handdator

Visa fullständig version : Vad lyssnar ni på just nu?



Ace
2008-10-24, 18:15
Alltid lika kul att veta vad folk har i stereon eller i Ipoden.
Mina senaste inköp (ja jag köper skivor!) har varit:

Hello Saferide "More modern short stories from ....."
Feist " open session"
Mission Hall Session feat. Rosie Thomas, Denison Witmer, Christian Kjellvander mfl
Ron Sexsmith "Exit Strategy Soul"
Chris Mills "Living in the aftermath"
Cult Of Luna "Eternal Kingdom"
Isis "Oceanic"
Glasvegas "Flower & Football Tops"

Var för övrigt och såg Cult Of Luna på Storan här i Göteborg i söndags och det var en av de mest minnesvärda konserterna jag varit på (har sett c:a 400 band live!) Två trummisar, tre gitarrister, en på synth, en bassist och tre sångare säger väl det mesta! Bör kollas upp omgående om man gillar ödesmättad Post-Hardcore med Radiohead och dödsmetall influenser!

Lyssnar just in mig på Isis som känns som ett band i samma genre. Mycket lovande!

Darkfool
2008-10-24, 19:09
Alltid lika kul att veta vad folk har i stereon eller i Ipoden.
Mina senaste inköp (ja jag köper skivor!) har varit:

Hello Saferide "More modern short stories from ....."
Feist " open session"
Mission Hall Session feat. Rosie Thomas, Denison Witmer, Christian Kjellvander mfl
Ron Sexsmith "Exit Strategy Soul"
Chris Mills "Living in the aftermath"
Cult Of Luna "Eternal Kingdom"
Isis "Oceanic"
Glasvegas "Flower & Football Tops"

Var för övrigt och såg Cult Of Luna på Storan här i Göteborg i söndags och det var en av de mest minnesvärda konserterna jag varit på (har sett c:a 400 band live!) Två trummisar, tre gitarrister, en på synth, en bassist och tre sångare säger väl det mesta! Bör kollas upp omgående om man gillar ödesmättad Post-Hardcore med Radiohead och dödsmetall influenser!

Lyssnar just in mig på Isis som känns som ett band i samma genre. Mycket lovande!


Ja Glasvegas "Flower & Football Tops" är verkligen super bra platta!!...spelas mycket i bilen till och från jobbet. Ja den är hypad som fan...men den är så grymt bra! :woot:

Ace
2008-10-24, 21:02
Ja Glasvegas "Flower & Football Tops" är verkligen super bra platta!!...spelas mycket i bilen till och från jobbet. Ja den är hypad som fan...men den är så grymt bra! :woot:


Visst är det härligt att det faktiskt finns hypade skivor som är bra!

Skickar med en bonuslänk:
Hur man INTE lastar av en Subaru från en lastbil!!!!
How Not To Unload A Car Video@@AMEPARAM@@http://embed.break.com/593400@@AMEPARAM@@593400 (http://break.com/index/how-not-to-unload-a-car.html)

andreass
2008-10-27, 19:14
Kvällens band: YouTube - Broadcast Yourself. (http://www.youtube.com/watch?v=36-wQVgIISo)

RandyPiper
2008-11-20, 19:00
Dinosaur Jr - Beyond grymt bra platta !

Suger ner cult of luna nu , lät kul med flera trummisar.

Annars har jag återupptäckt Primus på senaste, och även dragit ner lite av basisten Les Claypool´s nyare projekt. Riktigt grymt, den killen vet hur man misshandlar en 6 strängad bas och får det att låta gudomligt.
För er som inte lyssnat på primus kan jag rekommendera den gamla kultplattan "sailing the seas of cheese".

Ace
2008-12-12, 21:10
Vad tyckte du om COL Randy?

RandyPiper
2008-12-17, 17:37
Vad tyckte du om COL Randy?

Har glömt att lyssna på det, återkommer med recension :handen:

powernap
2008-12-17, 17:51
jag lyssnar just nu på en liten bebis som har hicka :woot:

Emely&Robert
2008-12-17, 18:04
Jag har lyssnat på Lundells samlade verk i 12 timmar i sträck nu... börjar fundera på att flytta till Söder och gifta mig med en 20 år yngre kvinna (fast det skulle nog bli lite äckligt), röka cigaretter utan filter och dricka rödvin...