handdator

Visa fullständig version : Låsmutter-adaptern



RobertH
2008-10-29, 21:53
Som ny R56-ägare med väderprognos snö i morgon natt undrar jag var man hittar låsmutter-adaptern. I R53 låg den ju i en speciell hållare under mattan i bagaget, men jag hittar inget där.

KIT
2008-10-29, 23:17
Thats where it suppose to be, i verktygsfacket i en liten hållare.....men du hade väl en subwoofer där??

FEED ME
2008-10-29, 23:44
Som ny R56-ägare med väderprognos snö i morgon natt undrar jag var man hittar låsmutter-adaptern. I R53 låg den ju i en speciell hållare under mattan i bagaget, men jag hittar inget där.

Det var därför som du fick bilen så billigt! :D :p

Men jäklar, ska det bli snö? Jag har ju inte ens beställt vinterdäck till Clabbe än. Kanske läge att göra det med detsamma då...

RobertH
2008-10-30, 08:09
Japp, snö i natt sägs det. Men det kanske inte blir så farligt.

Hmm misstänkte att den låg i den försvunna verktygslådan. Blir till att försöka få tag på gamla ägaren då. Vad tar BMW för en sån adapter annars,, 500kr?

RobertH
2008-10-30, 09:40
Kostar ca 240kr och tar en vecka att beställa hem. Det finns närmare 80 olika varianter till R56.

Har kollat med gamla ägaren nu och han ska rota i sina gömmor. Hoppas det inte kommer allt för mycket snö i natt nu bara!

JohanH
2008-10-30, 10:59
Kostar ca 240kr och tar en vecka att beställa hem. Det finns närmare 80 olika varianter till R56.

Har kollat med gamla ägaren nu och han ska rota i sina gömmor. Hoppas det inte kommer allt för mycket snö i natt nu bara!

A bargain mate.

Jag tycker nog att gamla ägaren ska betala det. Du fick en subba, men förlorade möjligheten att sätta på vinterhjul. Jag vet vad jag skulle välja av de två :)

RobertH
2008-10-30, 11:13
Ja absolut, pengarna har ingen betydelse. Men det vore fint att få domkraften och det andra som ingår i paketet också, så jag får se om han hittar något i morgon.