handdator

Visa fullständig version : Byta elhissmotorn



w@lle
2008-08-28, 19:33
Har köpt elhiss motorn, passagerarsidan, får ej av den gamla. Fyra skruvar ska av på insidan och tre på utsidan. Jag har fått av de på utsidan och två på insidan. Vet någon hur kommer jag åt de sista två (trångt), samt hur plockar jag av vajern?:???:

Christian
2008-08-28, 20:41
Jag har varit där inne i dörren och mekat med handtaget, men jag var aldrig på den motorn, vad jag minns.
(Så nu slipper jag höra, Fråga Christian)

;)

w@lle
2008-08-29, 09:09
Har köpt elhiss motorn, passagerarsidan, får ej av den gamla. Fyra skruvar ska av på insidan och tre på utsidan. Jag har fått av de på utsidan och två på insidan. Vet någon hur kommer jag åt de sista två (trångt), samt hur plockar jag av vajern?:???:

I dag var jag inne i dörren igen. Jag gav upp i går pga de 2 skruvar. Jag sprayade kontakten med 5-56 kvällen innan, och nu på morgonen, slog jag hårt med gummihammaren emelan högtalarna. Och vips, elhissen fungerade igen:woot:

Christian
2008-08-29, 09:13
Och nu funkar det igen??!

Bra, då kommer du till Halmstad på söndag?? ;)

w@lle
2008-08-29, 10:24
Och nu funkar det igen??!

Bra, då kommer du till Halmstad på söndag?? ;)

tyvärr, kort varsel, kan inte lova :drive:

powernap
2008-08-29, 12:08
tyvärr, kort varsel, kan inte lova :drive:

hej walle...du har PM=Private Message, högst upp till höger på sidan....

Monchhichi
2008-09-02, 19:17
Min fönsterhiss på förardörren har slutat fungera, låst sig i sitt högsta läge..
Den reagerar inte alls på när jag öppnar/stänger dörren, tvingar ner dem med nycklen lr innefrån.. Samma symptomer som du hade?

RobertH
2008-09-02, 20:21
http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=5968&highlight=elhiss