handdator

Visa fullständig version : Sommarträff diskussion.



powernap
2008-08-12, 12:12
(mina högst personliga reflektioner och åsikter)

meningen med sverigeträffen är helt rätt som hans-g skriver, en större träff med många deltagare...

om man opartiskt blickar tillbaka på förra årets träff i/utanför gränna, så lyckades man från clubens sida med 3 stora punker så som jag tycker i a f, o tycka bör man...

geografiskt "rätt"
ute i god tid
ett annorlunda men väldigt positivt boende

om man nu väljer att klassa gotlandsträffen som en sverigeträff så kan det vara så att nytillkomna medlemmar känner sig otillräckliga då man kanske väljer att inte komma, men man vill heller inte stå utanför gemenskapen. Men när så få verkar i dagsläget åka till gotland i alla fall, så kanske statusen sverigeträff 2008 faller ifrån....

med ovanstående ståndpunkt är det bråda dagar att rassla ihop ett nytt datum o allt jobb med boende mm mm för vår styrelse, mitt förslag är att man öppnar en tråd, likt den inför årsträff 2008, och sätter ett klart slutdatum för tråden, och i nämnd tråd diskutera var, när o hur 2008 års årsträff kommer att bli. För en årsträff "måste" vi väl ändå ha, eller???

Marcus
2008-08-12, 15:06
Att valet föll på Gotland var ju att en majoritet ville att vi skulle leta efter en plats där det fanns bana att köra på, samt saker att se.

Gotland Ring var ju enda banan som man inte behöver boka för att få köra på, där det dessutom, i omgivningen, finns gott om aktiviteter, och vakra/interessanta saker för alla andra, och för alla åldrar.

Vi kan boka en bana, men då måste alla vara medvetna om att priset blir 1500-2000kr/bil exklusive boende och mat och vi ska ha "luft" på banan och fri körning när man vill. Och vi måste antagligen göra träffen tillsammans med nån annan klubb för att få tillräkligt med bilar.

Jag tyckte att priset för Gotland var helt ok när det var tal om att köra bana också, men för en vanlig träff, med så få som vi endå är, blir det tyvär en annan sak.

Karlskoga är ju annars en stad i mitten / mitten av landet. Kanske bra plats för nästa år?

Annars kan vi ju sluta upp runt BMW CS träff där iår, så träffas vi från alla olika håll.

powernap
2008-08-12, 15:10
falkenberg tar 17500:- för 4 timmars bantid inkl flaggvakter och ambulans...slutet sällskap

kanske kan vara nåt.....möjligtvis att karl-ernst kan fixa till nån bättre deal??

Marcus
2008-08-12, 15:19
Priset är ju bra, dock ung samma som jag sa om vi räknar med 20 bilar och 8h.

Gelleråsen / Karlskoga är ju mer centralt i landet, både från väst, öst och norr. Dock lite långt söderifrån.

Av alla åsikter från förra året så var Gotland mer "rätt" som val när det kom till omgivning, övriga aktiviteter, boendeklasser, vackra landskap, nått speciellt osv.

powernap
2008-08-12, 15:22
jepp helt rätt....

hur mycket hänger det på bana/inte bana?

ang. antalet bilar på en sverigeträff:

förlorar vi 2-4 st om vi inte tar bana på en sverigeträff??
förlorar vi 20 st om vi tar bana på en sverigeträff??


om det sistnämnda är sanningen, så ska vi inte ha med nån bana, enkel logik, enklare planering kanske......tyck till, detta är ju en förening

Hobbe
2008-08-12, 16:49
Falkenberg är ytterst svår att hyra pga enbart ett litet antal bullerdagar.

Ni har ju fortfarande möjligheten att göra den planerade träffen på Gelleråsen till en Sverigeträff.

Övernattning och fest på Karlskoga Hotell tillsammans med BMWSC.
Tävling i BMW Cup med Lestrup i hans R56 MINI Challenge (möjligen även den äldre R53 Challenge).
Ringtaxi med Lestrup på banan.
Prova-På bankörning för nybörjare.
Bankörning för licensierade förare.
Knappast aktuellt med några Gotlandspriser heller.

För er som hellre vill åka på utflykt än på banan så kan säker Hans-G hitta någon suverän sightseeing-runda i Karlskogatrakten.

http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=5980

MINI Sverige är med och stödjer.

ola
2008-08-12, 16:50
varför inte prova ett nytt datum på gotland? marcus har ju trots allt rätt med aktiviteter runtomkring samt att banhyran blir överkomlig.

Marcus
2008-08-12, 17:07
Hur många platser finns kvar på bankörningen?

powernap
2008-08-12, 19:20
Falkenberg är ytterst svår att hyra pga enbart ett litet antal bullerdagar.



har du nån koll på antal bullerdagar?

jag ringde banan i höstas o undrade vad som gällde, det besked jag fick då var förkortat:

17500:- inkl flaggvakter och ambulans, har för mig bärgning o dyl. kostade extra om sånt behövdes (flåt teflonminnet)
4 timmars körning
slutet sällskap
bindande anmälan osv....

hon sa inget om bullerdagar, våra bilar bullrar väl knappt i jämförelse med avställda race-bilar, eller?

Hobbe
2008-08-12, 20:11
Om Falkenberg har svarat dig att det är lätt att hyra banan för ett slutet sällskap under fyra timmar så får du gå på det.
Falkenberg själva lär veta om någon ;)

När vi och andra klubbar försöker hyra Falkenberg en dag för banträff så får vi alltid svaret att det är svårt pga ett minimum av bullerdagar.
Först prioriteras STCC, sedan större tävlingar, och sist mindre tävlingar/klubbar.
Väljer Falkenberg att hyra till slutna sällskap så lär det vara under udda tidpunkter såsom vardagar eller kvällar då dessa passar övriga mindre bra.

En ljudnivå på max 95 dB gäller normalt på Sveriges banor förutom under en bullerfri dag oavsett bilmärke.

powernap
2008-08-13, 10:14
vad säger tråden, ska jag ta en förnyad kontakt?
eller kanske höra med karl-ernst som kanske har lite trådar att dra i?

eller dra en enklare väg....skippa bankörning på sverigeträff 2008?

Ace
2008-08-16, 15:02
vad säger tråden, ska jag ta en förnyad kontakt?
eller kanske höra med karl-ernst som kanske har lite trådar att dra i?

eller dra en enklare väg....skippa bankörning på sverigeträff 2008?

Skippa bankörning med bil och kör Go-Kart istället. Oj vad passande det blev med Spontanträff Halmstad den 31:e aug. Såg att det var c:a 23 anmälda. Börjar likna en SverigeTräff eller? Kanske läge för STHLM-gänget att hänga på? Och ni andra runt om i landet också givetvis.

powernap
2008-08-17, 09:49
:buttrock:

helt ärligt är det galet intresse inför den 31....skitskoj :-)