handdator

Visa fullständig version : MAT - GOKART på halmstadträffen 31 augusti



powernap
2008-08-14, 07:09
efter moget övervägande lägger jag upp denna tråd, i ett desperat försök att hålla: INFÖR halmstadträff 31 aug någotsånär "ren"

här skriver vi vad vi vill äta o hur/om vi vill köra gokart

Ace
2008-08-14, 07:18
Jag nöjer mig med 8min/100kr Go-Kart. Vad det gäller mat så känner jag inte till fler ställen än dom två vi varit på i Halmstad och då röstar jag på "Brandstationen". (Det andra, Steninge låg ju väldigt fint men servicen var ju katastrof.)

powernap
2008-08-14, 07:22
Jag nöjer mig med 8min/100kr Go-Kart. Vad det gäller mat så känner jag inte till fler ställen än dom två vi varit på i Halmstad och då röstar jag på "Brandstationen". (Det andra, Steninge låg ju väldigt fint men servicen var ju katastrof.)

håller med dig...jag är oxo på för 100:- kart, om nu majoriteten verkligen vill köra gokart (modell mindre) istället för modell större :woot:

ska jag kolla om brandstationen har söndagsöppet?

Zagato1
2008-08-14, 07:49
Personligen föredrar jag att köra Mini Cooper än att köra go-cart (även om det också är roligt). Föreslår alltså ett längre körpass på kurviga vägar istället för go-carten.

/Johan

powernap
2008-08-14, 07:55
Personligen föredrar jag att köra Mini Cooper än att köra go-cart (även om det också är roligt). Föreslår alltså ett längre körpass på kurviga vägar istället för go-carten.

/Johan

helt ok med din ståndpunkt johan...eftersom det är föreningsregler som gäller på samtliga träffar så avgör majoriteten (samt vädret i viss mån i just denna fråga)

vad tycker du om käket?

Bronto
2008-08-14, 09:59
Jag tror att det räcker med den 'korta' gokarten, man kan nog vara lite trött av allt körande under dan :)

Ang matställen så kan jag tyvärr inte bidra med någon hjälp, har inte varit så mycket nere i Halmstad.
Käkade med PK Sverige på Margretetorps Gästgifveri vilket var rikigt fint! Minns dock inte hur det ligger i förhållande till Halmstad och däromkring.

Ace
2008-08-14, 10:00
Jag föredrar också att köra MINI men träffen blir lite mer social om man gör en aktivitet typ Go-Cart eller liknande och inte bara sitter i var sin bil och inte pratar med varandra. :)

powernap
2008-08-14, 10:11
Jag föredrar också att köra MINI men träffen blir lite mer social om man gör en aktivitet typ Go-Cart eller liknande och inte bara sitter i var sin bil och inte pratar med varandra. :)

håller helt med dig robert, ett mer socialt arrangemang om man har någon aktivitet utanför bilen.....det behöver ju dock inte innebära att vi inte åker en sväng....de rekade vägarna mäter enligt eniro ca 13 mil.... :-) dock ingen spikad väg ännu, vi diskuterar om vi ska ta ett lunchbräjk nånstans utefter slingan....
*letar för fullt*

MiKE
2008-08-14, 10:12
Jag föredrar också att köra MINI men träffen blir lite mer social om man gör en aktivitet typ Go-Cart eller liknande och inte bara sitter i var sin bil och inte pratar med varandra. :)

Det är lite så jag tänkte med go-karten. Som du ace skriver i ovan inlägg.....

Jag o Frugan kör 100:- racet, och käkar gärna på Bulls ( brandstationen )

Det kan ju vara trevligt, o hitta ett litet ställe o äta på utmed vägarna :)

//MiKE

powernap
2008-08-14, 10:17
vi får ju inte glömma smhi's inverkan....

ska in på www.smhi.se och högerklicka-justera någon dag innan, så vi får solsken den 31 :woot:

alt. köpa en raket från china med lämpligt pulver i....

powernap
2008-08-14, 12:15
om vi vill synas från E6 så kan ju http://www.laxbutiken.se/ht-php/dynamic_sida.php3?menynr=5050&URLmeny=%2Fht-php%2Fdynamic_meny.php3%3Fmenynr%3D5050 vara ett alternativ, ett helt gäng mini på deras parkering lär ju märkas....är det någon som INTE accepterar lax, så hojta till (detta ställe skulle kunna ligga bra till i slutet av planerad färdväg, kl 13:30-14.00)

Scitz0
2008-08-14, 14:43
jag är med på 100:- race:et och mat kvittar för min del, går bra med lax :) ... bara den är tillagad och inte rå ;) ... sushi vill jag inte ha :P

powernap
2008-08-14, 15:15
klart den inte e rå....

håller med dig om sushi....

Tito
2008-08-14, 22:35
Känner en polare som jobbar som kock på laxbutiken.
Kan ju kolla med lite rabatt :D

Men om vi ska äta där så måste vi nästan boka bord.
För det brukar vara en massa pensionärer på söndagar.

powernap
2008-08-15, 07:12
Känner en polare som jobbar som kock på laxbutiken.
Kan ju kolla med lite rabatt :D

Men om vi ska äta där så måste vi nästan boka bord.
För det brukar vara en massa pensionärer på söndagar.

hahaha....pensionärer o vi, då lär det bli "det var bättre förr" med den gamla minin som diskuteras runt borden...

OBS laxbutiken är bara ett av många förslag...

powernap
2008-08-18, 08:35
"bara" 5 har anmält intresse för gokart, ska vi lägga den aktiviteten på hyllan?

ang. mat så lutar det åt, idag, att det blir laxbutiken i heberg, enligt länk ovan, fler förslag?

Cullin
2008-08-18, 10:29
Jag vill såklart köra Go-kart, och min Co-Driver Oscar. 100 kr-race blir kanon.

Så Cullin + 1 kan du räkna med där!

Mat spelar inte så stor roll men lax låter jättebra!

MartinGBG
2008-08-18, 14:19
Laxbutiken låter jättebra.. =)

Ace
2008-08-18, 14:23
"bara" 5 har anmält intresse för gokart, ska vi lägga den aktiviteten på hyllan?

ang. mat så lutar det åt, idag, att det blir laxbutiken i heberg, enligt länk ovan, fler förslag?

Jag tror att det är många mer än 5 som vill köra gokart. Vad hände med "Brandstationen"?

powernap
2008-08-18, 14:25
Vad hände med "Brandstationen"?

den ligger lite OFF i förhållande till inmutad slinga......

inget är dock bestämt....fint väder o uteservering slår kanske allt :-)

Ace
2008-08-18, 15:50
den ligger lite OFF i förhållande till inmutad slinga......

inget är dock bestämt....fint väder o uteservering slår kanske allt :-)

Centrala Halmstad på en Halmstadträff lite off? Jag förstår vad du menar :)

Hans-G
2008-08-18, 18:54
När det gäller käket så är Laxbutiken helt ok för mig. Lax och Sia-glass är väl snudd på två måsten när man är i trakten...? Möjligen med tillägget att köpa lite Kvibille-cheddar (calvadosvarianten är inte dum) att ta med hem. Glassbutiken i Slöinge är ju tyvärr stängd på söndagarna, men det finns ju andra ställen att köpa glass.

När det gäller gokarten lägger jag ner min röst. Är ni sugna på att köra och det inte tar alltför stor del av tiden vi har på oss så ok.

Ace
2008-08-18, 21:16
Risken finns att det kan ta lite lång tid om 25-30 bilar med respektive innehåll skall stå i kö till en Go-Kartbana.

powernap
2008-08-21, 16:52
Risken finns att det kan ta lite lång tid om 25-30 bilar med respektive innehåll skall stå i kö till en Go-Kartbana.

det kan ligga nåt i ditt inlägg ace....vi får fundera över situationen, när vi dels ser vädret och ställer frågan på träffen om VILKA (hur många) som kan tänka sig att köra gokart nästa söndag..

Tito
2008-08-21, 22:45
Man kan ju träffas vid 12 sen köra en runda och avsluta med att äta på lax butiken(om det blir där vi ska äta).
Sen dom som vill kan följa med på en runda vid kusten sen avrunda med lite go-kart om vädret tillåter det

powernap
2008-08-22, 08:08
Man kan ju träffas vid 12 sen köra en runda och avsluta med att äta på lax butiken(om det blir där vi ska äta).
Sen dom som vill kan följa med på en runda vid kusten sen avrunda med lite go-kart om vädret tillåter det

kan oxo vara en bra lösning....

powernap
2008-08-25, 13:42
hur många åker i varje bil?

pga maten....

powernap
2008-08-25, 13:58
omröstning i följande tråd: http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=6095

powernap
2008-08-25, 14:35
MATEN ÄR FIXAD........

får en meny att klistra in här inom kort....dock behöver vi verkligen få fram antal personer per bil (se sep. tråd)

Priset är framförhandlat, hela 60:- i rabatt efter hård debatt o ev. provåkning i min bil :-)
Utsikten bjuder vi på :woot:
-------------------------

Hej Jonas och tack för din bokning!

Återkommer här med vad vi pratade om inför söndag den 31/8-08 för ca. 45 personer kl. 15.00.



Salladsskålar

Smör och bröd

Stekt kycklingbröst med peppargräddsås, grönsaker och råstekt potatis

Inkl. 1 flaska öl/mineralvatten/läsk

Kaffe och kaka.



Pris: 150:-/person. (ordinarie pris på gässles hotell är 210:-/pers)


Tacksam om Ni samlar in pengar för detta och betalar detta på en nota.

Hälsningar
Hotel Tylösand

Thomas Strandberg

Restaurangkoordinator

Christian
2008-08-25, 15:41
Regionsansvariga Syd tycker att detta låter ypperligt !!!

Ante
2008-08-25, 15:57
Låter ju utmärkt!
Du får fixa så de har en lämplig uppställningsplats för bilarna också ;)

Bronto
2008-08-25, 16:27
Vad trevligt! Mycket bra ordnat Jonas! :)

powernap
2008-08-25, 18:07
Låter ju utmärkt!
Du får fixa så de har en lämplig uppställningsplats för bilarna också ;)

dom har en fetstor parkering...dock lite delad för gruppfoto....men vi FYLLER väl den :buttrock:

kan säkert arrangera nån kul bild (vi som vet hur det ser ut förstår.....)

cyboman
2008-08-25, 19:35
Jag kan nog tänka mig att köra en 100:kronors gokart :)
Jag är vegetarian, men fuskar lite ibland med att äta fisk, de flesta restauranger brukar ha något till mig oxå. Jag kan inga restauranger där uppåt, men jag blir nöjd oavsett vad det blir.

/Putte

MiKE
2008-08-26, 09:20
dom har en fetstor parkering...dock lite delad för gruppfoto....men vi FYLLER väl den :buttrock:

kan säkert arrangera nån kul bild (vi som vet hur det ser ut förstår.....)

Annars kan vi ju ställa oss längs trottoaren/erna innan vändplatsen,och i "backen" ner till Entrén, då på höger sida med Nosen upp mot den "övre" vändplatsen?

Det blev lite rörigt kanske :???: :blink:

//MiKE

powernap
2008-08-26, 09:21
Annars kan vi ju ställa oss längs trottoaren/erna innan vändplatsen,och i "backen" ner till Entrén, då på höger sida med Nosen upp mot den "övre" vändplatsen?

Det blev lite rörigt kanske :???: :blink:

//MiKE

det var så jag hade tänkt....i dubbla led....därav beskrivningen: vi som varit där vet....bla bla bla

har ett o annat ess i rockärmen....

perka vill säkert ha en kopia av bilden ;-)

powernap
2008-08-27, 18:09
hej alla som kommer, det här blir bra det, välkomna välkomna.....


arrangörens önskan är att alla deltagare (1 per bil räcker) får med sig lite kontanter, gärna växel (femma, tia, tjuga räcker långt), vad som ska hända :confused: (obs detta har INGET att göra med gokart)

vi som ses i halmstad på söndag får veta ;-) :cool: ingen lär dock bli besviken :woot: