handdator

Visa fullständig version : Plingande ljud, någonstans vid kompressor remmen?



fredrikr
2008-09-15, 21:08
Någon som har fått något liknade fenomen, ett plingande ljud vid kompressor remmen,fjädern? Det plingar bara på tomgång och precis innan man kommer förbi 1500 varv! Någon som vet vad det kan vara?

Väldigt irreterande ljud:mad:

powernap
2008-09-16, 08:23
pling-som i metalliskt eller pling-som i elektroniskt?

fredrikr
2008-09-16, 10:32
metalliskt helt klart!

powernap
2008-09-16, 10:37
spontan gissning:

remspännaren....jag byter min just nu hos bendtbil

Helan
2008-09-16, 10:40
min remspännare hann gå sönder med söndertrasad rem. med följden bärgning och 2400:- fattigare!

Fördelen var väll att verkstads besöket gick mycket fortare än om jag skulle beställt tid för det.

helan

fredrikr
2008-09-16, 12:10
spontan gissning:

remspännaren....jag byter min just nu hos bendtbil

Ok, vad får du betala för det?

fredrikr
2008-09-16, 12:11
min remspännare hann gå sönder med söndertrasad rem. med följden bärgning och 2400:- fattigare!

Fördelen var väll att verkstads besöket gick mycket fortare än om jag skulle beställt tid för det.

helan

Då kanske man borde kolla upp det så fort som möjligt så att man slipper byta remmen också:P

powernap
2008-09-16, 12:38
bilen tillbaka....

servicekillen var lyrisk :handen: den är ju helt hysterisk...ja tack du för att du gör ditt bästa för att köra skiten ur kunders bilar...sa jag o höll masken...stackars lillkillen som slutade le o undrade diskret hur han skulle komma ur denna pinsamma situationen... :buttrock:

inkl oljeservice, med filter o vätska, ny bromsvätska allmän genom gång av bilen, läsa av ev. felkoder, kontroll av koppling, byte av rem (-17%) och byte av remspännare 4700 minus nmcs rabatt -10%.....vet inte om det är dyrt eller billigt...men nu e d gjort....

PM till fredrikr

Helan
2008-09-16, 13:30
Det där låter väl som en rimlig peng!

Helan


bilen tillbaka....

servicekillen var lyrisk :handen: den är ju helt hysterisk...ja tack du för att du gör ditt bästa för att köra skiten ur kunders bilar...sa jag o höll masken...stackars lillkillen som slutade le o undrade diskret hur han skulle komma ur denna pinsamma situationen... :buttrock:

inkl oljeservice, med filter o vätska, ny bromsvätska allmän genom gång av bilen, läsa av ev. felkoder, kontroll av koppling, byte av rem (-17%) och byte av remspännare 4700 minus nmcs rabatt -10%.....vet inte om det är dyrt eller billigt...men nu e d gjort....

PM till fredrikr

fredrikr
2008-09-16, 14:47
Inte specielt i och med att det är Bendt bil! Hoppas det håller för dig efter "dem" har pillat på din bil :D

fredrikr
2008-09-16, 15:06
Var precis inom min mekaniker! Han sa att remspännaren var i taskigt skick, plus att ett av hjulen på kompressorn var slut! Så får ta och lämna in den efter gellaråsen! Får hoppas det håller :D

Limited Edition
2008-09-16, 15:46
Skulle ni nu mot all förmodan smälla remmen och har 15% mindre platta så vet ni var ni kan köpa två remmar ;)

powernap
2008-09-16, 18:24
Skulle ni nu mot all förmodan smälla remmen och har 15% mindre platta så vet ni var ni kan köpa två remmar ;)

så du står kvar med 2 remmar.....mrvarre velade som vanligt??

Pirrre
2008-10-08, 17:32
Jag köpte min bil hos en Copper handlare för snart 2 månader sedan! Och min bil hade detta ljudet oxå! Jag påpekade detta och fick till svar att de inte hittade något fel så jag trodde inte de va något allvarligt! Men sen fick jag se denna tråd och ringde genast till dom och förklarade för dom va jag hade läst här!
Påföjden blev att de tog in bilen i går och håller på att byta den dåliga spännaren..
Så ett STORT TACK till er alla här annars hade jag själv fått punga upp stålarna för o byta spännaren när den hade pajat helt.. TACK

Mr_Varre
2008-10-08, 19:45
ja powernap ja velade hahah.... Du koll på allt va;)

Christian
2008-10-08, 19:49
Jag köpte min bil hos en Copper handlare för snart 2 månader sedan! Och min bil hade detta ljudet oxå! Jag påpekade detta och fick till svar att de inte hittade något fel så jag trodde inte de va något allvarligt! Men sen fick jag se denna tråd och ringde genast till dom och förklarade för dom va jag hade läst här!
Påföjden blev att de tog in bilen i går och håller på att byta den dåliga spännaren..
Så ett STORT TACK till er alla här annars hade jag själv fått punga upp stålarna för o byta spännaren när den hade pajat helt.. TACK


Rättare sagt från Helan:

min remspännare hann gå sönder med söndertrasad rem. med följden bärgning och 2400:- fattigare!


Så vi får hoppas på att din COOPER handlare får rätt på det tillslut....


//Stavkontrollanten. ;)