevligt...:cool:

Mvh Dan

Ja det vore kul bor själv i Avesta.
Skall kanske till Leksand 6 sep, är modellflygdag i Dragsängarna.

Freddo
2008-08-28, 22:48
Tja alla Mini ägare och ni som drömmer om att vara som oss...stolta ägare. Nyligen medlem...bor i Leksand och är stolt ägare till en BRG Cooper.

En liten samling i Dalarna vore trevligt...:cool:

Mvh Dan

Bor i Borlänge.. vore kanon.. är i leksand några ggr i veckan också. Bara sett en enda cooper däruppe än..
men brukar möta en BRG/B cooper på R70n då å då..är det du?

BRG_Leksand
2008-08-29, 21:00
Bor i Borlänge.. vore kanon.. är i leksand några ggr i veckan också. Bara sett en enda cooper däruppe än..
men brukar möta en BRG/B cooper på R70n då å då..är det du?

Det finns 3 Mini Cooper i Leksand inkl min egen vad jag vet...tyvärr så får jag inte köra min Mini då jag blivit av med körkortet pga medicinska problem men får tillbaka det den 1:a februari förhoppningsvis...då ska Cooper ut i sverige...nu kör morsan den :(

Andersson
2008-08-30, 21:37
För snart ett år sen skrev jag här att det kanske skulle bli en mini och sen försvann jag, har sen dess köpt en 330ci och rullat omkring i. Dock så börjar jag återigen bli sugen på en minioch kröp därmed tillbaka hit :) var och provade en cooper D häromdagen men är nog mer inne på en S. kanske skulle sälja GT-vagnen:) till förmån för en RIKTIGT busbil?

DrDude
2008-08-31, 07:29
Tjenare...
Andreas heter jag, var o köpte RobertH:s kromraket igår o hoppas på många trevliga stunder av körglädje.
Har en Mini sen innan, en Mini mkII (cooper 68.) med många mod...
Finna att läsa lite om min gamla bil på http://www.garaget.org/?car=11404
Kommer ifrån o bor i Kristianstad nere i Skåne!
Hej på Er!
//Andreas

Nordquist
2008-08-31, 07:57
Hejsan
Jag är inte så ny på forumet, har funnits här ett tag men inte så aktiv. Har letat mini nu i något år och igår tillslut hittade jag en. Det blev "Mackan"s mcs -03. Själv bor ja inte så långt ifrån där denna rullade innan. Mellan Jönköping och Värnamo ute i skogen. Är medlem i attitudemotorclub där ja ska bruka min lilla kojja på våra konbaneträffar.
/ha de

ola
2008-08-31, 08:22
kul , och grattis till en cool bil :-)

Bollox
2008-09-10, 18:52
Lika bra att säga hej! Såld min Infiniti FX35 igår o köpte en 2007 Mini One Cab i Silver.

Bor i Eskilstuna. Jag har redan gjort min första mod - Union Jack spegelkåpor förstås. :cool:

Bilder kommer senare.

Cheers!

Fredrik
2008-09-10, 19:01
Välkommen i gänget, Alec 8)

Marcus
2008-09-10, 21:02
Välkommen hit! Är du inte sugen på att träffa oss andra i Karlskoga den 4e okt? Vore jättekul att få träffa lite nya medlemmar i riktiga livet :D

Bollox
2008-09-10, 22:18
Välkommen hit! Är du inte sugen på att träffa oss andra i Karlskoga den 4e okt? Vore jättekul att få träffa lite nya medlemmar i riktiga livet :D


Kanske går - beror lite på tjänsteresor o så'nt.

Vore roligt att träffa några andra likasinnade:cool:

frutte
2008-09-16, 07:45
Fredrik heter jag, bor i järfälla utanför stockholm.
Har kört impreza framtills för ett tag sedan.
provkörde en MCS för ett par dagar sedan och blev helt såld, en sån skulle jag ha. så jag köpte den.
en -02a röd med vitt tak.

är det någon som undrar något är det bara att fråga.

mvh fredrik

Fredrik
2008-09-16, 07:51
Välkommen i gänget, frutte 8)

frutte
2008-09-16, 08:19
Tackar! (är den någon i närheten med MCS med mindre remhjul, hoja till då för jag undrar lite över skillnaden mot orginal)

/F

powernap
2008-09-16, 08:22
välkommen frutte

använd gärna "sök" uppe till höger...det finns nog spaltkilometer skrivet om just remhjul.....

Marcus
2008-09-16, 16:07
Häng på till nästa träff, Gelleråsen, eller nästa i sthlm så får du nog flera att jämföra med! :)

Ace
2008-09-16, 18:38
Kanske skulle sälja GT-vagnen:) till förmån för en RIKTIGT busbil?

Det är vi många som tycker! :)

Ace
2008-09-16, 18:39
Fredrik heter jag, bor i järfälla utanför stockholm.
Har kört impreza framtills för ett tag sedan.
provkörde en MCS för ett par dagar sedan och blev helt såld, en sån skulle jag ha. så jag köpte den.
en -02a röd med vitt tak.

är det någon som undrar något är det bara att fråga.

mvh fredrik

Välkommen Fredrik!
Visst var det kul att bli helt knockad av en bil på det sättet?!
Vi är många här med liknande upplevelser.

/R

Nordquist
2008-09-16, 19:44
Fredrik heter jag, bor i järfälla utanför stockholm.
Har kört impreza framtills för ett tag sedan.
provkörde en MCS för ett par dagar sedan och blev helt såld, en sån skulle jag ha. så jag köpte den.
en -02a röd med vitt tak.

är det någon som undrar något är det bara att fråga.

mvh fredrik
En till som övergått från Impreza till MCS i sommar :)

Fredrik
2008-09-17, 07:01
En till som övergått från Impreza till MCS i sommar :)

Vi kanske skulle köra en klubbannons i Impreza-bladet (eller vad deras klubbtidning kan heta) ;)

Kristallklara
2008-09-27, 21:25
Heeej... Nytt blåbär anmäler sig.
Typisk Stockholmare som levt sitt liv utan körkort... Men som nu pga nytt jobb fått ett krav på att fixa körkort inom ett halvår... hehe... Hoppla hejsan. Och som mål har jag att skaffa en Cooper... helst redan igår... att övningsköra i... HAHAHA!
Klart man ska ha det bästa från start.

// Klara

RobertH
2008-09-27, 21:51
Välkommen hit!

Spännande med körkortet, hoppas att det går bra! Klart att du ska ha en MINI, bättre start kan man ju inte få :D

Genneth
2008-09-27, 21:52
Hej,
har beställt en super fin mini cooper s och väntar ivrigt på bilen.MEN idag sprang jag på en mini med färgen som jag beställt och blev väldigt tveksam.
färgen som jag beställt är sparkling silver och allt vore ju frid och fröjd med det om inte den mini jag såg idag var typ sprakling grön!!!!Är det någon som har eller sett denna färg och kan berätta om den är snygg?,grön?Tror dessvärre att jag inte kan ändra på min order men ska kolla detta imorgon. Nåväl man får ju kanske skylla sig själv att man inte dubbel kollat detta tidigare.Om jag fatta det rätt är färgen ganska ovanlig?...
Någon som vet nåt?

Tack på förhand!

Mvh
G

KPKalle
2008-09-28, 09:29
Hi and welcome Sofia :) I think Sparkling Silver looks good ... it's one of those colours that looks a little different in different light. But really the choice is yours.

You should be able to change the colour you ordered right up until the car is on the production line - maybe two weeks before delivery. Better check with the dealer ;)

Genneth
2008-09-28, 09:48
Hej KPKALLE!
Tack för ditt svar,ska ringa min handlare nu och se hur lång dom kommit i produktionen. Färg är svårt....och speciellt när den skiftar.
Valet stod iaf på Sparkling Silver alt Pepper White.
Övrigt så älskar jag bilen och ler glatt varje gång jag ser en Mini.
Längtar nu till v. 43 då bilen ska landa i stockholm.

Rolig sida,hit kommer jag igen!
Mvh
G

fireon
2008-09-28, 15:21
Hej!
Jag heter Filip och har hängt här ett par månader nu men inte presenterat mig särskilt bra för någon. Jag är 21 år gammal, läser till civilekonom på handelshögskolan i göteborg. Dessförinnan så har jag jobbat som bilförsäljare i två år, har mestadels sålt mercedes, men då det har varit större delen begagnat så har jag stor kännedom om de allra flesta märken.
Köpte mig en Mini Cooper 2003 nu i somras, Silver med svart tak, svarta bonnet stripes köpta av roberth, 17" Dezent V Dark fälgar som passar min bil oerhört bra måste jag säga, relativt fullutrustad, saknar recarostolarna i skinn!! :)
Jag har ju fått köra en hel del bilar tack vare mitt jobb trots min ringa ålder, men ingenting går upp mot Mini i princip, inte för dem pengarna iaf!!
Ha det så bra allihopa så ses vi i trådarna!!

Ace
2008-09-28, 21:15
Välkomna KristallKlara, Genneth, fireon och ni andra.

P.S Fireon? Svänger du av vid Hagen ner mot Tångudden ibland?
Har sett en silvrig Cooper med 17"-are där ibland. Bor själv vid Nya Påvelundsskolan.

diesel76
2008-10-05, 13:50
Tjena folket

Morgan från lilla skåne här.. =)

Sitter just nu med en nice Cooper S -04

Bilen är dock till salu för jag funderar skarpt på en helt ny cooper .. & då givetvis en S .. Vad annars? =)

Nåväl.. Tja tja :)

Darkfool
2008-10-05, 15:18
Tjena folket

Morgan från lilla skåne här.. =)

Sitter just nu med en nice Cooper S -04

Bilen är dock till salu för jag funderar skarpt på en helt ny cooper .. & då givetvis en S .. Vad annars? =)

Nåväl.. Tja tja :)

Välkommen diesel76! Trevligt med fler cooper´s i Kristianstad/Bromölla området!

diesel76
2008-10-05, 18:20
Välkommen diesel76! Trevligt med fler cooper´s i Kristianstad/Bromölla området!
Tackar tackar =) Man blir glad varje gång man möter en Cooper :D

Christian
2008-10-05, 19:36
Välkommen till Skåne gänget..!!

och Ni andra...

Ni är också välkommna... ;)

Amel
2008-10-07, 22:13
Hej alla!

Idag har jag hämtat min nya kompis. Det är en Cooper -02 British Racing Green med vit tak. Jag älskar den redan. Själv heter jag Amel och är en 32-årig kille bosatt i Aneby utanför Jönköping.

powernap
2008-10-08, 08:32
välkommen to the dark side :handen:

Robban
2008-10-09, 13:27
Tjenare

Smyger in här utan att ha någon Mini med mig (än). Är dock sjukligt sugen på att införskaffa en MCS, och har hängt här på forumet som oreggad en tid för att få lite info inför ett stundande köp.

Om allt går som det ska så väntas tillökning i början på december å då "måste" vi bara ha två bilar... Så det är väl klart att Pappa ska få en Mini :handen:

Har scannat blocket efter ett lämpligt objekt, men inte hittat "min" bil än tyvärr.
Så jag tar tacksamt emot alla tips å köpråd ni orkar med.

Ha de // R

RobertH
2008-10-09, 14:07
Välkommen!

(Gillar ditt förnamn, Roberth)

Christian
2008-10-09, 15:40
Robban !

Har du kollat i Vår Annonshörna (http://www.coopersweden.se/forumdisplay.php?f=29)??


Där finns ju bilar till salu som garanterat är "säkra" eftersom en hel del entusiaster har sett dem redan. Så jag tycker att det är säkra köp.

/CH

Robban
2008-10-09, 16:33
Jag ska inte skapa en massa brus i den här tråden om mitt billetande - men jag har faktiskt suttit och kollat på Randy Pipers MCS.

Den ser riktigt trevlig ut, mycket godis och en lagom nivå på styling för min del. Dock svårt att bilda sig en uppfattning om skicket, både allmänt och i detalj.

Men jag får välan dra ett pm till honom nu när mina avsikter är avslöjade :D

// R

Genneth
2008-10-23, 21:31
Godkväll!Imorgon hämtar jag äntligen min nya cooper s 09, tjohoo imorgon blir det åka av! Hoppas att vi ses på vägarna!
Mvh
Genneth

RobertH
2008-10-23, 22:08
Välkommen, kul att du hittat hit!

Ta gärna med nya bilen och häng med på vår träff på söndag:

http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=6425

Fredrik
2008-10-24, 06:42
Välkommen i gänget, Genneth - instämmer med min MINIkollega RobertH, häng med på söndag och få en smakstart på livet med din nya MINI 8)

Kunta
2008-11-01, 09:55
Hej!

Kenth heter jag och registrerade mig här pga min nya "bruksbil" :). Är 31år och bor i Karlstad. Jobbar som data konsult och mina fritidsintressen är framförallt fiske och saker som rör på sig. Äger en banracing bil, Sport 2000 GoKart och en Silver Shark trollingbåt och numera en Mini Cooper -07. Har precis haft den i 2 veckor och är Gôr nöjd som vi säger i Värmland. Har åkt Alfa Romeo i många år men efter ett par år i bruksbils träsket ville jag ha något roligt igen men med en viss tanke på ekonomi. Hade Fiat 500, Nya Honda Civic som kandidater innan jag fick prova nya Minin och då var det kört. Köpte samma bil jag provade och det var nog färgen tror jag som fällde avgörandet. Mellow Yellow med svart tak och stripes mmm...

Ace
2008-11-01, 12:31
Välkommen Kunta.

Visst är det härligt att bli helt såld på en bil direkt!

Emely&Robert
2008-11-08, 13:56
Hej go' vänner! Nu har jag inte varit här speciellt länge men det är ändå hög tid att presentera mig, eller oss kanske vi skall säga.

Vi är Emely och Robert boende i Stockholm. Nåväl, vi blev hur som helst med MINI idag (köpekontrakt påskrivet för någon timme sedan) och är såklart väldigt glada och nöjda!

RobertH
2008-11-08, 14:17
Grattis! Glöm inte att berätta mer om bilen här:
http://www.coopersweden.se/forumdisplay.php?f=48

Emely&Robert
2008-11-08, 14:37
Done! Det här forumet har varit en fantastisk hjälp pre purchase!

Wazp
2008-11-08, 19:19
Jaha Dax att presentera sig Rikard Heter jag Fyller 30 om 6 mån (ågren) är på väg att köpa min första Mini. Tittat på en mörk grå Cooper S -08 med vitt tak
klipper in lite från annonsen
:Chilipaket, Multifunktions/Sportläderratt, Siktpaket inkl eluppvärmd framruta och spolarmunstycken, Innertak i antrazit, Interiörlist i pianosvart, Sportknapp, Automatiskt avbländande backspegel invändigt, Rökarpaket, Förvaringspaket, Deaktiverbar airbag på passagerar sidan fram, Dimljus, Regnsensor, Xenonljus, Klimaautomatik, Färddator, Belysningspaket, Spärrdiffrential, LM fälg flame spoke, Sportstolar fram och tyg/läderklädsel osv. Är helt noob på mini Så ja kommer nog han en massa frågor angående det mesta.. Bor ca 5 mil Söder om stockholm och bilen kommer frun använda i veckorna och ja på helgerna och klubträffarna =) nu hoppas vi bara att allt går som planerat har väll redan suttit å tittat ut lite olika saker som vore kul att uppgradera avgas osv vi får väll se hur det blir...

loop
2008-11-08, 19:24
Välkommen.
Har du några bilder på bilen?
Vad har du tittat på för uppgraderingar?

Fredrik
2008-11-08, 19:32
Hej!

Kenth heter jag och registrerade mig här pga min nya "bruksbil" :). Är 31år och bor i Karlstad. Jobbar som data konsult och mina fritidsintressen är framförallt fiske och saker som rör på sig. Äger en banracing bil, Sport 2000 GoKart och en Silver Shark trollingbåt och numera en Mini Cooper -07. Har precis haft den i 2 veckor och är Gôr nöjd som vi säger i Värmland. Har åkt Alfa Romeo i många år men efter ett par år i bruksbils träsket ville jag ha något roligt igen men med en viss tanke på ekonomi. Hade Fiat 500, Nya Honda Civic som kandidater innan jag fick prova nya Minin och då var det kört. Köpte samma bil jag provade och det var nog färgen tror jag som fällde avgörandet. Mellow Yellow med svart tak och stripes mmm...

Välkommen i gänget Kunta 8)

Wazp
2008-11-08, 19:49
:( inga bilder på den än men kommer... ang uppgrad skummat igenom det mesta tror ja får nog börja med att köpa bilen sen får vi se..:p

Wazp
2008-11-09, 19:39
så har hittat en bild på tänkta Bilen....
http://www.coopersweden.se/imagehosting/158349173ba61fbe2.jpg

Fredrik
2008-11-09, 19:44
Wazp, ser fin ut - passa på, annars kan någon annan vara där och köpa den!Det hände just andersson csi (tror jag det var) som i princip bestämt sig för en MINI men fick se bilen gå till annan köpare :(

freddis
2008-11-10, 13:15
Hejsan läget är så här har en bmw z3 coupe 99a för tillfället. Men den ska säljas framåt våren eller om jag får ett bra pris. Så därför var jag sugen på en MCS som ni kallar dom här på forumet. Och eftersom att min ekonomi inte är på topp ska jag försöka hitta ett klipp. Årsmodellen jag kommer titta efter är R53an 02-04 :p. Om någon ser något billigt så kan i höra av er? Eller ge tips. Det jag förmodligen kommer att uppgradera bilen med är vell till att börja med ett avgassystem har hört att miltek är bra? Annars kan ni rekomendera trim till förmånliga priser
Tacksam för svar till en nybörjare mvh/Fredde :p

powernap
2008-11-10, 13:23
välkommen hit fredde....klart du ska köra mcs :woot:

håll koll i tillsalutrådarna :-)

GT
2008-11-10, 13:26
Jcw Gp 1839# 220,000:-

Ace
2008-11-10, 17:17
Kan någon moderator flytta denna tråd till Annonshörnan?
Sen om Freddis inte vet vad Jcw Gp 1839# betyder så är det en MINI Cooper S i begränsad upplaga på 2000ex med tilläggsnamnet Works GP och ett nummer på taket. Se länk. http://www.blocket.se/vi/18280482.htm?ca=15_s

Chulle
2008-12-03, 21:36
Hej,
Jag har köpt min Mini Cooper S för två veckor sedan. Jag valde en Demobil från Förenade bil här i Malmö, den hade gått knappt 400 mil och hade all utrustning jag behöver, eftersom jag behövde en ny bil direkt så passade denna bil perfekt. Jag pendlar till jobbet med den ca 10 mil/dag och det är lika roligt att köra till jobbet varje dag. Jag hade tänkt vänta till våren med ny bil men efter ett motorhaveri i tunneln mellan Sverige och Danmark (förlåt alla ni som kom sent hem den fredagen) så blev det ett hastigt inköp.
Jag ska installera baslåda och byta alla högtalare när vädret tillåter. Ska samtidigt dämpa dörrarna och bakdelen när jag ändå är inne och rotar. Jag har bara haft bruksbilar och är inne på min 5:e eller 6:e Volvo, nu en 06:a V70 D5.

RobertH
2008-12-03, 21:46
Välkommen hit!

Emely&Robert
2008-12-03, 21:56
Låter riktigt bra! Grattis till miniskapet!

Fredrik
2008-12-04, 06:48
Välkommen i gänget, Chulle 8)

Chulle
2008-12-04, 21:51
Välkommen i gänget, Chulle 8)

Tack alla som så vänligt välkomnat mig i gänget.

loop
2008-12-04, 23:57
:nana: Välkommen och rätt färg har du:banana:
när får vi se lite kort?:D

Royan
2008-12-09, 21:16
Hej..
Har kollat runt här ett tag nu, så det är dags att presentera sig..
Jag heter Roy är 32 år, bosatt i Stockholm men bryter på Skånsk dialekt, Köpte mig en Mini 01 för ett tag sedan, jäkligt rolig nil att köra..
De va lite om mig :)

Wazp
2008-12-09, 21:33
Välkommen Royan

Fredrik
2008-12-10, 07:23
Välkommen i gänget, Royan 8)

Björn P
2009-02-02, 15:49
Det var länge sedan vi fick en ny presentation här. Lyfter därför tråden så att nya medlemmar hittar hit!

/Björn P

Predator
2009-02-08, 09:38
Första post så jag tänkte börja med att presentera mig..

Heter Bojjan e 27år bor i STHLM är medlem och är med i styrelsen för SupraClubSweden så ni kan gissa vad jag kör för bil annars =).. Har jätte stort bil intresse och har haft lite olika bilar.
Nu har jag varit sugen ett tag på att köpa en mini cooper som jag kan ha som all around bil skulle egentligen ha köpt den för ett tag sen men efter att jag blev av med körkortet så fick det vänta men nu e jag tillbaks i gamet =)..


Jag e inne på en mini clubman S och ska faktiskt provköra en idag för första gången så vi får se hur det går.. Vill absolut inte göra en snabb affär utan vill kolla in så många som jag kan innan jag bestämmer mig. Ska även kolla in andra modeller så det e inte 100% om det blir clubman men en S ska det vara..

Hoppas att jag kan få svar på det mesta här..

MVH// B

loop
2009-02-08, 10:52
Välkommen in i detta gemytliga och roliga forum.
Om du provkör en S så finns det igent altenativ senare.
Hur var provkörningen?

Fredrik
2009-02-08, 12:53
Välkommen Bojjan, hoppas du snart hittar dig en MINI - mer körglädje per krona är svårt att finna 8)

dopetimes
2009-02-19, 08:07
Hej!

Mårten, 30 år, Skåne.

Sedan tre månader stolt ägare till en Sparkling Silver Dooper med svart tak, svarta backspeglar och svarta bonnet stripes.

Chillipaket, svart läderklädsel, svart pianolackinredning, mörkt innertak, sportchassi, kromdetaljer och en massa annan extrautrustning. Och en sportknapp (som jag faktiskt gillar skarpt).

Har ännu inte kommit ner i den utlovade bränsleförbrukningen, men det beror nog mest på att det är så j-a skoj att busköra!

Funderar på att trimma lite - kanske chiptrimma och byta pulley.

Använder Doopern som pendlarbil, ca 5 mil enkel väg - Hade tidigare en BMW Z3, men ville ha en bättre åretrunt-bil, utan att tappa körglädjen.

Har egentligen alltid drömt om en Mini, men har aldrig kommit till skott tidigare. Nu är jag helfrälst. Funderar redan på att även skaffa en MCS JCW cab som sommarbil...

Vi har även en Hyundai Santa Fe (nya) för "familjebruk", som jag också är väldigt nöjd med. Doopern och Santa Fen matchar varandra ganska bra.

Jag hoppas på att få mycket bra utbyte här på forumet!


/Mårten

Björn P
2009-02-19, 08:36
Hej!

Mårten, 30 år, Skåne.

Sedan tre månader stolt ägare till en Sparkling Silver Dooper med svart tak, svarta backspeglar och svarta bonnet stripes.

Chillipaket, svart läderklädsel, svart pianolackinredning, mörkt innertak, sportchassi, kromdetaljer och en massa annan extrautrustning. Och en sportknapp (som jag faktiskt gillar skarpt).

Har ännu inte kommit ner i den utlovade bränsleförbrukningen, men det beror nog mest på att det är så j-a skoj att busköra!

Funderar på att trimma lite - kanske chiptrimma och byta pulley.

Använder Doopern som pendlarbil, ca 5 mil enkel väg - Hade tidigare en BMW Z3, men ville ha en bättre åretrunt-bil, utan att tappa körglädjen.

Har egentligen alltid drömt om en Mini, men har aldrig kommit till skott tidigare. Nu är jag helfrälst. Funderar redan på att även skaffa en MCS JCW cab som sommarbil...

Vi har även en Hyundai Santa Fe (nya) för "familjebruk", som jag också är väldigt nöjd med. Doopern och Santa Fen matchar varandra ganska bra.

Jag hoppas på att få mycket bra utbyte här på forumet!


/Mårten

Tjena Mårten och välkommen hit! Lägg även gärna upp info om din bil (med obligatoriska bilder) i denna länk: 401 Authorization Required (http://www.miniclub.se/forumdisplay.php?f=48)

/Björn P

KPKalle
2009-02-19, 08:36
Hello Mårten! Welcome to NMCS :D

Fredrik
2009-02-19, 08:55
Välkommen i gänget Mårten 8)

dopetimes
2009-02-19, 09:05
Tjena Mårten och välkommen hit! Lägg även gärna upp info om din bil (med obligatoriska bilder)

/Björn P

Ska göra det! Måste bara fixa några bilder först. Och då måste den ju tvättas först. Och det gjorde jag ju i måndags, men den är redan svart igen... Evigt tvättande här i Skåneslasket.

dopetimes
2009-02-19, 09:06
Välkommen i gänget Mårten 8)

Redan tre välkomnanden! Vilken aktivitet det är här!

Har ni inget att göra på jobbet, eller? Hmm, vad gör jag själv här på forumet... Måste jobba lite :)

Hobbe
2009-02-19, 10:17
Välkommen Mårten!

Fler skåningar :banana:

powernap
2009-02-19, 11:39
ja varmt välkommen hit to the dark side :handen:

Wazp
2009-02-19, 12:38
välkommen hit både du och din Dooper

Marcus
2009-02-19, 17:22
Kul att ni hittat hit! :)

Luc!fear
2009-02-19, 18:40
Välkommen Mårten!

Fler skåningar :banana:
Välkommen alla nya medlemmar...(helst dom betalande ;))
Jag är nog också skåning...uppvuxen i Malmö.
Bor dock sedan 21 år i småland... blir fortfarande kallad för skåning då jag inte arbetat bort dialekten & kommer inte att göra det heller...
en gång skåning alltid skåning...eller?

Hobbe
2009-02-19, 21:06
En gång skåning alltid skåning.

Ace
2009-02-20, 07:27
Välkomna alla nya!

Christian
2009-02-20, 08:25
Ska göra det! Måste bara fixa några bilder först. Och då måste den ju tvättas först. Och det gjorde jag ju i måndags, men den är redan svart igen... Evigt tvättande här i Skåneslasket.


Vilket skåneslask??

Denna veckan har vi väl ändå haft liknande väder som Mora eller liknande.... ;)


Välkommen hit du också..!

dopetimes
2009-02-20, 11:17
Vilket skåneslask??

Denna veckan har vi väl ändå haft liknande väder som Mora eller liknande.... ;)


Välkommen hit du också..!


Ja, vid sidan av vägen. Men de saltar ju sönder allt, så bilen är svart efter en runda till jobbet... Men utanför vägen kan man åka pulka :)

Maggy
2009-02-28, 19:41
Maggy här... namnet till trots är jag av manligt kön.

Filurar på en andrabil och min fru gillar utseendet på Mini Cooper.
Sökte på google för att hitta info och hamnade här.
Förstabilen måste få plats med min stora familj och ligger först på inköpslistan. Hoppas att pengarna räcker till en Mini Cooper (S) också.

Bor i Norrbottens kustland.
Har ett förflutet som aktiv medlem i BMWCS Sektion Nord.
Tänkte mig egentligen en BMW Z3 Coupé som andrabil men en Mini är klart coolare utseendemässigt.

Men det verkar ju inte kul med kallstartsknack osv när man skall handla begagnat. Är det något att vara rädd för?
Har också hört att avgassystem rostar snabbt... hur är det med det? Är det vanligt med rost i karossen med?

/Maggy

Ace
2009-02-28, 23:39
Men det verkar ju inte kul med kallstartsknack osv när man skall handla begagnat. Är det något att vara rädd för?
Har också hört att avgassystem rostar snabbt... hur är det med det? Är det vanligt med rost i karossen med?

/Maggy

Klart frugan skall ha en MINI!
Slå till på azkas gula MINI Cooper S WORKS -07 för 205000:-
Se länk: http://www.blocket.se/vi/19582142.htm?ca=15_s&last=1

Vad det gäller kallstartsknackningar är jag inte rätt person att fråga men ett rostigt avgassystem har jag bytt ut på min förra MINI. Slängde på ett rostfritt Milltek så lät den lite roligare också.

Välkommen hit förresten!

/Robert

RobertH
2009-02-28, 23:53
Välkommen!

Tycker inte att du ska oroa dig över kallstartsknacken. Vi vet vad det är, vi har en dialog med BMW om det och det kommer snart att ordna sig på ett eller annat sätt.

Rostande avgas har jag aldrig hört talas om på en MINI, möjligen på någon tidig 2002:a.

Maggy
2009-03-01, 16:46
Rostande avgas har jag aldrig hört talas om på en MINI, möjligen på någon tidig 2002:a.

Tackar för välkomnandet!
Har tyvärr inte 500' att lägga på bilar så det får i så fall bli en MCS typ -03 som kostar närmare 100' än 200'.
Måste prioritera familjebilen som måste ha 7 sittplatser (2 vuxna och 5 barn).
Om man vill busa på riktigt har jag en 1550cc radfyra med två hjul...:cool:

Har sett att en del beggade MCS har rostfria avgassystem!
Men hur rostar de generellt i karossen? Något att vara vaksam över?

KPKalle
2009-03-01, 21:10
Hi and welcome Maggy :D

Simon
2009-03-09, 18:01
Hej Simon heter jag och bor i Göteborg. Imorgon hämtar jag ut min nya Mini Clubman D sparkling silver. Min första bil var en Leyland mini från -78. Sedan jag sålde den har jag varit sugen på att köpa en mini och nu va det dax.

Wazp
2009-03-09, 18:07
Välkomen Simon

Fredrik
2009-03-09, 18:08
Välkommen i gänget Simon 8)

Zinne
2009-03-11, 10:27
Hej

Har smugit runt utan konto ett tag men nu är det dags att presentera sig.

Jag heter Ari bor utanför Örebro, har kollat på lite olika bilar det senaste året och för tre veckor sedan var jag och provkörde en Cooper S och då va det kört..
Det blev en Chiliröd 2005a med svart tak, vita sportstripes, 1500mil på mätaren.

Kommer bilder på den så fort jag får tillfälle att fota den (i biltråden då förstås)

loop
2009-03-11, 10:37
Välkommen hit.

Fredrik
2009-03-11, 11:07
Välkommen i gänget, Zinne 8)

Wazp
2009-03-11, 18:53
välkommen

powernap
2009-03-11, 19:05
stämmer in i kören: välkommen hit

purjo76
2009-03-11, 20:05
hej hej på er alla är nybliven mini ägare!

det blev en mini cooper S 2006 med i stort sett allt man kunde välja till den så som:

xenonljus
chili
dsc
navigation
h/k
auto avbländ innerspegel
mp3 boost
regnsensor
panorama
färddator
sportstolar i helskinn
sportratt med multi funktion
bluetooth
stolsvärme
farthållare
5 spoke alloy wheels 17
däcktryckskontroll
pdc parkeringsradar
punka kit
stöldskyddsanläggning
aux ingång
ac kylt handsfack
kromade sidospeglar
ac/klima
eluppvärmd framruta
fabrikstonad
mm,mm

om vi säger såhär: jag e kär!!!! så bra o najs är den

mvh jocke

Hobbe
2009-03-11, 20:42
Kul!

Välkommen Purjolöken.

loop
2009-03-11, 20:57
Välkommen till den andra sidan

Fredrik
2009-03-12, 06:44
Välkommen i gänget, purjo76 8)

KPKalle
2009-03-12, 08:01
Hello Purjo :D

Ace
2009-03-13, 17:26
Välkommen Purjo!
Lite bilder på skönheten kan vara kul också.....:)

donniedoer
2009-03-13, 21:29
Tjena!
Så stod man där igen, i valet och kvalet av bil....visst ville själen ännu en gång ha en Alfa, plånboken en Fiat men gissa vad!?! Hittade den perfekta kompromissen i en liten OCH rolig bil!!!

Inhandlade min första Mini Cooper i januari i år hos Förenade Bil i Malmö (till skillnad från BMW i Gbg riktigt bra mottagande...). 7 månader gammal och med 700 mil på mätaren. Sparkling silver med vitt tak och vita bonnet-stripes.

Jag är helnöjd! Saknar knappt min Alfa...

Hobbe
2009-03-13, 22:36
Välkommen Donnie Boy!

Ace
2009-03-13, 22:39
Tjena!
Så stod man där igen, i valet och kvalet av bil....visst ville själen ännu en gång ha en Alfa, plånboken en Fiat men gissa vad!?! Hittade den perfekta kompromissen i en liten OCH rolig bil!!!

Inhandlade min första Mini Cooper i januari i år hos Förenade Bil i Malmö (till skillnad från BMW i Gbg riktigt bra mottagande...). 7 månader gammal och med 700 mil på mätaren. Sparkling silver med vitt tak och vita bonnet-stripes.

Jag är helnöjd! Saknar knappt min Alfa...

Välkommen Hannes!

Kul med fler folk från Göteborg.

Va vad det som gick snett på BMW Group GBG då?

Tycker personligen Jimmy som säljer MINI där är heljuste.

/R

donniedoer
2009-03-13, 23:18
Välkommen Hannes!

Kul med fler folk från Göteborg.

Va vad det som gick snett på BMW Group GBG då?

Tycker personligen Jimmy som säljer MINI där är heljuste.

/R

Tack tack!

Nja, inget större fel på BMW Gbg men de vägrade gå ned i pris på ett antal lagerbilar då de hävdade att de skulle sälja dem som smör i solsken iaf...(döm av min förvåning när jag var inne 3 månader senare och såg att flertalet var kvar). Vidare nekade de mig fri lånebil när Minin var inne på ett garantiärende. Egentligen bara småsaker men ger en viss bitter eftersmak.

Förenade Bil har å andra sidan skött sig exemplariskt - vi hade en konstruktiv diskussion om priset, där jag iaf blev nöjd! Som om inte det var nog levererade de bilen till mig i Gbg :happy:

Jaja nog om det - kul att vara här! Å framför allt är det kul med en Mini!

Luc!fear
2009-03-14, 19:51
Välkommen alla nya medlemmar & MINI ägare...
VI får hoppas på många soliga miniträffar i avlånga Sverige i sommar...
Kanske vi ses i England på MiniUnited.. MINI´s 50-års kalas...den 22-24 maj.
MVH Dan - Luc!fear

Vrålapan
2009-03-19, 22:46
Jag kör idag en -02 Cooper med någon utrustningsnivå som kan heta som någon krydda men vet ej vilken...
Helskinn o klimatanläggning iaf 18" 215 svålar
Jag funderar på att handla en Clubman S om det går att få dit ett drag, måste ju få med mig min kompressormatade Monkeybike (där av namnet Vrålapan)

http://img207.imageshack.us/img207/1894/dsc00352y.jpg (http://img207.imageshack.us/my.php?image=dsc00352y.jpg)

Hobbe
2009-03-20, 01:46
Peppar eller chili?
Är den fullutrustad så har du chili.

Välkommen Vrålis!

Fredrik
2009-03-20, 06:42
Välkomna i MINI-gänget Donniedoer och Vrålapan 8)

Wazp
2009-03-20, 09:36
Välkommen vrålis

Luc!fear
2009-05-07, 18:25
Uppdatera gärna era profiler med: namn, stad, bil, ålder, m.m.
Välkommna hit. (alla töser & pågar, flickor & pojkar, gubbar & kärringar)
/Dan

Rexoar
2009-05-19, 10:17
Halloj allihop!

Har alltid drömt om att äga en MINI Cooper S och tänkt att jag nån gång i framtiden kommer äga en.. Några veckor sen så började jag och min flickvän på skoj att prata om att skaffa bil och jag tittade på skoj upp vad MCS låg på på blocket. Jag såg en och fastnade.. Sååå, det blev ett köp! :D Så nu är jag en överlycklig MCS ägare och njuter av varje körning jag gör med bilen! Helt underbart! Anledningen till att jag hittade just det här forumet och valde att bli medlem va för att det fanns en NMCS märke på sidan av bilen. Efter lite forskning på forumet så upptäckte jag att det nämligen är RandyPiper's gamla bil :D en MCS '03.

Glad att va med i MINI ägar gänget! :)

powernap
2009-05-19, 10:22
varmt välkommen......

loop
2009-05-19, 10:37
Välkommen hit

Ace
2009-05-19, 10:38
Halloj allihop!

Har alltid drömt om att äga en MINI Cooper S och tänkt att jag nån gång i framtiden kommer äga en.. Några veckor sen så började jag och min flickvän på skoj att prata om att skaffa bil och jag tittade på skoj upp vad MCS låg på på blocket. Jag såg en och fastnade.. Sååå, det blev ett köp! :D Så nu är jag en överlycklig MCS ägare och njuter av varje körning jag gör med bilen! Helt underbart! Anledningen till att jag hittade just det här forumet och valde att bli medlem va för att det fanns en NMCS märke på sidan av bilen. Efter lite forskning på forumet så upptäckte jag att det nämligen är RandyPiper's gamla bil :D en MCS '03.

Glad att va med i MINI ägar gänget! :)

Kul att Randys gamla hittat hit med er! Den har jag kört en gång här i GBG när Randy inte var helt pigg/nykter på morgonen. Den går bra och låter härligt med Altas öppna filter!

ola
2009-05-19, 11:01
välkommen!