handdator

Visa fullständig version : coilovers



ola
2008-09-15, 09:38
K-sport coilovers är det någon som vet om de är bra? sen sägs det att samma fjäderben ska passa ALLA MINIs, är det så? nån som vet

Rausner
2008-09-15, 13:13
Har själv K-sports coilovers och de funkar mer än väl till gatan. Fjädrarna är kanske i det mjukaste laget men som sagt för gatkörning räcker de mer än tillräckligt. Ställbara topplagringar fram också som alltid är ett plus :)

ola
2008-09-15, 13:17
ok så om man beställer hårdare fjädrar så...

Hobbe
2008-09-15, 14:18
...så är det inte säkert att stötdämparna klarar av dessa ;)

ola
2008-09-15, 16:11
...så är det inte säkert att stötdämparna klarar av dessa ;)

men k-sport säger att de kan leverera olika hårdhetsgrader...

powernap
2008-09-15, 16:39
hårdare är inte alltid en fördel...beror ju på hur du ska använda bilen som dom sitter på...om du som hobbe till 90% åker i åttor runt bmw på bana, så välj hårdare....i annat fall kan en lagom kompromiss vara bästa lösningen....

*egen erfarenhet*
hade tvärhårda rackare fram o något mer allround bak....gick fan inte att åka på någon gata alls om det inte var i princip nyasfalterat.... o du vet säkert hur svedalas allmäna vägnät mår.....begreppen "kulorna i halsen" och "njurarna i ögonhålorna" har aldrig varit mer sanna.....jag bytte till allround runt hela....nu funkar det hyggligt på vägen...ska se hur det går på gelleråsen (erfarenheten från knutan var att original var något mjuk/behovet av justerbara toppar fanns)

------------------------

dessa har jag: http://www.bilmodecenter.se/sv/article/2597/h_r_stallbart_chassi_mini

Hobbe
2008-09-15, 16:46
men k-sport säger att de kan leverera olika hårdhetsgrader...

...men då så.
Kolla upp att det även gäller dina stötdämpare bara.

Rausner
2008-09-15, 19:57
Ola: Vad ska du ha bilen primärt till? Bara vardagsbruk med lite bus så kör på fjädrarna du får med. Bara bankörning så kör på lite hårdare?

Den är långtifrån stötig men långtifrån svampig så alltså är de perfekta för gata utan att man skäms för sig i kurvorna eller skäms för sig vid korvmojjen sen med kulorna i kinderna..

Edit: Tänk på att du kan ställa dämparnas hårdhet i 36 steg. Jänkarna rekomenderar max 17 i hårdhet på gata, jag kör fullt hårt och det är inga problem - de är bara kinkiga som fan..

ola
2008-09-15, 20:08
Ola: Vad ska du ha bilen primärt till? Bara vardagsbruk med lite bus så kör på fjädrarna du får med. Bara bankörning så kör på lite hårdare?

Den är långtifrån stötig men långtifrån svampig så alltså är de perfekta för gata utan att man skäms för sig i kurvorna eller skäms för sig vid korvmojjen sen med kulorna i kinderna..

Edit: Tänk på att du kan ställa dämparnas hårdhet i 36 steg. Jänkarna rekomenderar max 17 i hårdhet på gata, jag kör fullt hårt och det är inga problem - de är bara kinkiga som fan..

de måste sänka lite så inte bilen ser ut som ett höghus är det primära eftersom jag misstänker att orginal på JCW är minst sagt ok körmässigt, och om man ändå ska ha något som sänker kanske man skulle slå på stort om/när man vill köra bana framöver.. - det var tanken..

Rausner
2008-09-16, 14:19
de måste sänka lite så inte bilen ser ut som ett höghus är det primära eftersom jag misstänker att orginal på JCW är minst sagt ok körmässigt, och om man ändå ska ha något som sänker kanske man skulle slå på stort om/när man vill köra bana framöver.. - det var tanken..Samma anledning som jag skaffade dem för. Funkar kanon å har knappt kunnat sänka något med mina 18"are tyvärr. Blir ändring på det efter vintern dock när det blir 17" med högre et. De går att sänka en bra bit och jag är mycket nöjd med mina än sålänge. Kan inte annat än att rekommendera dem!