handdator

Visa fullständig version : AKUT: sänkning vibration



mehari75
2008-11-04, 17:54
Tjena alla , har en cooper som idag fått justerbara coilovers monterade , rätt rejält ihopskruvade men vid belastning ( gaspådrag ) upplevs skakningar eller vibrationer i bilen , inte i ratten utan i hela bilen.Nån som fått detta problem vid sänkningar????Drivaxlar knutar kanske???
Tacksam för snabba inlägg då bilen ska till verkstad imorron.

andreass
2008-11-04, 20:01
Detta fanns ej innan? Min blev bättre med sänkfjädrar och får nu en ny vxllåda hos BMW.

Ace
2008-11-04, 20:20
Tjena alla , har en cooper som idag fått justerbara coilovers monterade , rätt rejält ihopskruvade men vid belastning ( gaspådrag ) upplevs skakningar eller vibrationer i bilen , inte i ratten utan i hela bilen.Nån som fått detta problem vid sänkningar????Drivaxlar knutar kanske???
Tacksam för snabba inlägg då bilen ska till verkstad imorron.

Läge för en hjulinställning kanske?

mehari75
2008-11-05, 07:24
Nä inga skak innan sänk , hjulinställning kanske e bra men eftersom det brara skakar/vibrerar vid belastning ( alltså när man trycker på ) och ej när man rullar obelastat , typ släpper gasen eller frikopplar så borde det inte vara hjulinställning?

Ny växelåda Andreass , varför??

Marcus
2008-11-05, 08:57
Har samma problem. Har kört med mina coilovers i 2år och detta började för 2 månader sen.

När känns skakningarna mest?

mehari75
2008-11-05, 10:57
Känns framförallt vid gaspådrag , och känns inte när man släpper gasen eller frikopplar , tror det känns vid alla växlar också men eftersom man axar hårdast 1 och 2 an så är det mest framträdande där.Problemet är bara 17 h gammalt så jag har inte lärt mig om det dessutom kommer och går lite..

Jag rapporterar vidare.
Är det någon annan som kör coilovers eller anndra låga fjädrar som upptäckt samma fenomen????

powernap
2008-11-05, 12:24
Känns framförallt vid gaspådrag , och känns inte när man släpper gasen eller frikopplar , tror det känns vid alla växlar också men eftersom man axar hårdast 1 och 2 an så är det mest framträdande där.Problemet är bara 17 h gammalt så jag har inte lärt mig om det dessutom kommer och går lite..

Jag rapporterar vidare.
Är det någon annan som kör coilovers eller anndra låga fjädrar som upptäckt samma fenomen????

har inte märkt något liknande, dock så gick min högra drivknut i våras....bilen blev i det närmaste okörbar...fick bli släpad till verkstad....