handdator

Visa fullständig version : Behöver lite däckhjälp



BlueZ
2008-11-03, 08:29
Hej,

jag har en Mini Cooper S 2002 med 202 hk i motorn (182 på drivhjulen). Den ska jag ta ner till Nürburgring och behöver därför lämpliga däck. Denna bil är min frus daily driver, så rena R-däck är kanske inte så bra. Men vad kan ni rekommendera för högprestandadäck utan att man köper rena R-däck? Har original 17" fälgar.

Dessutom undrar jag vad man kan ställa in för camber utan att ha camber plates etc.

Kör i normala fall Corvette Z06, men den står i garaget utan växellåda. Därför får det bli Minin på Ringen.

ola
2008-11-03, 10:19
kolla i tråden som powernap har om gruppköp på yokohama, det är ju däck som är gatgodkända (A048)

BlueZ
2008-11-03, 22:44
Det verkar som att det blir R-däck ändå. Toyo Proxes R888.

Men är det ingen här som vet nåt om camber?

Ashra
2008-11-03, 23:52
jag tycker ju mina dunlop supersport max var riktigt myiga att köra på. vet att nån i klubben har averkat massa mil på bana med dem däcken.

BlueZ
2008-11-04, 07:17
Efter lite letande så hittade jag detta:

"On 04 and earlier cars, there is no adjustment for camber/caster from the factory. in the rear, aftermarket camber links top and bottom will get the back fully adjustable, in the front it takes camber plates, whether on top of the stock struts or an aftermarket coilover set up."

Camber plates är alltså helt nödvändigt. Det blir till att köpa sånt också.

Scitz0
2008-11-04, 11:57
Efter lite letande så hittade jag detta:

"On 04 and earlier cars, there is no adjustment for camber/caster from the factory. in the rear, aftermarket camber links top and bottom will get the back fully adjustable, in the front it takes camber plates, whether on top of the stock struts or an aftermarket coilover set up."

Camber plates är alltså helt nödvändigt. Det blir till att köpa sånt också.Intressant, vet du vad som gäller för R56 fram och bak också?