handdator

Visa fullständig version : Favorit mobil



Schassen
2008-07-12, 15:56
Ja har riktigt svårt att hitta en mobil som ja verkligen gillar, behöver inte ha så mycket hi-tech grejer på den, bara en liten å smidig mobil. Har ni några tips å vilka ä era favorit mobiler?

andreass
2008-07-12, 21:08
Inte så liten, men jag gillar min Sony Ericsson W850, http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/w850i?cc=se&lc=sv

Ashra
2008-07-12, 22:10
Jag sitter i samma sitts. Min Mp3 spelare gav just upp hoppet. Funderade på en ny spelare självfallet men min telefon är också risig. SÅ jag tänkte om man skulle köpa en telefon med imbyggd mp3 spelare i. Finns ju flera men fan finns det inge större minneskort än 4gb? Samt hur är batteri tiden på telefoner vid mp3 spelning? Tänker nog framförallt på Sony Ericsson. Sorry för trådkapning men grymt sugen på svar.

Schassen
2008-07-12, 22:20
SE släpper ju w980 snart som dom satsat massor på ljudet på. Den har även en fm sändare. Batteri tiden har enligt mig inte varit nått stort problem på SE mobiler iaf

Ashra
2008-07-12, 22:32
hur många timmar ungefär får du ut i mp3 lyssning på en SE mp3 mobil?

Rasmus
2008-07-13, 02:26
Fråga Robban vad han tycker om sin nya iPhone :D

Schassen
2008-07-13, 09:11
Ja vet faktiskt inte riktigt hur länge batteriet räcker vid mp3 lyssnande.

HF-Björn
2008-07-13, 19:46
Självklart iPhååånen :D

Ashra
2008-07-13, 20:16
Aja beställde en ny fin mp3 spelare idag. Sonys nya 16gb flash spelare. 30timmar vid mp3. Telefon får bli ett senare problem =)

powernap
2008-07-14, 07:56
Gh 198....... ;-)

RandyPiper
2008-07-14, 12:09
Har en sony ericsson w800i, minneskortet pajade för länge sen så man får rensa bilder och sms stup i kvarten.

Den är dessutom nästintill omöjlig att ladda upp pga glappkontakter och den självdör lite då och då, ifs rätt skönt om man inte vill vara nåbar dygnet runt, men funderar ändå på att skaffa en ny mobil med kamera och mp3 spelare.

Iphoooonen kanske är nåt, men jobbigt med bindningstider , fast man borde kunna få jobbet att betala den kanske.

Läser gärna lite recensioner om den ifall någon orkar skriva några rader.

Om trådskaparen var ute efter nån riktig enkel mobil , ta en chansning och prova att köpa den näst billigaste, den billigaste brukar alltid vara kass, bara att kasta på en 50 lapp så får man nåt som duger.

Rasmus
2008-07-14, 13:20
Har en sony ericsson w800i, minneskortet pajade för länge sen så man får rensa bilder och sms stup i kvarten.

Den är dessutom nästintill omöjlig att ladda upp pga glappkontakter och den självdör lite då och då, ifs rätt skönt om man inte vill vara nåbar dygnet runt, men funderar ändå på att skaffa en ny mobil med kamera och mp3 spelare.
Låter som klassisk SonyEricsson-kvalité. Sådär har det varit på mina SE-telefoner genom alla tider.


Iphoooonen kanske är nåt, men jobbigt med bindningstider , fast man borde kunna få jobbet att betala den kanske.

Läser gärna lite recensioner om den ifall någon orkar skriva några rader.
Kolla med Robban som köpte den för några dagar sen. Han är opartisk och kommer från en miljö där saker och ting ska vara fult och krångligt (hehe ;)) och kan ge en nyanserad bild av iPhone :)


Om trådskaparen var ute efter nån riktig enkel mobil , ta en chansning och prova att köpa den näst billigaste, den billigaste brukar alltid vara kass, bara att kasta på en 50 lapp så får man nåt som duger.
"Lågbudgetmobilerna" har ju en tendens att hålla i 1 år och 2 dagar, precis sådär lagom så att garantin ryker. Något man bör ha i åtanke när man köper det billigaste, det blir ju sällan billigast i längden bara för att det är billigast i inköp :)

Christian
2008-07-14, 13:46
Sicken jädras skit det här med Sony Ericsson!!! Sitter här med jobbets SE P1i, vilken skitmobil att använda!!!!!
Fattar inte hur folk kan tycka at den är bra, eller ens deras program.

Att titta på den, undertiden den sitter i hållaren i bilen är det enda den duger till!!

Möjligtvis under det ena framdäcken när jag backar över den...;)

RobertH
2008-07-14, 17:40
iPhone 3G är min nya bästa vän. Den borde vara en mänsklig rättighet.

Hobbe
2008-07-14, 18:46
Gratis är godast :)

Jag har inte behövt köpa en mobiltelefon, eller ens betala någon telefonräkning sedan 1998...

Enbart Ericsson/SE mobiler, och aldrig något problem.