handdator

Visa fullständig version : Vad läser ni just nu?



RobertH
2008-10-23, 22:14
Här kan vi skriva vilka böcker vi läst i år och gärna komma med tips på de som varit bra. Själv är jag ingen storläsare, men gillar att ha en bok på nattduksbordet när andan faller på.

- Snabba cash ++++
- Aldrig fucka upp +++
- Män som hatar kvinnor +
- Tärningsspelaren +++++

Fredrik
2008-10-24, 07:00
Jag sträckläste "Snabba Cash" när vi var i Portugal i somras - superbra, jag sätter nog fem MINIs på den.
Den andra boken av Jens Lapidus (kollega till Johan H och Björn P), "Fucka upp" ska jag läsa när den kommer ut i pocket :mrgreen:

Liza Marklunds böcker är väl hyfsade men det är något i dem jag saknar för att få närvarokänsla.

Ett par böcker med hög igenkänningsfaktor (speciellt för oss sjuttiotalister) är Filips och Fredriks böcker, men bäst är nog "Två nötcremé och en moviebox", underbar satir om hur vi faktiskt hade det före alla hade video (som det hette på den tiden) och hur det såg ut i Sverige på sjuttio- och i början på åttiotalet.

JohanH
2008-10-24, 07:25
Just nu läser jag senaste numret av Vanity Fair - sen är det Jonathan Littrells tegelsten som väntar...

powernap
2008-10-24, 09:35
från nöjda kunder till glödande fans - läser jag just nu :cool:

Rasmus
2008-10-24, 10:39
Just nu läser jag boken som kom med min Panerai Power Reserve - PAM 0090. Jag ger den högsta betyg +++++ :D

Innan den läste jag, som så många andra, Snabba Cash av Jens Lapidus. Den var helt OK men saknade det där lilla extra. Man kunde liksom slita sig från den utan att tycka det kändes tråkigt, så den får +++ i betyg.

Hobbe
2008-10-24, 11:06
Just nu läser jag denna tråd... :blink:

Luc!fear
2008-10-24, 16:28
Just nu läser jag denna tråd... :blink:
Håller med hobbe, första tanken som slog mig.;)
Vem f_n har tid att läsa....
/Dan

Mackan
2008-10-24, 16:40
Jag sträckläste "Snabba Cash" när vi var i Portugal i somras - superbra, jag sätter nog fem MINIs på den.
Den andra boken av Jens Lapidus (kollega till Johan H och Björn P), "Fucka upp" ska jag läsa när den kommer ut i pocket :mrgreen:

Liza Marklunds böcker är väl hyfsade men det är något i dem jag saknar för att få närvarokänsla.

Ett par böcker med hög igenkänningsfaktor (speciellt för oss sjuttiotalister) är Filips och Fredriks böcker, men bäst är nog "Två nötcremé och en moviebox", underbar satir om hur vi faktiskt hade det före alla hade video (som det hette på den tiden) och hur det såg ut i Sverige på sjuttio- och i början på åttiotalet.

Kan kopiera Fredriks inlägg rakt av förutom att jag helt sågar Marklund..
Rekommenderar Två nötcreme o en moviebox på ljudbok , mycket
underhållande uppläsning av författarna själva. Förutsätter att man är
uppväxt i DDR Sverige förstås..

Aldrig Fucka upp har jag ännu inte läst , den lär inte vara så bra som
Snabba cash..kanske lite framstressad av förlaget ..blir väl lätt så när
man har en cashcow..Ska ge den en chans iaf.

På sängbordet näst på tur ligger Svensk maffia. Ett boktips får väl bli Lasermannen , ett måste för de som inte läst den!

MS//

Fredrik
2008-10-24, 18:18
Aha, "Svensk Maffia" som jag inte läst ännu rekommenderades av en nyinflyttad granne som är polis.
Han jobbar som ordningspolis i city och säger att det är mycket sanning i boken, men även i "Snabba cash" är sanningshalten extremt hög med stureplansprofiler som knarkkungar o.d. - skrämmande :blink:

RobertH
2008-10-25, 15:05
Lasermannen och Svensk Maffia låter som mina nästa böcker på nattduksbordet. Tack för tipsen!

Mackan
2008-10-25, 16:17
Fler boktips är GW Perssons trilogi : "Mellan sommarens längtan och vinterns köld ", "En annan tid ett annat liv" och "Faller fritt som i en dröm".
GW är en av de bästa svenska deckarförfattare om ni frågar mig...
Skriver roligt , sarkastiskt och spännande. LÄS!


MS//

loop
2008-10-25, 19:43
Har på börjat läsning av Mini Cooper Service Manual: 2002-2006

http://www.bokus.com/b/9780837615110.html

powernap
2008-10-26, 09:45
håller på med instruktionsboken till gps-skiten........grrr.....

Christian
2008-10-26, 22:13
jag trodde ni syftade på "vilken tråd läser du i ??"

Andersson
2008-10-27, 00:03
Lasermannen och Svensk Maffia låter som mina nästa böcker på nattduksbordet. Tack för tipsen!

Bra val, kan bara instämma med de andra, mycket läsvärda böcker!