handdator

Visa fullständig version : Mini-verkstad-Stockholm



stroy
2008-09-22, 13:20
Hej på er.
Har tagit upp min lilla pärla till stora staden. Väl här så bestämde sig naturligtvis passagerarsätet för att sluta fungera utan mest lägga sig raklångt.. och dessutom stanna kvar där. DVS, sätet är lite kass!

Så, ni (och ni verkar vara många här, mini's överallt) kanske skulle kunna tipsa mig om var jag kan lämna in min pärla? Ju snabbare jag kan få svar desto bättre såklart.

Ha de bäst

/röda faran.

JohanH
2008-09-22, 13:26
BMW Solna är väl det närmaste?

stroy
2008-09-22, 13:32
Ja, det är det förmodligen. Min fråga var väl kanske lite vagt ställd. Jag kan ju själv hitta de rekommenderade verkstäderna i stan. Det är ju bara att söka. Men det jag egentligen ville ha var om någon av er kan tipsa om någon som är extra bra, eller inte bra alls. Rekommendationer är ju alltid guld värda när man inte här hemma i regionen.
Måste ju nödvändigtvis inte vara en BMW-versktad för min del heller.
Men finns det inga tips så tar jag en i högen helt enkelt. inte värre än så.

JohanH
2008-09-22, 13:48
Just nu verkar det bara finnas två auktoriserade i Stockholms närhet - BMW Solna och Bilcentralen söder om stan någonstans. Borgs har lagt ned MINI och några andra finns ej. Därav det vaga svaret...

JockeO
2008-09-22, 17:12
Just nu verkar det bara finnas två auktoriserade i Stockholms närhet - BMW Solna och Bilcentralen söder om stan någonstans. Borgs har lagt ned MINI och några andra finns ej. Därav det vaga svaret...

Det finns två st Bilcentralen; Nacka och Segletorp. Jag har ingen personlig erf. av någon av dessa, men båda har MINI omnämnt på sina hemsidor.
(Kanske bara försäljning på någon av de..?)

Borgs Bil i Vällingby... Har de lagt ner?
Både mini.se och Borgs egen hemsida har med de som försäljning och serviceverkstad för MINI.
Johan, kan du bekräfta att de verkligen har lagt ner redan? Annars vore det olyckligt att hänga ut en samarbetspartner, baserat på ett rykte.


/M v h, JockeO

Hobbe
2008-09-23, 12:54
Borgs Bil kommer inte längre att vara en auktoriserad BMW/MINI-återförsäljare.
Enligt rykte ska Borgs Bil i stället sälja bla Jaguar.

JohanH
2008-09-23, 13:30
Det finns två st Bilcentralen; Nacka och Segletorp. Jag har ingen personlig erf. av någon av dessa, men båda har MINI omnämnt på sina hemsidor.
(Kanske bara försäljning på någon av de..?)

Borgs Bil i Vällingby... Har de lagt ner?
Både mini.se och Borgs egen hemsida har med de som försäljning och serviceverkstad för MINI.
Johan, kan du bekräfta att de verkligen har lagt ner redan? Annars vore det olyckligt att hänga ut en samarbetspartner, baserat på ett rykte.


/M v h, JockeO

Ja, det kan bekräftas. Jag tror avtalet med BMW/MINI löper ut i september och de ska precis som Hobster säger sälja Jaguar/Land Rover istället. David Rhodiner som höll i MINI-sidan har slutat och jobbar nu med Volvo-försäljning på Upplands Motor.

/Johan

Bluejeans
2008-09-23, 23:28
Börjar ibland fundera på kvalitén på vissa prylar i våra mini, känns som det ofta är samma saker som krånglar för oss..

Nick_H
2008-09-25, 19:32
Var inne på Borgs Bil idag och de sa att de kommer fortsätta med service på Mini, dock kommer försäljningen upphöra som nämnts innan.

Kan vara bra att veta för de som även i fortsättningen vill ha alternativ till BMW solna i norrort.

Edit: Dock kanske det inte räknas som "Auktoriserad BMW/Mini verkstad"...

cabrio
2008-09-25, 20:38
Hade samma fel på mitt ryggstöd se länken

http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=4524&highlight=ryggst%F6d

/Lasse

RobertH
2008-09-25, 20:56
Var inne på Borgs Bil idag och de sa att de kommer fortsätta med service på Mini, dock kommer försäljningen upphöra som nämnts innan.

Kan vara bra att veta för de som även i fortsättningen vill ha alternativ till BMW solna i norrort.

Edit: Dock kanske det inte räknas som "Auktoriserad BMW/Mini verkstad"...

OTROLIGT bra nyheter!!