handdator

Visa fullständig version : MINI United maj 2009: flyg eller bil?



Fredrik
2008-07-30, 17:45
Jag startar denna tråd för att vi ska få lite grepp vilka som är intresserade/eventuellt intresserade av att flyga eller åka bil till MINI United i England 22-24 maj 2009.

Om du väljer flyg, skriv i tråden vilken flygplats du ämnar flyga ut ifrån så kanske man kan samflyga med andra MINIster på väg till U.K. och United 8)

Själv väljer jag flyg och jag flyger ut från Arlanda, antagligen med SAS eller BA.

Svar i pollen t.om. 6/8:
Flyg: RobertH, Fredrik
Bil: Hans-G, KIT, Misssen, Ola, Ace666, Rausner, Bluejeans

RobertH
2008-07-30, 18:25
Flyg, Arlanda

Fredrik
2008-07-30, 20:08
Flyg, Arlanda

Ähum, herrn glömde att rösta i pollen - oerhört viktigt för att se "pocenten" :cop:

Ace
2008-08-03, 07:59
Förstår er från Sthlm. Det blir en bra bit att åka. Men det är mer än halva grejen att ha bilen med sig tycker jag :)

Fredrik
2008-08-03, 10:32
Förstår er från Sthlm. Det blir en bra bit att åka. Men det är mer än halva grejen att ha bilen med sig tycker jag :)

Ja, för oss blir det ju 100 mil extra tor, för mitt vidkommande sparar jag både bil och en (hög) med pengar på att flyga och ändå komma med i MINI-gemenskapen på United, men man gör ju självklart det som passar bäst.

Om inte bensinen varit snordyr, Eurotunneln så kostsam och om den legat närmare Sverige så hade nog jag också övervägt bil, men nu är det inte så och därför flyger jag :D

Hans-G
2008-08-03, 21:26
Har jag lagt ner 293 laxar på en bil så har jag också råd att köra med den till dess hemland. Resonerar en lyxlirare som jag... :rolleyes:

Ace
2008-08-03, 22:10
Har jag lagt ner 293 laxar på en bil så har jag också råd att köra med den till dess hemland. Resonerar en lyxlirare som jag... :rolleyes:

Härligt Hans-G! Så skall det låta....:woot: :woot: :woot:

Luc!fear
2008-08-04, 08:47
Eurotunneln så kostsam
Någon som vet vad Eurotunneln kostar t.o.r.?
Till det kommer färjan Rödby-Puttgarden & bensin.
Men med vetskapen om dessa kostander kan man göra en kalkyl...

Fredrik
2008-08-04, 09:16
Någon som vet vad Eurotunneln kostar t.o.r.?
Till det kommer färjan Rödby-Puttgarden & bensin.
Men med vetskapen om dessa kostander kan man göra en kalkyl...

www.eurotunnel.com ;)

Ace
2008-08-04, 10:00
Någon som vet vad Eurotunneln kostar t.o.r.?
Till det kommer färjan Rödby-Puttgarden & bensin.
Men med vetskapen om dessa kostander kan man göra en kalkyl...

Jag har ju gjort en kalkyl i den riktiga MINI United 2009-tråden
http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=5961&page=2

Fredrik
2008-08-04, 10:17
Jag har ju gjort en kalkyl i den riktiga MINI United 2009-tråden
http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=5961&page=2


Bra påpekande Ace, vi kör alla diskussioner om MINI United i tråden startad av Ace, denna tråd vara bara avsedd som en intressekoll om man skulle flyga kontra köra bil :)

Fredrik
2008-08-06, 08:58
Första posten uppdaterad med vilka som transporterar sig med vad :)

Luc!fear
2008-08-27, 21:18
Om jag kommer iväg, vilket jag verkligen vill så kommer jag att köra.
Alla andra som har för avsikt att köra, håll kontakten med mig och håll mig informerad.
Ser redan fram emot en ny vår...
/Dan

http://www.iqenergi.com/Coopersweden/united09wb5.gif (http://www.miniunited.com)

Fredrik
2008-09-15, 07:17
Trådlyft för fler potentiella MINI United-besökare.
Rösta i pollen om du kör bil eller flyger till MU i maj 2009 :)

FEED ME
2008-10-14, 09:25
Förstår er från Sthlm. Det blir en bra bit att åka. Men det är mer än halva grejen att ha bilen med sig tycker jag :)

Exakt. Man kan ju inte flyga till en bilträff. Det förstår ju vem som helst!

Det är ju som att ta med sig skidorna till en fotbollsmatch...

Jag börjar bli lite sugen på denna träff, faktiskt! Undra om man kan kombinera resan med ett besök på Nürburgring...?

Eller - går det ingen färja direkt till England från Gbg, eller liknande stad på fel sida av landet? Eller hur var det mina föräldrar åkte förra året, var det inte från Danmark till Skottland? Hade ju kunnat vara en kul tur också...

Fredrik
2008-10-14, 09:34
Jag flyger till MU, dels för att kunna njuta min Pucko i lugn och ro, och sedan för att spara på både plånbok och min MINI - dessutom maximerar man tiden i U.K. (hinner med fler pints helt enkelt :beerchug: ). Jag kommer garanterat att ha lika kul där som ni som väljer att ta era MINIs med er (all heder åt er, men jag känner att jag behöver spara en (bra) peng samt lite mil).

Färjan från Danmark går från Esbjerg till Harwich har jag för mig, står om det i den andra United-tråden: http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=5961

KIT
2008-10-14, 12:15
Jag hörde från Jocke Mangs att en tjej håller på att anordna en jättekaravan från tyskland med ung. 1000 bilar som tillsammans åker till england. Man kommer att kunna mötas upp vid en punkt i tyskland, en vid calais samt en i england. Mer info kommer om detta. Pratade med Mangs igår och han skulle återkomma när han vet mer. Vore kanske en kul tanke att man åker förbi Nurnburgring innan United och sedan möter upp alla andra MINIs därefter. Har SPA och Zandvoort inga trevliga bandagar i samband??? Känner även till en mycket bra trimningsfirma utanför Amsterdam för dem som är intresserade.....

ola
2008-10-14, 13:53
Jag hörde från Jocke Mangs att en tjej håller på att anordna en jättekaravan från tyskland med ung. 1000 bilar som tillsammans åker till england. Man kommer att kunna mötas upp vid en punkt i tyskland, en vid calais samt en i england. Mer info kommer om detta. Pratade med Mangs igår och han skulle återkomma när han vet mer. Vore kanske en kul tanke att man åker förbi Nurnburgring innan United och sedan möter upp alla andra MINIs därefter. Har SPA och Zandvoort inga trevliga bandagar i samband??? Känner även till en mycket bra trimningsfirma utanför Amsterdam för dem som är intresserade.....

låter ju ball :-)

Ace
2008-10-14, 15:28
Jag hörde från Jocke Mangs att en tjej håller på att anordna en jättekaravan från tyskland med ung. 1000 bilar som tillsammans åker till england. Man kommer att kunna mötas upp vid en punkt i tyskland, en vid calais samt en i england. Mer info kommer om detta. Pratade med Mangs igår och han skulle återkomma när han vet mer. Vore kanske en kul tanke att man åker förbi Nurnburgring innan United och sedan möter upp alla andra MINIs därefter. Har SPA och Zandvoort inga trevliga bandagar i samband??? Känner även till en mycket bra trimningsfirma utanför Amsterdam för dem som är intresserade.....

Det hade ju varit grymt kul att möta upp dom. Bra att du håller kontakten Gunnar.

FEED ME
2008-10-14, 16:09
Jag hörde från Jocke Mangs att en tjej håller på att anordna en jättekaravan från tyskland med ung. 1000 bilar som tillsammans åker till england. Man kommer att kunna mötas upp vid en punkt i tyskland, en vid calais samt en i england. Mer info kommer om detta. Pratade med Mangs igår och han skulle återkomma när han vet mer. Vore kanske en kul tanke att man åker förbi Nurnburgring innan United och sedan möter upp alla andra MINIs därefter. Har SPA och Zandvoort inga trevliga bandagar i samband??? Känner även till en mycket bra trimningsfirma utanför Amsterdam för dem som är intresserade.....

Tänk dig 1000 Minisar som kör efter varandra på Nürburgring... :)

Hoppas verkligen att det passar in med Nürburgring i samband med denna träffen. Hade ju varit klockrent! Även om jag hellre skulle ta Ringen på tillbakavägen, av säkerhetsskäl...

Jag är jäkligt sugen. Frågan är ju då vilken Mini som man ska ta med sig... ;)

Det optimala enligt mig hade ju annars varit att ta färjan från Danmark på vägen dit, för att spara mil, och sedan köra Dover-Calais på vägen tillbaka samt via Ringen hem...

Jag kommer snart att få datumen för Spa nästa år. Det är ju inte riktigt lika enkelt som att köra på Ringen, men med lite tur så kanske det går att kombinera också. Spa är också en helt fantastisk bana! Även Zandvoort är kul, även om den inte kommer upp i samma klass som Spa eller Ringen på långa vägar...