handdator

Visa fullständig version : Ny här? Kom in och presentera dig!



Sidor : 1 2 [3] 4 5 6

Ace
2007-09-21, 07:50
Hej !!

Men då vann ju du ! ;)

Känner många som bytt upp sig till en S..... :hihi:

Här är en! Och jag känner Madde....:p :p :p

Ace
2007-09-21, 08:04
Hej, mkt trevligt forum. Snurrade in här från google. Är dedikerad Subaru Forester förare normalt, världens bästa dragbil (häst trailers mm). Nu skall det in ett tillskott i stallet, en svart Mini med svart tak... Diesel. Väntad lev. slutet av september... Gissa vem som längtar... Lär bli lite mindre pengar till både stat och oljebolag:p
Bor i Sala för övrigt, som sagt mkt trevligt forum.

MVH Christian

Välkommen Christian.
Det verkar populärt med diesel. Flera på forumet som köpt det.

/Robert

HammerCooper
2007-09-21, 10:22
Hampus heter jag och e ny här och köpte mig en MCS -04 för ett par veckor sen och har upp täckt att man kan inte ha roligare körning på vanliga vägar.
Bor då i malmö och har sett att där finns några härifrån.
Har inte hunnit ta några bilder (haft fullt upp med att köra)

Mycket trevligt forum.:)

Ace
2007-09-21, 10:29
Hampus heter jag och e ny här och köpte mig en MCS -04 för ett par veckor sen och har upp täckt att man kan inte ha roligare körning på vanliga vägar.
Bor då i malmö och har sett att där finns några härifrån.
Har inte hunnit ta några bilder (haft fullt upp med att köra)

Mycket trevligt forum.:)

Välkommen!:twisted: :twisted: :twisted:

Ashra
2007-09-21, 10:34
välkommen alla nya medlemmar!

Darkfool
2007-09-21, 15:04
Välkommen HammerCooper!

Conny Cooper
2007-09-21, 17:27
Hej hopp! Hittade hit som av en ren slump när jag snokade runt på nätet efter lite extraljusinfo. Köpte min Cooper sprillans ny -03 och har hunnit med drygt 9000 mil, mestadels i Örebrotrakten, sedan dess. Nöjd? Tror jag det:drive:

RandyPiper
2007-09-21, 17:28
Välkommen Conny Cooper, HammerCooper och ni andra nyanlända medlemmar !

Ace
2007-09-21, 18:36
Det rullar in nya folk varje dag nu känns det som.....Men än så är det "kärnan" som skriver på forumet. Kom igen nu juniorer!

GT
2007-09-21, 19:02
Hello everybody !!

Hobbe
2007-09-21, 21:19
Hello everybody !!

Ahh, another new member.
Welcome !




:twisted:

Fredrik
2007-09-22, 06:36
Välkomna i gänget, HammerCooper och Conny Cooper 8)

RobertH
2007-09-22, 11:12
Hej och välkomna!

Christian
2007-09-23, 00:51
Det verkar som om Jocke Mang hittat hit enligt, "senaste medlem"..

nick,= mangs

välkommen i förtid... !!:woot:

Misssen
2007-09-23, 16:36
Fik lige taget et billede af min bil, som i da ikke skal snydes for ! :)

GT
2007-09-23, 17:32
Fik lige taget et billede af min bil, som i da ikke skal snydes for ! :)

Now thats "NICE"

Marcus
2007-09-23, 18:12
Väldigt snyggt Missen, har du gjort nått mer Burberry? Skulle vara coolt att göra om alla innerpaneler likadant :)

Ace
2007-09-23, 20:00
Fik lige taget et billede af min bil, som i da ikke skal snydes for ! :)

A real chav-MINI

Chav is: http://en.wikipedia.org/wiki/Chav

Misssen
2007-09-23, 22:06
A real chav-MINI

Chav is: http://en.wikipedia.org/wiki/Chav

Det må vel nærmere være en Chavette :)
Og Markus jeg har ikke fået lavet andet end A paneler, men vil da straks se nærmere på innerpanelerne :rolleyes:

Misssen
2007-09-24, 12:09
Väldigt snyggt Missen, har du gjort nått mer Burberry? Skulle vara coolt att göra om alla innerpaneler likadant :)

Så er der bestilt innerpanaler også :D vender tilbage når de er kommet i

perhirani
2007-10-01, 21:34
Tjenixen!

Per här, ny på forumet men gammal biltoking. Än så länge har jag ingen Mini, men den kommer snart. Rullar runt (snarare hostar runt) i en gammal Peugeot 205 GTI -89 som är och förblir shitmobilen. Jag lagar en sak och nästa går isönder. Det har tagit mig 2½ år att komma på att om jag inte lagar mer, så går inget mer isönder. Det funkade faktiskt tills här om dagen då servolåset la av. Efter många svordommar och försök att vrida om nycklen han jag bestämma mig, inga mer pengar ska spenderas på denna shitmobile, trots att halva bilen är ny numera =] !!!

Så köpte min kompis Darkfool här på forumet en Mini Cooper S, jippi ya ja sa jag, en sån vill jag ha!!!
Den var rolig att köra och en blickfångare. Men det blir nog en Mini One för mig till en början med, den tyckte jag oxå om, väldig plånboks vänlig.

Sen har jag jhu en vovlo 945 Törbu oxå, men det är en annan historia.

Tills jag får min egen Mini, slänger jag upp några himla roliga bilder som min bror skickade mig. Tro nu inte att detta är min bil, hehe!!!

/Per

RandyPiper
2007-10-01, 22:12
Tjenixen ....................

Tills jag får min egen Mini, slänger jag upp några himla roliga bilder som min bror skickade mig. Tro nu inte att detta är min bil, hehe!!!

/Per

Hej och välkommen till forumet !
En MNI är alltid rätt val , risken finns att det kommer sluta som för många andra, en trimmad S ;)

De där bilderna föreställer väl en tidsmaskin ?

Marcus
2007-10-02, 19:13
Välkommen :) Klart du ska skaffa en One!

jeanette
2007-10-02, 20:22
Hej!
Jeanette heter jag.
Jag köpte en Mini one, 2005, och jag älskar den lilla röda rackaren.
Nu skall den bytas ut mot en rasande vacker British racing green Clubman D...
Att sätta ihop sin egen mini var underbart!
Chilipaket, med hot chocolate inredning, British oak interiörlist etc.... mhmmmm!!!
Jag hoppas få visa upp den framöver på någon träff!!!!

Darkfool
2007-10-02, 20:42
Välkommen!

Sweet...En nice kombo med Bristish racing green och hot chocolate. jag ser verkligen fram emot att se den på en träff!

;)

GT
2007-10-02, 21:06
Welcome everybody "THE DARKSIDE IS WITH YOU"

Helan
2007-10-03, 06:34
Hej och Välkomna!

Den där Clubmannen lät riktigt läcker! Lägg ut bilder så fort du bara kan! :)

Helan

Misssen
2007-10-03, 08:29
Hej!
Jeanette heter jag.
Jag köpte en Mini one, 2005, och jag älskar den lilla röda rackaren.
Nu skall den bytas ut mot en rasande vacker British racing green Clubman D...
Att sätta ihop sin egen mini var underbart!
Chilipaket, med hot chocolate inredning, British oak interiörlist etc.... mhmmmm!!!
Jag hoppas få visa upp den framöver på någon träff!!!!

Vi er overvejer selv en Clubman, hvornår kan de levere den ?
og velkommen til og tillykke :)

Fredrik
2007-10-03, 10:06
Väkomna i gänget, Per och Jeanette 8)

Ashra
2007-10-03, 14:06
välkomma till gänget !

Marcus
2007-10-03, 17:05
Hej!
Jeanette heter jag.
Jag köpte en Mini one, 2005, och jag älskar den lilla röda rackaren.
Nu skall den bytas ut mot en rasande vacker British racing green Clubman D...
Att sätta ihop sin egen mini var underbart!
Chilipaket, med hot chocolate inredning, British oak interiörlist etc.... mhmmmm!!!
Jag hoppas få visa upp den framöver på någon träff!!!!


Välkommen hit!
Det hoppas vi med, låter som du gått på lite klassisk stil, kul! :)

jeanette
2007-10-03, 18:32
Hej!
Min bilhandlare säger att min clubman kommer att levereras c:a v 49.
Däremot hade det blivit fel i beställningen. Man kunde inte välja bruna halvläderstolar och hot chocolate inredning om man hade british racing green karossfärg. Det var bestämt så från fabriken att vissa färger inte fick kombineras.
Synd tycker jag. och lite märkligt. Men english oak interiörlisten fick jag ha kvar! Så lite klassisk touch blir det allt......

HF-Björn
2007-10-03, 21:56
Välkommen Jeanette! Du kommer bli tok nöjd med din Dooper! Har rullat 130mil med min nu utan det minsta problem :)

perhirani
2007-10-07, 07:28
En Clubman med Hot Chocolate inredning, British oak interiörlister osv satt jag och dreglade över här om dagen!
Jag gillar verkligen retro stilen i ny design, en sån vill jag med ha!!!
Får bli nästa bil, hoppas det blir snart...

jeanette
2007-10-07, 17:01
Nu är vi i bryderi... Eftersom försäljaren hävdar att BRG inte går att välja i kombination med Hot chocolate inredning, så är ju alternativet att välja hot chocolate lacken...
Så--en brun eller en grön clubman...? Vi har hållit på och diskuterat detta fram och tillbaka hela helgen nu...
Hjälp oss!!!!

Ashra
2007-10-07, 17:28
jag säger grön !

Darkfool
2007-10-07, 18:07
tycker att den i brunt vore syndigt snygg. Men det är ett tufft val.

jeanette
2007-10-08, 13:18
Slutligen...
Karossfärgen på min Clubman D, blev British racing green. Och svart tak. Svarta/grå halvläderstolar, English oak interiörlist. Med chilipaketet, vita blinkersglas, tonade rutor!!!
Åh så man längtar till vecka 48!!!!

Luc!fear
2007-10-14, 08:00
Välkomman alla nya medlemmar...
Vänligen för in så mycket info som möjligt samt GÄRNA bilder på era bilar.
Det blir så mycket roligare då...
Tror att alla aktivas medlemmar håller med mig...
Injoy the forum...

/Dan

MiKE
2007-10-17, 11:37
Hello!

Ny här som sagt. Har inte hunnit bli Cooper ägare än. (nästa vecka!)

Har tidigare varit inbiten "Franskkörare" Cittra XM & BX. Vilka tokar de entusiaterna är!

Även ett par BMW har hunnits med. bla en 740 IAL. Riktigt trevliga entusiater även på det forumet.

Sen lite svenskt och så..... :)

och nu! en MINI Cooper som väntar på att bli min och frugans.

har hittat en i GBG som är riktigt fin. Bilder och info kommer då bilen är levererad.

Som sagt... Ny här! Hoppas att detta forumet blir lika bra som fransmännen och tyskarnas! :)

Mvh

MiKE

Ace
2007-10-17, 11:48
Hello!

Ny här som sagt. Har inte hunnit bli Cooper ägare än. (nästa vecka!)

Har tidigare varit inbiten "Franskkörare" Cittra XM & BX. Vilka tokar de entusiaterna är!

Även ett par BMW har hunnits med. bla en 740 IAL. Riktigt trevliga entusiater även på det forumet.

Sen lite svenskt och så..... :)

och nu! en MINI Cooper som väntar på att bli min och frugans.

har hittat en i GBG som är riktigt fin. Bilder och info kommer då bilen är levererad.

Som sagt... Ny här! Hoppas att detta forumet blir lika bra som fransmännen och tyskarnas! :)

Mvh

MiKE

Någon av dom här eller?

http://www.blocket.se/vi/13568288.htm?ca=15_s

http://www.blocket.se/vi/13783113.htm?ca=15_s

http://www.blocket.se/vi/13604510.htm?ca=15_s

Den sista ser ju väldigt fin ut!

/R

MiKE
2007-10-17, 12:02
Nope! :)

Annonsen är borta från Blocket sen snart två veckor.

Jag kommer att visa upp vilken det är, när jag har nycklarna i handen. (respekt mot säljaren)

//MiKE

Ace
2007-10-17, 12:17
Nope! :)

Annonsen är borta från Blocket sen snart två veckor.

Jag kommer att visa upp vilken det är, när jag har nycklarna i handen. (respekt mot säljaren)

//MiKE


OK! Vi väntar med spänning.....Ingen S eller?

MiKE
2007-10-19, 11:43
OK! Vi väntar med spänning.....Ingen S eller?

Nope!

Det blir en Cooper bara. Men, vem vet. En S i framtiden kanske. Om jag och frugan blir fast i MINI "träsket" :p ;)

//MiKE

Helan
2007-10-19, 12:52
QUOTE=MiKE;41996]Nope!

Det blir en Cooper bara. Men, vem vet. En S i framtiden kanske. Om jag och frugan blir fast i MINI "träsket" :p ;)

//MiKE[/QUOTE]


Vänt lite nu! vad menar du med OM!? Det finns ingen återvändo nu! :woot:

Helan

GT
2007-10-19, 17:30
Nope!

Det blir en Cooper bara. Men, vem vet. En S i framtiden kanske. Om jag och frugan blir fast i MINI "träsket" :p ;)

//MiKE

"YOUR IN"

Ace
2007-10-19, 19:22
En gång MINI alltid MINI! Eller hur Mario!??

GT
2007-10-19, 20:32
Mario will be back!!!

Christian
2007-10-19, 21:23
But now he is on the dark side....

Bergen
2007-10-21, 11:17
Hejsan! Jag är en ny medlem på detta forumet och har inte fått min Cooper ännu. Det är en Pepperwhite med svart tak och chili-paket +en del annat. Den kommer först v48, men gissa om vi går i väntans tider. Våran andra bil,en Bmw Compact har problem med att den går varm och det var dyrt att få det fixat samt att den nog har gjort sitt(28000 mil) under 12 år. Så vi bestämde oss för en miljöbilsdiesel Cooper! Vi var och provade en i Solna eftersom det inte finns några återförsäljare här uppe i norrbotten. Vi tyckte den kändes helrätt.Grymt kul bil att köra.Den är pigg trots den lilla motorn och så snål den är. Vi provade även en 1-serie men den var inte alls lika rolig att köra. Vi har även en BMW till förutom Compacten, men den är betydligt törstigare , så den använder vi inte som pendlarbil. Det är en Alpina B3S. Jag bor för övrigt i Boden och här finns inte så många Cooprar. Jag tycker att det verkar vara en grymt rolig bil att köra och så är den såååååå snygg med sitt retro-stuk.Den sticker verkligen ut. Roligt att det finns ett forum för Cooprarna.Vi syns!;)

MINA
2007-10-21, 11:31
Roligt med fler Minisar till Norrland! Kör du bilen från Stockholm eller får du den levererad hos din lokala återförsäljare. Hör görna av dej!-om du åker förbi kan vi ta en fika eller en bit mat (och snacka mini såklart )mvh Martin

MiKE
2007-10-21, 13:21
QUOTE=MiKE;41996]Nope!

Det blir en Cooper bara. Men, vem vet. En S i framtiden kanske. Om jag och frugan blir fast i MINI "träsket" :p ;)

//MiKE


Vänt lite nu! vad menar du med OM!? Det finns ingen återvändo nu! :woot:

Helan[/QUOTE]


Jag svor i Kyrkan!! Sorry! :( :blink:
Efter att ha hämtat bilen i GBG igår Lördag (Äntligen efter 2 veckors väntande) så var jag helt SÅLD på MINI! Men min fru tror inte riktigt på mig, då jag har avverkat en Antal bilar av olika kvalitet och märke under en tvåårsperiod. Fast, Denna bil kommer att fastna Väldigt långt in i Själen asså! :p :p

Beroendeframkallande! :handen:

Bilder kommer!

//MiKE

Bergen
2007-10-21, 13:39
Hej Mina! Eller Martin. Så du är också en norrlänning,kul. Jag hämtar den själv i Stockholm. De ville bara sälja 1-serien i Luleå och ingen Mini överhuvudtaget. Vad kul med en fika. Jag hör av mig om det finns tid till det beroende på väder och så. Det kan ju vara besvärligt före den här tiden på året,men det vet ju vi som sanna norrlänningar. Tack för inbjudan. Vi syns och hörs!

Fredrik
2007-10-21, 13:51
Välkommen i gänget, Mikael 8) - kul med fler folk norröver - Martin (MINA) är en av de regionsansvariga för norra Sverige så han kan nog berätta mer om detta forums magiska koppling till vår fantastiska bil MINI - du kommer garanterat att fastna bland denna sköna samling människor :D

Bergen
2007-10-21, 14:32
Tack ska du ha Fredrik. Jag tror också att jag kommer att tycka om er allihopa.Det verkar vara en hel del entusiaster här och det är jätteroligt. Apropå det,så bestämde vi oss för en mini först efter många velanden under en tid efter provkörningen som verkligen gav mersmak. Trots att vi älskade retrodesignen och inredningen framför allt, så hörde man en del om att den skulle vara racklig, ha dålig komfort och tappa i andrahandsvärde m.m.Men efter att ha hittat hit till detta ställe, så var det inte svårt att bestämma sig.Att läsa om folk som har en, är mycket bättre än att bara höra rykten. Jag tycker även att snacket om dåligt andrahandsvärde som jag läste om på Autopower är helt felaktigt. Det kan inte finnas många bilar som har kvar så mycket värde som en mini efter ett par år. Sedan känner man sig verkligen välkommen till denna community så det kan väl inte bli bättre.Hej!

Darkfool
2007-10-21, 14:41
Välkommen Bergen!!!

Ace
2007-10-21, 15:00
En norrlänning till! Välkommen Bergen.
Hoppa ni kan bli ett gäng där uppe som kan bilda avd. Nord.
Nu finns ju snart hela sverige representerat.
Kom just på att man skulle kunna ha en liknande karta som Blocket har så ser man vart alla medlemmarna bor. Vad säger ni om det....webdesigners!? Inför nystarten menar jag.

Bergen
2007-10-22, 11:30
Tack för det fina mottagandet jag har fått och får. Jag känner mig verkligen välkommen i klubben.

HF-Björn
2007-10-22, 11:41
Välkommen Bergern! Jag har kört min Dooper i en och en halv månad och du kommer bli nöjd! :) drar la iof lite mer än i fakta bladet men så kör jag mycket korta sträckor i stan men glad högerfot ligger runt 0,6 nu

Bergen
2007-10-22, 12:49
Ahaaaa!Kul med en som också har en diesel. Jag kan tänka mig att den drar en del med tung högerfot. Det har jag också. Har du funderat något på att chipstrimma den. Dieslar är ju så chiptrimsvänliga. Jag kollade med KCR för ett tag sedan och de håller på att utveckla ett till dieseln. Enligt de så skulle den få cirka 140 häst och 340 -360 nm.Det låter ju inte så tokigt eller hur?Apropå ny modell. Jag har ett litet problem, som jag hoppas ska lösa sig före det att jag får den nya levererad. Häruppe är det ett måste med motorvärmare eftersom det kan vara 30-40 minusgrader ibland. Det finns faktiskt ingen värmare utvecklad till denna modell ännu,men enligt Defa, så håller man på att utveckla en som bäst i detta nu. Hoppas att den hinner komma ut på marknaden bara innan årsskiftet. Defa sade att det brukar i normala fall ta cirka 2 månader att ta fram detta till en ny modell.Man har tyvärr varit med om att det har tagit betydligt längre tid än så.Typ om det har varit trånga motorrum och andra svåra problem. Trånga motorrum, det är väl bara förnamnet på Minins motorrum.Men jag hoppas och tror att det kommer att lösa sig innan v.48.Wish me luck!

Dooper
2007-10-22, 13:35
Hej och välkommen Bergen!
Måste säga att du har en ypperlig smak, då jag också har beställt en mini cooper
D, vit med svart tak och chilli paket mm. Tanken har ju slagit mig att man kanske skulle chippa bilen men ska först få den och köra in den, sen får man se! Skulle du få din bil v.48? <när beställde du den? Jag skall få min v.45, längtar!

Mvh
Linus

Bergen
2007-10-22, 14:43
Hej och tack f&#246;r v&#228;lkomnandet. Visst &#228;r den snygg i vitt med svart tak. Jag skall ocks&#229; k&#246;ra in den f&#246;rst ,s&#229; f&#229;r man se sedan.Jag skrev p&#229; den 10/10 och ber&#228;knad lev &#228;r v.48.N&#228;r och var best&#228;llde du din?

susanne
2007-10-22, 15:17
Hej!
Jag heter Susanne och bor i Skövde, jag letar mini cooper för fullt, ska sälja min golf-04:a och prova att äga en mini (har aldrig kört någon) Är ute efter en välvårdad runt 105.000,hoppas jag hittar en riktigt fin pärla snart!
Jag fick tips om sidan av min bror(vet inte hur han hittade sidan)
Mvh Susanne

Spicegirl
2007-10-22, 15:22
Hej!
Jag heter Susanne och bor i Skövde, jag letar mini cooper för fullt, ska sälja min golf-04:a och prova att äga en mini (har aldrig kört någon) Är ute efter en välvårdad runt 105.000,hoppas jag hittar en riktigt fin pärla snart!
Jag fick tips om sidan av min bror(vet inte hur han hittade sidan)
Mvh Susanne

Det finns bara ett problem med mini
Man blir fast vid den och vill inte byta.
Jag borde väll ha en större bil, jag som har två barn på 10 och 13 år.
Det finns ju inte så mycket plats, men varken barnen eller jag vill ha någon annan bil.
Har dragkrok på min pärla. Då kan man storhandla med:p

RandyPiper
2007-10-22, 15:23
V&#228;lkommen alla nya, kul att forumet v&#228;xer som det g&#246;r :)

Dooper
2007-10-22, 15:40
Hej och tack för välkomnandet. Visst är den snygg i vitt med svart tak. Jag skall också köra in den först ,så får man se sedan.Jag skrev på den 10/10 och beräknad lev är v.48.När och var beställde du din?

Ojdå de var visst snabba ryck nu, jag beställde min den 16 Juli, alltså v.29. Beställde den på Autopartner i Kristianstad, har du beställt med panorama tak? jag kollade runder lite på andra minis och tycker att det var riktigt schysst, tydligen ska det vara bra för andrahandsvärdet med:D

Bergen
2007-10-22, 16:59
Nej,jag har inte t&#228;nkt p&#229; det. F&#229;r v&#228;l ta mig en funderare p&#229; det. Vad kostar ett panoramatak. &#196;r det taklucka i prislistan som &#228;r ett panoramatak. Varf&#246;r leveransen blir s&#229; snabb beror p&#229; att man redan hade en order p&#229; 3 st till Solna, som just skulle tillverkas,s&#229; man byggde helt sonika om dem. Det var f&#246;rmodligen t&#228;nkt att det skulle bli utst&#228;llningsbilar i Solna. Tur f&#246;r mig annars hade det inte hunnit bli n&#229;gon registrering f&#246;re ny&#229;r och ingen partikelfilterrabatt heller.

Dooper
2007-10-22, 17:06
jepp de e taklucka, tror de gick p&#229; ca 10000. De var ju sk&#246;nt f&#246;r dig s&#229; att du kunde ta del av f&#246;rm&#229;nerna! en sak som e bra f&#246;r mig som bor mitt i stan &#228;r att jag inte kommer be&#246;va betala f&#246;r parkering i kristianstad. riktigt fint :)

HF-Björn
2007-10-22, 17:11
Kan tippsa om Doopern &#228;r att man f&#229;r 3 &#229;rs fri parkering i gbg f&#246;r 50kr!! Nej man beh&#246;ver inte vara skriven d&#228;r jag fick mitt i f&#246;rra veckan :)

Dooper
2007-10-22, 17:16
ohh sweet!! :D

Kassler
2007-10-22, 17:20
Ja nu har jag lurkat på forumet ett tag så nu är det väl dax.

MCS 2005, Black eye purple med vitt tak. Otroligt nöjd men vill naturligtvis ha mer av allt. Just nu är det ljudanläggningsbyte på gång och troligen motorvärmarinstallation. Just nu känns det som om jag aldrig kommer sälja bilen och då har jag ändå haft över 15 bilar innan.

Övrigt:
41 år, radhus, fru, 2 barn på 8 & 12 där dottern på 8 tycker lika bra om bilen som jag. -"öppna takluckan och höj musiken pappa" :-)

HF-Björn
2007-10-22, 17:25
V&#228;lkommen Kassler! perfekt familjebil! :)

Bergen
2007-10-22, 19:52
Jag s&#228;ger v&#228;l v&#228;lkommen Kassler &#228;ven om du har lurkat h&#228;r ett bra tag l&#228;ngre &#228;n mig.Bra med fri parkering, det har vi inte h&#228;r.&#197; andra sidan har vi P-skiva h&#228;r i Boden s&#229; det &#228;r v&#228;l som fri parkering det ocks&#229;. Men i Lule&#229; som &#228;r en st&#246;rre stad f&#229;r man tack vackert betala(min sambo dagpendlar dit).Aprop&#229; det s&#229; har jag snabbt r&#228;knat ut att jag under dessa tv&#229; dagar som jag har befunnit mig p&#229; detta forum haft fler inl&#228;gg, &#228;n jag har haft under ett helt &#229;r i mina andra bilklubbsforum.Det m&#229;ste v&#228;l betyda n&#229;got om n&#229;got.Och d&#229; har jag &#228;nnu inte f&#229;tt min Cooper &#228;nnu.LoL

Tuben
2007-10-22, 20:56
Hej, Daniel heter jag, f&#229;r hem bilen denna vecka, cooper s -05 black eye purple med vitt tak o backspeglar. Bilen kommer att anv&#228;ndas av min fru men jag har v&#228;l t&#228;nkt att ha lite roligt med den n&#228;r v&#228;dret till&#229;ter. Just nu &#228;r jag p&#229; jakt efter vinterd&#228;ck. Jag har f&#246;rst&#229;tt att det borde funka med 15 tummare &#228;ven p&#229; s:en. Jag tror bmw har gjort en fuling genom att s&#228;tta minst 16 tum p&#229; pappret f&#246;r att skilja den mot de &#246;vriga eller f&#246;r att tj&#228;na pengar. Finns det n&#229;gon som k&#246;r med 15 tum p&#229; sin mcs?

Marcus
2007-10-22, 21:13
Om du har orginalbromsarna (inte works), s&#229; fungerar 15", jag fick med 15"are till min, som bilen stod p&#229; f&#246;rra vintern (i garaget). Men passar g&#246;r dem :p

P&#229; nya S'en s&#229; m&#229;ste man ha minst 16" d&#228;remot.

V&#228;lkomna hit alla f&#246;rresten!

MINA
2007-10-22, 21:58
En norrl&#228;nning till! V&#228;lkommen Bergen.
Hoppa ni kan bli ett g&#228;ng d&#228;r uppe som kan bilda avd. Nord.
Nu finns ju snart hela sverige representerat.
Kom just p&#229; att man skulle kunna ha en liknande karta som Blocket har s&#229; ser man vart alla medlemmarna bor. Vad s&#228;ger ni om det....webdesigners!? Inf&#246;r nystarten menar jag.

Vi i sektion Nord &#228;r den ST&#214;RSTA regionen!
V&#228;lkommen alla Nya!
Bergen l&#229;ter bra! l&#228;mplig mellanlandning i S-vall.
T&#228;nker du str&#228;ckk&#246;ra eller funderar du p&#229; &#246;vernattning?
G&#229;r s&#228;kert att ordna i S-vall om du vill!
H&#246;rs och syns!/Martin:drive:

Ashra
2007-10-23, 10:05
V&#228;lkommna alla nya !

Skoj att vi v&#228;xer. Jag k&#246;r p&#229; 15" vinterd&#228;ck. Jag rekommenderar dock 16" Jag f&#229;r h&#246;ra en hel del Klonk och skrap p&#229; vintern =)

Bergen
2007-10-23, 16:05
Hej,hej Martin.Jag hade nog t&#228;nkt str&#228;ckk&#246;ra hem,men vi f&#229;r v&#228;l se.Bra att det finns m&#246;jligheter.

Ace
2007-10-23, 16:29
Kul med mycket nytt folk. V&#228;lkommna. Tubens inl&#228;gg "Bilen kommer att anv&#228;ndas av min fru" f&#229;r vi nog omv&#228;rdera om ett par m&#229;nader! hi hi hi -Jag vill ha bilen idag!

Christian
2007-10-23, 16:38
De e bar'e &#229; &#229;k...

Roland
2007-10-25, 21:48
Så, ännu en färsking! Roland heter jag (det hade ni aldrig gissat från mitt nick...) och bor i Stockholm. Har ännu ingen Cooper men hoppas åtgärda det inom en månad iallafall när det börjar bli för halt att åka hoj. Är alltså hojåkare egentligen och tänkte att Coopern skulle bli en utmärkt vinterbil, vad säger ni, är den det?!? Sen är det väl ingen som tror att den blir såld i vår, alla verkar säga att man blir fast :D

Sist jag köpte bil med min dåvarande respektive hade iallafall jag fastnat för en Cooper, tills hon kom med dräparen "Jag vill ha 5 dörrar..." :( så var det slut på det roliga för den gången, det blev dock en rätt kul Fabia RS turbodiesel istället... Nu tar vi nya tag!

Tar gärna emot tips på vad man skall se upp med när man handlar begagnat, skall söka på litet gamla trådar också.

/Roland

RobertH
2007-10-25, 23:50
Välkommen!

Jag hade också bytt ut min respektive om hon tvingade mig att köra Skoda. :D:D

GT
2007-10-26, 08:04
Go the whole HOG and buy a MINI cooper s JCW GP

xCooPx
2007-10-31, 18:33
Tjena,

Efter lite nudge-nudge från vissa så är jag nu reggad här.

Drygt 100mil på mätaren, oanvänd sportknapp, och i behov av tvätt. Dessutom verkar gummiskydden under dörrarna saknas.

Återstår att se hur aktiv jag kommer att vara här, men hoppas på att få ta del av diverse tips&trix.

Bergen
2007-10-31, 19:10
V&#228;lkommen i gemenskapen Kalle.

Darkfool
2007-10-31, 20:09
V&#228;ldigt v&#228;lkommen Kalle!

Ace
2007-10-31, 21:01
Kalle &#228;r h&#228;r! Yes.......
S&#229;g en viss Tommy fr&#229;n &#214;jersj&#246;s MCS idag! Snygg! N&#229;gon som vet om han &#228;r reggad?

GT
2007-11-01, 06:47
Welcome to the Darkside!

Fredrik
2007-11-01, 06:51
Välkommen i gänget, Kalle 8)

JohanH
2007-11-01, 19:06
Tjena,

Efter lite nudge-nudge från vissa så är jag nu reggad här.

Drygt 100mil på mätaren, oanvänd sportknapp, och i behov av tvätt. Dessutom verkar gummiskydden under dörrarna saknas.

Återstår att se hur aktiv jag kommer att vara här, men hoppas på att få ta del av diverse tips&trix.

Hur f*n kan sportknappen vara oanvänd - den pillade jag på innan jag ens visste hur ACC:n fungerade.

Välkommen - R56orna växer sig starkare.

/Johan

GT
2007-11-02, 18:53
W.T.F i would have a piece of paper wedged in , so it was on j&#228;mt

Ashra
2007-11-02, 19:59
disable it on fredriks car. We dont want any mad gubbrejser up here =P

JohanH
2007-11-03, 11:13
W.T.F i would have a piece of paper wedged in , so it was on jämt

Tyvärr är det en "soft button" - det går inte att låsa den. Måste iofs vara mjukvara så det borde kunna gå att hacka, men att inte använt det - det är mer än vad min lilla advokathjärna förstår.

Nu med vinterhjulen på så är jag dock inte provat hur det fungera än, men när (om) snön kommer så...

/Johan

xCooPx
2007-11-05, 07:03
Tack för välkomnandet! :p

Har nu rastat bilen ordentligt längs med Sveriges vägar
(Blå Checkmate i Åstorp? Gul Mini Rover i Norrköping? Svart S Cab i morse utanför Solna?) och även testat sportknappen. Så nu kan ni vara lugna. Den funkar :woot:

Denna veckan blir det byte till vinterdäck och kontroll av varför gummilisterna under dörrarna saknas. Och inköp av isskrapa. Samt tvätt.

Andersson
2007-11-09, 04:06
Halloj:D
Här har vi Fredrik från den kungliga huvudstaden(dock med rötterna I skåne)
Fast i BMW-träsket sedan många år tillbaka och är nu inne på min tredje BMW. Börjar dock bli sugen på att testa något nytt, kanske en mini?, den som lever får se. Lite jobbigt dock att lära sig allt på nytt, är ganska insnöad på BMW´s modellkoder osv...:banghead: Ni får helt enkelt göra vad ni kan för att få mig 100%igt övertygad om att det är en mini som ska stå utanför mitt hus nästa höst:drive:

RobertH
2007-11-09, 07:21
Välkommen, klart att du ska ha en MINI! Läs runt lite på forumet och provkör en så kommer du att skaffa en tidigare än nästa höst!

Västra STHLM växer sig starkare :D

Andersson
2007-11-09, 08:59
Välkommen, klart att du ska ha en MINI! Läs runt lite på forumet och provkör en så kommer du att skaffa en tidigare än nästa höst!

Västra STHLM växer sig starkare :D

Tack!
Har kört en vanlig mini samt en S med kompressor och en med turbo. + åkte med i hobbes bil.
Så visst vet jag hur roliga dom är:)
Anledningen till att vänta med bilköp är ny lägenhet samt ny inredning till den. men sen så.

Du kan dock vara lugn, ska inte flytta från västerort.

GT
2007-11-09, 09:12
Tack!
Har k&#246;rt en vanlig mini samt en S med kompressor och en med turbo. + &#229;kte med i hobbes bil.
S&#229; visst vet jag hur roliga dom &#228;r:)
Anledningen till att v&#228;nta med bilk&#246;p &#228;r ny l&#228;genhet samt ny inredning till den. men sen s&#229;.

Du kan dock vara lugn, ska inte flytta fr&#229;n v&#228;sterort.

1117F*CK the apppartment.....buy one of these and have everything in one!!:drive:

Welcome to the "DARKSIDE"

Hobbe
2007-11-09, 12:03
Tack!
Har kört en vanlig mini samt en S med kompressor och en med turbo. + åkte med i hobbes bil.
Så visst vet jag hur roliga dom är:)


Klart pågen ska ha en MINI :drive:

Andersson
2007-11-10, 05:20
1117F*CK the apppartment.....buy one of these and have everything in one!!:drive:

Welcome to the "DARKSIDE"


:D att jag inte tänkt på det tidigare!

GT
2007-11-11, 08:13
It could work!!!!

Roland
2007-11-11, 17:47
Så, ännu en färsking! Roland heter jag (det hade ni aldrig gissat från mitt nick...) och bor i Stockholm. Har ännu ingen Cooper men hoppas åtgärda det inom en månad iallafall när det börjar bli för halt att åka hoj. Är alltså hojåkare egentligen och tänkte att Coopern skulle bli en utmärkt vinterbil, vad säger ni, är den det?!? Sen är det väl ingen som tror att den blir såld i vår, alla verkar säga att man blir fast :D

Sist jag köpte bil med min dåvarande respektive hade iallafall jag fastnat för en Cooper, tills hon kom med dräparen "Jag vill ha 5 dörrar..." :( så var det slut på det roliga för den gången, det blev dock en rätt kul Fabia RS turbodiesel istället... Nu tar vi nya tag!

Tar gärna emot tips på vad man skall se upp med när man handlar begagnat, skall söka på litet gamla trådar också.

/Roland

Hej igen,

Tänkte göra en ompresentation av mig själv nu när jag är "riktig" medlem. Nu har jag handlat en Cooper. :D Det blev en 06'a med 2000 mil på mätaren, inte så mycket godis utan bara Curry och Pepperpaket. Efter de första 55 milen känns det riktigt bra, det som fattas är litet mer motor och gärna sportstolar. Nästa får bli en MCS med chilipaket. Nu ska dubbdäcken på och sen är det tyvärr dags att parkera in hojen :(

Ha det gott i vintermörkret!

/Roland

RandyPiper
2007-11-11, 20:03
Välkommen igen Roland !

Har du bilder på bilen att bjuda på ?

Christian
2007-11-11, 21:53
V&#228;lkommen till oss!

Bluebear
2007-11-15, 19:55
Hej allihoppa . Här är jag!

Bluebear
2007-11-15, 20:00
Hej igen,

Tänkte göra en ompresentation av mig själv nu när jag är "riktig" medlem. Nu har jag handlat en Cooper. :D Det blev en 06'a med 2000 mil på mätaren, inte så mycket godis utan bara Curry och Pepperpaket. Efter de första 55 milen känns det riktigt bra, det som fattas är litet mer motor och gärna sportstolar. Nästa får bli en MCS med chilipaket. Nu ska dubbdäcken på och sen är det tyvärr dags att parkera in hojen :(

Ha det gott i vintermörkret!

/Roland

Hej Roland, kul att det finns hoj åkare också! Själv kör jag en kawa cl1500.
Att köra en cooper är nästan det närmaste man kan komma när det gäller hoj!

MINA
2007-11-16, 07:14
Hej allihoppa . Här är jag!

Ser ju det ! Välkommen trevligt trevligt:) :) :) :) :) :)

Roland
2007-11-16, 08:26
Hej Roland, kul att det finns hoj åkare också! Själv kör jag en kawa cl1500.
Att köra en cooper är nästan det närmaste man kan komma när det gäller hoj!

Visst är det så, väghållningen och körkänslan är härlig! Fast ska man komma närmare hojkänslan pratar vi nog Works GP eller liknande :woot:

Välkommen i gänget!!

/Roland

Bergen
2007-11-16, 08:40
Och v&#228;lkommen alla nya.

Bluebear
2007-11-22, 15:00
Hej Björn här. Jag skall nu bli medlem och ser fram emot detta.
Bor i Sundsvall och kör en Cooper S och har haft den i ett år nu.
Fortfarande, varje gång jag sätter mig i bilen känns det lika roligt.
Detta har jag aldrig upplevt med en annan bil förut!

Hälsningar
från Sundsvall

Ha det!:rolleyes:

MINA
2007-11-22, 16:24
V&#228;lkommen alla nya!
och&#196;ntligen Bj&#246;rn!

Bronto
2007-11-25, 14:42
Hall&#229; allihopa!
Nybliven medlem och bil&#228;gare h&#228;r, fick Minin i fredags och har inte kunnat sluta le sen dess! Den &#228;r helt grym :)
http://195.149.144.149/images/40/4063134705.jpg

Om det finns n&#229;gra medlemmar omkring G&#246;teborg s&#229; &#228;r jag alltid villig att k&#246;ra en liten trip, m&#246;tas och snackas eller fota din bil. Har ett stort intresse f&#246;r b&#229;de bilar och fotografi. Spana in min hemsida ;)


Ser fram emot m&#229;nga intressanta tr&#229;dar och inl&#228;gg p&#229; det h&#228;r forumet!

Joakim

Hobbe
2007-11-25, 15:44
V&#228;lkommen Bronto !

Svart/vitt gillar du mest tror jag... ;)

GT
2007-11-25, 16:03
Hallå allihopa!
Nybliven medlem och bilägare här, fick Minin i fredags och har inte kunnat sluta le sen dess! Den är helt grym :)
http://195.149.144.149/images/40/4063134705.jpg

Om det finns några medlemmar omkring Göteborg så är jag alltid villig att köra en liten trip, mötas och snackas eller fota din bil. Har ett stort intresse för både bilar och fotografi. Spana in min hemsida ;)


Ser fram emot många intressanta trådar och inlägg på det här forumet!

Joakim



Paint WorX

Backa bergögata 11
Hisings backa
031 525259

Your local MINI paintshop

Luc!fear
2007-11-26, 06:25
Hallå allihopa!
Nybliven medlem och bilägare här, fick Minin i fredags och har inte kunnat sluta le sen dess! Den är helt grym :)
http://195.149.144.149/images/40/4063134705.jpg

Om det finns några medlemmar omkring Göteborg så är jag alltid villig att köra en liten trip, mötas och snackas eller fota din bil. Har ett stort intresse för både bilar och fotografi. Spana in min hemsida ;)


Ser fram emot många intressanta trådar och inlägg på det här forumet!

Joakim

Välkommen!

Snygg hemsida...
Gjort den själv?...
/Dan

Rausner
2007-11-26, 08:58
Hej!

Har varit h&#228;r &#229; smygt rundor lite emellan&#229;t tidigare men fick bli medlem nu n&#228;r jag vet att det blir en Cooper S som k&#246;pes :)

S&#229; fort allt &#228;r ordnat och bilen &#228;r i min &#228;go s&#229; f&#246;ljer information i r&#228;tt tr&#229;d :D

Fastnade f&#246;r bilarna f&#246;r att dem &#228;r s&#229; charmiga och roliga att k&#246;ra, sen att d&#228;r finns en m&#228;rkesklubb som sl&#229;r m&#229;nga (t o m hondaklubben d&#229; denna k&#228;nns mer n&#228;ra) &#228;r ju ett enormt plus!

Ser framemot att tr&#228;ffa er alla inom en inte allt f&#246;r snar framtid!

MVH

Erik Rausner, Helsingborg

Fredrik
2007-11-26, 09:32
Välkomna i gänget, Bronto och Rausner 8)

Bronto
2007-11-26, 11:16
Välkommen!

Snygg hemsida...
Gjort den själv?...
/Dan

Jupp jupp, fått lite hjälp av en polare med några tekniska grejer. Men designen och layout står jag för :)

Tack för välkomnandet!

Ace
2007-11-26, 15:41
Hej Björn här. Jag skall nu bli medlem och ser fram emot detta.
Bor i Sundsvall och kör en Cooper S och har haft den i ett år nu.
Fortfarande, varje gång jag sätter mig i bilen känns det lika roligt.
Detta har jag aldrig upplevt med en annan bil förut!

Hälsningar
från Sundsvall

Ha det!:rolleyes:

Hej Björn!


Bilder på bilden då?

Rausner
2007-11-26, 16:56
Välkomna i gänget, Bronto och Rausner 8)Tackar tackar :)

Christian
2007-11-29, 19:07
Tackar tackar :)

tja!!
Bra med fler Skåningar här på forumet...
Kom med på träffarna om du har tid...

C ya!!

GT
2007-11-29, 19:13
Welcome to the "DARKSIDE"

RandyPiper
2007-11-29, 21:11
V&#228;lkomna alla nya !

Rausner
2007-11-30, 00:14
tja!!
Bra med fler Skåningar här på forumet...
Kom med på träffarna om du har tid...

C ya!!Absolut, ser framemot en träff. Nästan så sugen på att träffa folk så man vill anordna en själv haha. En julträff i Helsingborg hade varit skoj ;)

Christian
2007-11-30, 16:21
Absolut, ser framemot en tr&#228;ff. N&#228;stan s&#229; sugen p&#229; att tr&#228;ffa folk s&#229; man vill anordna en sj&#228;lv haha. En jultr&#228;ff i Helsingborg hade varit skoj ;)

L&#228;gg upp en poll i Evenemangs tr&#229;den s&#229; f&#229;r du snabbt se hur m&#229;nga som hakar p&#229;.

Vi kommer om vi kan, det lovar vi.

arre
2007-12-01, 11:21
Ja, d&#229; var det min tur d&#229;. Mitt namn &#228;r Carl och jag bor i Bor&#229;s. Har letat bil ett l&#228;ngre tag efter en liten rolig bil. Till slut blev den en mini och ig&#229;r k&#246;rde hem min Cooper S med JCW-godis ifr&#229;n Stockholm ig&#229;r (regn och skitv&#228;der hela v&#228;gen :'().

Hobbe
2007-12-01, 12:27
V&#228;lkommen Calle !

Blev det en R53 eller R56 ?

arre
2007-12-01, 22:51
Välkommen Calle !

Blev det en R53 eller R56 ?

Tackar! :)

Blev en R53a med nybilslukten intakt. ;)

Ace
2007-12-02, 07:12
Tackar! :)

Blev en R53a med nybilslukten intakt. ;)


Grattis som ersk skulle sagt!


Bilder....!
http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=3442

Christian
2007-12-02, 17:19
V&#228;lkommen i Works g&#228;nget!! ;)

Luc!fear
2007-12-03, 17:36
Tackar! :)

Blev en R53a med nybilslukten intakt. ;)
Håller med Christian :Välkommen i Works gänget!! :wink:
/Dan

Bronto
2007-12-05, 13:12
Ja, då var det min tur då. Mitt namn är Carl och jag bor i Borås. Har letat bil ett längre tag efter en liten rolig bil. Till slut blev den en mini och igår körde hem min Cooper S med JCW-godis ifrån Stockholm igår (regn och skitväder hela vägen :'().

Välkommer Carl! :)
Om du har vägarna förbi gbg glöm inte att höra av dig, kör gärna en sväng någon helg. Vintern stoppar inte mig:buttrock:

Bayerleiner
2007-12-06, 21:34
Hej,

jag har nyss beställt min första nya bil, en Clubman diesel!
Bor i Göteborg och har äntligen hittat en ny bil som är värd att köpa! Innan har jag bara haft 70-talsbilar...

Dessutom hittade jag det här bra forumet. Alla bilar jag ägt innan har haft mycket bra forum på internet (VW bubbla (3st), VW buss, Renault 5 och Porsche 911) och jag blev glad att även Mini har det!

Det är fantastiskt roligt att få speca bilen helt själv, men det är också svårt.
Mitt stora problem är att välja färg. Nu lutar det åt en pepper white med brun lounge leather inredning. Vad tycks om den kombinationen?

RandyPiper
2007-12-06, 21:38
V&#228;lkommen till sekten Bayerliner !

Pepper White &#228;r grymt snyggt, kommer det med svart tak &#228;ven p&#229; Klubbmannen ?


(har &#228;gt en bubbla med, r&#228;tt charmiga bilar trots allt, gamla renault 5 &#228;r toksnygga, var WW bussen den d&#228;r snygga scooby doo hippie modellen med ett stort W i fronten ?)

Mackan
2007-12-12, 21:12
Hej.
Marcus Sveningsson heter jag och skriver nu mitt första inlägg här på detta trevliga forum. Jag äger ännu ingen Cooper men det är förhoppningsvis bara
en tidsfråga..
I första hand är jag ute efter köpråd och tips inför köp. Ska leta lite i forumet.

På återhörande MS//

Ace
2007-12-12, 21:32
Hej.
Marcus Sveningsson heter jag och skriver nu mitt första inlägg här på detta trevliga forum. Jag äger ännu ingen Cooper men det är förhoppningsvis bara
en tidsfråga..
I första hand är jag ute efter köpråd och tips inför köp. Ska leta lite i forumet.

På återhörande MS//

Välkommen!

Inte lätt att veta men våran ordförande i klubben heter Marcus Strömberg.
Det är lätt att det blir förväxling med ditt namn. Skicka ett PM till honom och hör om du kan byta användarnamn.

/Ace666

RandyPiper
2007-12-12, 21:58
V&#228;lkommen Marcus S !

&#196;r du ute efter en Cooper eller en Cooper S ?

Christian
2007-12-12, 23:21
Välkommen Marcus S !

Är du ute efter en Cooper eller en Cooper S ?

HAN SKA KÖPA EN TYSK GP!!!:handen:

(välkommen hit Mackan..:woot: )

Darkfool
2007-12-13, 16:02
V&#228;lkommen Marcus S!!!

Mackan
2007-12-13, 18:59
ACE666 :Det var kanske inte så lyckat användarnamn då ....
Mackan kallas jag också så om det nu inte är upptaget så
kanske det skulle gå att byta till det.

Randypiper:Det är Cooper S som hägrar. Fick besked om en 03a på 6000mil
idag för 135tkr, kanske skall titta närmare på den..Undrar om det blir mellandagsrea på Cooper..

MS//

Mackan
2007-12-13, 19:01
Varför blir mina d gubbar??? Fina gubbar iof

CoopS
2007-12-13, 20:16
N&#228; men tjenare grabbar/tjejer ! :D

Har tyv&#228;rr inte n&#229;n mini &#228;n men ska l&#228;gga mina h&#228;nder p&#229; en GP n&#228;r dom sjunkit lite till i pris :D

btw, n&#229;n som har n&#229;n l&#228;nk till n&#229;t reportage om GP:n ?

Rausner
2007-12-13, 20:29
Varför blir mina d gubbar??? Fina gubbar iofFör att du skrivit : D ihopsatt ;)

Mackan
2007-12-13, 20:55
:D
För att du skrivit : D ihopsatt ;)

Jaså , :Det skall al:Drig upprepas :D :D :D

Christian
2007-12-13, 23:09
HAN SKA KÖPA EN TYSK GP!!!:handen:

(välkommen hit Mackan..:woot: )

Kom ihåg att jag sa det först!

(Mackan):beerchug:

Ace
2007-12-14, 07:03
Bra jobbat McAnn! :D
Har du en l&#228;nk till 03 MCS 6000mil?
H&#228;r &#228;r ju en 04 p&#229; firma f&#246;r 135.
http://www.blocket.se/vi/14411572.htm?ca=15_s
Tror den har 163hk iofs? Det &#228;r ingen face-lift.


eller denna
http://www.blocket.se/vi/14050079.htm?ca=15_s

Den har betydligt mer &#228;n 168hk?
Eller vad s&#228;ger JohanW? Det &#228;r din gamla va?

Rausner
2007-12-14, 15:02
Lite off-topic men n&#228;r kom faceliften. har en som &#228;r tillverkad 2004-04 (om jag inte minns fel) &#228;r det 163hk'n jag har d&#229;?

Christian
2007-12-14, 15:39
Lite off-topic men när kom faceliften. har en som är tillverkad 2004-04 (om jag inte minns fel) är det 163hk'n jag har då?

http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=4555

Mackan
2007-12-14, 18:52
Kom ihåg att jag sa det först!

(Mackan):beerchug:

Visst ska du ta åt dig äran,absolut.. inget snack om saken:beerchug:
Ser att du är från Vinslöv precis som ett av filmhistoriens stora verk...


McAnn// :D

Mackan
2007-12-14, 18:59
Bra jobbat McAnn! :D
Har du en länk till 03 MCS 6000mil?
Här är ju en 04 på firma för 135.
http://www.blocket.se/vi/14411572.htm?ca=15_s
Tror den har 163hk iofs? Det är ingen face-lift.


eller denna
http://www.blocket.se/vi/14050079.htm?ca=15_s

Den har betydligt mer än 168hk?
Eller vad säger JohanW? Det är din gamla va?

Bilen jag fått nys på finns inte på annons men är en grå/svart
,få ägare , välservad och bra skick vad jag sett hittills.
Hade hoppats på fyndpris men 135tkr är väl bara hyfsat ok.
Vi får se...

McAnn

Marcus
2007-12-14, 19:14
Bilen jag fått nys på finns inte på annons men är en grå/svart
,få ägare , välservad och bra skick vad jag sett hittills.
Hade hoppats på fyndpris men 135tkr är väl bara hyfsat ok.
Vi får se...

McAnn

135 000kr är väl rätt mycket fyndpris. 04or bör ju ligga på 150 000 nångonting.

Ace
2007-12-14, 20:17
Lite off-topic men när kom faceliften. har en som är tillverkad 2004-04 (om jag inte minns fel) är det 163hk'n jag har då?

Man kan lätt se på grillen om det är facelift. Är den yttre kromade delen på grillen slät så är det facelift och har den en viss antik struktur så är det innan facelift.
Pre-facelift: http://hem.passagen.se/bildesign/Frontbagar/frontbage4.jpg

Facelift. http://boman.biz/content/blog/20060920-Mini/MiniCooper.jpg

RandyPiper
2007-12-14, 20:41
Man kan lätt se på grillen om det är facelift. Är den yttre kromade delen på grillen slät så är det facelift och har den en viss antik struktur så är det innan facelift.
Pre-facelift: http://hem.passagen.se/bildesign/Frontbagar/frontbage4.jpg

Facelift. http://boman.biz/content/blog/20060920-Mini/MiniCooper.jpg

Antik ?

Kanske borde slita loss grillen och värdera den på antikrundan.

Ace
2007-12-14, 21:05
Antik ?

Kanske borde slita loss grillen och värdera den på antikrundan.

Gör som jag och köp en (2) aero-grill!

Tycker antikgrillen och dom kombinerade positon/blinkerlamporna på R50/53 är det ända som inte riktigt stämmer designmässigt. Sen har väl en del åsikter om den radiostyrda bil-antennen också. Tur att jag har hajfena!

Darkfool
2007-12-14, 21:15
hajfena ska det vara

RandyPiper
2007-12-14, 21:20
Gör som jag och köp en (2) aero-grill!

Tycker antikgrillen och dom kombinerade positon/blinkerlamporna på R50/53 är det ända som inte riktigt stämmer designmässigt. Sen har väl en del åsikter om den radiostyrda bil-antennen också. Tur att jag har hajfena!

Vad kostar en sån grill och hur svår är den att peta dit ?
Hajfena har man redan såklart :)

Christian
2007-12-14, 21:21
Visst ska du ta åt dig äran,absolut.. inget snack om saken:beerchug:
Ser att du är från Vinslöv precis som ett av filmhistoriens stora verk...


McAnn// :D

Äsch...inget att skryta om, att jag bor i Sveriges fjärde dyraste...by/stad.:beerchug:

Ni är bara avundsjuka allihopa....!!!:beerchug:

RandyPiper
2007-12-14, 21:27
Visst ska du ta åt dig äran,absolut.. inget snack om saken:beerchug:
Ser att du är från Vinslöv precis som ett av filmhistoriens stora verk...


McAnn// :D

Härligt, har vi en till medlem som uppskattar "plötsligt i Vinslöv" !!!

Du är mer än välkommen i klubben som mobbar Christian, för närvarande är det bara jag och RobertH men vi är i en expanderande fas.

Inlägg 485 och framåt i denna tråd är det som gäller.... hmmm tror det finns nån mer tråd med förresten men orkar inte leta på den.

http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=3991&page=25&highlight=vinsl%F6v

Christian
2007-12-14, 21:32
H&#228;rligt, har vi en till medlem som uppskattar "pl&#246;tsligt i Vinsl&#246;v" !!!

Du &#228;r mer &#228;n v&#228;lkommen i klubben som mobbar Christian, f&#246;r n&#228;rvarande &#228;r det bara jag och RobertH men vi &#228;r i en expanderande fas.

Inl&#228;gg 485 och fram&#229;t i denna tr&#229;d &#228;r det som g&#228;ller.... hmmm tror det finns n&#229;n mer tr&#229;d med f&#246;rresten men orkar inte leta p&#229; den.

http://www.coopersweden.se/sendmessage.php?do=mailmember&u=617


Hehe!! ... :uglyhammer: :jumping:

RobertH
2007-12-14, 23:13
Jag mobbar inte Vinsl&#246;v. Jag &#228;r bara faschinerad av faktumet. WOOT WOOT

Christian
2007-12-14, 23:15
Jag är bara faschinerad av faktumet.

JAG MED!!

RandyPiper
2007-12-14, 23:35
JAG MED!!

Fortfarande fascinerad av en by i nån avkrok som du spenderat hela ditt nuvarande liv i ?

Du borde ge dig ut och utforska världen !
Du kan börja i liten skala, Eslöv kanske vore nåt ?

Ace
2007-12-15, 00:02
Varf&#246;r bor man in Vinsl&#246;v?
Hur m&#229;nga bor det d&#228;r?
Hur l&#229;ngt &#228;r det till Malm&#246; alt. Helsingborg d&#228;r ifr&#229;n?

Vilket flyt jag hade med det inl&#228;gget!!!

#666 ha ha ha ha

Hobbe
2007-12-15, 00:33
Varf&#246;r bor man in Vinsl&#246;v?
Hur m&#229;nga bor det d&#228;r?
Hur l&#229;ngt &#228;r det till Malm&#246; alt. Helsingborg d&#228;r ifr&#229;n?

1. Man klararar inte av stressen i storstadslivet i H&#246;rby, H&#246;&#246;r, Esl&#246;v...:D
2. En eller tv&#229; beroende p&#229; om Christian &#228;r ute och k&#246;r.
3. Skitsnabbt med en vr&#229;ltrimmad a-traktor utrustad med Wunderbaum.

Ace
2007-12-15, 08:45
1. Man klararar inte av stressen i storstadslivet i Hörby, Höör, Eslöv...:D
2. En eller två beroende på om Christian är ute och kör.
3. Skitsnabbt med en vråltrimmad a-traktor utrustad med Wunderbaum.

2.1 En eller noll då för hans tjej är väl med i bilen!!!

3.1 Undra om inte jag såg ett träflak bak i Christians bil och en flosserande triangel på bagageluckan?

Mackan
2007-12-15, 10:18
Härligt, har vi en till medlem som uppskattar "plötsligt i Vinslöv" !!!

Du är mer än välkommen i klubben som mobbar Christian, för närvarande är det bara jag och RobertH men vi är i en expanderande fas.

Inlägg 485 och framåt i denna tråd är det som gäller.... hmmm tror det finns nån mer tråd med förresten men orkar inte leta på den.

http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=3991&page=25&highlight=vinsl%F6v


Shit, du är minigolfentusiast , klart du också gillar filmen då :beerchug:

Min avsikt var mer att tipsa om en bra rulle än att mobbas .
Bor själv inte så centralt så...

:D

Mackan
2007-12-15, 10:37
135 000kr är väl rätt mycket fyndpris. 04or bör ju ligga på 150 000 nångonting.

Den aktuella bilen är en tidig 03a, fin men inte pedantskött.
Mer ok pris än fynd i mina ögon, jag är ju Smålänning;)
Men det är ju inte bara priset som avgör förstås.

Du tänker förstås på 04an på Blocket... Kanske värt att kolla.
Import och har varit till salu länge bara..

Ovanstående är lite OT misstänker jag. Var disskutterar vi sånt här
lämpligast?

Christian
2007-12-15, 20:36
1. Man klararar inte av stressen i storstadslivet i Hörby, Höör, Eslöv...:D
2. En eller två beroende på om Christian är ute och kör.
3. Skitsnabbt med en vråltrimmad a-traktor utrustad med Wunderbaum.

HAHAHA!!! Efter 3 flaskor rött vin så får jag ge dig credit för den..

Christian
2007-12-15, 20:37
Shit, du är minigolfentusiast , klart du också gillar filmen då :beerchug:

Min avsikt var mer att tipsa om en bra rulle än att mobbas .
Bor själv inte så centralt så...

:D

JAG HATAR GOLF!

OCH ÄNNU MER MINIGOLF:

DET KÄNNS SÅ MENINGSLÖST!!

Christian
2007-12-15, 20:39
2.1 En eller noll då för hans tjej är väl med i bilen!!!

3.1 Undra om inte jag såg ett träflak bak i Christians bil och en flosserande triangel på bagageluckan?

HAHAHA!!! Efter 3 flaskor rött vin och 4 burkar öl så får jag ge dig credit för den också..:beerchug: :beerchug: :beerchug:

Curtan
2007-12-19, 18:27
Hall&#229; gubbar och gummor!
K&#246;pt Clubman S idag. Hur roligt &#228;r det p&#229; en skala?
Hoppas p&#229; att f&#229; den i mellandagarna eller ev. 3-4 januari.
Tyv&#228;rr &#228;r den ju inte specad av mig, men ligger v&#228;ldigt n&#228;ra vad jag vill ha, s&#229; n&#228;r som p&#229; stereon. Men jag f&#229;r v&#228;l sjonga ske...:D
Byter fr&#229;n 330 Ci. jag kommer ih&#229;g hur glad jag var d&#229; vi k&#246;pte den, men det h&#228;r &#228;r ju verkligen en helt annan sak. Man g&#229;r fr&#229;n en bister h&#229;rd typ som utf&#246;r sin uppgift till punkt och pricka, och i tid...till en frisk glad fl&#228;kt som man bara kan flina &#229;t. Trivsamt v&#228;rre!
B&#228;sta julklappen!

RandyPiper
2007-12-19, 18:38
Grattis till bilköpet och välkommen till forumet curtan !!!

Fredrik
2007-12-20, 07:03
Välkommen i gänget Curtan, kul att Clubman-ägarna börjar hitta hit nu också 8)

GT
2007-12-21, 21:11
Welcome to the "DARKSIDE"

Ace
2007-12-21, 22:08
V&#228;lkommen Curtan!

voroojak
2007-12-22, 01:28
hej alla jag behover help for att vällja min cooper s , sommar 2008 i vill köppa en vell utrostad mini cooper s jcw tunning kit och sound kit, jag tycker om automat växel låda men mina kompisar sayer det är betre men vanlig växel låda ,nu jag vill veta dina råd, vad ska yag göra, automat eller växel låda?

Ace
2007-12-22, 07:36
hej alla jag behover help for att vällja min cooper s , sommar 2008 i vill köppa en vell utrostad mini cooper s jcw tunning kit och sound kit, jag tycker om automat växel låda men mina kompisar sayer det är betre men vanlig växel låda ,nu jag vill veta dina råd, vad ska yag göra, automat eller växel låda?

Tycker det verkar dumt att satsa på en MCS JCW Automat!
Kan nog bli ganska svårsåld i framtiden! Om du har svårt för manuell växel så kanske inte en sportig MINI är rätt bilval? :p :p
Sök på blocket efter Cooper S automat, det finns inte så många som du ser.

Darkfool
2007-12-22, 08:00
hej alla jag behover help for att vällja min cooper s , sommar 2008 i vill köppa en vell utrostad mini cooper s jcw tunning kit och sound kit, jag tycker om automat växel låda men mina kompisar sayer det är betre men vanlig växel låda ,nu jag vill veta dina råd, vad ska yag göra, automat eller växel låda?

Hoj! Ska du ny lägga lite pengar på en nice bil. Så tycker ja att du ska välja vanlig växel lådan, så du kan utnyttja Cooper "rätt" :p
Jag har själv kört mycket automatare och har också vissa fördelar om man kör mycket stadstrafik!

Curtan
2007-12-22, 09:43
F&#246;rutom att automatv&#228;xell&#229;dan f&#246;rst&#246;r en del av det goda milj&#246;samvete man kan ha d&#229; man k&#246;pt en mini tycker jag att den typen av v&#228;xell&#229;da inte kommer till sin r&#228;tt i minin. Att v&#228;xla sj&#228;lv &#228;r ju en del av sportigheten och den blir ju dessutom lite tr&#246;gare, dessutom tappar du lite k&#228;nsla; att motorbromsa in i kurvan blir inte riktigt samma sak... Sedan brukar jag tycka det &#228;r gott att sitta med en hand p&#229; spaken, k&#228;nna hur drivlinan lever lite, och med en knyck peta i trean d&#229; ljudet och k&#228;nslan &#228;r det r&#228;tta!
Min &#229;sikt!

nr.33
2008-01-06, 16:22
Tänkte bara säga hej. Hittade hit nu när jag köpt min Cooper S 2005. Bilen har gått 3500 mil (grå met./svart tak) och är helt original så när som på svarta Zito 18 tums fälgar som jag tycker är helt ok.

Bilen är kul att köra, nästan lika snabb som min andra Cooper S. Den är från 1965 och går i Racerhistoriska klubbens tävlingserie för Historiska Standardvagnar upp till 1965. Men väghållningsmässigt har den inte nån chans. Än så länge...

Kul att hittat hit.

Andy :)

RobertH
2008-01-06, 16:27
Grattis till k&#246;pet och v&#228;lkommen hit!

RandyPiper
2008-01-06, 22:02
V&#228;lkommen nr 33, nu f&#229;r du bjuda p&#229; lite bilder !

Bronto
2008-01-06, 23:56
Tänkte bara säga hej. Hittade hit nu när jag köpt min Cooper S 2005. Bilen har gått 3500 mil (grå met./svart tak) och är helt original så när som på svarta Zito 18 tums fälgar som jag tycker är helt ok.

Bilen är kul att köra, nästan lika snabb som min andra Cooper S. Den är från 1965 och går i Racerhistoriska klubbens tävlingserie för Historiska Standardvagnar upp till 1965. Men väghållningsmässigt har den inte nån chans. Än så länge...

Kul att hittat hit.

Andy :)

Välkommen nr33! Grattis till nya investeringen, måste vara väldigtkul att kunna få köra båda generationerna av mini:)
Lägg gärna upp bilder på besten och de andra klassikerna ud har i garaget, den 356an skulle jag väldigt gärna vilja se!


ps. bra färgkombination;)

fj0
2008-01-11, 09:12
Mario will be back!!!

;)

Välkommna alla nya!

Jacke
2008-01-28, 18:26
Hejsan! Har &#228;nnu ingen "mini" men har lite fr&#229;gor. Hur &#228;r den att k&#246;ra p&#229; vintern? Har t&#228;nkt att ha en f&#246;r vinter bruk.

RandyPiper
2008-01-28, 18:34
Hejsan! Har ännu ingen "mini" men har lite frågor. Hur är den att köra på vintern? Har tänkt att ha en för vinter bruk.

Fungerar utmärkt på vintern, bara att slå till !

Christian
2008-01-28, 19:43
Hejsan! Har ännu ingen "mini" men har lite frågor. Hur är den att köra på vintern? Har tänkt att ha en för vinter bruk.

Helt perfekt!!

Underbar kontroll på vägarna pricis som på sommaren!

Fredrik
2008-01-28, 20:12
Hejsan! Har ännu ingen "mini" men har lite frågor. Hur är den att köra på vintern? Har tänkt att ha en för vinter bruk.

Bara att köpa, Jacke - är inne på min andra MINI och har kört de på vintern utan problem.

Green Meanie
2008-01-29, 22:40
För många år sedan var jag nästan ägare av en Mini Cooper S men min mekaniker vän avrådde mig från köpet. Motorn var suverän men karossen "CRAP". Synd. Never mind. Köpte en ny Kawa Z900 i 76 istället och brände runt Syd England. Fick upp ögonen för den nya Mini och har haft den i bakhuvudet rätt så länge. Provkörde med tre kompisar i aug förre året hos Bilcentralen. Vi kom därifrån lyriska alla. Har kollat på blocket nästan varje dag sedan dess och till slut hittade jag en bil hos BMW i Solna. 2006 Blå met S med soltak och massa goodies. Men ack, åkte dit för tre helger sen, på en söndag och den hade köpts på lördagen. Men med hindsight var det bara bra. :p Då popped mitt vackra exempel upp och jag var förälskad igen. Blev min idag och ska hämtas imorgon.:D

Den kan synas på hem.passagen.se/english

RandyPiper
2008-01-29, 23:40
V&#228;lkommen Green Goblin !

Langa g&#228;rna upp lite fler bilder p&#229; bilen i den h&#228;r tr&#229;den.

http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=3442

RobertH
2008-01-30, 07:57
V&#228;lkommen hit!

Fredrik
2008-01-30, 08:23
Välkommen i gänget, Green Goblin 8)

KPKalle
2008-01-30, 08:23
Hello Green Goblin :D

Alpina
2008-01-30, 08:51
Tjingeling. K&#246;r idag en Volvo S60R BPU men kommer nog byta in den emot en Mini Cooper D 08 pga milj&#246;nbilsf&#246;rm&#229;nerna. Prestandan &#228;r ja inte s&#229; intresserad av f&#246;r den &#228;r antagligen en piss i havet mot vad ja k&#246;r nu, dock har intresset avtagigt. Hur &#228;r den nya R56an o k&#246;ra l&#228;ngre str&#228;ckor med? Ja vill inte ha en renodlad stadsbil likt 107 osv utan en Diesel som &#228;r bra p&#229; l&#229;ngf&#228;rd och samtidigt milj&#246;bilsklassad. Vad har ni som k&#246;r den att s&#228;ga om eran bil?

mvh
Fabian, G&#246;teborg

Fredrik
2008-01-30, 09:01
Hej Fabian/Alpina och välkommen, du går i de rätta tankarna ;)

Jag kör själv inte diesel, men har en R56S och är grymt nöjd - stolar o.d. är riktigt bra, och är det lite mer komfort du är ute efter, skippa sportchassiet som en del kan uppleva som lite stötigt (har det själv och gillar det).
Då det gäller Dieselns egenskaper finns det en del medlemmar här som kör sådana, ex.vis "HF-Björn", "Dooper" och "Jeanette" (sistnämnda kör en Clubman D). Kör ett PM till dem så får du nog svar på dina frågor, eller låt se om någon Dieselinnehavare svara på ditt upprop här.

Alpina
2008-01-30, 09:10
Tjena Fredrik och tack f&#246;r ditt v&#228;lkommnade svar! Jag s&#246;ker igenom forumet f&#246;rst men ja t&#228;nkt skapa en "inf&#246;r-k&#246;p-tr&#229;d" om ja inte f&#229;r alla svar jag s&#246;ker. Tycker det &#228;r taskigt med info p&#229; mini.se dessutom.

mvh

Fredrik
2008-01-30, 09:15
Det gör du rätt i - du kommer garanterat att få svar av Diesel-ägarna :)

Kongo
2008-01-30, 21:43
Hall&#229; tjena.

Dr&#246;mmer om r&#246;da MCS och Frejkan h&#228;r har ju en s&#229;n men hur &#228;r det med ett 19% mindre remhjul, v&#229;gar man k&#246;ra med det? Kommer anv&#228;nda bilen dagligen &#229;ret runt, eller ja ialf dagar n&#228;r det inte &#228;r mc-v&#228;der :)

Green Meanie
2008-01-30, 21:51
Thanks for the welcome guys. Anybody in Stockholm up for a jar at Bishops Arms on Fri or Sat? We brits are very spontaneous.

Got the beast home today and was just going to take a spin around 21.00 hrs and blow me down if it wasn't bloody snowing. My winter tyres are waiting at the shop on Linnégatan. Ah well, took the instr book to the garage and fixed the clock and the quick indicator flash to 3 flashes.:D

/Stephen

Fredrik
2008-01-31, 07:20
Thanks for the welcome guys. Anybody in Stockholm up for a jar at Bishops Arms on Fri or Sat? We brits are very spontaneous.
/Stephen

Stephen, this weekend is impossible for me since I have to take care of my sick family at home, otherwise I am always up for a pint.
We do have some pubevenings, and there won&#180;t be long until a new one is coming up :beerchug:

EDIT: Of course, other members might have got the possibility, hopefully you will be a couple of MINI people :)

KPKalle
2008-01-31, 10:11
Stephen set up a new thread under Evenemang ;) I'm sure you'll get a few takers :D

Luc!fear
2008-02-03, 05:33
Välkommen Sebastian & alla ni andra nya medlemmar...
/Dan

Patrik*
2008-02-03, 14:11
hallå hallå alla! (Ny här eftersom det ev. kanske bli en Cooper i framtiden. )

Christian
2008-02-03, 15:39
hallå hallå alla! (Ny här eftersom det ev. kanske bli en Cooper i framtiden. )

Välkommen Patrik!

Här är det bara att fråga om det är något.

ps... glöm inte Sök funktionen längst upp till höger.
http://www.coopersweden.se/search.php

Edition
2008-02-09, 17:03
Hallå allihopa!
Jag heter Mats och bor i Malmö. Är inte ägare till en Mini än....men skall bli.
Har alltid gillat bilar (får väl skylla lite på min kära far där som tävlade i SSK-serien under 80-talet...så lite bensin i blodet har jag nog fått av honom). Letade upp (Googlade fram det) detta forum bla. för att kunna få lite värdefulla tips innan köp. Vad skall man kolla...osv.
Finns det någon tråd jag bör läsa när det gäller just tips inför köp?
Jag kommer att vara på jakt efter en Cooper S 2003-2006 typ. Handlar väl mer om pengarna än om årtalen egentligen. ;)
Men som sagt.....alla tips om trådar jag bör plöja igenom mottages med stor glädje!

//Mats

Darkfool
2008-02-09, 17:12
V&#228;lkommen Mats!!!

Marcus
2008-02-09, 17:52
Kul att du hittade hit Mats.

Det finns m&#229;nga k&#246;pr&#229;dstr&#229;dar b&#229;de i Allm&#228;nt och Teknik. Det b&#228;sta du kan g&#246;ra &#228;r att anv&#228;nda s&#246;kfunktionen. Testa "K&#246;p" "K&#246;pr&#229;d" "Inf&#246;r" "Pris"

Edition
2008-02-09, 17:58
Men som sagt.....alla tips om trådar jag bör plöja igenom mottages med stor glädje!

//Mats

Har redan hittat ett par bra trådar......! :)

Fredrik
2008-02-09, 18:32
Välkommen Mats!

Frazze
2008-02-13, 19:11
Hej..........ny här, bor i Stockholm och har precis köpt mig en Mini. Har aldrig ägt någon tidigare, än så länge är jag supernöjd!

Fredrik
2008-02-13, 19:21
V&#228;lkommen i g&#228;nget, Frazze 8) - h&#229;ll utkik efter v&#229;ra popul&#228;ra turer (under evenemangsrubriken) och h&#228;ng med p&#229; en s&#229;dan n&#228;r det &#228;r dags :)

Marcus
2008-02-14, 16:13
V&#228;lkommen hit!

Kul att du &#228;r n&#246;jd, du f&#229;r h&#228;nga p&#229; n&#229;tt evenemang och tr&#228;ffa oss andra och prata om bilen ;)

Treo
2008-02-15, 10:41
Hej hej , inte ny men har varit ganska inaktiv p&#229; sistone.

&#196;r en av de s&#228;llsynta MiniCooper&#228;garna i Sundsvall

MINA
2008-02-15, 12:56
Hej hej , inte ny men har varit ganska inaktiv på sistone.

Är en av de sällsynta MiniCooperägarna i Sundsvall


Men numera mer o mer frekvent förekommande:jumping:

Luc!fear
2008-02-15, 16:21
Men numera mer o mer frekvent förekommande:jumping:
Synd att inte folk har fått upp ögonen för Mini Cooper i mina "hemtrakter" (KALMAR LÄN...endast 5 st reggade här...):(

ptr
2008-02-16, 12:24
Hej
Jag heter Peter, bor i mellan Gbg-Kba
Skaffat min f&#246;rsta Mini (Clubman :D)
Troligtvis inte min sista (bara haft den 1 v)

MINA
2008-02-16, 12:35
Välkommen ptr

Fredrik
2008-02-16, 13:39
V&#228;lkommen i g&#228;nget, ptr 8)

Christian
2008-02-16, 20:10
V&#228;lkommen Peter!!

Luc!fear
2008-02-17, 05:25
Välkommen Jon & ni andra...

Ace
2008-02-17, 06:41
Synd att inte folk har fått upp ögonen för Mini Cooper i mina "hemtrakter" (KALMAR LÄN...endast 5 st reggade här...):(


Du får väl ringa Heidi på MINI Norden och be att dom öppnar en återförsäljare i Påskallavik!

(Heidi är chef för MINI i hela Norden)

jakob
2008-02-17, 08:13
Tjena

Jeg hedder Jakob, og bor i København sammne med Mette og vores datter Karla. Jeg har haft min Mini Cooper S siden 2005, hvor jeg har fået monteret full Works motorkit i den.
Jeg kender MiniClub.se igennem Hans-G, som jeg mødte til Mini United 2005 (Misano), og da Mini United 2007 i Holland skulle foregår igen sidste år. Fik jeg kontakt til Hans-G igen. Vi arrangede noget fælles kørsel til Holland sammen med jer og mine medlemmer fra NewMini.dk - tak for turen.

Lige nu er NewMini.dk igang med at arrangere et møde d. 16 Marts, hvor der skal sparkes noget dæk og eller bare almindelig dansk "hygge".

Men ellers kan i følge med i vores News Letter som jeg uploader til MiniClub.se.

PS: Hvis nogle er jer har et stop i København. Så sig endelig til - så skal vi viser jer København.

Minin
2008-02-20, 08:50
här kommer jag - ny i forumet! Jag surfade runt efter mini sidor på google och så hamnade jag här av en ren slump,. Jättekul att det finns ett Mini forum!

Själv har jag en Mini Cooper D, Chilired, med vitt tak (panoramaglastak), vita backspeglar och inte att förglömma stripes på huven. Den är riktigt cool och jag älskar min bil!

Tjingeling!

Fredrik
2008-02-20, 09:14
Välkommen i gänget, Minin 8)

RandyPiper
2008-02-20, 14:23
V&#228;lkommen Minin !!

Minin
2008-02-21, 10:53
Kul att vara här! :)

Marcus
2008-02-21, 23:21
V&#228;lkommen hit! Snygg bil och f&#228;rgcombo! :)

Hoppas du h&#228;nger med p&#229; n&#229;gon Stockholms tr&#228;ff iv&#229;r :)

NickePicke
2008-02-22, 10:18
Halli hall&#229;,

D&#229; jag nu mera &#228;r en stolt mcs &#228;gare t&#228;nkte jag ber&#228;tta lite kort om mig sj&#228;lv!
Jag heter Niklas och &#228;r 21&#229;r, jag kommer fr&#229;n Skan&#246;r (troligen kanske den sydligaste medlemen ni har)
K&#246;pte min MCS f&#246;r 3 veckor sedan och jag stor trivs, det &#228;r en -05 darksilver med vitt tak, fullutrustad p&#229; insidan s&#229; som navi, harman, glastak, telefonf&#246;rberedd, ipod m.m
N&#228;r jag letade info om mini s&#246;kte jag runt p&#229; google och hamnade p&#229; detta forum, det tog ett tag innan jag blev medlem s&#229; under tiden tjuvl&#228;ste jag en hel del i forumet!!! tack f&#246;r all info jag f&#229;tt och tack vare er &#228;r jag nu som sagt en stolt Mini Cooper S f&#246;rare!

Bilder kommer inom kort n&#228;r solen tittar fram!

//Niklas

Darkfool
2008-02-22, 10:44
Halli hallå,

Då jag nu mera är en stolt mcs ägare tänkte jag berätta lite kort om mig själv!
Jag heter Niklas och är 21år, jag kommer från Skanör (troligen kanske den sydligaste medlemen ni har)
Köpte min MCS för 3 veckor sedan och jag stor trivs, det är en -05 darksilver med vitt tak, fullutrustad på insidan så som navi, harman, glastak, telefonförberedd, ipod m.m
När jag letade info om mini sökte jag runt på google och hamnade på detta forum, det tog ett tag innan jag blev medlem så under tiden tjuvläste jag en hel del i forumet!!! tack för all info jag fått och tack vare er är jag nu som sagt en stolt Mini Cooper S förare!

Bilder kommer inom kort när solen tittar fram!

//Niklas


Välkommen.....ser fram emot bilderna...och få träffa dig på nån träff.
/rock on! :handen:

Christian
2008-02-22, 16:58
Halli hallå,

Då jag nu mera är en stolt mcs ägare tänkte jag berätta lite kort om mig själv!
Jag heter Niklas och är 21år, jag kommer från Skanör (troligen kanske den sydligaste medlemen ni har)
Köpte min MCS för 3 veckor sedan och jag stor trivs, det är en -05 darksilver med vitt tak, fullutrustad på insidan så som navi, harman, glastak, telefonförberedd, ipod m.m
När jag letade info om mini sökte jag runt på google och hamnade på detta forum, det tog ett tag innan jag blev medlem så under tiden tjuvläste jag en hel del i forumet!!! tack för all info jag fått och tack vare er är jag nu som sagt en stolt Mini Cooper S förare!

Bilder kommer inom kort när solen tittar fram!

//Niklas

Welcome to the better side!

Mackan
2008-02-22, 20:11
Halli hallå,

Då jag nu mera är en stolt mcs ägare tänkte jag berätta lite kort om mig själv!
Jag heter Niklas och är 21år, jag kommer från Skanör (troligen kanske den sydligaste medlemen ni har)
Köpte min MCS för 3 veckor sedan och jag stor trivs, det är en -05 darksilver med vitt tak, fullutrustad på insidan så som navi, harman, glastak, telefonförberedd, ipod m.m
När jag letade info om mini sökte jag runt på google och hamnade på detta forum, det tog ett tag innan jag blev medlem så under tiden tjuvläste jag en hel del i forumet!!! tack för all info jag fått och tack vare er är jag nu som sagt en stolt Mini Cooper S förare!

Bilder kommer inom kort när solen tittar fram!

//Niklas

Välkommen Nicke!

Darksilver m vitt tak , så enastående vackert. Gissa min färg.. :rolleyes:

MS//

GT
2008-02-22, 20:47
welcome all newbies!!!

elake leifii
2008-02-24, 22:23
Jag har ingen bil alls nu men så fort jag får lappen tillbaks så ska jag köpa en. Med största sannolikhet en mini cooper S.
Det kommer massor med tråkiga köpa bil frågor snart. Den som kännerför det får gärna förekomma mig och tipsa om tillbehören som sätter guldkant på körningen osv.

RobertH
2008-02-24, 22:25
V&#228;lkommen hit!

Anv&#228;nd g&#228;rna s&#246;kfunktionen om du vill ha k&#246;pr&#229;d och tips om tillbeh&#246;r. Det finns hur mycket information som helst om detta.

powernap
2008-02-27, 19:51
vet ej om detta är rätt plats....

har satt flyers på säkert 15 olika minis här i halmstad, men inte sett att en enda har blivit medlem, eller ens skaffat sig inloggsuppgifter....

förstagångsbesökaren, kanske ska få en inforuta innan man kan gå vidare in på forumet?

vad som ska stå i inforutan vet jag inte, men lite lätt läsning om minin, klubben, forumet och vilket håll vi jobbar åt kanske.....moderatorer, flytta gärna detta inlägg till annanstans, för att få igång en diskussion

/jonas

Johnken
2008-03-04, 22:07
John Berg, 26 &#229;r

Bor i sthlm med min tjej och lilla hund :)

Bilar &#228;r ett av mina intressen (sj&#228;lvklart) och har idag inf&#246;rskaffat mig en Cooper S R56, gr&#229; metallic med svart tak, chilli paket och panoramatak. Riktigt trevlig lite skapelse som tjejen kommer ratta st&#246;rre delen av tiden.

Sj&#228;lv k&#246;r jag en Audi RS4 Avant -07 samt en Saab 9-3 Aero Cabbe -01.

Hittade detta forum av en slump n&#228;r jag surfade runt p&#229; n&#228;tet i jakt efter information inf&#246;r mitt stundande mini-k&#246;p. Verkar vara ett trevlig g&#228;ng h&#228;r p&#229; forumet, och jag ser fram emot kommande tr&#228;ffar under &#229;ret :).

Hej hopp s&#229; l&#228;nge

/John

Christian
2008-03-04, 22:28
V&#228;lkommen John och...tjej..

Ska bli kul med fler R56 &#228;gare. Och &#228;ven fler tjejer som k&#246;r MINI hade beh&#246;vts p&#229; forumet....


//Ej feminist.

/CH

Bronto
2008-03-16, 14:07
John Berg, 26 år

Bor i sthlm med min tjej och lilla hund :)

Bilar är ett av mina intressen (självklart) och har idag införskaffat mig en Cooper S R56, grå metallic med svart tak, chilli paket och panoramatak. Riktigt trevlig lite skapelse som tjejen kommer ratta större delen av tiden.

Själv kör jag en Audi RS4 Avant -07 samt en Saab 9-3 Aero Cabbe -01.

Hittade detta forum av en slump när jag surfade runt på nätet i jakt efter information inför mitt stundande mini-köp. Verkar vara ett trevlig gäng här på forumet, och jag ser fram emot kommande träffar under året :).

Hej hopp så länge

/John

Välkommen hit John!
Utmärkt val av modell och färg ;)
Har du några bilder på RS4an, vilken färg? Hjälper till att tvätta min brors (sedan) nu så den blir fin och ren :) Hoppas man kan se dig på kommande träffar.

J

arcamone
2008-03-20, 07:46
Hejsan alla!
Är en infödd Göteborgare med intresse för såväl min "nya" Mini samt hojåkning. Som nybliven torpägare hoppas jag att Minin är mer praktiskt än min hoj, en Honda Varadero som kanske skall säljas. Fast jag tror/hoppas att Minin gillar samma vägar som hojen, brukar bli några turer nedåt Fjärås etc. Kan helt klart rekommenderas för alla i Göteborgsområdet.

Lär återkomma med frågor kring smärre modifikationer och mektips - har redan hittat fukt i vänster baklykta. :(

/David

Brg/W med klimatanläggning, sportchassi och dragkrok

Marcus
2008-03-20, 08:12
Inte s&#229; m&#229;nga som har fukt i lyktorna, men det &#228;r ett par stycken tyv&#228;rr. Jag bla. :(

V&#228;lkommen hit iaf! Din Mini kommer garanterat att trivas p&#229; samma v&#228;gar som hojen. :)

Du kan tipsa Ace666 om v&#228;gval, han brukar fixa lite &#229;kturer i GBG omr&#229;det.

Mackan
2008-03-20, 08:14
Hejsan alla!
Är en infödd Göteborgare med intresse för såväl min "nya" Mini samt hojåkning. Som nybliven torpägare hoppas jag att Minin är mer praktiskt än min hoj, en Honda Varadero som kanske skall säljas. Fast jag tror/hoppas att Minin gillar samma vägar som hojen, brukar bli några turer nedåt Fjärås etc. Kan helt klart rekommenderas för alla i Göteborgsområdet.

Lär återkomma med frågor kring smärre modifikationer och mektips - har redan hittat fukt i vänster baklykta. :(

/David

Brg/W med klimatanläggning, sportchassi och dragkrok

Välkommen hit David!

MINIn kommer definitivt gilla vägarna runt Onsala, Fjärås, Åsa osv..

MS//

powernap
2008-03-20, 08:20
david är ett aktivt tillskott till vår skara....han är redan anmäld till halmstadträffen den 19 april.....tuppe upp david

Fredrik
2008-03-20, 08:49
Välkommen i gänget David 8)

Ace
2008-03-20, 09:17
Hejsan alla!
Är en infödd Göteborgare med intresse för såväl min "nya" Mini samt hojåkning. Som nybliven torpägare hoppas jag att Minin är mer praktiskt än min hoj, en Honda Varadero som kanske skall säljas. Fast jag tror/hoppas att Minin gillar samma vägar som hojen, brukar bli några turer nedåt Fjärås etc. Kan helt klart rekommenderas för alla i Göteborgsområdet.

Lär återkomma med frågor kring smärre modifikationer och mektips - har redan hittat fukt i vänster baklykta. :(

/David

Brg/W med klimatanläggning, sportchassi och dragkrok

Välkommen David!

Toppen med ännu en Göteborgare. Vi har faktiskt haft en GBG-träff förra året och då körde vi vid Fjärås! Grymma vägar. Om du är med vid nästa träff kanske du kan visa oss fler "små stigar"? Håll utkik under Evenemangs-tråden.

/Robert

arcamone
2008-03-20, 10:28
Trevligt!
Har man som jag smygläst här under en längre tid så håller man lite koll på vad som händer och vilka trevliga typer ni verkar vara. Spännande och se vad Halmstad har att erbjuda och vad det är för körning som ordnas. En vårtur söderut från Göteborg låter som en utmärkt idé, skall försöka bidra med vettiga vägar.

/David, med sommardäck i kylan

powernap
2008-03-20, 12:19
Trevligt!
Har man som jag smygläst här under en längre tid så håller man lite koll på vad som händer och vilka trevliga typer ni verkar vara. Spännande och se vad Halmstad har att erbjuda och vad det är för körning som ordnas. En vårtur söderut från Göteborg låter som en utmärkt idé, skall försöka bidra med vettiga vägar.

/David, med sommardäck i kylan

:D har du kontakt med fler minister i ditt område så säg att det är straffbart att missa detta :buttrock:

RandyPiper
2008-03-22, 14:08
Varmt v&#228;lkomna alla nya minister !

Ace
2008-03-23, 14:01
Trevligt!
Har man som jag smygläst här under en längre tid så håller man lite koll på vad som händer och vilka trevliga typer ni verkar vara. Spännande och se vad Halmstad har att erbjuda och vad det är för körning som ordnas. En vårtur söderut från Göteborg låter som en utmärkt idé, skall försöka bidra med vettiga vägar.

/David, med sommardäck i kylan


Bra idee att åka på lite småvägar ner till halmstad. Kan du skissa på ett förslag så åker vi 4-5 minuter innan! (Slingrig väg v.s motorväg= same shit för MINI :) :) Det blir väl du och jag och ersk än så länge. Någon mer från göteborg som är sugen på halmstad den 19:e april?

Christian
2008-03-23, 14:05
Bra idee att åka på lite småvägar ner till halmstad. Kan du skissa på ett förslag så åker vi 4-5 minuter innan! (Slingrig väg v.s motorväg= same shit för MINI :) :) Det blir väl du och jag och ersk än så länge. Någon mer från göteborg som är sugen på halmstad den 19:e april?

Paul o Madde ???

Ace
2008-03-24, 12:24
Paul o Madde ???

Tveksamt. Paul hatar konbanor.