handdator

Visa fullständig version : Intressekoll: Spontan kvällsrun i Stockholm v. 29



Fredrik
2008-07-14, 09:57
Någon som känner sig körnödig någon kväll denna vecka?
Hustrun jobbar mycket just denna vecka och småtomtarna är hos mormor och morfar på lite extra ledighet- jag känner starkt att ett MINI-run måste äga rum under en kväll denna vecka (mån-tis-ons).

Kan du komma med, rösta i pollen samt skriv en rad - färdväg, mötesplats och tid kan vi planera tillsammans allt efter humör, väder och vind.

Deltagare:
RobertH, KIT, Andreass, SjuktJävlaÖs, Fredrik, Kongo, JohanH,(jag fyller på med fler MINIster allteftersom intresse anmäles)................

Kongo
2008-07-14, 10:36
Vore skoj. Jag kan tisdag eller onsdag. Ikväll är det mc-körning på rörken som gäller :)

Fredrik
2008-07-14, 11:20
Christopher, då kör vi tisdag eller onsdag - jag kollar vädret och inväntar några fler MINIsters ja, nej eller jnaeaäa - håll koll i tråden då det kanske blir bestämt snabbt :steering:

RandyPiper
2008-07-14, 11:32
Var är "kanske" alternativet i pollen ? ;)

Fredrik
2008-07-14, 11:41
Var är "kanske" alternativet i pollen ? ;)

Hahaha, Randy din rackare, denna gång valde jag medvetet att inte ta med ett sådant alternativ eftersom det var kort om tid, men jag har noterat ditt kanske - hoppas du kan komma med 8)

Ryde
2008-07-14, 14:07
Jag kan tisdag ;D

Fredrik
2008-07-14, 14:20
Jag slår en flukt på SMHI senare ikväll, kollar antalet intressenter och sedan kör vi på det datum som genererat flest MINIster samt om det är goda chanser till bra väder 8)

powernap
2008-07-14, 14:23
OT.....jag har börjat med en ny grej, ang. SMHI, när jag inte "behöver" något speciellt väder, gör jag inget..

men när man önska t ex sol, gå in på deras kartsida, med prognoser, högerklicka och redigera.....baggis :cool:
slut trådkapat....

önskar er en trevlig spontanträff....

Fredrik
2008-07-14, 14:48
Haha, tack för tipset Jonas, ska testa och redigera så får vi se :)

Fredrik
2008-07-14, 15:27
Det behövs förmodligen ingen redigering av vädret - det ser ut att bli skapligt både i morgon och på onsdag - återkommer under kvällen med vilken dag vi kör :)

andreass
2008-07-14, 15:49
Ev kan jag vara med i morgon. Jag hittar dock nada/noll/zipp, så ni får inte köra ifrån mig.. :)

Ashra
2008-07-14, 16:12
Blir tajt för mig ska jobba in fredag/måndag så jag kan ta lång ledigt för att åka till Orust på bröllop.

Fredrik
2008-07-14, 18:28
Ev kan jag vara med i morgon. Jag hittar dock nada/noll/zipp, så ni får inte köra ifrån mig.. :)

Andreas, du är mer än välkommen - är du på semester i Stockholm där turen går (förmodligen tisdag kväll)?
Vi träffas på ett ställe som är lätt att hitta, återkommer med tid och exakt plats.

Spana in här lite senare ikväll, då fattar jag beslutet - kul att se om några fler hakar på 8)

andreass
2008-07-14, 18:47
Andreas, du är mer än välkommen - är du på semester i Stockholm där turen går (förmodligen tisdag kväll)?
Vi täffas på ett ställe som är lätt att hitta, återkommer med tid och exakt plats.

Spana in här lite senare ikväll, då fattar jag beslutet - kul att se om några fler hakar på 8)


Jag åker upp kring lunch i morgon tisdag. Skall på Iron Maiden onsdag kväll. :handen:

Trevligt initiativ! :cool:

Fredrik
2008-07-14, 21:03
Jag föreslår att vi träffas 18.30 vid Wenner-Gren Center imorgon tisdag 15/7 för att där gemensamt bestämma färdväg.
Vi kommer snabbt ut på både E4/Uppsalavägen samt Norrtäljevägen som ligger nära till om vi vill ut mot det hållet. Vill vi dra en tur genom stan ligger ju Sveavägen rakt framför oss :)

En spontanfika får vi försöka klämma in, om det inte finns något annat så blir det i värsta fall på ett "golden M", men det är ju bättre än inget ;)

Andreass, här ligger Wenner-Gren center:

http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vad=wenner-gren+center&var=stockholm&Vkiid=jagsH+15ynbhcg07C8za0A%3d%3d&Vkid=15561964&isAlternateNumberResult=False

Det är ett landmärke i Stockholm, står vid Sveavägens slut/början (beroende på hur man ser det) och är en blå-silver-glasfärgad skyskrapa.
Om man kommer från E4 (Norrtull) i riktning mot Cederdalsgatan och Roslagstull måste man först runt i trafikkarusellen för att sedan svänga ner till Wenner-Gren Center.
Ring mig på 0709-770 775 om det strular. Vi kan alltid vänta några minuter på en MINIst 8)

RobertH
2008-07-14, 22:03
Blir det hårdkörning eller något lite lugnare? Har en liten pudel med mig i såna fall som studsar runt överallt när man kör fort :D

Helan
2008-07-15, 07:03
hej hej!

Vi är på andra sidan landet och kan inte vara med denna vecka! Däremot tänkte vi vara med på götogorgsträffen i helgen! ;)

Helan

Fredrik
2008-07-15, 07:04
En pudel :blink:

Mitt förslag är att vi gemensamt vid träffpunkten diskuterar vad vi vill göra, men vi måste ju inte ut och veva småvägar, för min del kan vi lika gärna visa upp en mindre del av NMCS för Stockholmarna samt alla turister som dräller runt i stan ;)
Alternativt tar vi en liten kombo, kanske ut till sommarfagra Vaxholm för en fika där - finns både roliga vägar samt, om vi kör runt via färjorna, rakare vägar som kan passa alla, även pudeln :shock:

Fredrik
2008-07-15, 07:06
Vi är på andra sidan landet och kan inte vara med denna vecka! Däremot tänkte vi vara med på götogorgsträffen i helgen! ;)

Jag misstänkte det, Helan - det får bli en annan gång 8)

Helan
2008-07-15, 08:17
Det blir definitivt en annan gång! Sommargrillningen t.ex! :)

JohanH
2008-07-15, 08:17
Om jag kommer loss från jobbet vid 17.30 så kommer jag. Vill hinna tvätta av bilen som är full av Gotlandsdamm och insekter efter långkörningar tvärs över Sverige i förra veckan och byta ut sviden mot något mer komfortabelt. Jag bor ju 500 m från Wennergren-Center.

Fredrik
2008-07-15, 08:26
Blir du lite sen så ring mig bara - vi rullar nog ut från Wenner-Gren Center ca 18.45 i riktning mot det mål vi gemensamt beslutar 8)

JohanH
2008-07-15, 09:34
Blir det hårdkörning eller något lite lugnare? Har en liten pudel med mig i såna fall som studsar runt överallt när man kör fort :D

manlig hund, Robban...:-D

Fredrik
2008-07-15, 09:50
Om vi frågar riktigt snällt kanske vi får klappa den lille vovven.

Robban, är det en dvärgpudel eller Kungspudel?

powernap
2008-07-15, 10:00
fråga vinslövs härskare om det här med att ha hund i bil på träff.....


http://www.coopersweden.se/showpost.php?p=42147&postcount=14

RobertH
2008-07-15, 11:18
Vi kommer även att få med oss 4st italienska turister. Fråga mig inte, jag har ingen aning, men de är trevliga och vi ska visa dem Sthlm / ev. Vaxholm :D

Fredrik sa att vi åker till Fridhemsplan och hämtar upp dem ca 19.00. Det vore kul om vi kunde ta en Italienare i varsin MINI. Det enda de vet är att de ska möta oss där och att "we´re going for a little trip" i äkta maffiastil. Ska bli kul att se reaktionerna.

Jag tar en, Fredrik tar en. Johan, kan du ta en? Och så Gunnar kanske, du kan väl italienska och allting :woot:

JohanH
2008-07-15, 12:01
OM jag kommer så tar jag en. Inga problem. Men hur ska du få plats med italienaren om du har pudeln med dig?

Vems är denna idé?

RobertH
2008-07-15, 13:05
Min idé!
Klart nu ska komma Johan!

Fredrik
2008-07-15, 13:40
Det är klart vi tar med de Italienska turisterna - tänk när de frågar hemma i Italien: "-Hur var det i Stockholm?"
-"Kanonbra, vi besåg Stockholm och dess omgivningar i MINIs!"

Detta kanske kan vara en affärsidé för oss, eller vad säger ni andra medlemmar i NMCS - skulle du kunna tänka dig att köra taxi med turister i din MINI? ;)

Fredrik
2008-07-15, 16:41
Snart dags att rulla, väl mött utanför Wenner-Gren center 18.30 :steering:

powernap
2008-07-15, 16:58
lycka till på er spontana kvällsrun.....

bilder??
video??
reportage??
SKANDALER?????

MINA
2008-07-15, 18:47
Det är klart vi tar med de Italienska turisterna - tänk när de frågar hemma i Italien: "-Hur var det i Stockholm?"
-"Kanonbra, vi besåg Stockholm och dess omgivningar i MINIs!"

Detta kanske kan vara en affärsidé för oss, eller vad säger ni andra medlemmar i NMCS - skulle du kunna tänka dig att köra taxi med turister i din MINI? ;)


Du frågade väl om dom sett FILMEN

Ryde
2008-07-15, 21:21
Hemma!
Kul att se alla! Fick tillochmed tjejen med, och hon matchade i svart märkte jag nu HAH!

Hans-G
2008-07-16, 00:07
Tack för i(går)kväll MINIstkamrater!
Hoppas att ni hade trevligt på krogen i Vaxholm sen jag gett mig av till jobbet! Det var skoj att vara med så länge som jag kunde - och Bogesundsvägen är ju alltid trevlig...:steering:
Lite tråkigt var det ju att de italienska gästerna valde att åka i sin skåpbil istället för våra ögonstenar. :o

powernap
2008-07-16, 06:59
Lite tråkigt var det ju att de italienska gästerna valde att åka i sin skåpbil istället för våra ögonstenar. :o

VA??!!??

Fredrik
2008-07-16, 07:25
Lär mer och kommentera i denna tråd:
http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=5915