handdator

Visa fullständig version : informationen går lite isär



powernap
2008-09-11, 07:33
ang nya jcw...

detta hittade jag:
http://new.minimania.com/web/DisplayID/2224/SCatagory//DisplayType/News/ArticleV.cfm

ola
2008-09-11, 09:13
hur menar du med isär?? stämmer inte det som står i artikeln?

powernap
2008-09-11, 09:55
207 hästar står det ju där...

läst nånstans om 211.....

Hobbe
2008-09-11, 10:01
PS vs BHP vs SAE vs DIN.

Det gäller att hålla koll på enheterna.
USA brukar envisas med BHP (SAE).

powernap
2008-09-11, 10:10
PS vs BHP vs SAE vs DIN.

Det gäller att hålla koll på enheterna.
USA brukar envisas med BHP (SAE).

nu tappade du mig ;-)

ola
2008-09-11, 11:04
PS vs BHP vs SAE vs DIN.

Det gäller att hålla koll på enheterna.
USA brukar envisas med BHP (SAE).

och läste i Performance car tidningen (UK) att de också kör med BHP.. för att inte tala om lb ft istället för Nm...

Rausner
2008-09-11, 22:01
LB FT har jag aldrig förstått mig på hehe. Någon som har formeln för omvandling mellan lb/ft å nm?

ola
2008-09-11, 22:29
LB FT har jag aldrig förstått mig på hehe. Någon som har formeln för omvandling mellan lb/ft å nm?

1,35 lb/ft =1 Nm

Ace
2008-09-12, 06:41
I Nya auto motor & Sport så har dom testat MINI Cooper S JCW 211hk. Den gör 0-100km/h på 7,0 sek! Inte 6,4sek som MINI uppger. Sen avråder dom starkt för sportchassi! Hjälper vi älgtest men fungerar sämre vid slalom mm Sen att den kostar 55500kr mer gillar dom inte heller. :(

Fredrik
2008-09-12, 07:12
Kör en själv, lyssna på ljudet vid acc samt dumpventilens vinande vid gassläpp - bara det gör att man blir köpsugen, det övriga de rackar ner på struntar jag i, det kallar jag för kvällstidningsjournalistik = struntprat ;)

powernap
2008-09-12, 07:26
vinande=kompressor=R53 S....

pys pys pust o stånk=enligt fredrik pysventilen=R56 S :handen:

ola
2008-09-12, 08:13
I Nya auto motor & Sport så har dom testat MINI Cooper S JCW 211hk. Den gör 0-100km/h på 7,0 sek! Inte 6,4sek som MINI uppger. Sen avråder dom starkt för sportchassi! Hjälper vi älgtest men fungerar sämre vid slalom mm Sen att den kostar 55500kr mer gillar dom inte heller. :(

ja de rackar ner på sånt som normala bilfreaks gillar (läs "deras prenumeranter") som tex att den låter högt ... va? den är ju inte bullrig , men vid ordentligt gaspådrag har den en underbar sång..

och med den inställningen om ljud/buller så behöver man ju inte lägga nån större vikt vid åsikten om sportchassi heller.. köp en BMW 7-serie istället då om man vill åka gungstol.

priset tycker jag är helt ok med tanke på vad man får och vad som ingår i standardutrusningen jämfört med en S, de har ju tittat helt snett i listan - vem vill köpa en AC separat utan chilipaketet? "som fan läser bilbeln" heter det va ?

Sen hur de räknar 0-100 är ju upp till dom , alla andra motortidningar uppger siffror mellan 6-4-6,7 sek.. men det kanske är ett riktigt fetto som kör.. och ja då är det klart det blir såna siffror..

RobertH
2008-09-12, 09:51
Jag håller med dig Ola. Vem är intresserad av lastutrymme och bullernivåer i en sån bil. Möjligen kan det noteras, men inte göra en så stor grej av det.

Den dagen det kommer en tidning som fattar det så köper jag den istället. Har iofs bara prenumererat på AMS för att jag tänkte vinna Worksen, så det blir nog en kort visit i deras prenumerationsregister ;)

powernap
2008-09-12, 09:54
ja de rackar ner på sånt som normala bilfreaks gillar (läs "deras prenumeranter") som tex att den låter högt ... va? den är ju inte bullrig , men vid ordentligt gaspådrag har den en underbar sång..

och med den inställningen om ljud/buller så behöver man ju inte lägga nån större vikt vid åsikten om sportchassi heller.. köp en BMW 7-serie istället då om man vill åka gungstol.

priset tycker jag är helt ok med tanke på vad man får och vad som ingår i standardutrusningen jämfört med en S, de har ju tittat helt snett i listan - vem vill köpa en AC separat utan chilipaketet? "som fan läser bilbeln" heter det va ?

Sen hur de räknar 0-100 är ju upp till dom , alla andra motortidningar uppger siffror mellan 6-4-6,7 sek.. men det kanske är ett riktigt fetto som kör.. och ja då är det klart det blir såna siffror..

bra skrivet, delar din uppfattning totalt....

är ju bra dumt att jämföra äpplen o päron, en entusiastbil kan/ska inte jämföras med en packåsna.....

ola
2008-09-12, 09:57
Jag håller med dig Ola. Vem är intresserad av lastutrymme och bullernivåer i en sån bil. Möjligen kan det noteras, men inte göra en så stor grej av det.

Den dagen det kommer en tidning som fattar det så köper jag den istället. Har iofs bara prenumererat på AMS för att jag tänkte vinna Worksen, så det blir nog en kort visit i deras prenumerationsregister ;)

jag håller med , prenumererade av precis samma anledning.. så om de inte shapar upp sig så blir besöket kort...