handdator

Visa fullständig version : Emely&Robert: MINI Cooper S - 09



Emely&Robert
2008-11-08, 14:32
Var på BMW Solna (nåja, MINI Solna egentligen, grymma lokaler) idag och la en beställning på en flånkans Cooper S! Jens är ett föredöme för hur en säljare skall agera - kunnig och entusiastisk.

Nåväl, bilen är specad som följer:

MINI Cooper S
Chiliröd med vitt tak, speglar och huvstripes.
Chilipaketet.
Sollucka.
Siktpaketet.
Diffbroms, sportknapp och sportchassie.
MINI Boost och HiFi
Bluetooth och USB interface
Individual vita blinkersglas.
Multifunktionsratt.

Leverans i januari, väntan kommer bli svår för oss, utan tvekan!

RobertH
2008-11-08, 14:42
Låter som en bra spec! Hoppas inte väntan tär för mycket på er :D

Glöm nu inte att bli betalande medlemmar också så att ni får rabatt på service, reservdelar, lackkonservering och mycket annat!

Emely&Robert
2008-11-08, 14:54
Ja, vi hoppas att vi inte missat något viktigt! Vi kommer bli medlemmar så snart vi fått bilen. Kanske går bra innan med?

RobertH
2008-11-08, 14:57
Ja ni får bli medlemmar precis när ni vill! :D

Emely&Robert
2008-11-08, 15:39
Då var det betalt via PayPal och uppgifterna skickade!

Vi är så sprudlande glada över vår beställning och specen är precis vad vi var ute efter. Jens övertygade oss om att skaffa takluckan vilket vi var inne på själva från början men vi var inte helt säkra på att det var nödvändigt.

RobertH
2008-11-08, 15:40
Anmälan mottagen! Ni får startpaketet på tisdag!

Emely&Robert
2008-11-08, 16:30
Tackar! Ett miniägarskap kan knappast börja bättre =)

Fredrik
2008-11-08, 19:28
Välkommen i gänget, dr Dunkel 8)
En tid av svår abstinens är framför er, men belöningen är värd väntan - håll koll i evenemangstråden för nästa NMCS-event när ni fått er bil (ni är givetvis välkomna att komma med före det - som sagt, evenemangstråden är det som gäller ;) ).

MINI Jens
2008-11-09, 14:38
Vad glad jag blir av berömmet! Tusen miljoner tack!

Emely&Robert
2008-11-13, 19:13
Tack själv!

Idag fick vi förresten besked om att preliminär vecka för leverans är 52! Märkte att det var något som hänt när jag kom hem från jobbet för min kära sambo dansade omkring i lägenheten och småsjöng för sig själv... :D

Freddo
2008-11-13, 19:41
Grattis till en fin bil, och välkommen hit.

Är sportknapp orginal numer?
Ett tips bara, fast du kanske redan tänkt på det. Men antrachite innertaket är sjukt snyggt, speciellt med soltak.

Emely&Robert
2008-11-13, 20:51
Grattis till en fin bil, och välkommen hit.

Är sportknapp orginal numer?
Ett tips bara, fast du kanske redan tänkt på det. Men antrachite innertaket är sjukt snyggt, speciellt med soltak.

Hrmm.. nu blev jag osäker. Jag tror nog att man måste göra ett aktivt val när det gäller sportknapp. Jo, 4UF Sportknapp 1 300 kr.

Vi kollade på det mörka innertaket men kom fram till att vi tyckte bättre om det ljusa. För övrigt är det total goth spec på inredningen.

Freddo
2008-11-13, 21:20
Hrmm.. nu blev jag osäker. Jag tror nog att man måste göra ett aktivt val när det gäller sportknapp. Jo, 4UF Sportknapp 1 300 kr.

Vi kollade på det mörka innertaket men kom fram till att vi tyckte bättre om det ljusa. För övrigt är det total goth spec på inredningen.

ok ja alla har vi ju olika smak..

Men om du kan, lägg på domdär 1300:- för att få sportknappen..

Emely&Robert
2008-11-13, 21:36
ok ja alla har vi ju olika smak..

Men om du kan, lägg på domdär 1300:- för att få sportknappen..

Japp, den tog vi i vart fall! Tillsammans med diffspärren och sportchassiet tror jag det kan bli alldeles lagom sportigt.

Emely&Robert
2008-11-25, 14:47
För att ytterligare bättra på utseendet funderar jag på om man inte skulle kosta på sig en sänkning.

Jag misstänker att det kan finnas någon här som använt sig av sänkningssatsen om 30 mm från H&R. Kommer detta funka med original 215-däck på 17" utan att innerskärmarna börjar rasa ut ur hjulhusen?

Ace
2008-11-25, 15:57
För att ytterligare bättra på utseendet funderar jag på om man inte skulle kosta på sig en sänkning.

Jag misstänker att det kan finnas någon här som använt sig av sänkningssatsen om 30 mm från H&R. Kommer detta funka med original 215-däck på 17" utan att innerskärmarna börjar rasa ut ur hjulhusen?

Hör med Andreass. Han har sänkt sin. (Han har iofs en Cooper D)

RobertH
2008-11-25, 16:34
Både JohanH och Kit har väl denna sänkningssats också?

Emely&Robert
2008-11-25, 20:40
Då får jag väl skicka PM till alla tre och höra hur sommarens kurvtagningar fortlöpte... ;-)

Emely&Robert
2008-11-26, 16:00
Hittade förresten bild på en R56:a som enligt min mening har en perfekt sänkning. Denna skall enligt uppgift vara sänkt med JCW Sports Suspension och därmed bara runt 1 - 1,5 cm lägre än original.

Skippa alla SUV-kommentarer tack - jag är faktiskt inte 18 längre ;-)

Edit: en bild till på en JCW SS bil.

Emely&Robert
2008-11-26, 20:25
JohanH, tack för svaret, där fick vi något att tänka på och det blev ju riktigt snyggt på din bil med. Viktigaste var att få veta att det inte skaver i hjulhusen. Extraläppen under kan man nog leva utan... ;-)

Spekulationerna går vidare här hemmavid. Vi har kollat runt lite angående just JCW sport suspension. Man verkar kunna få tag i delarna (dämpare och stag / fjädrar) för runt 8 500 kr i England. Montering lär man fixa själv - såg inte ut att vara rocket science...

Någon som provat och vet om det kan vara värt det?

Emely&Robert
2008-11-29, 22:15
Efter lite vidare undersökningar visar det sig att man kan få tag i alla delar till JCW Sport Suspension från BMW-handlare för strax under 8 000 kr i England. Det är helt ok med tanke på allt som ingår.

Det är med andra ord materialkostnaderna. Tidsåtgången är enligt BMW 4-6 timmar för arbetet så frågan är bara om det är värt att låta MINI i Solna göra jobbet? Vad tar de i timmen?

ola
2008-11-30, 10:44
har du nån lista på vad som ingår i det kitet?

Emely&Robert
2008-11-30, 11:16
har du nån lista på vad som ingår i det kitet?

Det är part #33500429708

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/u/m/232.png

Samt fjädrar som beställs separat då de är anpassade efter vad du har för utrustning.

ola
2008-11-30, 12:03
ok , har du nån oll på diamet på krängnhämmaren?

Emely&Robert
2008-11-30, 13:00
ok , har du nån oll på diamet på krängnhämmaren?

Den skall vara 18,5 mm. Jag har ganska dåligt koll på hur kraftiga de brukar vara på eftermarknaden men den här lär nog vara någonstans i början på skalan.

Edit: original är 17 mm.

RobertH
2008-11-30, 13:30
19mm brukar eftermarknad börja på. Men det har sagt till mig att alut är av hårdare typ, och dessutom är de oftast ställbara i tre olika lägen, så det är nog svårt att jämföra.

Jag skulle rekommendera 21mm i mjukaste läget för R56. 19mm i hårdaste läget för R53.

Emely&Robert
2008-11-30, 14:58
Ok. Såg på ett amerikanskt forum att JCW 18,5 var ganska lik Altas 19 mm i mjukaste läget.

RobertH
2008-11-30, 15:18
Okej, intressant! Jag har Altas 19mm i hårdaste läget och tycker att den är aningen för mjäkig.

Emely&Robert
2008-11-30, 16:16
Okej, intressant! Jag har Altas 19mm i hårdaste läget och tycker att den är aningen för mjäkig.

Hehe, då måste jag fråga hur du upplevde bilen när den var original :)

RobertH
2008-11-30, 17:07
Hehe, då måste jag fråga hur du upplevde bilen när den var original :)

Nästan lika understyrd som vilken Corolla som helst!

Emely&Robert
2008-11-30, 17:11
Nästan lika understyrd som vilken Corolla som helst!

Då måste man ju såklart göra något åt det ;)

Emely&Robert
2008-11-30, 17:27
Nåväl, jag är i första hand intresserad av JCW SS kittet, skulle det visa sig att bakre krängningshämmaren är för vek är den rätt enkel att byta. Vet även att det antagligen inte är så många som installerat eller fått det installerat men om någon ändå skulle ha gjort det så får du/ni gärna höra av er med erfarenheter och vad BMW tog i arbete för härligheten.

Om ni inte fick det installerat av BMW, hur krångligt upplevde ni installationen, främst av det främre staget, vilket verkar vara det enda någorlunda knepiga.

Ace
2008-11-30, 22:55
Hittade förresten bild på en R56:a som enligt min mening har en perfekt sänkning. Denna skall enligt uppgift vara sänkt med JCW Sports Suspension och därmed bara runt 1 - 1,5 cm lägre än original.

Skippa alla SUV-kommentarer tack - jag är faktiskt inte 18 längre ;-)

Edit: en bild till på en JCW SS bil.

Den är ju perfekt. Men så har den ju JCW Aerodynamic-bodykit också!

Emely&Robert
2008-12-02, 22:18
Ja, det är snyggt, helt klart. Det jag föll för var dock glipan mot skärmkanten som i mina ögon är perfekt.

Har inte lyckats hitta någon som fått installerat JCW Sports Suspension här i Sverige än så det är väl bara att kila ner till Jens på MINI och kolla hur många njurar han vill ha för att slänga på kittet. Delarna kostar som bekant runt 7 500 kr och folk i England verkar ha fått betala för ungefär 6 timmars jobb inkl fyrhjulsinställning och uppdatering av mjukvaran.

Vågar inte ens gissa på vad de kommer ta för jobbet.

RobertH
2008-12-03, 12:19
Mjukvaran?
För antisladd osv? Låter rätt seriöst faktiskt om det är så.

Emely&Robert
2008-12-03, 13:08
Mjukvaran?
För antisladd osv? Låter rätt seriöst faktiskt om det är så.

Japp, tydligen är det så att antispinn, antisladd och abs skall kodas om. Sedan vill de säkert även av praktiska skäl lägga in i systemet att bilen har den utrustningen (garantier, återkallelser och liknande). Mailade lite med Minihandlare i England för att ha något på benen när jag börjar förhandla priser här.

Emely&Robert
2008-12-03, 17:46
Uppdatering.

Var en snabb sväng nere på MINI i Solna och hörde mig för angående Sports Suspension från JCW. Det var informativt men inte så informativt som jag hade hoppats på.

1. Ola, enligt informationsmaterialet från MINI funkar inte JCW Sports Suspension på Works Clubman. Märkligt nog. Å andra sidan kan det materialet vara tryckt av farbror Hedenhös.

2. Det är fritt fram att skaffa fram materialet till sin JCW installation själv. Om man hittar materialet billigare än vad BMW Group Sweden klarar av/vill göra avkall på marginalen, så kan man antingen stå materialet själv eller pruta. Stalltipset var dock att det kan vara enklare att pruta på arbetet, mer om det nedan.

3. Indikativt bud för "all inclusive" på ett JCW Sports Suspension paket är enligt MINI Solna, i form av Niklas, ungefär 20 000 kr varav material runt 11 000 kr (obs, det är inga problem att få hela paketet från England för en bit under 8 000 kr inkl frakt) - alltså vill man ha ca 9 000 kr för arbetet vid normal beläggning.

4. Marginalen är tydligen rätt så dålig på materialet. Arbetet är dock som bekant en fast kostnad och därmed kan ledig kapacitet uppkomma. Vid dålig beläggning finns med andra ord alla möjligheter att jobba lite på priserna eftersom man självklart gärna säljer allt till dig även om det blir lite sämre marginal då en dålig marginal bättre än ingen.

Emely&Robert
2008-12-03, 21:13
Tror ni jag vågar be om 10% NMCS rabatt? ;-)

Emely&Robert
2008-12-05, 09:31
Sådär, nu står lilla vännen och fryser nere i hamnen i Halmstad f.v.b. till Stockholm.

powernap
2008-12-05, 12:36
Sådär, nu står lilla vännen och fryser nere i hamnen i Halmstad f.v.b. till Stockholm.

VA i halmstad...ska jag åka o titta till den?

Fredrik
2008-12-05, 12:52
VA i halmstad...ska jag åka o titta till den?

Skynda dig att lappa den innan någon annan hinner före ;)

Emely&Robert
2008-12-05, 13:48
VA i halmstad...ska jag åka o titta till den?

Det vore väldigt snällt, vi vill ju inte att stackarn skall stå där och känna sig ensam och övergiven! Rätt troligt är han/hon (har inte haft tillfälle att lyfta på kjolen och kolla än) dock i gott MINI-sällskap. ;)

Emely&Robert
2008-12-10, 13:38
Jaha, då har man gett sig ut på ett litet äventyr! Delarna till JCW Sports Suspension är beställda från England och kommer antagligen vara här strax efter jul...

Björn P
2008-12-10, 14:30
Coolt! Ska bli spännande att se resultatet. Om det blir bra kanske jag hoppar på samma tåg som du. Annars lutar det åt en vanlig H&R-sänkning till våren.

/Björn P

Emely&Robert
2008-12-10, 15:24
Coolt! Ska bli spännande att se resultatet. Om det blir bra kanske jag hoppar på samma tåg som du. Annars lutar det åt en vanlig H&R-sänkning till våren.

/Björn P

Ja, vi får väl ser hur det blir! Har i stort sett bara hört bra saker om det här kittet (utom att det är svindyrt o.s.v.) så förväntningarna är relativt högt ställda.

Bild på bil med JCW SS, visst är det Ultraleggera de har slängt på bilen?

Emely&Robert
2008-12-11, 22:03
I ett försök att kontrollera hur töntig man kan bli har jag nu suttit i Forza 2 och lagt på lite stripes :D

Man kanske skulle slita av de stripes som man faktiskt betalt extra för och slänga på något som det här?

http://forzamotorsport.net/forzamotorsportnet/handlers/forza2handler.ashx?ID=4534258&mode=7

http://forzamotorsport.net/forzamotorsportnet/handlers/forza2handler.ashx?ID=4534255&mode=7

http://forzamotorsport.net/forzamotorsportnet/handlers/forza2handler.ashx?ID=4534253&mode=7

Emely&Robert
2008-12-19, 12:59
Ok, då har vi fått en bekräftad leverans. Den 5 januari klockan 15:00 är det dags att hämta den lille rackaren!

Hanna har namnsdag så det kan bli ett bra namn.

Fredrik
2008-12-19, 13:01
Ok, då har vi fått en bekräftad leverans. Den 5 januari klockan 15:00 är det dags att hämta den lille rackaren!

Hanna har namnsdag så det kan bli ett bra namn.

:buttrock: Härligt, Emely & Robert 8)

ola
2008-12-19, 13:11
Ok, då har vi fått en bekräftad leverans. Den 5 januari klockan 15:00 är det dags att hämta den lille rackaren!

Hanna har namnsdag så det kan bli ett bra namn.

Kul! :D

Christian
2008-12-19, 13:22
Ska inte någon Mod ändra rubriken på denna tråden ??

RobertH
2008-12-19, 13:47
Fixat

Emely&Robert
2008-12-30, 14:57
Dåså, tomtenissarna på TNT har varit här och lämnat en extra present!

Emely&Robert
2009-01-02, 17:25
Ok, dags för lite spontanshopping. Bilen är ju beställd med lite klister på huven men jag kunde ändå inte låta bli de här strajpsen fast i vitt.

http://www.mini2.com/forum/attachment153058.jpg

www.minipirate.com fixar!

Andersson
2009-01-04, 21:14
Ok, då har vi fått en bekräftad leverans. Den 5 januari klockan 15:00 är det dags att hämta den lille rackaren!

Hanna har namnsdag så det kan bli ett bra namn.

Var på MINI solna idag och såg den lille rackaren, såg ju riktigt trevlig ut:) , men skulle den verkligen vara gul? :eek:


;)

powernap
2009-01-04, 21:30
Dåså, tomtenissarna på TNT har varit här och lämnat en extra present!

vad var det för grejer??

Emely&Robert
2009-01-04, 22:38
Var på MINI solna idag och såg den lille rackaren, såg ju riktigt trevlig ut:) , men skulle den verkligen vara gul? :eek:


;)

Haha! Jag sa det till Emely... hon såg ut såhär: :woot:

Emely&Robert
2009-01-04, 22:39
vad var det för grejer??

JCW sport suspension! Skall på så snart som möjligt :D

Andersson
2009-01-04, 22:47
Haha! Jag sa det till Emely... hon såg ut såhär: :woot:

haha, Hade kunnat betala mycket för att se den reaktionen live :hyper:

Emely&Robert
2009-01-04, 22:53
Minnesvärt ;-)

Emely&Robert
2009-01-05, 17:38
Ha! Den var inte gul, vad överraskade vi blev!

Nåväl, vi har nu kört typ 4 mil (för den lokalkunnige är det uppenbart var första färden bar) för att skaffa Mamma mia....

Vi träffade Jens på MINI strax innan 14 idag för att äntligen få lägga vantarna på Doris - vi tänkte kalla henne Hanna först (Hanna har namnsdag idag och hon är ju lika röd som Hanna från Arlöv) men när vi såg henne var det uppenbart att hon hette just Doris. Allt var förberett och vi fick en grundlig genomgång av funktioner och vi kollade tillsammans att allt funkade som det skulle med telefoner och liknande. Toppen! Det sparade ett par timmars bläddrande i instruktionsboken.

Med på köpet fick vi den rätt så söta lilla hunden Spike vilken Emely nu vägrar släppa.

powernap
2009-01-05, 18:22
TJOHOOOOOOOO



stort grattis....

Andersson
2009-01-05, 18:42
grattis till nya bilen :) Konstigt att en färg kan gå från gult inomhus till att bli röd utomhus :o

Emely&Robert
2009-01-05, 18:47
Tack grabbar!

Märklig med färgen, men så är det väl med röda bilar, svårt att hålla färgen!

JohanH
2009-01-05, 19:41
Stort grattis. Men en Chilli Red, en Astro Black och en British Racing Green så kan vi nu starta New MINI Club Sweden Legal Subchapter...:)

Emely&Robert
2009-01-05, 20:03
Haha, det får nog bli en hemlig subgrupp till en början skulle jag tro, värsta hackkycklingarna annars :D

Björn P
2009-01-05, 20:41
Haha, det får nog bli en hemlig subgrupp till en början skulle jag tro, värsta hackkycklingarna annars :D

Jag vågar i alla fall ge dig ett helt offentligt grattis! Ska bli kul att se hur den ser ut med viperstripes och framför allt JCW sports suspension. Kör försiktigt. ;)

/Björn P

Fredrik
2009-01-05, 21:01
Grattis Emely & Robert, och välkomna i gänget med er nya fina MINI 8)

Emely&Robert
2009-01-05, 21:04
Tack tack (skönt också att man kan vara öppet jurist här på forumet numera), jag har bett MINI i Solna komma med ett prisförslag på installation av JCW och förhoppningsvis skall vi väl komma överens ganska snabbt...

Rasmus
2009-01-05, 21:13
Stort grattis till nya fina bilen!!

Det bästa med att hämta ut en ny bil på vintern är att det blir som ytterligare en ny bil när man får kränga på sommardäcken och "köra på riktigt"! :D Så ni har ytterligare något att se fram emot, nu när den 5 januari har passerat :)

Emely&Robert
2009-01-05, 21:37
Väldigt bra poäng ;-)

Andersson
2009-01-05, 22:40
Borde inte någon vara ute och köra bil istället för att sitta och posta på forumet? :woot:

Emely&Robert
2009-01-06, 06:32
Borde inte någon vara ute och köra bil istället för att sitta och posta på forumet? :woot:

Ha! Idag är det dags för vårt första MINI adventure. Om en halvtimme sticker vi till Skövde och käkar lunch. Misstänker att detta kan gå till avdelningen okynneskörning...

:steering:

powernap
2009-01-06, 10:34
stockholm-skövde för att äta lunch = MINIFIERAD :buttrock:

Andersson
2009-01-06, 18:01
Ha! Idag är det dags för vårt första MINI adventure. Om en halvtimme sticker vi till Skövde och käkar lunch. Misstänker att detta kan gå till avdelningen okynneskörning...

:steering:

:bowdown:

Emely&Robert
2009-01-07, 08:01
Hehe, bilen har nu rullat ungefär 75 mil sedan vi plockade ut henne ur värmen i hallen hos MINI i Solna. Hon är rätt smutsig men verkar glad ändå (bilen, inte Emely - Emely är bara glad)!

Emely&Robert
2009-01-07, 17:51
Sådär ja, då var Doris inbokad för installation av JCW-chassiet. Det skall bli väldigt roligt att se och framförallt känna resultatet!

powernap
2009-01-07, 17:56
har det camberjusteringsmöjligheter? (hitta det ordet i ett korsord)

Emely&Robert
2009-01-07, 18:15
Njet (vad jag vet) och det ordet tror jag man får leta rätt länge efter i ett korsord ;-)

Fredrik
2009-01-07, 19:27
Ha! Idag är det dags för vårt första MINI adventure. Om en halvtimme sticker vi till Skövde och käkar lunch. Misstänker att detta kan gå till avdelningen okynneskörning...

:steering:

Hur var lunchen?
Gillade Doris det hon fick att äta?
Satt ni och log hela vägen (föreställ er SvampBob, Patrik och Bläckvard sittandes och vrålflina) så folk som mötte er trodde reklamfilm för Stomatol höll på att spelas in?
Är det några fler okynneskörningar inplanerade (själv hittar jag på alla möjliga ursäkter för att komma ut på lunchen och okynnesköra min MINI)?

Emely&Robert
2009-01-07, 20:16
Hur var lunchen?
Gillade Doris det hon fick att äta?
Satt ni och log hela vägen (föreställ er SvampBob, Patrik och Bläckvard sittandes och vrålflina) så folk som mötte er trodde reklamfilm för Stomatol höll på att spelas in?
Är det några fler okynneskörningar inplanerade (själv hittar jag på alla möjliga ursäkter för att komma ut på lunchen och okynnesköra min MINI)?

Haha, det var en väldigt bra lunch!

Doris var glad och nöjd verkade det som med tanke på hur hon spann förnöjt! Vi var riktigt glada vi med. Det är fantastiskt hur kul det kan vara att köra bil - Stomatolleendet satt fastklistrat! Mörker + regn/snö/slask gjorde nog kanske att folk i de andra bilarna hade svårt att se det (förresten, förra dygnet skulle förresten kunnat vara en enda lång reklamfilm för siktpaketet...). Men vad kul det var!! Letar alla efter rondeller när de är ute och kör?

Det finns just nu inga planer för fler MINI-äventyr och nästa vecka skall ju Doris till farbror doktorn men det kan nog bli en liten tur i helgen. Skall bara komma på något ställe att åka till. Själv kan jag ju inte smita iväg på lunchen eftersom Emely har bilen ute på Ekerö hela dagarna.

Wazp
2009-01-07, 22:06
Berätta hur det gick att få bort dem gammla stripsen på huven är ruskigt sugen på att skaffa shelby stripes på min med är det samma stripes som finns i shopen ?

Fredrik
2009-01-08, 06:41
Letar alla efter rondeller när de är ute och kör?


Ett av de ämnen som praktiseras av NMCS när vi är ute på våra runs i olika delar av landet är rondellkörning, minst ett extra varv runt och sedan iväg åt rätt håll. Det ser rätt kul ut när ett stort antal MINIs ockuperar och kör runt runt i rondellen :handen: , och så fort Svenne Banan i sin Volvo tutar och vill ut i rondellen (eftersom han också betalat vägskatt :mygod: ) så fortsätter vi vår färd på väg mot slutmålet 8)

Emely&Robert
2009-01-08, 07:36
Mycket passande verksamhet - de små liven trivs som fisken i vattnet!

Viper stripsen har inte dykt upp än men www.minipirate.com som har skurit till dem skulle skicka i början på den här veckan. Sedan kommer nästa steg. Montera dem (huga!). Har bara monterat in vindrutestreamer innan men eftersom jag inte skall ha på taket så är det egentligen bara massa korta bitar som skall klistras.

Tvätt står förresten högt upp på todo-listan för helgen.

RobertH
2009-01-08, 08:09
Berätta hur det gick att få bort dem gammla stripsen på huven är ruskigt sugen på att skaffa shelby stripes på min med är det samma stripes som finns i shopen ?

Dra gärna ett PM till mig innan du bestämmer dig. Jag har oftast bättre priser på stripes och du kan måttbeställa dem precis som du vill ha. Det går även att ordna speciella önskemål som speciella schackmönster osv. om du vill ha något som ingen annan har.

Emely&Robert
2009-01-08, 08:51
Hrmm... den här shopen vi pratar om. Var finns den?

RobertH
2009-01-08, 09:19
Hrmm... den här shopen vi pratar om. Var finns den?

http://www.extence.se/glasogon.jpg


:woot::woot::woot:

Fredrik
2009-01-08, 09:20
http://www.extence.se/glasogon.jpg


:woot::woot::woot:

Hemlige Arne ;)

Emely&Robert
2009-01-08, 09:30
Haha! Ja där ser man, helt ok priser också! Lovar att kolla mer noga nästa gång...

RobertH
2009-01-08, 09:43
Jag kan som sagt ordna precis allt, det som ligger i shopen är bara ett axplock. Det är bara att du hör av dig :)

Emely&Robert
2009-01-09, 18:30
Säljer du små trevliga garage som kan sättas upp utan bygglov? ;)
http://www.coopersweden.se/imagehosting/thum_1555496797bd3346d.jpg ('http://www.coopersweden.se/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=483')

Se så stackarn står där och fryser. När hon kommer från Solna på fredag finns det dock ett varmt och fint garage att ställa sig i.

powernap
2009-01-09, 18:46
Säljer du små trevliga garage som kan sättas upp utan bygglov? ;)
http://www.coopersweden.se/imagehosting/thum_1555496797bd3346d.jpg ('http://www.coopersweden.se/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=483')

Se så stackarn står där och fryser. När hon kommer från Solna på fredag finns det dock ett varmt och fint garage att ställa sig i.

nah.....säger du godnatt oxo:confused: :woot:

Emely&Robert
2009-01-09, 22:31
nah.....säger du godnatt oxo:confused: :woot:

Ja, Emely sa helt klart "gonatt" i eftermiddags :D

Det skall bli väldigt skönt att ställa bilen i garage framöver, folk är helt från vettet när det gäller att fickparkera. När jag gick till jobbet i morse såg jag en ung tjej som backade tills det så att säga "tog i". När hon märkte att det hon kommit så långt bakåt hon kunde så la hon helt enkelt i ettan och körde därifrån. Det var då det var helt klart för mig att de där 1 100 kronorna för ett låst varmgarage relativt nära hemmet* var klart överkomligt.

*) PM om intresse finnes.

Emely&Robert
2009-01-14, 07:58
Då var bilen inlämnad. Skall bli väldigt intressant att se hur det blir och om allt blir bra.

Nästa onsdag har RobertH och jag en liten MINI-date för att få på skunkränderna på bilen med. Robert, bira utlovas men inte innan det är klart :D

RobertH
2009-01-14, 08:02
Vi får väl se hur resultatet blir först, haha ;)

Emely&Robert
2009-01-14, 08:16
Vi får väl se hur resultatet blir först, haha ;)

Vi får väl se vad det blir för bira och kanske framförallt var... ;)

- "Robert, här får du en hundring och en Djurgårdsmössa. Seså, in på Gröne Jägaren och fixa ett par stor stark med dig..."

RobertH
2009-01-14, 12:56
- "Robert, här får du en hundring och en Djurgårdsmössa. Seså, in på Gröne Jägaren och fixa ett par stor stark med dig..."

Whohoo!

(Fast jag som slutat dricka öl! Nyårslöften är dock till för att brytas :D )

Fredrik
2009-01-14, 13:09
Fast jag som slutat dricka öl! Nyårslöften är dock till för att brytas :D

:titanic:

Rasmus
2009-01-14, 13:29
Fast jag som slutat dricka öl!

Tillåt mig skratta! :D:D:D:D

Emely&Robert
2009-01-14, 18:40
Det här kan ju bli hur bra som helst :D

Jag plockar med mig en kasse suspekta belgiska biror. Misstänker att det mesta där inte kommer klassas som öl enligt din definition så du är off the hook angående nyårslöftet med ;)

powernap
2009-01-14, 18:53
vi övriga tar för givet att kameran är med och dokumenterar det hela

Emely&Robert
2009-01-14, 19:02
vi övriga tar för givet att kameran är med och dokumenterar det hela

Så blir det givetvis. Montering av skunkränder är spännande grejer... :D

Emely&Robert
2009-01-15, 18:31
Skulle ha fått tillbaka bilen idag efter montering av JCW chassiet men så blev det inte. När bilen ändå var inne skulle bagageluckan justeras eftersom den satt lite snett...

Tydligen måste bakrutan tas ur när man skall justera bagageluckan eftersom "bakrutan är bagageluckan" och nya lister för att montera den igen fanns inte på lager. Hämtar i morgon istället.

Emely&Robert
2009-01-16, 18:31
Då var bilen hämtad! Sänkningen är strax över en cm så det här kittet är inget för den som är ute efter en stor optisk skillnad. Emely har kört bilen hem och hon menar att skillnaden i hur bilen beter sig när man smiter omkring på stan inte är speciellt stor, den klarar av farthinder och kassa vägar riktigt bra.

Nåväl, vi märkte när vi förra veckan hämtade ut bilen att bagageluckan inte satt direkt rakt. Den var väldigt skev. Detta har hanterats samtidigt som chassiet installerades och resultatet lämnar inget att önska. Nu ser inte bilen ramsned ut längre :D Märkligt bara att man måste skära ut bakrutan för att göra justeringar. Det låter i mina öron som någon form av designmiss. :confused:

JCW chassiet är dock inte helt färdiginstallerat. Det saknas en fyrhjulsinställning för att arbetet skall kunna klassas som helt färdigt. Att det skall göras en hjulinställning framgår visserligen med all önskvärd tydlighet av installationsanvisningarna men det ingår inte i det man på BMW Solna kallar "montering". Så fyrhjulsinställningen kommer på inrådan av Dennis Sundberg (kunnig och tillmötesgående kille i verkstaden som dock förlorade en PK-poäng när han utgick ifrån att det var jag som skulle köra på bana med bilen) till att göras på Solna Däck av en enligt uppgift kunnig kille vid namn Oscar.

Vi trodde givetvis att hela installationen enligt anvisningarna ingick när vi bokade installationen. Att det blev som det blev tror jag beror på en miss i kommunikationen. Det var bara synd att det var Emely som var och hämtade bilen och att Robert Paulmarken som utfärdat arbetsordern inte var på plats.

För övrigt vill jag bara tillägga att det verkar som det inte krävs någon uppdatering av mjukvaran avseende det här kittet (se bifogad fil, som för övrigt tydligen bör användas som underlag vid offereringar om någon annan skulle våga sig på en sådan manöver som vi gjort). Detta tänker jag dock dubbelkolla eftersom jag fått motstridiga uppgifter från min kontakt på BMW England. Det kan hända att den information som finns i pdf:en är inaktuell.

Förresten, om någon säger "Vi ringer så snart det är klart..." utgå då ifrån att det inte stämmer. :rolleyes:

Emely&Robert
2009-01-17, 13:51
Sådär! Då har dekalerna dykt upp. Skall bli kul att se hur det blir...

Wazp
2009-01-17, 14:01
ja vi följer det med spänning:drool:

Emely&Robert
2009-01-17, 16:37
ja vi följer det med spänning:drool:

Kameran är laddad och med tanke på vilket ljusbehov Robert (vi är verkligen många Robert här) har så tror jag inte att jag kommer behöva använda något stativ eller blixt för att föreviga denna stora tilldragelse :D

Jag tror skunkränderna kommer göra stor skillnad!

Emely&Robert
2009-01-18, 15:25
Då har man varit ute och söndagskört lite, underbart att lägga några mil bara för att det är roligt :D Mitt i allt det roliga var jag iväg till Mekonomen och skaffade lite saker som kommer behövas på onsdag.

Emely&Robert
2009-01-22, 00:39
Grymt stort tack till RobertH för ett otroligt jobb "ikväll"! Du kommer utan tvekan få bryta det där tramsiga nyårslöftet... :hihi:

Resultatet av ansträngningarna blev en riktigt sportig tejpning, några trötta deltagare (en tejpmästare och två tejpassistenter) och ett begränsat men märkbart blodvite då den ene assistenten valde att arbeta på egen hand med rakbladet. :rolleyes:

Finns och kommer fler bilder men nu är jag lite trött i ögat.

Tack än en gång Robert! :happy:

Fredrik
2009-01-22, 06:47
Ser jättesnyggt ut 8)

Robert (H alltså) är riktigt skicklig och han vet verkligen hur man klipper och klistrar - NMCS egen Marjasin :mrgreen:

Wazp
2009-01-22, 07:14
Snyggt... väntar på fler bilder och på hur det gick att få bort gamla stripes/limrester :cool:

Andersson
2009-01-22, 07:23
Blev riktigt snyggt.

Emely&Robert
2009-01-22, 08:06
Tackar! Vi är riktigt nöjda med resultatet, blev verkligen en annan bil!

Nåväl, de gamla stripesen satt inte speciellt hårt och lämnade inga klisterrester vad vi kunde se - de var av på ett par minuter.

Haha, Marjasin...

RobertH
2009-01-22, 10:57
Blev bra till slut!

Emely&Robert
2009-01-22, 12:28
Riktigt bra! Vilket pilligt jobb det var...

ola
2009-01-22, 12:40
blev det röda takstripes oxå?

Emely&Robert
2009-01-22, 12:49
blev det röda takstripes oxå?

Nä, inte nu i vart fall. Vi funderade på det men kom fram till att det kanske skulle se konstigt ut då vi inte ville täcka över takluckan... hade inte den funnits där hade det givet blivit en röd rand - inte samma kväll dock, då hade Robert (tjepmästaren) antagligen somnat med tassen i klistret...

RobertH
2009-01-22, 13:24
Japp! Tungt att gå upp i morse, och ryggen är lite paj. Men det var det väl värt :D

ola
2009-01-22, 15:07
Nä, inte nu i vart fall. Vi funderade på det men kom fram till att det kanske skulle se konstigt ut då vi inte ville täcka över takluckan... hade inte den funnits där hade det givet blivit en röd rand - inte samma kväll dock, då hade Robert (tjepmästaren) antagligen somnat med tassen i klistret...

gjorde det på min , trots takluckan, du kan ju flukta den 31a..

Emely&Robert
2009-01-22, 15:09
Ah, det skall vi helt klart göra.

Emely&Robert
2009-04-08, 17:03
Jaha, då var det dags för oss att via Rödingen bidra till BNP en aning.

"Rutan-hoppar-ner-en-cm-när-man-öppnar-dörren"-funktionen har lagt av på förarsidan och i samband med det har listen ovanför dörren fått sig en sketen jävel som den nog inte hämtar sig ifrån.

Sagda dörr är för övrigt lite skevt monterad från fabrik och ger ifrån sig ett klingande läte när den stängs. Jens menade att det kunde man rätta till när bilen ändå var inne för något annat (god märkeskännedom?) och nu får han rätt ;-)

http://www.miniclub.se/imagehosting/155549dcc8ab2a5d6.jpg

http://www.miniclub.se/imagehosting/155549dcc8ab6c350.jpg

Nåväl, kära Emely skall ändå till Solna i morgon så hon får gå in till bilnasarna och boka tid för ett garantiärende.

Emely&Robert
2009-04-09, 08:06
Inte helt oväntat hade servicemottagaren knappt hört talas om problemen med sidorutorna ;-)

Christian
2009-04-09, 13:21
Sen säger de på verkstan...

-Åhh.....inte en till sån här....!

RobertH
2009-04-09, 13:42
Man undrar ibland varför BMW inte köper in en Toyota Corolla eller nåt, sliter ner dörrsidan och - AHA - det var så man gjorde en fungerande elhiss.

Jag hade samma fel på R53:an, och väntar nu bara tills jag får detta på R56:an också..

Emely&Robert
2009-04-09, 17:55
De kanske till och med kunde installera elhissar från Corolla på MINI? =)

Nåja, bilen skall in på tisdag om listen har kommit.

RobertH
2009-04-10, 11:52
De kanske till och med kunde installera elhissar från Corolla på MINI? =)

Nåja, bilen skall in på tisdag om listen har kommit.

Myspys, då får MANIA lite sällskap i Solnagaraget!

Emely&Robert
2009-04-11, 23:11
Vad trevligt! Vi har fått bekräftat att delarna finns så det är väl bara att lämna in och se glad ut ;-)

Förresten, här kommer en liten bild på bilen med sommardäcken!

http://www.miniclub.se/imagehosting/155549e115897e839.jpg

...inte så väldigt XC R56 om jag får säga mitt. :D

Rasmus
2009-04-11, 23:18
Vad trevligt! Vi har fått bekräftat att delarna finns så det är väl bara att lämna in och se glad ut ;-)

Förresten, här kommer en liten bild på bilen med sommardäcken!

http://www.miniclub.se/imagehosting/155549e115897e839.jpg

...inte så väldigt XC R56 om jag får säga mitt. :D
Snyggt!
Min nästa MINI ska nog vara röd med vitt tak. :cool:

Emely&Robert
2009-04-12, 11:30
Snyggt!
Min nästa MINI ska nog vara röd med vitt tak. :cool:

Det är klart den skall vara ;)

Emely&Robert
2009-04-13, 17:49
Idag blev det en bra tur: först en ordentlig bensträckare ute på Bogesud (undras varför Polisen hade helikoptern uppe idag?), vidare in till Vaxholm för lunch och sedan färja hemåt. Härligt!

Hobbe
2009-04-13, 18:09
Jaha, sådana roliga saker hittar herrn på utan att bjuda med övriga MINI:sar som också vill lufta sig :mad:

Emely&Robert
2009-04-13, 21:44
Visst är det kul att göra saker i grupp men ibland vill man bara leka med sig själv ;) Hehe

Nå, vi kom på i förmiddags att det var dags för en tur och när alternativet var att tvätta fönstren så var det bara att dra iväg!

Emely&Robert
2009-04-14, 08:17
Emely var och lämnade bilen i morse och fick besked att bilen går att hämta i eftermiddag... om de beställt rätt list. Tror faktiskt inte att han skojade heller.

Emely&Robert
2009-04-15, 08:37
Då var bilen hämtad igen från BMW. Rutan verkar funka igen och vi fick med en instruktion om hur man "nollställer" ekeltroniken igen om det skulle börja strula. Tackar, tackar. Vi fick även ett märke på taket i samband med bytet av listen men detta skulle tydligen gå att polera bort.

Robban hur gick det för dig?

Rasmus
2009-04-15, 09:32
Då var bilen hämtad igen från BMW. Rutan verkar funka igen och vi fick med en instruktion om hur man "nollställer" ekeltroniken igen om det skulle börja strula.
Är fönsterhiss-felet mekaniskt eller är det något i mjukvaran som man kan nollställa själv? Vad var tillvägagångssättet för att nollställa elektroniken?

Emely&Robert
2009-04-15, 09:37
Det kunde tydligen antingen vara problem med själva relät eller med mjukvaran. I vårt fall var det inget fel på relät.

Nollställningen görs genom att köra ner rutan och fortätta hålla ner knappen i fem sekunder. Sedan skall man köra upp den igen och fortsätta hålla in knappen i fem sekunder.

Hobbe
2009-04-15, 09:40
Så nollställer man gaspedalen också.
"Tryck ned pedalen i fem sekunder, växla, tryck ned pedalen i fem sekunder...."

:)

Emely&Robert
2009-04-15, 13:15
Så nollställer man gaspedalen också.
"Tryck ned pedalen i fem sekunder, växla, tryck ned pedalen i fem sekunder...."

:)


Har du problem med att gaspellen hänger sig? :D

Wazp
2009-04-15, 16:59
nollställningen funkar bara på förarsidan på min bil höger sidan vil inte bli normal klämskyddet slår i och den åker ner igen

Andersson
2009-04-16, 22:00
Idag passerade jag en bekant Cooper S med ett bekant ansikte bakom ratten påväg hem från jobbet. :)

Emely&Robert
2009-04-17, 06:51
Hehe, jag fick rapport om detta! Hon rapporterade även att Clubmanen var riktigt stilig i vitt och svart.

Emely&Robert
2009-08-13, 14:40
Fler rapporter om kappkörningar från ICA och in till stan...

Nåväl, lille Jeo är har varit inne på Solna igen för lite pyssel. Insidan av bakluckan, ni vet handtagen för att stänga, gav med sig och fick bytas. I samma veva passade vi på att meddela att det rasslar och skramlar i inredningen. Tydligen inga större förvånade miner den här gången... Hur som, ny överdel på instrumentbrädan och eventuellt extra textilpackningar i dörrsidorna blev resultatet. Bilen hämtas om en timme och skall in igen på onsdag.

Rappa besked och samma kille som grejade med bilen när listen ovanför sidorutan hade gett med sig.

Aleckz
2009-08-13, 22:52
Roligt att din bil också "heter" Doris. Passar väldigt bra på chiliröda Mini:s. De var bland de första min tjej sa att de är en Doris:P när vi hämtade ut den.
Bara tvungen att säga de, så komiskt.

Andersson
2009-08-13, 23:08
Fler rapporter om kappkörningar från ICA och in till stan...


:rolleyes: :drive:

Emely&Robert
2009-08-19, 07:24
Jaha, då har det hänt igen. Jag hade på känn att vi inte skulle vara så positivt inställda till BMW Solna. Vi hade bilen inne i torsdags för att få åtgärdat lite typiska småfel (rassel från inredning och en trasig panel i bagageutrymmet). Allt var frid och fröjd och tid bokades till idag för åtgärd av missljud i dörrsidor och instrumentbräda.

När Emely kommer till Solna idag säger Sveriges mest osympatiske serviceman att det inte finns några delar och att man inte kommer göra några arbeten på bilen.

Överdelen av instrumentbrädan finns tydligen inte att beställa och eftersom man tror att missljuden kommer därifrån kommer man inte göra något åt det. För övrigt har man aldrig gjort ett sådant jobb på en så ny bil. Leveranstid på instrumentbrädan? "Tja, vad vet jag (ja, det kan man fråga sig), det kan ta ett år att få fram en sådan, den måste beställas från produktion i England, finns inte i lager någonstans."

Missljuden i dörrsidorna och vid det övre bältesfästet då? Nej, dem gör man inget åt eftersom missljuden fortplantar sig från instrumentbrädan till dessa ställen. Emely frågade om han skämtade men det gjorde han alltså inte.

Herr Bergquist passade även på att ge verkstaden en känga för att de är alldeles för positiva.

Ace
2009-08-19, 07:33
Märkligt att det ofta sitter såna rötägg vid dom diskarna. Har haft liknande duster med folk på Bilia i Göteborg.
Skriv ett mail till Heidi och berätta vad ni varit med om. Då kan jag lova att det händer grejer. Jag tror Fredrik har hennes mailadress.
Vet inte riktigt hennes befattning just nu men har för mig att hon är ansvarig för hela Norden.

Emely&Robert
2009-08-19, 07:57
Jag tycker det är märkligt att det skall vara så svårt att sitta i en servicemottagning och bara sköta sitt jobb och uppföra sig? Hur svårt kan det vara att ringa till kunden och berätta att man gjort bort sig?

Nåväl, de skulle höra av sig lite senare. Annars kommer jag göra det...

dvorak
2009-08-19, 08:28
Tråkig attityd... Hoppas att det löser sig.

Ace: Jag kan inte att verkstadsadelningen på BMW GBG är så trevliga nej.... konstigt att det är så svårt att bjuda på servie när man har ett serviceyrke...

Emely&Robert
2009-08-19, 08:34
Tråkig attityd... Hoppas att det löser sig.

Ace: Jag kan inte att verkstadsadelningen på BMW GBG är så trevliga nej.... konstigt att det är så svårt att bjuda på servie när man har ett serviceyrke...

Ja, det löser sig säkert, frågan är bara om vi kommer åka till Solna igen för att få saker gjorda. Man kanske är tvungen nu när ingen säljer MINI längre.

Jag blir så trött på servicemänniskor som inte har förstått ens det mest grundläggande med sina arbetsuppgifter; le, var glad, ta skit, le, lös uppgiften, le, tacka för allt, le, lös uppgiften, le...

Andersson
2009-08-19, 08:43
Ja, det löser sig säkert, frågan är bara om vi kommer åka till Solna igen för att få saker gjorda. Man kanske är tvungen nu när ingen säljer MINI längre.

Jag blir så trött på servicemänniskor som inte har förstått ens det mest grundläggande med sina arbetsuppgifter; le, var glad, ta skit, le, lös uppgiften, le, tacka för allt, le, lös uppgiften, le...

Det finns ju fortfarande hyffsat många serviceställen, Dom största nerdragningarna är ju i antalet återförsäljare. Ni kan tex testa lyckan på Bilcentralen i Segeltorp.

Tråkigt det där med bemötande, Jag tycker dock man upplever samma sak på så otroligt många ställen. Förstår inte varför det ska vara så svårt att vara trevlig.

Jag jobbar själv med service till stor del och det lättaste sättet att få nöjda kunder är precis att göra som du säger, Det kostar typ ingenting men är värt så mycket för kundens upplevelse. Fattar man inte då är man körd på riktigt och borde göra något annat.

RobertH
2009-08-19, 08:57
Instämmer med alla och alltihop.

Emely&Robert
2009-08-19, 10:09
Nu händer det grejer, de har ringt från BMW och sagt att delarna kommer under dagen, de var bara lite försenade (fanns i Malmö i morse). För övrigt finns det visst just nu en annan bil inne på verkstaden i Solna för samma åtgärd som vår.

Kommunikationsfel verkar det som, man blir så trött. Nå, de bad så hemskt mycket om ursäkt och lånebil ingår givetvis.

Nu återstår bara själva jobbet.

ola
2009-08-19, 10:38
ja man blir så trött , jag hade min bil inne på BMW Solna för att jag hade missljud i högerbakdörr, samma ljud som de åtgärdade utan problem 2 veckor efter leverans av bilen.. Men när jag den här gången skulle hämta bilen så sa de att "- nä nåt ljud hade de inte hört.." "-förresten så hade de inte ens provkört bilen för det var för lite bensin i.." (30 km kvar enl. färddatorn).
-Men hallå - då kunde ni ju ha slagit i en skvätt - ni har ju egen bensinpump här bakom sa jag
"- ja det är klart det kunde vi ju gjort - men nu gjorde vi inte det.." bilen blev då kvar en vecka till för åtgärdande av problemet.. men då jag skulle hämta den så hade de inte hört något..
Jag körde ut ur garaget och ca 2,5 sek senare hör jag samma j-a ljud igen - ett irriterande kvittrande.. jag skiter i dom och kör hem med det j-a kvittrandet ringandes i öronen.. ringer sen Solna igen och nu säger de att
"-en tekniker får åka med o lyssna" - bokar tid för det en vecka senare, väl där vet ingen om att jag har bokat någon tid.. efter en halvtimme kommer en mek som åker med - han hör ljudet efter 30 meter och undrar hur man kan missa det.. bokar ny tid och nu är första lediga tid 3 veckor fram i tiden...

Blir man trött eller , misstänker att de aldrig ens har försökt hitta felet..

Fel nummer 2 jag hade den inne för var att jag hade ett skrapljud vid mkt snälla inbromsningar rakt fram, det konstaterade man snabbt att det var för att jag hade R-däck med dimensionen 215/40/17 och det vet ju alla att de skrapar i hjulhusen hela tiden!!!! (vilket j-a pucko).

Nä, man har lite annat att göra faktiskt än att åka skytteltrafik till Solna.. Vet någon om Bilcentralen Nacka gör MINI? de säljer ju o servar BMW..

Hobbe
2009-08-19, 12:32
Det finns en anledning till att jag åker till Novation i Uppsala med mina vrålåk ;)

Fredrik
2009-08-19, 13:10
Jag såg att Ace postat ovan om att kontakta Heidi - dessvärre har Heidi slutat då BMW ansåg det inte behövdes någon som enbart är ansvarig för marknadsbiten på MINI vilket är tråkigt - Heidi fick erbjudande om en annan tjänst vilket innebar att jobba med BMW och det var hon inte intresserad av, Heidi gillar MINI och ville jobba med MINI.

För närvarande är det BMW´s marknadschef som är ansvarig - jag jobbar på att få kontakt med honom så snart som möjligt, har redan skrivit ett mail för ett par veckor sedan utan svar hittills, tyvärr.

Emely&Robert
2009-08-19, 13:13
Ja, nu var det väl inte aktuellt att skriva långa klagomail dit, än, i det här ärendet. Bara allmänt gnäll över att servicepersonal inte vet vad de jobbar med.

powernap
2009-08-19, 13:27
har följt tråden, o det är tråkigt när man inte tar hand om det viktigaste som finns.....KUNDEN.....

har dock aldrig stött på detta problemet hos www.bendtbil.se
kanske för att halmstad är en "småstad" kanske för att man har annan syn eller nåt....

Emely&Robert
2009-08-21, 08:36
Tid beställd hos AUTOmemo! Dags för lite kärlek för lacken, den är ju röd, trots allt.

Andersson
2009-10-13, 22:16
Inget nytt som hänt i JEO´s liv? :)

Emely&Robert
2009-10-21, 12:32
Nyheter i JEO:s liv? Han fick på sig vinterskorna idag! Är vi diskvalificerade från träffverksamheten nu?

I övrigt har det varit ett par turer till Solna för åtgärd av vibrationsljud i inredningen. Annars inga större ingrepp. Har återigen börjat snegla på en tur över till England för att få på ett JCW-kit. Semester + trim = kul

Emely&Robert
2010-06-06, 18:22
Vi kör en liten uppdatering. Som en del redan fått med sig har det skett en viss omflyttning inom landet varvid Emely hamnat i Malmö och jag uppe i Umeå. Vi skulle lämna Stockholm och det slutade med att Emely svängde vänster och jag höger.

Anledningen är inte så märklig, vi fick båda erbjudanden om jobb som inte gick att tacka nej till och med tanke på att min anställning vid tingsrätten är tidsbegränsad till sin natur så ansluter jag i Malmö nästa höst.

Viktigast av allt är dock att JEO numera bor nere i Malmö och håller som bäst på att vänja sig vid den friska luften. När vi ändå är inne på väsentligheter finns det två saker som vi är intresserade av när det gäller bilen.

1. Vi skulle vilja göra en lackbehandling och tar gärna emot tips.

2. Garage i Malmö. Vi ser helst att det är garage för en sluten krets och med fasta platser. Inget spring från utomstående.

Scitz0
2010-06-06, 20:06
Vad gäller garage vågar jag inte svara på, det får någon annan vänlig själ här inne tipsa om.

Däremot har jag haft bilen inlämnad på ditec i malmö förra våren och var mycket nöjd med resultatet. Glastec är så satans nice, behöver man inte använda vindrutetorkarna på några månader ;).

Ante
2010-06-06, 21:14
Ungefär var i stan bör garaget vara?

Emely&Robert
2010-06-06, 21:19
Tackar! Ditec kommer vi kolla upp i morgon.

Garaget bör finnas i centrum. Vi kommer bo rätt nära stationen.

GustavO
2010-06-06, 21:27
1. Vi skulle vilja göra en lackbehandling och tar gärna emot tips.



Nu i veckan gjorde vi en Ditec-behandling på P&B Bilcenter i Lund och vi är helnöjda med både bemötande och resultat. Nu kan jag ju inte uttala mig om det varaktiga skyddet men som sagt; än så länge bara gott att säga om dem.

Emely&Robert
2010-06-07, 19:00
Garage fixat!

Ska kolla närmare på Ditec, de verkar lovande! Inte så glada över en röd bil bara :-)

Emely&Robert
2011-03-22, 07:25
Nu var det en stund sedan det uppdaterades här! Nå, hur som helst så händer det saker, väldigt roliga saker. Tyvärr kommer de här roligheterna till att betyda att vi behöver skaffa en större bil... så, nu ska alltså lille Jeo säljas.

powernap
2011-03-23, 07:00
Grattis!!!
En perfekt anledning till Countryman ;-)

Emely&Robert
2011-03-23, 07:31
Tack, tack! Ja, visst är det både spännade och roligt, mycket som händer på en gång. Vi har ju precis fått tillträde till nya lägenheten och så blir det familj alldeles inpå. Countryman tror jag inte det blir... Clubbie tänkte jag på ett tag, tills jag fick reda på av E vad som föväntas kunna packas in... Oups... invadera ett mindre land/ha med sig barn.... ja, det går på ett ut.

Emely&Robert
2011-03-28, 18:00
Jaha, då var bilen ute till försäljning :-/

Det känns inte alls roligt men nu har till och med jag insett att det inte är hållbart med en Cooper som enda familjebil.

http://i264.photobucket.com/albums/ii171/Roblind/MINI_2.jpg

http://www.blocket.se/malmo/MINI_Cooper_S_32837517.htm?ca=11&w=3

Hagatorpet
2011-03-28, 18:02
då är det väl bara att köpa en till :confused:

Emely&Robert
2011-03-29, 06:08
då är det väl bara att köpa en till :confused:

Hehe, ja, det skulle man kunna tycka :D

Nä, det lutar nog åt någon relativt stor kombi. Sedan måste det ju givetvis börja läggas undan pengar till en MINI med :p

Emely&Robert
2011-04-05, 06:06
Jaha, då är vi MINI-lösa då. Det känns riktigt trist men som sagt, det är av en anledning som är trevlig. Nu hoppas vi att Jeo får det bra hos nya ägarna och att vi kanske kan få en skymt av den lille röde på någon sydträff.

Eller ja, vi har ju kvar den här:
http://i264.photobucket.com/albums/ii171/Roblind/_MG_2867.jpg

:)

Fredrik
2011-04-05, 19:14
Ni kanske återkommer Robert - risk för återfall för ytterligare MINI senare i livet verkar vara ganska stor :D

Den där modellbilen är riktigt fin - behåll den som ett minne, och om den är i fint skick kan den bli värd en slant en dag (om man mot förmodan skulle sälja).

Emely&Robert
2011-04-05, 21:01
Jag smider redan planer i smyg (Emely, titta bort nu). Det går ju att bli med MINI utan att bli ruinerad... :D

Ja, modellen är klart snygg. Självklart finns originalförpackning kvar.

HF-Björn
2011-04-15, 10:04
Vad lutar det åt? Alfa 159 Sportwagon skulle jag kunna tänka mig som blöjtransport... =)

Hehe, ja, det skulle man kunna tycka :D

Nä, det lutar nog åt någon relativt stor kombi. Sedan måste det ju givetvis börja läggas undan pengar till en MINI med :p