handdator

Visa fullständig version : Då åkte man på första fortkörningsbötern.



Ashra
2008-09-11, 09:00
Igår klantade jag mig lite när jag körde så det blev en bot. 44km/h på en 30 sträcka. Det landade mig 2400kr i böter. Hann inte se att de ens mätte mig polisen hade placerat sig vid en busshållplats såg bara ut som en person i mössa som väntade på bussen. Blev iaf inte av med lappen :-) 1 bot på ca 2½ år med mini är ändå rätt ok. hoppas att de blir samma intervall bara.

powernap
2008-09-11, 09:54
bra tråd :-)

fick en bot på 60-väg, 68 km/h åkte jag visst i....

:cop: som stoppade mig sa:
-oj vilken fin bil du har!
...mmmm tack du, men om jag hade kört i en skruttig rostig volvo 240 (fredriks kanske) så hade du aldrig riktat lasern mot mig eller hur....

då blev han sur.....

Schassen
2008-09-11, 18:20
Jag fick 2800 i böter för att ha kört 68 på en 50 sträcka i sommras. Känns som att man kunnat haft roligare för dom pengarna

Christian
2008-09-11, 21:44
phu..... än så länge. ;)

KPKalle
2008-09-11, 21:48
You bad people :mad:











:p :D

Fredrik
2008-09-11, 21:50
Jag har inte (ta i trä) åkt på fortkörningsböter men gott och väl p-böter ett antal gånger.
Den p-bot jag är mest stolt över :blink: härrör från slutet av 80-talet då jag övningskörde med en polares Ferrari 328 GTS. Vi glömde att betala vid Café Ekorren på Djurgården och när vi kom tillbaka från fikat satt en lapp där.
Eftersom det var jag som kört vid tillfället tyckte jag att jag skulle ta boten, och polaren hade inga invändningar :shock:
I en nostalgipärm sitter boten, det står datum, plats men framförallt: "Fordon: Ferrari" - väl värd att spara på i nostalgipärmen :D

powernap
2008-09-12, 07:32
Jag har inte (ta i trä) åkt på fortkörningsböter men gott och väl p-böter ett antal gånger.
Den p-bot jag är mest stolt över :blink: härrör från slutet av 80-talet då jag övningskörde med en polares Ferrari 328 GTS. Vi glömde att betala vid Café Ekorren på Djurgården och när vi kom tillbaka från fikat satt en lapp där.
Eftersom det var jag som kört vid tillfället tyckte jag att jag skulle ta boten, och polaren hade inga invändningar :shock:
I en nostalgipärm sitter boten, det står datum, plats men framförallt: "Fordon: Ferrari" - väl värd att spara på i nostalgipärmen :D

:buttrock:

powernap
2008-09-12, 07:35
kom å tänka på en rosa liten lapp, på arabiska

hyrde bil i marocko, körde en sväng i atlasbergen, otroligt landskap o hyggliga vägar, bakom en sväng, mitt i ingenstans, där stod en polis o tyckte på knagglig engelska att jag kört 90, o det var minsann bara 60 på skyltarna...jaha sa jag, vilka skyltar, inte sett någon skylt på minst 30 km....nä dom var nog bortplockade, men det är bara 60 här, så det kostar dig 12 euro.....det var ju bara att le o pröjsa så polisen kunde äta lunch senare....har lappen i en pärm över märkliga upplevelser i källaren :handen:

ola
2008-09-12, 08:22
jag hade en annan kul upplevelse av märkliga poliser utomlands

blev stoppad i Nevadas öken häromåret för att jag tidigare hade kissat i naturen bredvid vägen (skymd bakom bil och med normal svensk blyghet)..
polisen sa att han förstod att jag inte var barnafader då jag isåfall förstått att jag inte skulle ha "exposed yourself like that" , han försökte dessutom förtydliga det hela på tyska eftersom vi var från SCHWEDEN... han hade gjort sig i vilken skämtfilm som helst..

det blev dock ingen böteslapp utan en "Equipment Repair order" med en varning för "Inproper Lane usage", den sitter numera inramad tillsammans med besiktningsprotokollet på min gamla simca som fick 5st 1: or, 10 st 2: or, 7 st 3: or och 1 st 4:a (!) i en flygande besiktning på munkbron för snart 25 år sen, men det är en annan historia :-)

Fredrik
2008-09-12, 08:23
kom å tänka på en rosa liten lapp, på arabiska

hyrde bil i marocko, körde en sväng i atlasbergen, otroligt landskap o hyggliga vägar, bakom en sväng, mitt i ingenstans, där stod en polis o tyckte på knagglig engelska att jag kört 90, o det var minsann bara 60 på skyltarna...jaha sa jag, vilka skyltar, inte sett någon skylt på minst 30 km....nä dom var nog bortplockade, men det är bara 60 här, så det kostar dig 12 euro.....det var ju bara att le o pröjsa så polisen kunde äta lunch senare....har lappen i en pärm över märkliga upplevelser i källaren :handen:


:D 8)

Green Meanie
2008-09-13, 23:08
Har inte råkat ut för fortkörning men en census. Det var tidigt 70 talet då vi körde hem från puben i mina föräldrars Wolseley 1500. Ute på landet stog en dröss manniskor i reflect vests (trodde det var cops) De ville veta vart vi kommit, vart vi hade varit, vart vi skulle. Vi berättade allt i detalj. Sen korde vi fort hem och, spratlande, ramlade ur bilen och sprang over häcken till kompisens fam bil (Cortina Estate) och tog fart ner för vägen tillbaka till census kontrollen som låg 10 km bort. Vi blev stoppade och svarade exact samma svar till frågorna. Vi kunde nästan inte hålla oss för skratt. Om vi bara hade fler bilar....:woot: