handdator

Visa fullständig version : Eftersnack: Gelleråsen med NMCS/BMWSC 081004



FEED ME
2008-10-04, 18:23
Vilken härlig dag!
Bra uppslutning med många fina Mini-bilar av olika slag...

Väder som gick från blött till torrt och tillbaka till blött igen. Lite kallt var det också, men vad gör det när man har tillgång till Pucko, kanelbullar och trevligt sällskap?

Har nu suttit här på hotellet och analyserat lite driftboxfiler tillsammans med Mr. Lestrup. Här är några av resultaten:
F. Lestrup (Mini John Cooper Works med runflat-däck): 1.22,6
G. Frykfors "KIT" (Mini Cooper S med R-däck m.m.): 1.21,2
E. Jirhall "FEED ME" (Mini Cooper D Clubman med R-däck): 1.27,8

Lite övriga tider klockade "för hand":
Jonas "Powernap" (Mini Cooper S): ca 1.35
Christopher "Kongo" (Mini Cooper D Clubman): ca 1.36



Så får ni andra fylla på med bilder. Jag glömde ju min kamera på hotellet...

Ace
2008-10-04, 18:28
Jonas "Micropaus" var är du? Vi trodde du skulle vara först i denna tråden!

Får tacka för en trevlig dag men synd att vi bara blir fem på middagen. återkommer imorgon! :handen:

/R

Fredrik
2008-10-04, 18:31
Tack för en supertrevlig dag, tack till alla som kom och gjorde detta till en kanondag :D
Tack Hobbe som instruerade oss, och tack till Fredrik Lestrup som bistod med svar på frågor om banåkandets konst!

Enda missen från min sida: jag missade att åka med Lestrup på banan :(

Detta kan vi förmodligen göra om någon gång, fantastiskt skoj 8) 8) 8)

Edit: Ett extra tack till Mackan som stod för de utlovade kanelbullarna :happy: , de satt finfint till den eleganta Puckoserveringen som väckte stor munterhet bland de närvarande MINIsterna :)

Johan W
2008-10-04, 19:53
Kul dag :)
Har 240 bilder med Mini på och utanför banan, ska försöka gå igenom dom och få upp dom nånstans så fort som möjligt

Smakprov ;)
http://img37.picoodle.com/img/img37/3/10/4/f_20081004BMWm_582b1b9.jpg

MartinGBG
2008-10-04, 19:57
Tack för uppstyrningen utav detta eventet, alla ni som var inblandade!

Synd att det började regna fem minuter innan vi fick börja köra, det var ju glashalt på banan! Men ändå kul att få prova på lite..

Synd att även jag missade åktur med Lestrup :(

RobertH
2008-10-04, 20:04
Riktigt kul dag på banan idag, och trevlig kväll igår. Nu är man hemkommen och helt slut!

Marcus
2008-10-04, 22:44
Tack för en superhelg :)

Och en interessant kväll igår (Robo).... ;)

JohanH
2008-10-05, 08:44
Stort tack för en kul helg. Måste säga att det var utmanande att bli av med oskulden i bankörning med personvagn i vad som närmast måste (med F1-analogier) liknas vid en normal helg på Spa. Regn, upptorkande, regn igen, sol i motljus. Nu är jag rustad för en svensk normalvarm dag med torr bana.

Ska försöka redigera ihop lite video som jag fått. Återkommer i bild och videotråden. Det slog mig att jag skulle bett någon filma när det var the Mini Hour, men var lite för exalterad för det.

Stort tack även till Fredrik L som visade hur stor skillnaden är mellan en Cooper och en JCW Steg 2 på Gelleråsen :). Jag börjar fatta mentaliteten hos en racingförare. Alla som steg ur bilen slogs av hur avslappnad Fredrik var.

/Johan

/Johan

Fredrik
2008-10-05, 10:47
Kul dag :)
Har 240 bilder med Mini på och utanför banan, ska försöka gå igenom dom och få upp dom nånstans så fort som möjligt

Smakprov ;)
http://img37.picoodle.com/img/img37/3/10/4/f_20081004BMWm_582b1b9.jpg

Titta,det är ju jag som kör min MINI :D
Härlig bild, Johan 8)

Edit: Jag lånar den som avatarbild, hoppas det är o.k. Johan :)

J©KE
2008-10-05, 14:32
[QUOTE=Johan W;72927]Kul dag :)
Har 240 bilder med Mini på och utanför banan, ska försöka gå igenom dom och få upp dom nånstans så fort som möjligt

Menar UTANFÖR banan som jag råkade vara då jag lekte i sandlådan med min bil?

Passar på att tacka för en kul dag med mycket kul körning, körde en del med Gunnar och jag tror det kan komma lite film senare på våran DogFight, det var SKITKUL och jag önska att det kommer ut fler minisar på banan nästa säsong.

En annan kul grej var att jag och Gunnar verkade köra från det mesta då i början då det var blöt och halt.

Hoppas på lite riktig vinteråkning i vinter eftersom jag har mina Rally dubbade däck kvar i garaget.

Jocke

Hobbe
2008-10-05, 15:09
Tack alla som var med !

Det var många BMW-förare som blev förvånade över hur snabba MINI:sarna var på Gelleråsen.

Tack Lestrup !
Vi siktar på en repris 2009 ?

Dags att sova....
Festen var tuff :D

Ett par MINI:sar var fortfarande parkerade när jag lämnade hotellet.
Hoppas att ingen har glömt sin MINI ;)

Ace
2008-10-05, 18:18
Tack alla som var med !

Det var många BMW-förare som blev förvånade över hur snabba MINI:sarna var på Gelleråsen.

Tack Lestrup !
Vi siktar på en repris 2009 ?

Dags att sova....
Festen var tuff :D

Ett par MINI:sar var fortfarande parkerade när jag lämnade hotellet.
Hoppas att ingen har glömt sin MINI ;)

Ingen fara Hobbe. Vi hade så mycket att prata om jag och Fredrik så vi blev kvar på hotellet tills strax innan 12. Sen var det en meny på MAX och full fart hemåt.
Får väl än en gång tacka för en trevlig helg. Vi som var kvar på middagen fick uppleva mycket skoj då vi hamnade på samma bord som Audi Club Sport-gänget.
Man kan säga att vårat bord dominerade hela festen.
BMWSC hade verkligen ordnat det perfekt med god mat och ett trevligt band som höll i en maraton-frågesport som vårat bord inte vann. Kan kanske bero på att Audi-killarna svarade Absinth på samtliga frågor, högt och tydligt! Får även tacka för t-shirten med BMW Sport Club-loggan som vi utbölingar fick. Undra när jag skall ha på mig den? I garaget kanske :)

/R

Fredrik
2008-10-05, 18:37
Ingen fara Hobbe. Vi hade så mycket att prata om jag och Fredrik så vi blev kvar på hotellet tills strax innan 12. Sen var det en meny på MAX och full fart hemåt.
Får väl än en gång tacka för en trevlig helg. Vi som var kvar på middagen fick uppleva mycket skoj då vi hamnade på samma bord som Audi Club Sport-gänget.
Man kan säga att vårat bord dominerade hela festen.
BMWSC hade verkligen ordnat det perfekt med god mat och ett trevligt band som höll i en maraton-frågesport som vårat bord inte vann. Kan kanske bero på att Audi-killarna svarade Absint på samtliga frågor, högt och tydligt! Får även tacka för t-shirten med BMW Sport Club-loggan som vi utbölingar fick. Undra när jag skall ha på mig den? I garaget kanske :)

/R

Instämmer helt och fullt med Ace-Robert, vi hade skitskoj med Audigrabbarna - ordet "Absinth" ringer fortfarande i mina öron :lol:

Synd att inte fler var med, jag tror ni missade en helskoj kväll :beerchug:

Marcus
2008-10-05, 19:03
Märkte också att det var många bilar som man kom ikapp snabbt när det var blött/halvblött. Blev en hel del kul körning även om man var osäker på bilens skick. Tack Jocke och Daniel för provturerna, ska kolla de saker vi diskuterade!

Tack till BMWSC för dagen, och Hobbe för arrangerandet av prova-på i slutet.

powernap
2008-10-05, 19:08
Har nu suttit här på hotellet och analyserat lite driftboxfiler tillsammans med Mr. Lestrup. Här är några av resultaten:
F. Lestrup (Mini John Cooper Works med runflat-däck): 1.22,6
G. Frykfors "KIT" (Mini Cooper S med R-däck m.m.): 1.21,2
E. Jirhall "FEED ME" (Mini Cooper D Clubman med R-däck): 1.27,8

Lite övriga tider klockade "för hand":
Jonas "Powernap" (Mini Cooper S): ca 1.35
Christopher "Kongo" (Mini Cooper D Clubman): ca 1.36

lestrups-kit-feedme, de tiderna var ju torra.....

känner mig väldigt stolt över 1:35, tror ingen rott sin eka snabbare runt gelleråsen......trodde regndäck var mönstrade :woot: kändes värre än gokart i regn....halt som såpa....ang. de som nämnde att min bil visslade....det är helt riktigt ;-) "vatten stan e full av vatten"

Fredrik
2008-10-05, 19:12
Hoppas på lite riktig vinteråkning i vinter eftersom jag har mina Rally dubbade däck kvar i garaget.

Det kan du lita på Jocke, självklart ska vi ut och köra i vinter - NMCS sover aldrig ;)

J©KE
2008-10-05, 20:09
Det kan du lita på Jocke, självklart ska vi ut och köra i vinter - NMCS sover aldrig ;)

Jag hoppas att alla kör sina bilar även på vintern?
Tyvärr har det bara blivit is-åka för mig vid 3 tillfällen, men jag kan säga att med totalt 1680st dubbar så blir fästet rätt BRUTALT och när man väl vågar stå på ordentligt så att det börjar släppa så är det minst lika kul som på bana mer r-däck.

KIT
2008-10-05, 22:45
Tack alla för en fantastisk dag! Synd att man inte var med på middagen, men i vanlig ordning var jag tvungen att sticka för att fixa med lite jobb under kvällen.

Bilen gick riktigt fint både väghållning och prestandamässigt sett och jag är nöjd med 1.21 tider på Karlskoga med tanke på att de långsammaste Ginettorna i cupen kör på 1.22 tider!

Det var en riktigt spännande dag med både vått och torrt underlag, där MINIn var helt överlägsen i det våta och "lite" överlägsen på det torra. Jocke...det var en riktigt fight vi fick till och min bil hade inte klarat mycket mer, har nog aldrig varit med om att det har lukta så mycket bränt på så många ställen på en gång! Tom centrumnavet på vänster framfälg hade smält bort pga hettan!

En riktigt rolig dag där jag hoppas på en likvärdig repris i vår! (Fast med fler licensförare ;-))

Hobbe
2008-10-06, 00:05
BMW Cup (Gelleråsen 4/10)

Klass Standard: 1:20
Klass Modifierad: 1:16
Klass Special: 1:10

Hobbe
2008-10-06, 00:08
Finns det intresse så kan ett liknande arrangemang genomföras på Mantorp i maj.

BMWSC:s licensutbildning (SBF) brukar också hållas i maj för er som fick smak på bankörning :)

Björn P
2008-10-06, 08:17
Finns det intresse så kan ett liknande arrangemang genomföras på Mantorp i maj.

BMWSC:s licensutbildning (SBF) brukar också hållas i maj för er som fick smak på bankörning :)

Räkna med mig på båda arrangemangen Hobbe.

Stort tack till alla som skapade den härliga stämningen vi hade i lördags. Det här får vi göra om i vår!

/Björn P

powernap
2008-10-06, 10:53
just nu så skulle nog de flesta ljuga om man säger att man inte är intresserad av att ta licens på mantorp t ex nästa år....

om det blir ett gäng som tar licens, ser bmw's banträffar ut som den på gelleråsen? i uppslutning, det stora spannet på olika bilar mm?

kvar på att göra-listan för mig är:

R-däck
ställbara topplagringar
licens

inte mycket kvar alltså :-)

RobertH
2008-10-06, 11:05
Min att-göra-lista:


Krängningshämmare
Sänkning
Milltek
Licens
Köra ifrån Powernap

Christian
2008-10-06, 11:55
Min att-göra-lista:


* Få er att skriva Topic

RobertH
2008-10-06, 12:13
Det är topic eftersom vi skriver att vi ska ta licens, vilket är relevant i sammanhanget. (Även om jag kan hålla med om att det kanske föll in i en till synes avvikande kontext)

powernap
2008-10-06, 12:20
Min att-göra-lista:


Krängningshämmare
Sänkning
Milltek
Licens
Köra ifrån Powernap

de 4 första på din lista är ju genomförbara...... :cool:

Fredrik
2008-10-06, 12:35
Kul dag :)
Har 240 bilder med Mini på och utanför banan, ska försöka gå igenom dom och få upp dom nånstans så fort som möjligt

Smakprov ;)
http://img37.picoodle.com/img/img37/3/10/4/f_20081004BMWm_582b1b9.jpg

En kul detalj - jag såg denna bild på hotellet på söndagsförmiddagen med Ace, och killen i receptionen på hotellet sade: vilken fin bild, lägg den som bakgrundsbild på lånedatorn - :D 8)

Hobbe
2008-10-06, 14:08
Inget fel på bilden eller bilen däremot kunde det varit någon snyggare chaufför.... :)

Hobbe
2008-10-06, 14:41
om det blir ett gäng som tar licens, ser bmw's banträffar ut som den på gelleråsen? i uppslutning, det stora spannet på olika bilar mm?



Visst hade det varit skoj att ha en gäng MINI:sar med på varje banträff.
Jocke x 2, KIT, BADaniel, Marcus, Mackan, Hungrig, Frejkan, GT, samt JohanW har ju redan licens, och skulle säkert vara än mer motiverade om fler MINI:sar kom till start.
Ingen omöjlighet att vi kan skaka fram minst 15 st MINI:sar varje banträff om vi bara vill.

Licensutbildningen brukar vara populär, och inkluderar medlemskap i BMWSC då licensen måste knytas till en SBF-ansluten klubb.
Totalkostnad runt 1300-1500 kr för en hel dag med teori och praktik. inkl. mat och fika.

Just nu arbetar BMWSC med att göra den s.k. vårträffen ännu större.
Vanligtvis närmare 300-400 st bilar brukar besöka, givetvis flest BMW, men till 2009 så kommer träffen att växa till ett tvådagars arrangemang med mer racing och fler besökande.
Självklart finns det plats för en MINI VIP-hörna där Puckon flödar ;)
Lestrup har redan hintat om dubbelt intresse (R53 Challenge och R56 Challenge) i BMW Cup i maj om arrangemanget inte krockar med hans tävlingskalender.

Det vore kul om vi kunde fortsätta se MINI växa - både för oss och BMW/MINI.

powernap
2008-10-06, 14:49
när d börjar bli dax, startar du en egen tråd för detta?

KIT
2008-10-06, 15:39
Visst hade det varit skoj att ha en gäng MINI:sar med på varje banträff.
Jocke x 2, KIT, BADaniel, Marcus, Mackan, Hungrig, Frejkan, GT, samt JohanW har ju redan licens, och skulle säkert vara än mer motiverade om fler MINI:sar kom till start.
Ingen omöjlighet att vi kan skaka fram minst 15 st MINI:sar varje banträff om vi bara vill.

Licensutbildningen brukar vara populär, och inkluderar medlemskap i BMWSC då licensen måste knytas till en SBF-ansluten klubb.
Totalkostnad runt 1300-1500 kr för en hel dag med teori och praktik. inkl. mat och fika.

Just nu arbetar BMWSC med att göra den s.k. vårträffen ännu större.
Vanligtvis närmare 300-400 st bilar brukar besöka, givetvis flest BMW, men till 2009 så kommer träffen att växa till ett tvådagars arrangemang med mer racing och fler besökande.
Självklart finns det plats för en MINI VIP-hörna där Puckon flödar ;)
Lestrup har redan hintat om dubbelt intresse (R53 Challenge och R56 Challenge) i BMW Cup i maj om arrangemanget inte krockar med hans tävlingskalender.

Det vore kul om vi kunde fortsätta se MINI växa - både för oss och BMW/MINI.


R53 och R56 Challenge samtidigt???Då behöver han en extra förare ju ;-) me me me me me

FEED ME
2008-10-06, 15:51
Finns det intresse så kan ett liknande arrangemang genomföras på Mantorp i maj.

BMWSC:s licensutbildning (SBF) brukar också hållas i maj för er som fick smak på bankörning :)

Jag kommer gärna till fler BMW/Mini-träffar med bankörning nästa år...
Håll oss uppdaterade, Hobbe!

Hobbe
2008-10-06, 16:21
Jag håller er uppdaterade både angående licensutbildning, bankörning, och samträffar med BMW-klubbarna.

Bankalendern 2009 (preliminärt):

Licensutbildning Mantorp
Konbana/slalomkörning (flygfält) Strängnäs
Mantorp (två dagar, vårträff med festligheter och Prova-På)
Kinnekulle (en dag, enbart bankörning)
Anderstorp (en dag enbart bankörning)
Ring Knutstorp (två dagar, sommarträff med festligheter och Prova-På)
Gelleråsen (en dag enbart bankörning)
Mantorp (en dag bankörning och säsongsavslutningsfest)
Ev. även Emmaboda/Bilsport SS.

Dessutom hoppas jag att NMCS fortsätter med sin "traditionella" slalomkörning på Lunda och i Gislaved, samt att Hungrig fortsätter att tjata Nürburgring med alla :)

Fredrik
2008-10-06, 16:47
Jag kommer med ett kort off-topic inlägg här, men har viss anknytning till det Hobbe skriver i inlägget ovan:
Några har framfört önskemål att åka ner till Nürburgring med NMCS. Då jag (än så länge) är evenemangsansvarig har frågan ställts till mig, men jag tror jag dribblar bollen vidare till Erik som faktiskt har mycket erfarenhet av det (både det gröna helvetet, hotell och bästa färdväg).

ola
2008-10-06, 16:49
fy fan vad kul det låter!!! räkna med mig nästa år..

hälsningar från en segelbåt nere i Turkiet!

powernap
2008-10-06, 18:45
fy fan vad kul det låter!!! räkna med mig nästa år..

hälsningar från en segelbåt nere i Turkiet!

är du på semester på en segelbåt i varma sköna medelhavet ska du väl inte hänga här!!!!! eller å andra sidan låter det som du är minifierad upp över öronen :woot: välkommen i gänget ;-) :cool:

Kongo
2008-10-06, 19:26
lestrups-kit-feedme, de tiderna var ju torra.....

känner mig väldigt stolt över 1:35, tror ingen rott sin eka snabbare runt gelleråsen......trodde regndäck var mönstrade :woot: kändes värre än gokart i regn....halt som såpa....ang. de som nämnde att min bil visslade....det är helt riktigt ;-) "vatten stan e full av vatten"

Fast 1.36 med en kombi med en oljebrännare där fram är ju i princip snabbare än 1.35 för en S ;)

Ioförsig så har jag ju trimmat den med toningen, undrar hur mycket snabbare det kommer gå med stubby-antennen :O

Kongo
2008-10-06, 19:30
Räkna med mig på båda arrangemangen Hobbe.

Stort tack till alla som skapade den härliga stämningen vi hade i lördags. Det här får vi göra om i vår!

/Björn P

Licens tagande 28 mars i linköping? :cool:

Fredrik
2008-10-06, 19:43
Inget fel på bilden eller bilen däremot kunde det varit någon snyggare chaufför.... :)

När jag är ute och reser och bor på hotell får jag alltid resa under mitt alias "George Clooney" för att få vara inkognito och ifred.

powernap
2008-10-06, 19:44
Fast 1.36 med en kombi med en oljebrännare där fram är ju i princip snabbare än 1.35 för en S ;)

Ioförsig så har jag ju trimmat den med toningen, undrar hur mycket snabbare det kommer gå med stubby-antennen :O

ja men bara nästan...tänk så mycket snabbare oljebrännaren var i jämförelse med många s i vätan...vet att feedme's slår en o annan GP-KELLENERS-WORKS....*mitt högst amatörmässiga tyckande....tror inte hästar under huven var avgörande - det var vilka vadarstövlar man hade*

spännande att mötas på torr asfalt under licenstagningen :handen:

Kongo
2008-10-06, 20:30
spännande att mötas på torr asfalt under licenstagningen :handen:

Nej det tycker jag inte alls det för då kommer du ju ha användning av alla dalahästar på fler ställen än raksträckan :-| ;)

J©KE
2008-10-06, 21:49
Här kommer ett litet hopklipp som visar hur duktiga och uppmärksamma alla vart i lördags, bra uppsikt och tydliga markeringar.
Det blir såååååååå mycket roligare att köra när det är såhär bra stämmning på banan.
Synd bara att vi inte var fler minis den här gången, hoppas att det var många som fick smak av bana.

Om någon undrar över alla lampor som lyser i min bil så kan jag berätta att det bla. är ABS samt ESP som lyser på grund av att dom är urkopplade

YouTube - Gelleråsen Mini med BMW klubben (http://www.youtube.com/watch?v=erDo4sFNT5Y)

J©KE
2008-10-06, 21:52
Jag kommer gärna till fler BMW/Mini-träffar med bankörning nästa år...
Håll oss uppdaterade, Hobbe!

Erik du ska väl köra din mini i vinter?
Har ni inte någon bra is på Ekerö som brukar plogas?
Ska skicka dig bild på min bil med spikskorna på :)

Ace
2008-10-06, 22:06
Det känns som om Gelleråsen verkligen gav mersmak hos många!
2009 kan bli ett väldigt spännande år för NMCS.
Bra påpekat av Hobbe vilka som redan har licens.
Kanske det är läge för mig att skaffa det också?
Annars nöjer jag mig bra med MINI-snack, Pucko, underhuv-stirrande och Prova-På körning.
Kommer det att vara obligatoriskt på BMWSC-träffarna att MINI har banan mellan 16-17 för Prova-På eller var det en engångsföreteelse?

FEED ME
2008-10-06, 22:16
Erik du ska väl köra din mini i vinter?
Har ni inte någon bra is på Ekerö som brukar plogas?
Ska skicka dig bild på min bil med spikskorna på :)

Jodå, denna vintern har jag ju inte så mycket annat att välja på. Vilket bekymrar mig en hel del. Framhjulsdrivet är ju ingen hit på vintern...

Jag har en uppsättning hjul med rallydubb till RS4 liggandes i garaget, och en uppsättning hjul med rallydubb passande en Seat Leon. Att köra 4WD på is med rallydubb är banne mig det absolut roligaste man kan göra -alla kategorier! Men jag vet inte om jag känner mig särskilt motiverad att skaffa rallydubb till Minin...

För några år sedan så brukade de ploga upp bra isbanor på Ekerö, men de två senaste åren har det ju inte varit någon is alls på dessa breddgrader. Så jag har fått bege mig upp till bl.a. Funäsdalen och Jokkmokk för att få leka av mig...

FEED ME
2008-10-06, 22:22
Jag kommer med ett kort off-topic inlägg här, men har viss anknytning till det Hobbe skriver i inlägget ovan:
Några har framfört önskemål att åka ner till Nürburgring med NMCS. Då jag (än så länge) är evenemangsansvarig har frågan ställts till mig, men jag tror jag dribblar bollen vidare till Erik som faktiskt har mycket erfarenhet av det (både det gröna helvetet, hotell och bästa färdväg).

Klart att vi ska ha sommarträff på Nürburgring!
GRC kommer som vanligt att anordna några träffar både där, samt på Spa i Belgien -som är en annan fantastisk bana. No offence mot Gelleråsen -men Spa lirar i en helt annan division...

Hobbe
2008-10-07, 01:45
Kommer det att vara obligatoriskt på BMWSC-träffarna att MINI har banan mellan 16-17 för Prova-På eller var det en engångsföreteelse?

Prova-På kommer att erbjudas under två dagars arrangemangen på Mantorp (maj) och Ring Knutstorp (augusti) under 2009 till medlemmar i BMWSC/BMWCS/NMCS.
Bankörning för licensierade förare, och medlemmar i BMWSC/BMWCS/NMCS erbjuds varje banträff.
Sparka däck och dricka Pucko är alltid OK oavsett plats och tidpunkt.

Det är även möjligt att vi gör en "Gelleråsen", dvs MINI-timme och fest på Mantorp i oktober 2009 där säsongsavslutningen kommer att vara om intresse finns.

frutte
2008-10-07, 05:38
Här kommer ett litet hopklipp som visar hur duktiga och uppmärksamma alla vart i lördags, bra uppsikt och tydliga markeringar.
Det blir såååååååå mycket roligare att köra när det är såhär bra stämmning på banan.
Synd bara att vi inte var fler minis den här gången, hoppas att det var många som fick smak av bana.

Om någon undrar över alla lampor som lyser i min bil så kan jag berätta att det bla. är ABS samt ESP som lyser på grund av att dom är urkopplade

http://www.youtube.com/watch?v=erDo4sFNT5Y

var BMW bilarna ute på banan för att hålla nere tempot eller? ;)

powernap
2008-10-07, 07:55
Här kommer ett litet hopklipp som visar hur duktiga och uppmärksamma alla vart i lördags, bra uppsikt och tydliga markeringar.
Det blir såååååååå mycket roligare att köra när det är såhär bra stämmning på banan.
Synd bara att vi inte var fler minis den här gången, hoppas att det var många som fick smak av bana.

Om någon undrar över alla lampor som lyser i min bil så kan jag berätta att det bla. är ABS samt ESP som lyser på grund av att dom är urkopplade

http://www.youtube.com/watch?v=erDo4sFNT5Y

tur att du skrev anledningen till julgransbelysningen......

Ace
2008-10-07, 12:01
Det är även möjligt att vi gör en "Gelleråsen", dvs MINI-timme och fest på Mantorp i oktober 2009 där säsongsavslutningen kommer att vara om intresse finns.

Jag föreslår en "Gelleråsen" vid varje träff! Festen var ju kanon! :D

Rasmus
2008-10-07, 12:07
Det är även möjligt att vi gör en "Gelleråsen", dvs MINI-timme och fest på Mantorp i oktober 2009 där säsongsavslutningen kommer att vara om intresse finns.
Jag var på Mantorp och lirade med bandet i somras. Det finns ju inte mkt mer än en bensinmack och någon håla ett par mil bort där Kinamat är det hetaste heta!? :o

powernap
2008-10-07, 12:15
Jag var på Mantorp och lirade med bandet i somras. Det finns ju inte mkt mer än en bensinmack och någon håla ett par mil bort där Kinamat är det hetaste heta!? :o

när får vi se dig på en bana?

Hobbe
2008-10-07, 12:25
Jag var på Mantorp och lirade med bandet i somras. Det finns ju inte mkt mer än en bensinmack och någon håla ett par mil bort där Kinamat är det hetaste heta!? :o

Det finns gott om lokaler med eget kök i Linköpingstrakten för att inhysa övernattare och festsugna.
Ett stenkast utanför Mantorp finns ett trevligt ställe.

Fredrik
2008-10-07, 12:27
Hotell Ekoxen i Linköping (med eget garage) är mycket bra!

Rasmus
2008-10-07, 12:44
när får vi se dig på en bana?

Du menar när du får se mina utblås? ;)

Skämt å sido så hade jag gärna hängt med till Gelleråsen men det krockade med jobb och privata åtaganden.

Till våren ska jag "pimpa" bilen med Milltek, bakre krängningshämmare, nya dämpare/fjädring och nya däck. Mig själv ska jag uppgradera med mycket nötande på Gotland Ring, sen syns vi på lämplig bana vid lämpligt tillfälle! :D

powernap
2008-10-07, 12:47
Du menar när du får se mina utblås? ;)

Skämt å sido så hade jag gärna hängt med till Gelleråsen men det krockade med jobb och privata åtaganden.

Till våren ska jag "pimpa" bilen med Milltek, bakre krängningshämmare, nya dämpare/fjädring och nya däck. Mig själv ska jag uppgradera med mycket nötande på Gotland Ring, sen syns vi på lämplig bana vid lämpligt tillfälle! :D


låter ju nästan för bra för att vara sant......allt förutom dina utblås.....

Rasmus
2008-10-07, 13:21
låter ju nästan för bra för att vara sant......allt förutom dina utblås.....

Jag är på väg att skaffa en annan bil för det "vardagliga åkandet" och då kan MINI:n bli en ren nöjesmaskin. Kullerstenarna i Visby Innerstad får vara lite snälla mot nya dämparna bara, så är resten lugnt :P

JohanH
2008-10-07, 13:26
Jag är på väg att skaffa en annan bil för det "vardagliga åkandet" och då kan MINI:n bli en ren nöjesmaskin. Kullerstenarna i Visby Innerstad får vara lite snälla mot nya dämparna bara, så är resten lugnt :P

Har Robban skickat bilden som jämför min sänkta och hans osänkta R56a?

/Johan

Rasmus
2008-10-07, 13:35
Har Robban skickat bilden som jämför min sänkta och hans osänkta R56a?

/Johan

Japp, stor skillnad! Visst var det H&R du hade?

JohanH
2008-10-07, 13:39
Japp, stor skillnad! Visst var det H&R du hade?

Ville svara "japp" men det var för kort som så det blir "jajamensan" :-D