handdator

Visa fullständig version : Wölkes Bil eller BMW Group i Göteborg?



kustvagen
2008-09-30, 11:54
Skulle bli jättetacksam om någon kunde lotsa mig vilken av ovanstående auktoristerade verkstäder i Götet som man skall välja om man skall göra service alt. lämna in bilen för reperation.

Skiljer sig dom i pris, service-anda etc?

/Anna :)

fireon
2008-09-30, 14:48
jag skulle också gärna vilja ha lite info/feedback om detta! :)

HF-Björn
2008-09-30, 15:00
Dessa är duktiga och prisvärda!
http://www.bjbil.se/mini/hem.html

Ace
2008-09-30, 19:55
HF-Björns tips är det billigaste. Har ingen erfarenhet men jag litar på HF-Björn att dom är bra. Wölkes och BMW kostar i princip samma. Wölkes är väldigt rent och bra service. KLINKERGOLV I VERKSTAN SÄGER VÄL ALLT! Välkommen hit Anna förresten. Kul med fler folk från Göteborg.

MartinGBG
2008-09-30, 21:24
HF-Björns tips är det billigaste. Har ingen erfarenhet men jag liter på HF-Björn att dom är bra. Wölkes och BMW kostar i princip samma. Wölkes är väldigt rent och bra service. KLINKERGOLV I VERKSTAN SÄGER VÄL ALLT!

BMW Göteborg har också klinkers om det är vad som gäller ;)

Ace
2008-10-03, 08:13
BMW Göteborg har också klinkers om det är vad som gäller ;)

Ja ja då då!

Rich
2008-10-29, 20:15
We took the mini to Wölkes och det gick bra! Brilliant service, recommend and will go back. Olja läcka var BMW in Lund; hadn't tightened the nut on the gearbox properly on the service!:( 990SEK for labour and a dose of oil. :)

Bra tips if your Framvagns inställning är fel i Göteborg, from Miata.se;

" Jag brukar alltid åka till Pekkas Framvagnsservice på Hildedalsgatan, dvs nedanför Peugeot på Hisingen - de har Drop-in. Rena Formel 1 - känslan där. Line up utanför, lämna över nycklarna, en man kör in bilen, nästa kolla vinklarna, justerar å så ut igen. Vips så är man sisådär 250,- fattigareå iställningen är perfekt. Riktiga proffs som bara jobbar med inställningar."

I lined up at lunch time waited 20 minutes and it was done! 300kr, guess the above is a bit old. Warning for the 'du kan bara betala Kontant'!:D

Will post more tips as I find/need them.

Thanks.