handdator

Visa fullständig version : Cooper S spekulant behöver hjälp!



butcher
2008-10-16, 08:55
Hej experter. Jag är på jakt efter en Cooper S och provkörde ett exemplar igår, därav min fråga: Vid tillslag av tändning tändes inte alla kontrollampor på instrumentpanelen, vilket jag antar att de ska göra..?
Mer specifikt hände ingenting vid manövrering av DSC switchen, varken vid färd, tomgång eller tändning till. Alla säkringar var ok. Någon som har en ide om vad som är fel...? Är det fel överhuvudtaget..? Kan nämna också att lampan för lågt däcktryck inte heller tändes vid tändning till, vilket jag läste i instruktionsboken att den ska.
Så. Tacksam för hjälp så att jag kan gå vidare och köpa mig en Cooper S snart. Någon som vill sälja i Sthlm?

/Micke

ola
2008-10-16, 08:59
Hej experter. Jag är på jakt efter en Cooper S och provkörde ett exemplar igår, därav min fråga: Vid tillslag av tändning tändes inte alla kontrollampor på instrumentpanelen, vilket jag antar att de ska göra..?
Mer specifikt hände ingenting vid manövrering av DSC switchen, varken vid färd, tomgång eller tändning till. Alla säkringar var ok. Någon som har en ide om vad som är fel...? Är det fel överhuvudtaget..? Kan nämna också att lampan för lågt däcktryck inte heller tändes vid tändning till, vilket jag läste i instruktionsboken att den ska.
Så. Tacksam för hjälp så att jag kan gå vidare och köpa mig en Cooper S snart. Någon som vill sälja i Sthlm?

/Micke

har en cooper s look alike i sthlm.. cooper s på utsidan men moddad cooper på insidan.. dvs lägre försäkring, lägre bensinförbrukning men minst lika snabb i kurvorna som en s...
http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=6224

/ola

Hobbe
2008-10-16, 11:30
Slaktarn,

Det finns ju ett par lägen mellan stopp och start vad det gäller att vrida startnyckeln.
Är du säker på att du inte bara har varit för snabb med att vrida om nyckeln ?
MINI:n har en sådan påverkan på föraren...

butcher
2008-10-16, 12:19
Slaktarn,

Det finns ju ett par lägen mellan stopp och start vad det gäller att vrida startnyckeln.
Är du säker på att du inte bara har varit för snabb med att vrida om nyckeln ?
MINI:n har en sådan påverkan på föraren...

Nja.. ganska säker på att jag testade alla lägen. DSC lampan lös aldrig oavsett vad jag gjorde. Alldeles oavsett borde den väl tändas när man kopplar ur DSC under färd? Vilket den inte heller gjorde..

Scitz0
2008-10-16, 13:02
Nja.. ganska säker på att jag testade alla lägen. DSC lampan lös aldrig oavsett vad jag gjorde. Alldeles oavsett borde den väl tändas när man kopplar ur DSC under färd? Vilket den inte heller gjorde..På min vet jag att man måste hålla inne DSC ganska lång tid(några sekunder) innan den tänds/avaktiverar DSC, detta är en r56

loop
2008-10-16, 14:19
På min vet jag att man måste hålla inne DSC ganska lång tid(några sekunder) innan den tänds/avaktiverar DSC, detta är en r56

Samma på min.

loop
2008-10-16, 16:02
Så här lyser det i min när jag vrider om nyckeln

http://www.coopersweden.se/imagehosting/144248f7570238297.jpg

http://www.coopersweden.se/imagehosting/144248f757027a146.jpg

butcher
2008-10-16, 20:50
Ja precis! jag upptäckte att det ska vara så nyss då jag provade en betydligt fräschare Cooper S (R53/-05) där alla lampor lyste [enligt ovan] vid tillslag av tändningen. DSC lampan tändes direkt vid frånslag av systemet, till skillnad från vad som nämnts i tråden tidigare...? Otroligt vad det kan skilja på två bilar med bara 1 årsmodell/1000 mil emellan.. den första upplevs nu som ett veritabelt lik, efter att ha kört -05:an! Hursomhelst så köpte jag den senare, så om en vecka rattar jag en Cooper S-05:a i Sthlms trafiken!

RobertH
2008-10-16, 21:01
Grattis och välkommen i gänget!

Hobbe
2008-10-16, 23:39
Grattis och välkommen i gänget!

Grattis x2 !!

Fredrik
2008-10-17, 07:08
Grattis och välkommen i gänget Butcher, häng med på en run så snart det är en på g - håll koll i evenemangstråden 8)

Rasmus
2008-10-17, 07:17
Hursomhelst så köpte jag den senare, så om en vecka rattar jag en Cooper S-05:a i Sthlms trafiken!
:handen: :cool:
Grattis!!

powernap
2008-10-17, 07:54
grattis o välkommen to the dark side :handen:

arcamone
2008-10-17, 08:23
Grattis grattis!

/David