handdator

Visa fullständig version : Obama eller McCain, vem skulle du rösta på?



Fredrik
2008-10-21, 12:38
Om du bodde i USA, vem skulle du rösta på i valet, Barack Obama eller John McCain?
Rösta i pollen (som är helt ovetenskaplig och ointressant men skoj ändå :shock: ).

Svaren kommer att vara dolda så ingen behöver skämmas om ni röstar på fel kandidat ;)

powernap
2008-10-21, 12:59
alternativet "blankt" saknas i pollen ;-)

Fredrik
2008-10-21, 13:32
alternativet "blankt" saknas i pollen ;-)

Just det, därför då röstar man inte på någon av kandidaterna och då blir pollen rätt trist - nu är den det ändå, men kan man liva upp den lite genom att inte ha alternativet "blankt" ;)

Ser f.ö att det är någon stackare som röstat fel :woot:

powernap
2008-10-21, 13:33
genom självkritik kan man komma långt :cool:

Fredrik
2008-10-21, 13:36
genom självkritik kan man komma långt :cool:

Aha, det är alltså du som röstat fel Jonas :woot:

powernap
2008-10-21, 13:39
Aha, det är alltså du som röstat fel Jonas :woot:

attack är bästa försvar fredrik, eftersom du kom på den vändningen så tolkar jag det som att det är du fredrik som är fel på :woot:

MartinGBG
2008-10-21, 13:48
Jag tror följande:
Om Obama vinner så går Bush in i krig mot Iran innan han går av sin post.

Om McCain vinner så startar han krig mot Iran när han kommer på sin post (lite längre fram i tiden dock).

Så inget utav det är särskilt bra :P

Fredrik
2008-10-21, 13:56
Jag tror följande:
Om Obama vinner så går Bush in i krig mot Iran innan han går av sin post.

Om McCain vinner så startar han krig mot Iran när han kommer på sin post (lite längre fram i tiden dock).

Så inget utav det är särskilt bra :P

Alltså har du och jag röstat på Obama och Jonas den spjuvern har röstat på John ;)

powernap
2008-10-21, 14:10
gör ju allt man kan för att gå lite mot strömmen....alla gillar inte att bli frånåkta av en gul combidiesel......

Fredrik
2008-10-21, 14:12
gör ju allt man kan för att gå lite mot strömmen....alla gillar inte att bli frånåkta av en gul combidiesel......


Va, så det är Erik som har röstat fel ;)

Hobbe
2008-10-21, 14:58
Känsligt med politik, och borde kanske undvikas helt på ett forum som detta ?


...men eftersom dörren har öppnats på glänt redan: demokraterna (Obama).
Av egen erfarenhet återfinns fler "nutcases" inom det republikanska partiet gällande synen på vapen, religiös dubbelmoral, tron på Coca Cola som preventivmedel pga tabubelagda diskussionsämnen, "nuke 'em nuke 'em all" etc etc.
Flertalet amerikaner med en något mer "europeisk" syn på världen återfinns i det demokratiska partiet.

McCain verkar vara en hyfsad person trots sin partitillhörighet, men hans största bedrift utfördes för mer än 40 år sedan, och det börjar bli tjatigt att prata om nu.
Att sitta i fångläger är inte direkt en avgörande kvalifikation för att vara President.

Obama lovar, och lovar, och lovar, men vet inte hur han ska kunna uppfylla vad han lovar.

Skit vilket som så därför röstar jag på parti och inte person i denna fråga.

//Tidigare bosatt i USA

Fredrik
2008-10-21, 15:08
Hobbe, det är off-topic och ska inte tas så allvarligt, men om någon skulle tycka att detta är lite väl off-topic (känsligt) för forumet så kan jag ju ta bort denna (egentligen helt ointressanta) tråd.
Jag tycker inte att någon ska ta för blodigt på denna tråd och poll då jag bara ville få en allmän koll på vad ni MINIster tyckte generellt, alla har givetvis rätt till sin uppfattning då vi här på forumet och amerikanerna använder sig av demokratiska principer.

Jonas och jag skojar lite, men ingen menar något illa, som sagt - fritt fram för åsikter (så länge de inte är extrema åt något håll, jag tror alla förstår vad jag menar) :)

FEED ME
2008-10-21, 21:11
"Helt ointressant" är ju frågan definitivt inte. Valets utgång kommer med all säkerhet att påverka oss alla, även i Sverige...

Själv så orkar jag dock inte sätta mig in i detaljerna. Jag har ju inte rösträtt ändå. Men det lilla jag har hört, får mig att ändå sympatisera med Obama.

Dessutom gillar jag gult och svart.
Samt att köra ifrån trimmade bensinbilar...

andreass
2008-10-22, 20:29
Obama FTW!

Fredrik
2008-10-23, 17:34
Jag har ju inte rösträtt ändå.

:blink: Erik, hur gammal är du egentligen :mrgreen:

Fredrik
2008-11-05, 08:18
Obama klar segrare i valet :happy:

Nu är jag inget politiskt proffs men det känns som om detta var en historisk seger, hoppas han kan lotsa det stora landet i väster mot bättre tider, men helt klart är att han har en hel del att göra.

Rasmus
2008-11-05, 11:24
Obama klar segrare i valet :happy:

Nu är jag inget politiskt proffs men det känns som om detta var en historisk seger, hoppas han kan lotsa det stora landet i väster mot bättre tider, men helt klart är att han har en hel del att göra.
Personligen är jag inte avundsjuk på hans nya position i livet :)

Hobbe
2008-11-05, 11:57
Det finns säkert redan galningar med skev världsbild som redan har laddat bössan för lite "Obama- prickskytte".
Helt klart ett stort + att äntligen få slippa USA:s minst intelligenta president någonsin.