handdator

Visa fullständig version : klantat mig



ola
2008-07-15, 13:23
har någon något knep för att hjälpa mig att få upp bakluckan? skulle byta grepplisten bak och kopplade ur den elkabel som finns där - den försvann dock ner i det inre av bakluckan- öppnade då bakluckan och skruvade bort "innerluckan" , monterade dit den nya grepplisten , MEN utan att sätta dit kabeln... stängde luckan och luckan låste sig innan jag kom på vad jag gjort....
finns det något sätt att nu öppna bakluckan???? det finns ju inget innerhandtag vad jag kan hitta som det brukade göra på mina gamla bilar...

Freddo
2008-07-15, 13:29
skärbrännare!

ajdå.. klurigt, det går inte att försöka fiska upp kabeln inifrån bilen då?

Fredrik
2008-07-15, 13:32
Ola, kan det gå att skruva ur den inre delen på luckan när den är stängd och sedan bara greppa någon mekanisk del som sitter vid låset?

Dra ur batteriet så det inte finns el som kan ställa till det.
Vet inte alls om ovanstående är rätt, bara en idé - du kan kolla om det funkar.

Rasmus
2008-07-15, 13:57
Finns det inte en vajer i typ innersidan av hjulhuset, som man kommer åt genom att plocka bort sidorna inuti bilen? Jag har för mig att det ska finnas. Men det kan även vara så att den funktionen bara är för tanklocket och inte för bakluckan... :/

ola
2008-07-15, 13:58
Ola, kan det gå att skruva ur den inre delen på luckan när den är stängd och sedan bara greppa någon mekanisk del som sitter vid låset?

Dra ur batteriet så det inte finns el som kan ställa till det.
Vet inte alls om ovanstående är rätt, bara en idé - du kan kolla om det funkar.

nix det går inte för skruvarna hamnar liksom innanför listerna när den är stängd..

ola
2008-07-15, 13:59
Finns det inte en vajer i typ innersidan av hjulhuset, som man kommer åt genom att plocka bort sidorna inuti bilen? Jag har för mig att det ska finnas. Men det kan även vara så att den funktionen bara är för tanklocket och inte för bakluckan... :/

ska kolla det, men nåt säger mig att allt är elektriskt..

Fredrik
2008-07-15, 14:13
ska kolla det, men nåt säger mig att allt är elektriskt..

Om du drar ur batteriet blir ju allt icke-elektriskt och det kanske går att via ngn vajer öppna den förbenade luckan?

Rasmus
2008-07-15, 14:16
ska kolla det, men nåt säger mig att allt är elektriskt..

Det jag syftar på är en vajer som öppnar låsmekanismen "manuellt" när du drar i den.

ola
2008-07-15, 15:12
fixat , fick ge mig på innerluckan med våld..

Ashra
2008-07-15, 16:28
kabeln sitter under sätet bak

powernap
2008-07-15, 16:59
fixat , fick ge mig på innerluckan med våld..

våld funkar....o funkar inte det så försök med MERA VÅLD

Christian
2008-07-15, 17:59
kabeln sitter under sätet bak


Precis!

Lyft upp baksätet där bak, så ser du en vajer med handtag som du skall dra i. Den öppnar låset manuellt.

Svårare än så är det inte.
Detta står också i din instruktionsmanual som du har i ditt handsfack..

MINA
2008-07-15, 18:42
kabeln sitter under sätet bak


Bra att det finns dom som "klantar till det" ibland så vi får veta mer om våra bilar!:lol:

Frejkan
2008-07-15, 19:48
Mitt bakluckelås ville inte vara med efter en ordentlig tvätt, då fick jag ta till nödöppningen med vajern. Tvätta lagom!

Johan W
2008-07-31, 14:32
Fick använda vajern vid ett tillfälle då båda dörrlåsen frös en vinter, var enda sättet att ta sig ur bilen (hade inte tillgång till varmgarage då) ;)