handdator

Visa fullständig version : Utsläppsfri MINI



Ace
2008-08-12, 17:44
Här är en MINI som inte släpper ut några avgaser alls.
http://www.automotorsport.se/nyhetsbrev/news/15214/utsl%C3%A4ppsfri-mini-med-bakhjulsdrift--bara-i-peking/

http://www.automotorsport.se/uploaded/image/2008/8/11/mini_rickshaw_1_330.jpg

http://www.automotorsport.se/uploaded/image/2008/8/11/mini_rickshaw_3_330.jpg

Hobbe
2008-08-12, 17:51
Urkul gjort av MINI.
Ytterligare ett bevis på att marknadsförarna inom MINI tillhör världens bästa.

Christian
2008-08-16, 20:27
Sanslöst!

Ace
2008-08-16, 21:05
Sanslöst!

Välkommen tillbaka!

Christian
2008-08-16, 21:09
Välkommen tillbaka!

OT:

Tack...*snörvel....* Är nere på 38,5 nu bara...:rolleyes:

arcamone
2008-08-20, 14:01
Hoppas chauffören får extra betalt alternativt att den drivs med en elmotor. Annars tycker jag grymt synd om det lilla livet. Uppskattad vikt på bakänden (bilen alltså), 500 kg?

/arcamone, tillbaka från semester i Halland.

powernap
2008-08-20, 14:06
Hoppas chauffören får extra betalt alternativt att den drivs med en elmotor. Annars tycker jag grymt synd om det lilla livet. Uppskattad vikt på bakänden (bilen alltså), 500 kg?

/arcamone, tillbaka från semester i Halland.

hade du semester i halland??? o ringde inte mig för en spontan träff?? :-(

arcamone
2008-08-20, 14:51
Såja, nu skall vi inte bli gnälliga för detta. Var några dagar i Halmstad (Östra Stranden). Såg inte en enda Mini i den byn. Däremot så kryllade det av dem i Mölle med omnejd.

Tyvärrblev det inte så insirerande körning eftersom husvagnen var med! Men om du gillar körning i 85 så ringer jag nästa gång! Kan meddela att omkörningar etc går mycket bra, även förbrukning låg under litern.

Nästa gång skall jag ha med en telelista på alla ministrar i området. Kanske kan vara värt att ordna något i stil med det som BMW-klubben (motorcyklar alltså...) har. En kalender med medlemmar; namn, adress, telenr, hoj/bil, samt mölighet till:
A. Övernattning
B. Mekhjälp, behövs väl inte på en Mini, eller hur powernap :p
C. Guide/tur

Finns säkert någon käck liten reklamare/Stockholmare här som slänger ihop en sådan...

/arcamone


hade du semester i halland??? o ringde inte mig för en spontan träff?? :-(

powernap
2008-08-20, 15:07
Såja, nu skall vi inte bli gnälliga för detta. Var några dagar i Halmstad (Östra Stranden). Såg inte en enda Mini i den byn. Däremot så kryllade det av dem i Mölle med omnejd.

Tyvärrblev det inte så insirerande körning eftersom husvagnen var med! Men om du gillar körning i 85 så ringer jag nästa gång! Kan meddela att omkörningar etc går mycket bra, även förbrukning låg under litern.

Nästa gång skall jag ha med en telelista på alla ministrar i området. Kanske kan vara värt att ordna något i stil med det som BMW-klubben (motorcyklar alltså...) har. En kalender med medlemmar; namn, adress, telenr, hoj/bil, samt mölighet till:
A. Övernattning
B. Mekhjälp, behövs väl inte på en Mini, eller hur powernap :p
C. Guide/tur

Finns säkert någon käck liten reklamare/Stockholmare här som slänger ihop en sådan...

/arcamone

mycket bra förslag...kanske ska läggas i sep. tråd??